Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc Grzegorz

1. Rzuć okiem na mój opis 2 posty wyżej i odpowiedz Bartka-masz bardzo podobne objawy do moich.

2. Tu niestety nie mam pomysłu

3. Mam to samo, gdzieś na forum trafiłem na informację, że to test pompy ABS i nie ma sie czym martwić. Bynajmniej u mnie poza tym jednorazowym chrobotnięciem nic się nie dzieje, a mam auto ponad rok i zrobiłem 20k km

4.Tutaj też nie mam pomysłu.

Poczekaj na Bartka, powinien udzielić Ci bardziej wyczerpującej odpowiedzi, bo nikt nie ma tu takiej wiedzy jak on na temat skrzyń multi

pozdro

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Grzesiek - z Warszawy masz do mnie prostą drogę. Pakuj się w auto i wpadaj na diag....


Robert - proponuję to samo... Jak będziesz w PL to podjedź. Przejadę się autem i wtedy powiem więcej lub doradzę najmniej bolesną opcję. Diagnozowanie po waszych opisach - mimo szczerych chęci - jest zawsze ryzykowne i nie w pełni miarodajne.

Opublikowano

Witam,

jakiś czas temu kupiłem audi a4 b7 2.0 tdi multitronic w angliku. W trakcie sprawdzania pojazdu przed kupnem okazało się na stacji diagnostycznej ze pokazuje błąd z magnesem od zmiany biegów ( -+ nie zaskakiwał). Nie pamietam dokladnie tresci tego błędu. W kazdym razie, nie zmieniał mi reęcznie biegów. I od peirwszych dni czułem drgania przy odpalaniu silnika (obojetnie czy jest zimny czy rozgrzany) - gdy chodził sobie na "P" czuć było drgania a gdy podkrecalem obroty drgania mijały. Gdy tylko ruszam samochodem również ich nie ma. Tylko na postoju. Samochód kiedyś był w wersji manualnej. Sprzedajacy przerobił go w Anglii na multi. Pojechałem kilka dni po zakupie przełożyc kierownice na drugą stronę. Mechanik stwierdził, że te drgania spowodowane tym są, że pedał gazu jest z wersji manualnej i stąd to... aha no i wymienił mi ten magnes przy drązku i wszystko działa jak należy.Jakis tydzien po przekładce, gdy zjedzałem z lekkiej górki wyhamowałem i wcisnalem "R" wtedy zapalily się wszystkie kontrolki. Podpialem pod komputer i wyszedl błąd P0706F125 (nie widzi wstecznego biegu, miga cały czas, i dwa razy poczułem ostre drgniecie w przy zmianie z P na R). W normalnej sytuacji nie zastanawialbym sięi nie pisał tego wszystkiego tylko naprawiał sterownik i już. Ale zastanawiam się czy jakakolwiek możę zachodzić korelacja między wymienianym czujnikiem/magnsem (nie wiem, możę sie tam zabrudził przy tej robocie), pedałem gazu i tymi drganiami a błedem na skrzyni.

Dzięki z góry za pomoc

Pozdrawiam,

Andrzej

Opublikowano

Witam,

przechodząc od razu do sprawy pacjentem jest A4B7 2.0 TDI [bLB]. Od niedawna skrzynia zaczęła w bardzo charakterystyczny sposób

klikać/stukać podczas ruszania, zmiany kierunku jazdy przy mocno skręconych kołach. Dzieje się to bardzo nieregularnie - czasem kilka po

2 - 3 razy podczas bardzo spokojnego ruszania na wprost a czasami cisza. Jako że mam dostęp skorzystałem z podnośnika aby sprawdzić przeguby

wewnętrzne ale wydają się w dobrym stanie, natomiast podczas obracania kołem gdy zmieniam kierunek obrotów słychać stosunkowo głośne

stuknięcie z przodu skrzyni. Nie robiłem logów i w tym tygodniu już nie dam rady a czeka mnie trasa (1-1.5kkm) i chciałbym chociaż wiedzieć

czy zabierać się za nią tym autem, czy po prostu da radę ? Auto jest kupione nie dawno, nie mam informacji co do ostatniej wymiany oleju.
Pozdrawiam

Mikołaj

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich
5 dni temu zakupiłem A6 C6 2007 jak myslałem z tiptronikiem swiadczył o tym kod z naklejki serwisowej (0G7 5 biegowy automat tiptronik, a ten kod swiadczył tylko o mozliwosci zmiany recznej biegów) Dodam ze jak przełącze na reczny lub tryb sport to mam 7 biegów.
Silnik 2,7 TDI BPP. Autko ogólnie w porzadku przebieg oryginalny 305tys. Serwisowane do konca.
Wczoraj zaczałem zgłebiac temat mojej skrzyni( dodam ze nic sie z nia nie dzieje chodzi bardzo płynie)
Okazało sie ze sterownik jest od Multitronika 4F2910155D A COMPONET V30 0AN 2.7LTDI RdW 0030 A TO SWIADCZY O MULTITRONIKU.

