Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie kąta wtrysku - TDI na pompie wtryskowej (VP)


Bastech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

W swoim 1Z wymieniłem wtryski na ASV i mam pytanie, jaki powinien być kąt wtrysku i dawka paliwa po takiej zmianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie pytanie mam kat wtryskow w pierwszych trzech polach 41,29-30 (skacze),000 w trzecim a mam takie pytanie co z reszta tych pol czy musze ustawic tylko te dwa pierwsze pola?? z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,dalem pompe do uszczelnienia i po zalozeniu na vag-u brak reakcji na ruch pompy,czy w jedna czy w druga strone. cos skopali?Dodam że z rana odpala i chmura na niebiesko chwile nierowno pochodzi i jest ok.Ale czemu nie dziala ustawianie?jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem kat 68-72 chciałem zmienić na prawidłowy a wyszło 255,i teraz w którą stronę nie przekręce pompy wartość jest 255 w ooo basig setings.Co jest nie tak?

Mam To samo :(zrobiłeś?????

Zabrałem się dziś za ustawienia kąta wtrysku. Wcześniej było 11-14 w BS. I tak po odkręceniu wszystkich 4-ech śrubek (nie miałem z tym większych problemów) na vagu jeszcze przed przystąpieniem do pracy wyskoczyło 255 w BS :shocked: Możliwe, że odkręciłem zbyt śmiało śrubki i pompa samoczynnie się ruszyła :mysli: W każdym bądź razie odsuwałem pompę kawałek po kawałku w przeciwną stronę niż silnik i za każdym razem na vag-u w BS miałem 255. Poirytowany tym poluzowałem mocniej śróbkę nr 3 i mocną pchnąłem pompę - wynik był taki, że na vagu wartość zaczęła skakać z 38 na 255 (nie pomiędzy 38 a 255 tylko 38 albo 255) a auto zaczęło mocno kopcić szarym dymkiem :shocked: Lekka korekta pompą w stronę silnika i ponownie 255 :angry: A na dodatek wynik tego wszystkiego był taki, że śróbka nr 4 wyleciała i razem z nią po drugiej str wspornika pompy nakrętka :angry:

Czemu przy ustawianiu kąta wtrysku wartości nie zmieniają się płynnie tylko jest 255 lub 38 i auto przy tej granicznej wartości kopci ???

Wszystkie czynności wykonywałem poprawnie - pompa przesuwała się a jednak coś jest nie tak ...

Mam identyczy problem jak kolega wyżej. Dzisiaj zmieniałem rozrząd i teraz nie moge ustawić kąta wtrysku. Jest albo 38 albo 255 i obojętnie w którą strone nie przesune jest to samo..

Co robić? A moze ja coś źle robie?

Mam to samo tylko nie mogę zmienić mam stała wartość 255. Przedtem pompa była w regeneracji sami wstawiali pompę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w Silniku 1.9 AHH jak ustawia się kąt ? Nie mogę nigdzie znalesc na forum jakiegoś dobrego poradnika, poniżej wstawiam zdj jak wygląda pompa.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9a1a6efd4f9674ae.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/93c1f0eca6cc2f86.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Zamieniałem niedawno obroty biegu jałowego na ok 20 rpm więcej. Ma to wpływ na kąt wtrysku? Obecnie kąt mam 22 i z rana jak odpaliłem auto to po dłuższym kręceniu wypluł taką białą chmurę, że całe podwórko jak we mgle. Dodam jeszcze, że po odpaleniu przez 3 sekundy zachowywał się jakby palił na 3 gary. Dodatkowo pasek mi piszczy na zimnym silniku. Czy zmiana kąta rozwiąże chociaż cześć tych problemów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem kat 68-72 chciałem zmienić na prawidłowy a wyszło 255,i teraz w którą stronę nie przekręce pompy wartość jest 255 w ooo basig setings.Co jest nie tak?

Mam To samo :(zrobiłeś?????

