Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ASB] A4 3,0 TDi 233ps Dpf by Patrox


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chodzi o 1.8T to akurat miałem ostatnio doświadczenie.

Moje audi vs audi TT 1.8T quattro 240HP

Z kreski tak do 120 Wygrałem na starcie I tyle utrzymałem do końca koło 2m. Co do Większych prędkości to od 20km/h do 210 idziemy równo powyżej 210 zaczynam odjeżdżać(Wszystko oczywiście na niemieckich autostradach :polew:). Z tego co mi wiadomo takie TT wazy około 1400kg.

kurcze to coś słabo ta teteta wypadła :mysli:Turdzi też myślałem że to korbowy :bag: I tak wydało mi się że to kres możliwości tego silnika jeśli wał drży :przebiegly: A ciekawe jak jest z mocnymi 2.0TFSI czy też mają tą bolączkę :mysli:

Myślę że jednak niutony robią robote. Niestety w TT planowane jest jakieś "męskie" turbo.

A co do wału napędowego i dyfra jak to jest rozwiązane w RS ??

Opublikowano

faktycznie największa bolączką tych aut jest własnie to. W przeciwnym wypadku gdyby nie drżący wał to od 2 tys miałbym płasko 570Nm do końca a takto trzeba było schodzić z niutonem przez wał.

... chciałbym miec płaskie 600 od dołu i jest to możliwe ale podpora niestety drży. A koło dwumasowe to to nie jest bo wibracje dobiegają z tyłu:) Robiliśmy już kilkanaście takich aut jak moje i problem występuje tylko w manualach nie zależnie od przebiegu bo nówka po przebiegu 3 tys/km tez się trafiła.

Wydaje mi się że problem lezy w źle skonstruowanym seryjnie zawieszeniu skrzyni biegów i tylnego dyfra. Powstają tam luzy które przekłądają się na wał.

A jak wygląda sprawa przy wersji z tiptronikiem ? Czy konstrukcja zawieszenia tipa i sama skrzynia przeniosła by szybszy wzrost Nm jak to ująłeś "płasko" już od samego dołu ?

W tipie własnie dół jest mocniejszy bo i tak jak wcisniesz przy około 2,5 tys gaz do oporu to zredukuje ci bieg i nie występuje taki problem. Poza tym w tipie nie robi się 600Nm tylko max 550.

Wiem, że tip jest ograniczeniem dla Nm w granicach 550/560, ale jego konstrukcja wg ZF powinna spokojnie przenieść do 600 Nm, choć jest to już górna granica obciążenia.

W tipie można też przejść na sekwencyjną zmianę biegów, zmieniać ręcznie drążkiem lub manetkami, wówczas obroty można ciągnąć wysoko :wink4: myślę sobie czy zawiecha tipa mocno różni się od manuala i czy przy wysokich "płaskich" Nm od dołu będzie przenosiła drgania na wał ? W S4 B7 przecież też jest montowany tiptronic, tylko nie wiem jak w nim wygląda wykres dla Nm i czy są to bliźniacze konstrukcje jak ten w b7 3.0tdi czyli 6HP19A.

Opublikowano
http://www.kryptonik.org/s4/022508/revo.jpg. Masz tu wykres S4. Ani S4 ani RS4 nie maja nic innego niż ja. W dieslu narasta dużo szybciej moment niż w benzynie i jest go sporo więcej, stąd wynika problem.
Opublikowano

Link nie bangla :cool1: OK, już wszedłem przez FTP. Mało tych Nm.

Opublikowano

Link nie bangla :cool1: OK, już wszedłem przez FTP. Mało tych Nm.

To nie sa Nm tylko LBS czyli ten samochód ma około 410Nm

Opublikowano

To nie sa Nm tylko LBS czyli ten samochód ma około 410Nm

Stąd myślałem, że mało, co tłumaczy, że S4 może śmiało śmigać z tipem, który w S4 i tak ma zapas z 200 Nm.

Sprawdzałem ostatnio w etce i wychodzi, że w europejskich wersjach s4 był montowany ten sam tip co w 3.0tdi, jeśli była by konieczność wymiany tipa to rekomendowany jest też 6HP19

Czy jest możliwy taki program do B7 3.0 tdi z tipem, z dobrym wydechem na ok 300PS/550Nm ? Czy seryjny IC by dał radę, czy trzeba by było rezać FMIC'a ? Chciałbym zobaczyć jak by jechało w porównaniu z takim B7 S4 z tipem.