WYSTRASZYŁEM SIE ZE WPAKOWAŁEM SIE NA MINE. Ale po głebszym zgłebieniu tematu okazało sie ze te skrzynie od 2006 zostały całkowicie przerobione.

Moze ktos to potwierdzić ze skrzynie były modyfikowane po 2006r.

Bo jak nie to chyba sprzedam autko. Awarie tych skrzyń mogą wykończyć.

Edytowane przez Arczi1977
Opublikowano (edytowane)

Witam,

przechodząc od razu do sprawy pacjentem jest A4B7 2.0 TDI [bLB]. Od niedawna skrzynia zaczęła w bardzo charakterystyczny sposób

klikać/stukać podczas ruszania, zmiany kierunku jazdy przy mocno skręconych kołach. Dzieje się to bardzo nieregularnie - czasem kilka po

2 - 3 razy podczas bardzo spokojnego ruszania na wprost a czasami cisza. Jako że mam dostęp skorzystałem z podnośnika aby sprawdzić przeguby

wewnętrzne ale wydają się w dobrym stanie, natomiast podczas obracania kołem gdy zmieniam kierunek obrotów słychać stosunkowo głośne

stuknięcie z przodu skrzyni. Nie robiłem logów i w tym tygodniu już nie dam rady a czeka mnie trasa (1-1.5kkm) i chciałbym chociaż wiedzieć

czy zabierać się za nią tym autem, czy po prostu da radę ? Auto jest kupione nie dawno, nie mam informacji co do ostatniej wymiany oleju.

Pozdrawiam

Mikołaj

Test na podwieszonym aucie jest niemiarodajny - dyferencjał zawsze hałasuje bez obciążenia. Ciężko po samym opisie stwierdzić co to może być. Jak znajdziesz czas to wpadaj - przejadę się i zobaczymy na co wpadnę...

Witam wszystkich

5 dni temu zakupiłem A6 C6 2007 jak myslałem z tiptronikiem swiadczył o tym kod z naklejki serwisowej (0G7 5 biegowy automat tiptronik, a ten kod swiadczył tylko o mozliwosci zmiany recznej biegów) Dodam ze jak przełącze na reczny lub tryb sport to mam 7 biegów.

Silnik 2,7 TDI BPP. Autko ogólnie w porzadku przebieg oryginalny 305tys. Serwisowane do konca.

Wczoraj zaczałem zgłebiac temat mojej skrzyni( dodam ze nic sie z nia nie dzieje chodzi bardzo płynie)

Okazało sie ze sterownik jest od Multitronika 4F2910155D A COMPONET V30 0AN 2.7LTDI RdW 0030 A TO SWIADCZY O MULTITRONIKU.

WYSTRASZYŁEM SIE ZE WPAKOWAŁEM SIE NA MINE. Ale po głebszym zgłebieniu tematu okazało sie ze te skrzynie od 2006 zostały całkowicie przerobione.

Moze ktos to potwierdzić ze skrzynie były modyfikowane po 2006r.

Bo jak nie to chyba sprzedam autko. Awarie tych skrzyń mogą wykończyć.

Ohh jak zwykle panika... Ale po kolei.

2.7TDI ma drugą generację Multitronika czyli 0AN. Masz większość komponentów po modyfikacji (bieżnie, łańcuch, hydraulika...). Skrzynia została wzmocniona aby wytrzymywać fabryczne 400Nm. Oczywiście da się ją zajechać bo sprzyja temu potencjał silnika jednak nie ma się co martwić na zapas. 2.7TDI + CVT to moja ulubiona konfiguracja... Na generalki pojawia się raczej rzadko.

Jeszcze gwoli wyjaśnienia - 0G7 to nie jest kod oznaczający skrzynię Tiptronic... To oznaczenie auta wyposażonego w funkcję ręcznej zmiany biegów z poziomu lewarka. Oznaczenie właściwe skrzyni Multitronic jako wyposażenia to G0Z (niejednokrotnie opisywane to było zarówno w tym wątku jak i na forum).

