Kowi87 Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 Przymierzam sie do wyczyszczenia kolektora ssącego, aktualnie mam zaslepiony EGR.Czym najlepiej czyscić ten kolektor? i czy musze kupowac jakieś uszczelki czy cos innego? Jesli tak , to mógł by ktos napisać co dokładnie(numery) Jesli ktos chce zmienić kolektor na AWX to polecam zakup u tego gosciahttp://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3366327 w szukajke wpisac kolektor sharan, sprzedaje je po 50zł Graty potrzebne do wymiany czyszczenia/adaptacji kolektora. Uszczelka kolektora ssącego:028129717D - ASO (31zł VW/26zł Skoda) IC (Goetze ok. 14zł Elring 10zł)Uszczelka dla zaślepki EGR - przy kolektorze wydechowym038131547A 22mm przy zaworze są 32mm - ASO (16zł VW/13zł Skoda) IC (Elring 6zł) - jeżeli ktoś zaślepia EGRŚruba kolektora x6 nie przesadzać z momentem, dokręcanie 25NmN 0147154 ASO (6,05zł VW/5,25zł Skoda)lub (również M8x45) znacznie tańsze i bez konieczności stosowania podkładek z AWX`a N 90200604 ASO (1,65zł VW/1,42zł Skoda)Podkładka x6 (tylko dla śrub N 0147154)N 01152527 ASO (0,59zł VW/0,52zł Skoda)dodatkowo przy adaptacji kolektora z PD do VP śruby montujące EGR/flanszę w kolektorze AWX x3N 10124408 ASO (1,96zł VW/1,68zł Skoda)
gadam13 Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 Mój kolektor był zawalony czarna mazią - sadzą wymoeszaną z olejem. Czyści się to paskudnie. Wpadłem na pomysł który okazał się strzałem w 10-tkę a mianowicie wlewałem do niego po parę kropel benzyny/rozpuszczalnika i podpalałem po kilku takich akcjach maź zaczęła się zamieniać w twardą skorupę która po delikatnym opukiwaniu odpadała wielkimi płatami. Zabieg powtarzałem do osiągnięcia idealnie czystego kolektora.Czyszczenie kolektora wraz z demontażem i montażem zajęło mi około 4 godziny.Uszczelki zakupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym podając typ silnika - są niezwykle popularne i nie potrzeba numeru części.
marewel Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 Nie ma lepszego sposobu niz wypalenie
elmo814 Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 preparat do czyszczenia hamulcówhttp://www.oilsandsprays.com/wurth-brake-cleaner-500ml-5-p.asp zalezy od stopnia zanieczyszczeni kolektora w ojca b5 dało rade
rtocki Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 preparat do czyszczenia kominków (to nie żart) starwax z castoramy - ale ta pianka w sprayu a nie atomizer i koniecznie starwax, a no i urządzenie LiquiMoly jet clean tronic też ma taką funkcję (bez demontażu)
spanky Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 ja tam pomoczylem w ropie kilka godzinek ,przeplukalem i zlazlo ... choc nie byl bardzo usyfiony ... teraz czeka nowy kolektor do zalozenia i jest w nim troszke wiecej syfu ... i chyba bedzie wypalanko ...
grzes1150 Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 Najlepiej wyczyścić kolektor i przy montażu od razu zaślepić EGR żeby syf się nie kleił bo olej to zawsze będzie.
Kolkov Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 mnie też czeka czyszczenie z tym wypalaniem to dobry pomysł a jeżeli chodzi o EGRa to zakleiłem go przy wydechowym i mam dziwne odczucia, tak jakby czasem brakowało mu mocy... i opędzlował 8l/100km
spetsnaz Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 teraz czeka nowy kolektor do zalozenia AWX?
spanky Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 teraz czeka nowy kolektor do zalozenia AWX? ta ... tylko jeszcze flansze musze dorwac/zrobic p.s kolektor juz sie kapie w ropce w garazu ... jak nie odpusci to zastosuje wypalanie ...
Frimuś Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 ja rownierz zabieram sie do czyszczenia kolektora i tak sobie pomyslalem o zaslepieniu egr-a lecz juz kiedys probowalem i sie przestraszylem jak uslyszalem jak moja a4 zaczela klekotac jak stary transit !!!!! u was tez tak jest?
Kowi87 Opublikowano 4 Października 2009 Autor Opublikowano 4 Października 2009 ja rownierz zabieram sie do czyszczenia kolektora i tak sobie pomyslalem o zaslepieniu egr-a lecz juz kiedys probowalem i sie przestraszylem jak uslyszalem jak moja a4 zaczela klekotac jak stary transit !!!!! u was tez tak jest? nom
szogun0 Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 preparat do czyszczenia kominków (to nie żart) starwax z castoramy - ale ta pianka w sprayu a nie atomizer i koniecznie starwax, a no i urządzenie LiquiMoly jet clean tronic też ma taką funkcję (bez demontażu) Masz już to urządzonko? Jeśli tak, to pisze się na czyszczenie wtrysków w mojej benzynce. Napisz na PW jaki koszt.
spanky Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 jako ze moczenie w ropie oraz wypalania nie dalo pozadanego efektu sprobowalem z preparatem do kominkow. Jako ze nie mialem w domu polecanego wyzej Starwax'a to zastosowalem inny znaleziony w domu preparat do kominkow. nawalilem tego syfu do srodka i odczekalem ~20 minut i wyplukalem wodą a oto efekt jak widac minimalnie sadzy zostalo ale praparatu mialem malo...
Kowi87 Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 No to teaz wiadomo czym to potraktować Spanky a EGR montujesz???
SoMeS Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 ja też się przymierzam do tego w moim AFNie ale nie wiem czy nie darować sobie tego i nie wrzucać od razu kolektora razem z turbinką AWXowego EGR zaślepiony Spanky za ile taki kolektor można wychaczyć i co jeszcze potrzeba?
Kowi87 Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 ja też się przymierzam do tego w moim AFNie ale nie wiem czy nie darować sobie tego i nie wrzucać od razu kolektora razem z turbinką AWXowego EGR zaślepiony Spanky za ile taki kolektor można wychaczyć i co jeszcze potrzeba? kolektor to w polszy za 100zł wyrwiesz a co trzeba jeszcze to i ja jestem ciekaw
SoMeS Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 ok to dopisuje to do moich planów Spanky?
spanky Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 Spanky a EGR montujesz??? po co ? co jeszcze potrzeba? nowa uszczelka pod kolektor [ASO] nowe sruby mocujace kolektor [ASO] flansze laczaca kolektor z rura dolotu (w AWX w oryginale jest tam EGR) [Allegro/home made] sruby laczace flansze z kolektorem [ASO] zaslepka dziury ktoredy wychodzily spaliny [Allegro/home made] sruba i zacisk do zaslepienia przewodu podcisnieniowego ktory dochodzi do zaworu EGR [do znalezienia w domowym warsztacie] i pewnie godzina czasu i 2 browarki [jakie kto lubi ] ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się