Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poduszki silnika gumowo-olejowe z elektrozaworem do Audi A4 B6/B7 1.9/2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@kamil-vag napisał:

Trochę zaktualizowałem listę poduszek silnika 1.9/2.0 TDI - AVF, AWX, AVB, BKE, BLB, BNA, BPW, BRB, BRD, BRE, BRF, BVA, BVF, BVG montowanych na przestrzeni lat:

Poduszka z elektrozaworem lewa:

  • do 06.2004 >> 8E0199379L
  • od 06.2004 do 11.04 >> 8E0199379M
  • od 11.2004 do 08.2008 >> 8E0199379AB
  • od 08.2008 >> 8E0199379BF

Poduszka bez elektrozaworu prawa:

  • Na początku produkcji była też poduszka 8D0199382AE, która w A6 C5 (AVF/AWX) była wkładana aż do 2005r. 
  • do 2005 >> 8E0199382D
  • do 2008 >> 8E0199382K
  • od 2008 do 2009 >> 8E0199382AB
  • od 2009 >> 8E0199382AG

Przy demontażu/montażu poduszek nie ma sensu odkręcać łap silnika... Należy odkręcić 2 poduchy boczne (jedna śruba na dole druga na górze poduszki). Z odbojem przednim było różnie, jeden był montowany na stałe na pasie przednim a ruchome gniazdo na misce, drugi był z ruchomym ramieniem na misce a gniazdo ruchome przy pasie .Po odkręceniu czterech śrub poduszek podnieść silnik do góry - można dać drewienko pod miskę i lewarkiem - dwie boczne idą łatwo, ale z odbojem trzeba pokombinować - jak jest odbój na pasie przednim to trzeba unieść silnik dość wysoko by móc wyciągnąć gniazdo odboju... I pilnować, żeby wiskoza nie pękła, trzeba ją lekko odgiąć w stronę szyby...

Przejrzyjcie też te fotostory:

Jak najbardziej trzeba odkręcić gniazdo odboju. Odbój ten nazywany jest ogranicznikiem momentu obrotowego. Istnieją wersje, że sam odbój jest na łapie przymocowany do miski i wtedy sprawa jest banalnie prosta:

W drugim przypadku odbój jest na pasie przednim jako element stały a gniazdo przykręcone jest do miski - wtedy wymiana jest już utrudniona. Musimy wręcz na siłę wytargać gniazdo, by móc wyjąć odbój.  Jak się dobrze popieści to się zmieści :P Ja użyłem smaru sylikonowego żeby łatwiej to wyjąć a potem wcisnąć. 

hegezuze.jpg

a7yte2un.jpg

Sama regulacja gniazda odboju jest prosta, gniazdo ma się po prostu spierać luzem na odboju i tak skręcamy:

Ogranicznik wspornika momentu obrotowego powinien przylegać pod własnym ciężarem do odbojnika gumowego wspornika momentu obrotowego

i65f8a8e.png

Co do poduszek bocznych:

Zamontować zawieszenie silnika bez naprężeń. W tym celu przed dokręceniem zawieszenia silnika ustawić silnik, lekko nim potrząsając.

Przydatne momenty dokręcania przy wymianie poduszek dla 1.9 TDI AVF/AWX/AVB

Zawieszenie silnika (poduszka) do:

  • Wspornik zawieszenia silnika 40 Nm - Dolna śruba poduszki
  •  Podpora silnika 23 Nm - Górna śruba poduszki

Dodam, że warto przy wymianie poduszek silnika pokusić się od razu o wymienię poduszki skrzyni biegów.

  • Zawieszenie skrzyni biegów (poduszka) ze wspornikiem do skrzyni biegów - 23 Nm

Najlepiej na sam koniec mieć poluzowane śruby poduszek skrzyni i silnika i wtedy poruszać silnikiem przód tył i na boki i dopiero wszystko poskręcać, by zlikwidować wszelkie naprężenia w układzie zawieszenia skrzyni biegów i silnika.

I taka uwaga, przed wymianą zróbcie sobie zdjęcia jak są usytuowane poduszki w otworach ustalających

Oznaczyć położenie montażowe połączeń śrubowych -1- i tulejek ustalających -2- na dole przy poduszce zawieszenia silnika po obu stronach.
Dla różnych wersji silnika istnieją różne otwory mocujące.

A10-0088.png

Myślę, że to trochę ułatwi Wam montaż ;)

Przednia guma jak również poduszka skrzyni może być Lemfordera: 

  • 31106 01 LEMFORDER
  • 25864 01 LEMFORDER

Natomiast poduszki silnika tylko oryginalne firmy AVON.