Podsumowując - nie szalej jeżdżąc dołem, pilnuj okresowej wymiany ATF i wszystko powinno być OK.

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano

Dzięki Bart-s za wyjaśnienie. Przespałęm się trochę i faktycznie może za bardzo spanikowałem.

Ale jak czytałem posty o multi tylko fakt ze dotyczyły one 01J(2001-2004) to się wystarszyłem. Postów o OAN jak na leksrstwo. Ale jestem bogatszy o wiedze.

Teraz musze sprawdzić olej w jakim jest stanie i ewentualnie go wymienić.

Szkrzynia chodzi bardzo gładko nic nie szarpie.

Mogę go sprawdzić odkręcając korek od skrzyni i wypuscic pare kropel do oględzin czy jest czarny czy jeszcze biały?

Niestety w książce serwisowej nie były zaznaczane wymiany w skrzyni tylko przeglądy olejowe w silniku i ewentualne wymiany klocków itp..

Auto miało 2 akcje serwisowe ale były to pierdoły jakiś kabelek od witaraka chłodnicy i cos robione w tylniej klapie.

Opublikowano

Dzięki Bart-s za wyjaśnienie. Przespałęm się trochę i faktycznie może za bardzo spanikowałem.

Ale jak czytałem posty o multi tylko fakt ze dotyczyły one 01J(2001-2004) to się wystarszyłem. Postów o OAN jak na leksrstwo. Ale jestem bogatszy o wiedze.

Teraz musze sprawdzić olej w jakim jest stanie i ewentualnie go wymienić.

Szkrzynia chodzi bardzo gładko nic nie szarpie.

Mogę go sprawdzić odkręcając korek od skrzyni i wypuscic pare kropel do oględzin czy jest czarny czy jeszcze biały?

Niestety w książce serwisowej nie były zaznaczane wymiany w skrzyni tylko przeglądy olejowe w silniku i ewentualne wymiany klocków itp..

Auto miało 2 akcje serwisowe ale były to pierdoły jakiś kabelek od witaraka chłodnicy i cos robione w tylniej klapie.

Może bezpieczniej będzie jeśli po prostu przyjedziesz...

Opublikowano

Dzięki Bart-s za wyjaśnienie. Przespałęm się trochę i faktycznie może za bardzo spanikowałem.

Ale jak czytałem posty o multi tylko fakt ze dotyczyły one 01J(2001-2004) to się wystarszyłem. Postów o OAN jak na leksrstwo. Ale jestem bogatszy o wiedze.

Teraz musze sprawdzić olej w jakim jest stanie i ewentualnie go wymienić.

Szkrzynia chodzi bardzo gładko nic nie szarpie.

Mogę go sprawdzić odkręcając korek od skrzyni i wypuscic pare kropel do oględzin czy jest czarny czy jeszcze biały?

Niestety w książce serwisowej nie były zaznaczane wymiany w skrzyni tylko przeglądy olejowe w silniku i ewentualne wymiany klocków itp..

Auto miało 2 akcje serwisowe ale były to pierdoły jakiś kabelek od witaraka chłodnicy i cos robione w tylniej klapie.

Może bezpieczniej będzie jeśli po prostu przyjedziesz...

Bardzo chętnie, A dokładnie w jakim miescie masz zakład?

Opublikowano

@Bart-S
przejadę trasę, zobaczę czy coś się zmieni ( raczej lepiej nie będzie samo z siebie :D ) zmienię olej w skrzyni i posprawdzam elektronikę czy jakieś błędy nie wyskakują

dam znać czy coś znalazłem i jak się sprawa ma jak wrócę i będziemy rozkminiać dalej :) z krótkiej przejażdżki wczoraj doszedł mi jeszcze jeden objaw na który wcześniej nie

zwróciłem uwagi - przy większym obciążeniu ( ruszanie pod większą górę, przyśpieszanie) auto lekko drży przy ok 2000 obr. powyżej i poniżej nie. A co do testu na podnośniku

to taki sam odgłos uzyskałem jak auto stało na ziemi z wrzuconym N i pchnąłem je na próg podnośnika - w momencie zmiany kierunku toczenia.

Opublikowano

Dzięki Bart-s za wyjaśnienie. Przespałęm się trochę i faktycznie może za bardzo spanikowałem.

Ale jak czytałem posty o multi tylko fakt ze dotyczyły one 01J(2001-2004) to się wystarszyłem. Postów o OAN jak na leksrstwo. Ale jestem bogatszy o wiedze.