Zabrałem się dziś za ustawienia kąta wtrysku. Wcześniej było 11-14 w BS. I tak po odkręceniu wszystkich 4-ech śrubek (nie miałem z tym większych problemów) na vagu jeszcze przed przystąpieniem do pracy wyskoczyło 255 w BS :shocked: Możliwe, że odkręciłem zbyt śmiało śrubki i pompa samoczynnie się ruszyła :mysli: W każdym bądź razie odsuwałem pompę kawałek po kawałku w przeciwną stronę niż silnik i za każdym razem na vag-u w BS miałem 255. Poirytowany tym poluzowałem mocniej śróbkę nr 3 i mocną pchnąłem pompę - wynik był taki, że na vagu wartość zaczęła skakać z 38 na 255 (nie pomiędzy 38 a 255 tylko 38 albo 255) a auto zaczęło mocno kopcić szarym dymkiem :shocked: Lekka korekta pompą w stronę silnika i ponownie 255 :angry: A na dodatek wynik tego wszystkiego był taki, że śróbka nr 4 wyleciała i razem z nią po drugiej str wspornika pompy nakrętka :angry:

Czemu przy ustawianiu kąta wtrysku wartości nie zmieniają się płynnie tylko jest 255 lub 38 i auto przy tej granicznej wartości kopci ???

Wszystkie czynności wykonywałem poprawnie - pompa przesuwała się a jednak coś jest nie tak ...

Mam identyczy problem jak kolega wyżej. Dzisiaj zmieniałem rozrząd i teraz nie moge ustawić kąta wtrysku. Jest albo 38 albo 255 i obojętnie w którą strone nie przesune jest to samo..

Co robić? A moze ja coś źle robie?

Mam to samo tylko nie mogę zmienić mam stała wartość 255. Przedtem pompa była w regeneracji sami wstawiali pompę
Kiedys dawno temu koles mi podrzucil.afn na ustawienie kata po wejsciu w bs auto zaczelo nie rowno pracowac i kopcic na siwo tak ze mozna by stara zawstydzic.wartosci byly w przedziale 28-255

Podczas ustawienia wyszlo ze nie idzie ruszyc wartosci a jak dalem mocniej pompa to silnik gasl.

Odeslelem go do znajomego mechanika.

Okazalo sie ze klin tzw polksiezyc na wale jest wyrobiony do tego doszedl przestawiony rozrzad.

Po poprawnym ustawieniu wsio wrucilo do normy i koledze pali od strzala a nie po 10min krecenia.

Od siebie dodam ze kat nie zawsze musi byc ustawiony w konkretnym przedziale wsio zalezy od stanu motorowni.

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy po zmianach takich program, wycięcie kata, EGR, po przelocie itp. kąt wtrysku nadal ma wynosić 49-51 czy te wartości wtedy się zmieniają?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wtryski zostały włożone z tymi samymi ciśnieniami co stare, to kąt wtrysku niewiele się zmieni.

Co nie zmienia faktu że kąt wtrysku ustawia się na 49-51 obojętnie ile silnik ma mocy oraz jaki osprzęt ma się założony.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki Panowie. Czyli rozumiem, że jeśli przed wymianą rozrządu miałem dokładnie 51, a teraz mam 65, to mam pełne prawo żeby wrócić do mechanika i pogadać z nim żeby to poprawił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki Panowie. Czyli rozumiem, że jeśli przed wymianą rozrządu miałem dokładnie 51, a teraz mam 65, to mam pełne prawo żeby wrócić do mechanika i pogadać z nim żeby to poprawił?

Ja przed wymiana rozrzadu uczuliłem mechanika na to i było ok.

Jedź zapytaj czemu tego nie zrobił dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do mechanika i spytaj się dlaczego nie skończył roboty do końca.

Tak, masz prawo wrócić do niego na ustawienie kąta wtrysku po wymianie rozrządu, bo powinien go ustawić po jego wymianie.

Opóźniony kąt wtrysku powoduje "zamulenie" silnika, trudności z odpalaniem, silnik miękko pracuje, z rury wydechowej będzie śmierdzieć "starym dieslem" czyli niedopaloną ropą.

Przyspieszony kąt wtrysku - silnik jest żwawszy, głośniej/mocniej "klepie" (twardo pracuje), bardzo wysokie wartości przyspieszonego kąta wtrysku odbijają się na układzie korbowo-tłokowym

65 nie ma tragedii ale lepiej zmniejszyć do tych 50-55 dla świętego spokoju :)

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...