  • 8E0199379BF
  • 8E0199382AG

 

Dnia 11.03.2017 o 19:47, Tajfun211 napisał:

Nowe poduszki ważą jak poniżej, po wymianie zważę też swoje stare i dam znać:

Prawa bez elektrozaworu 717g (ważone bez gumowej osłonki)
8E0199382AG

Lewa z elektrozaworem 902g
8E0199379BF

 

PIXI napisał:

:hi:

Mam pytanie do Was Koledzy , byłem dziś u machera ze względu na dziwne dżwięki pod podwoziem w czasie jazdy (nie w zawieszeniu ) ... diagnoza jednoznaczna -poduszka pod silnikiem lewa (strona kierowcy )
W ETKA znalazłem w/w część 8E0 199 379 AB ale opis części mnie zaskoczył : poduszka gumowo olejowa strona lewa :good: elektryczna ? ;( :embarrassed::no: co to znaczy elektryczna :confused4: można sprawdzić stan zużycia - VAG ???
Jeśli temat mojego zapytania nie jest w odpowiednim dziale proszę Moderatora o przeniesienie go do odpowiedniego :notworthy:
Pomocy bo chyba na stare lata nie wytrzymam :good:

Edytowane przez kamil-vag
  • Pomoc techniczna 4
Opublikowano

gumowo olejowa, z czujnikiem dlatego elektryczna :kox:

Opublikowano

Prawa też jest gum/ole ... ale bez czujnika - więc po co i do czego ten czujnik po lewej stronie oraz dla czego tylko w jednej poduszce ? :no::embarrassed: może ktoś z Was rozwinie ten temat :notworthy:

Opublikowano

w mojej poprzedniej niuni b6 ake był czujnik z lewej i prawej strony ciekawe czemu u ciebie jest z jednej :mysli:

Raczej zastanawiałbym się na twoim miejscu dlaczego niby ty miałeś z obu stron w co zresztą wątpie, pewnie twoje niedopatrzenie :wink4:

Kolego PIXI ja wymieniłem tą poduszke na taką bez czujnika i wszystko jest ok, nawet zaden błąd nie wyskoczył.

Dlaczego z jednej strony jest czujnik a z dugiej nie?? - tez nie mam zielonego pojęcia kolego

Co do tej poduszki to w ASO kosztuje 440zł bez rabatu, ja kupiłem zamiennik i teraz czuć wibracje silnika :wallbash: tak więc musze kupić ori w ASO

Opublikowano

Pawlo 2004 :notworthy: za pomoc ... jak zdjagnozowałeś usterkę i jakie były objawy uszkodzenia poduszki ???

Opublikowano

Objawy:

- dziwne stukanie, bardziej podobne do strzelania przy ruszaniu i zmianie biegu.

- po ściągnięciu osłony dolnej silnika było widoczne pęknięcie

Po za tym nic innego się nie działo, mam na myśli jakieś stukanie przy odpalaniu czy gaszeniu.

Po wymianie "strzelanie" ustąpiło ale drgania doszły w to miejsce bo jak wyżej napisałem chciałem zaoszczędzić i kupiłem zamiennik :wallbash: i tak zaoszczędziłem, ze teraz musze kupić jeszcze raz poduszke tyle ze ori.

Wymiana banalnie prosta, zajmuje 15 minutek, więcej czasu zajmuje ściągnięcie osłony silnika :wink4:

Opublikowano

Paweł serdeczne dzięki ... objawy mam podobne co Ty ale na początku myślałem że to poduszka pod skrzynią biegów .Szkoda że zapodałeś zamiennik. Też się zastanawiałem ale róznica w cenie (140 zł mnie przekonała do ORI )

Wymiana :) wiem ale jak dla mnie trochę dłużej ale myślę że dam sobie radę w kanale

Pozdrawiam i dzięki Pawlo2004 :hi:

Opublikowano

Prawa też jest gum/ole ... ale bez czujnika - więc po co i do czego ten czujnik po lewej stronie oraz dla czego tylko w jednej poduszce ? :no::embarrassed: może ktoś z Was rozwinie ten temat :notworthy:

Po to żebyś mógł Vag-a podłączyć i wiedzieć o tym że to poduszka od silnika tak stuka

Opublikowano

Napewno ??/ Powiedz jak podłącze VAG-a to gdzie tego szukać ( nie mam zielonego pojęcia - podpowiedz proszę ) . Jednym słowem mogę potwierdzić diagnozę mechanika o zepsutej poduszce bo na kompie wywali błąd poduszki :good: tak ?