Teraz musze sprawdzić olej w jakim jest stanie i ewentualnie go wymienić.

Szkrzynia chodzi bardzo gładko nic nie szarpie.

Mogę go sprawdzić odkręcając korek od skrzyni i wypuscic pare kropel do oględzin czy jest czarny czy jeszcze biały?

Niestety w książce serwisowej nie były zaznaczane wymiany w skrzyni tylko przeglądy olejowe w silniku i ewentualne wymiany klocków itp..

Auto miało 2 akcje serwisowe ale były to pierdoły jakiś kabelek od witaraka chłodnicy i cos robione w tylniej klapie.

Może bezpieczniej będzie jeśli po prostu przyjedziesz...

Bardzo chętnie, A dokładnie w jakim miescie masz zakład?

Września.

@Bart-S

przejadę trasę, zobaczę czy coś się zmieni ( raczej lepiej nie będzie samo z siebie :D ) zmienię olej w skrzyni i posprawdzam elektronikę czy jakieś błędy nie wyskakują

dam znać czy coś znalazłem i jak się sprawa ma jak wrócę i będziemy rozkminiać dalej :) z krótkiej przejażdżki wczoraj doszedł mi jeszcze jeden objaw na który wcześniej nie

zwróciłem uwagi - przy większym obciążeniu ( ruszanie pod większą górę, przyśpieszanie) auto lekko drży przy ok 2000 obr. powyżej i poniżej nie. A co do testu na podnośniku

to taki sam odgłos uzyskałem jak auto stało na ziemi z wrzuconym N i pchnąłem je na próg podnośnika - w momencie zmiany kierunku toczenia.

Od piątku do niedzieli będę w Katowicach - mógłbym znaleźć pół godziny na diag.

Opublikowano

ja jestem poza cywilizacją do 12.08 ;/ odezwę się po powrocie

Opublikowano

witam chlopaki ! szukam a4 b6 albo b7 zalezy jaki sie trafi lepiej wyposazony. Jednak kombi benzyn ktore mozna dobrze zagazowac pozniej nie ma duzo. Postanowilem powiekszyc zakres moze ewentualnie o automat. Czy ta klasyczna automatyczna skrzynia ktorej jest najwiecej opcji jest bezpieczna ? jak bedzie trzeba wymienic to jaki to koszt? ja swiadomowie kiedys kupilem vw golfa duzo taniem przez manuala i dobrze wspominam :) tyle ze tam 800zl skrzynia i robota:)

czy na warunki weekendowe rodzienne kombi i na dzialke po 50km a w powszedni dzien praca to 2km dystans od domu ale pozniej kraze po miescie prywatnie do uczniow, nada sie tez automat ?

Opublikowano

W Twoim przypadku punktem przewodnim będzie kupić egzemplarz przeznaczony do sprzedaży nie ze względu na zużytą przekładnię... Benzyniaki mają stosunkowo mały maksymalny moment obrotowy a zatem Multitronic jest tu mniej katowany. Jeśli tylko odkupisz od kogoś fajny egzemplarz to powinien śmigać bez problemu. Grunt to nie męczyć auta z tą skrzynią od dołu - ciężka noga wykańcza CVT (do dupowóz do codziennego przemieszczania się - nie do wariowania). W swojej historii miałem już egzemplarze z przebiegiem 400 000km które wpadają tylko na okresową wymianę ATF - czyli da się...

Opublikowano

W Twoim przypadku punktem przewodnim będzie kupić egzemplarz przeznaczony do sprzedaży nie ze względu na zużytą przekładnię... Benzyniaki mają stosunkowo mały maksymalny moment obrotowy a zatem Multitronic jest tu mniej katowany. Jeśli tylko odkupisz od kogoś fajny egzemplarz to powinien śmigać bez problemu. Grunt to nie męczyć auta z tą skrzynią od dołu - ciężka noga wykańcza CVT (do dupowóz do codziennego przemieszczania się - nie do wariowania). W swojej historii miałem już egzemplarze z przebiegiem 400 000km które wpadają tylko na okresową wymianę ATF - czyli da się...

dzieki duzo mi pomogles :) a jak juz wymienic skrzynie to jaki jest koszt ? ja kupuje auto na pare dobrych lat wiec jednak mozliwe moze byc calkiem ze remoncik 1 chcialbym wliczyc w koszta eksloatacyjne :)