Opublikowano

dokładnie tak

Opublikowano

Napewno ??/ Powiedz jak podłącze VAG-a to gdzie tego szukać ( nie mam zielonego pojęcia - podpowiedz proszę ) . Jednym słowem mogę potwierdzić diagnozę mechanika o zepsutej poduszce bo na kompie wywali błąd poduszki :good: tak ?

nie zawsze :cool1:

Opublikowano

Kolego Musashi są jakieś wyjątki :embarrassed: mógłbyś napisać coś więcej :)

I proszę :notworthy:Kolegów o pomoc z VAG gdzie tej poduszki szukać :mysli::wink4:

Opublikowano

w mojej poprzedniej niuni b6 ake był czujnik z lewej i prawej strony ciekawe czemu u ciebie jest z jednej :mysli:

Raczej zastanawiałbym się na twoim miejscu dlaczego niby ty miałeś z obu stron w co zresztą wątpie, pewnie twoje niedopatrzenie :wink4:

Kolego PIXI ja wymieniłem tą poduszke na taką bez czujnika i wszystko jest ok, nawet zaden błąd nie wyskoczył.

Dlaczego z jednej strony jest czujnik a z dugiej nie?? - tez nie mam zielonego pojęcia kolego

Co do tej poduszki to w ASO kosztuje 440zł bez rabatu, ja kupiłem zamiennik i teraz czuć wibracje silnika :wallbash: tak więc musze kupić ori w ASO

Tez mam obie poduszki z czujnikami, nawidoczniej 2.5 tak maja a 1.9 maja tylko w jednej czujnik a i ich wielkosc i cena jest inna ... Do 1.9 kosztowala cos ok 370 a do 2.5 placilem ostatnio 412 za sztuke ...

Co do poduszek bez czujnika .. poprzedni wlasciciel mojego auta chcial zaoszczedzic pare groszy i wsadzil wlasnie takie. Wytrzymaly nieco ponad 4 miechy i obie zdechly tak ze lepiej dolozyc pare groszy i bedzie spokoj na duzo dluzej.

Opublikowano

Sysiek dzięki za podpowiedż kupię taką jak powinna być ori czyli elektryczną ....

Nadal nie wiem czy są jakieś wyjątki jak Musashi pisał i na VAG-u gdzie ją szukać :wallbash:

Może ktoś ...coś pomoże

Opublikowano

...

Co do poduszek bez czujnika .. poprzedni wlasciciel mojego auta chcial zaoszczedzic pare groszy i wsadzil wlasnie takie. Wytrzymaly nieco ponad 4 miechy i obie zdechly tak ze lepiej dolozyc pare groszy i bedzie spokoj na duzo dluzej.

A co ma obecność czujnika do wytrzymałości poduszki? :mysli: Po prostu były nieodpowiednie i padły.

Jak chcecie kupić ori poduszki z ASO za przystępną cenę to napiszcie do kolegi rtocki

Opublikowano

Sysiek nie wiem czy zauważyłeś ale ty masz b5 i moze dlatego masz czujniki w obu poduszkach :gwizdanie:

PIXI kolega musashi ma na myśli to, ze nie zawsze na VAG-u pokazuje, ze poduszka jest uszkodzona :gwizdanie: u mnie akurat nic nie pokazało a poduszka była rozwalona w 3 d*py :naughty:

Ori w ASO jak juz pisałem wyżej kosztuje 440zł bez rabatu do mojego AVF-a

Opublikowano

PIXI kolega musashi ma na myśli to, ze nie zawsze na VAG-u pokazuje, ze poduszka jest uszkodzona :gwizdanie: u mnie akurat nic nie pokazało a poduszka była rozwalona w 3 d*py :naughty:

Dzięki :notworthy: ale powiedz gdzie tego szukać na VAG-u :no: bo jestem w 3 d*py za murzynami :no: :> i proszę bez podtekstów :polew:

Daimos dzięki :notworthy: za info odnośnie Kolegi Rtocki

Opublikowano

Co do VAG-a to mnie się nie pytaj bo to odstępuje zawsze mojemu znajomemu co ma zakład elektomechaniczny, tak więc sorry PIXI ale w tej sprawie ci nie pomoge

Opublikowano

Co do VAG-a to mnie się nie pytaj bo to odstępuje zawsze mojemu znajomemu co ma zakład elektomechaniczny, tak więc sorry PIXI ale w tej sprawie ci nie pomoge

Dzięki za chęć pomocy :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...