Opublikowano

W Twoim przypadku punktem przewodnim będzie kupić egzemplarz przeznaczony do sprzedaży nie ze względu na zużytą przekładnię... Benzyniaki mają stosunkowo mały maksymalny moment obrotowy a zatem Multitronic jest tu mniej katowany. Jeśli tylko odkupisz od kogoś fajny egzemplarz to powinien śmigać bez problemu. Grunt to nie męczyć auta z tą skrzynią od dołu - ciężka noga wykańcza CVT (do dupowóz do codziennego przemieszczania się - nie do wariowania). W swojej historii miałem już egzemplarze z przebiegiem 400 000km które wpadają tylko na okresową wymianę ATF - czyli da się...

dzieki duzo mi pomogles :) a jak juz wymienic skrzynie to jaki jest koszt ? ja kupuje auto na pare dobrych lat wiec jednak mozliwe moze byc calkiem ze remoncik 1 chcialbym wliczyc w koszta eksloatacyjne :)

Remontu bym nie zakładał... Cykliczna wymiana oleju co 60 000km to jedyne koszty eksploatacyjne.

Opublikowano

Witam, wracam z moim problemem czyli brakiem reakcji na kierownicy przycisków do zmiany biegów - w ogóle nie chodzą, wyslalem do BartaS jak wcześniej pisał autoskan ale nie odpisał może brak czasu :) pytanie mam czy ten opis zadziała też do multi? Znalazłem to do tipa na a6klubie:

JAK USTAWIć TIPTRONICA W TEN SPOSÓB, ABY PODCZAS JAZDY NA D lub S NADAL DZIA?A?Y PRZYCISKI ZMIANY BIEGÓW NA KIEROWNICY

Ta modyfikacja jest w pełni odwracalna, bezpieczna, a do tego banalnie prosta do wykonania. Polega na zmianie kodowania sterownika skrzyni biegów.

Dzięki temu jadąc w trybie automatycznym będziecie mieli możliwość zmiany biegów za pomocą przycisków na kierownicy. Skrzynia po naciśnięcu przycisku zmiany biegu przełączy się w tryb Tiptronic na około 30 sekund. Bardzo fajna sprawa - używam tego na codzień i nie umiałbym jeżdzić inaczej...

Potrzebujemy:

- Vaga

- 5 minut

- kartkę i długopis/telefon - do zanotowania kilku cyferek ;)

- umiejętność obsługi najprostszych funkcji Vaga...

Opis krok po kroku:

- podpinamy interface do auta

- włączamy zapłon

- wybieramy sterownik skrzyni biegów 02

- wciskamy przycisk recode 07

- zapisujemy na kartce wartość znajdującą się w okienku "software coding" - to na wszelki wypadek, gdyby skrzynia nie chciała przyjąć nowej watrości, lub chcielibyście później wrócić do standardowych ustawień

- teraz wpisujemy nową watrość 00032 i klikamy na przycisk "DO-IT"

- sprawdzamy czy sterownik przyjął nowe kodowanie (nie widzę powodów, dla których miałby nie przyjąć ;):D )

- wyłączamy Vaga, wyjmujemy kluczyk, pakujemy notebooka, zapalamy

Opublikowano (edytowane)

Nie zadziała , to kwestia oprogramowania w sterowniku multi dodatkowo tiptronic ma inne kodowania.

Dokładałem u siebie kierownicę z przyciskami zmiany biegów ( auto jak profilu ) . Fabrycznie taka opcja z przyciskami działającymi w trybie D i S wychodziła od roku 2002/2003. Mimo że podpiąłem jak w tych rocznikach ( stała masa na przyciski a nie tylko gdy lewarek w trybie ręcznym ) to nie działa. Sterownik skrzyni dostaje sygnał ( widać to w blokach pomiarowych ) ale nie reaguje czyli to kwestia softu.

A u Ciebie jaki problem jest? Opisz co i jak dokładnie bo widzę że masz c5 jestem w stanie dużo pomóc.

Edytowane przez Banan
Opublikowano

U mnie w ogóle te przełączniki nie działają, + - na lewarku tak a na kierownicy nic. Dodam że poprzedni właściciel prawdopodobnie wymieniał cała skrzynie

Gdybyś wytłumaczył gdzie i co mam sprawdzić w vcdsie (które to bloki pomiarowe są za to odpowiedzialne.)

Opublikowano (edytowane)

Czyli to raczej problem.nie związany ze skrzynią tylko gdzieś w połączeniach. Przejdźmy na PW bo zaśmiecamy temat ;)

Edytowane przez Banan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...