Opublikowano

To nie sa Nm tylko LBS czyli ten samochód ma około 410Nm

Stąd myślałem, że mało, co tłumaczy, że S4 może śmiało śmigać z tipem, który w S4 i tak ma zapas z 200 Nm.

Sprawdzałem ostatnio w etce i wychodzi, że w europejskich wersjach s4 był montowany ten sam tip co w 3.0tdi, jeśli była by konieczność wymiany tipa to rekomendowany jest też 6HP19

Czy jest możliwy taki program do B7 3.0 tdi z tipem, z dobrym wydechem na ok 300PS/550Nm ? Chciałbym zobaczyć jak by jechało w porównaniu z takim B7 S4 z tipem.

Nawet Rs po z hamowaniu ma 450Nm więc jeszcze daleko mu do 600. W firmie MTM po modach RS-y mają 550Nm.

Opublikowano

Czy jest możliwy taki program do B7 3.0 tdi z tipem, z dobrym wydechem na ok 300PS/550Nm ? Czy seryjny IC by dał radę, czy trzeba by było rezać FMIC'a ? Chciałbym zobaczyć jak by jechało w porównaniu z takim B7 S4 z tipem.

Z tego co wiem 2 seryjne coolery w 3.0TDI sa rownie slabe do tego silnika jak i w 2.5TDI. Bez porzadnego chlodzenia nie ma szans na jakies wieksze mody... a nawet do mocniejszego softu FMIC sie przyda... Na szczscie w B8 juz jest :gwizdanie:

Opublikowano

Z tego co wiem 2 seryjne coolery w 3.0TDI sa rownie slabe do tego silnika jak i w 2.5TDI. Bez porzadnego chlodzenia nie ma szans na jakies wieksze mody... a nawet do mocniejszego softu FMIC sie przyda... Na szczscie w B8 juz jest :gwizdanie:

sory za OT ale naprawde te male cus jest lepsze niz dwa pojedyncze?

994449572

Opublikowano

Z tego co wiem 2 seryjne coolery w 3.0TDI sa rownie slabe do tego silnika jak i w 2.5TDI. Bez porzadnego chlodzenia nie ma szans na jakies wieksze mody... a nawet do mocniejszego softu FMIC sie przyda... Na szczscie w B8 juz jest :gwizdanie:

994449572

sory za OT ale naprawde te male cus jest lepsze niz dwa pojedyncze?

Wymiar rdzenia w B8 z tego co pamietam to 66x15x6,5 co daje 6435cm3 w B7 masz dwa coolery o łacznej pojemności około 5000cm3 po za tym zobacz jaka jest wielkość wlotu powietrza w środkowej kratce a jaka w dwóch bocznych.

Opublikowano

sory za OT ale naprawde te male cus jest lepsze niz dwa pojedyncze?

994449572

tak, co zreszta potwierdzaja te silniki po sofcie... bez wiekszego "obciazenia" dla termiki peka 300PS.

od zawsze wiadomo, ze FMIC jest o wiele wydajniejszy niz 2xSMIC :wink4:

Opublikowano

no to chcialem wiedziec. czyli jak sie bede nudzic po sofcie od Rogala to nastepny etap - DPF out plus FMIC w miejsce tych dwoch coolerkow ktore i tak sa zasloniete... :good:

a potem to juz tylko remont skrzyni :polew: :polew:

Opublikowano

Z tego co wiem 2 seryjne coolery w 3.0TDI sa rownie slabe do tego silnika jak i w 2.5TDI. Bez porzadnego chlodzenia nie ma szans na jakies wieksze mody... a nawet do mocniejszego softu FMIC sie przyda... Na szczscie w B8 juz jest :gwizdanie:

994449572

sory za OT ale naprawde te male cus jest lepsze niz dwa pojedyncze?

Wymiar rdzenia w B8 z tego co pamietam to 66x15x6,5 co daje 6435cm3 w B7 masz dwa coolery o łacznej pojemności około 5000cm3 po za tym zobacz jaka jest wielkość wlotu powietrza w środkowej kratce a jaka w dwóch bocznych.

Kurka a ja święcie wierzyłem, że to chodzi o powierzchnię schładzania. :naughty: :gwizdanie:

Opublikowano

Z tego co wiem 2 seryjne coolery w 3.0TDI sa rownie slabe do tego silnika jak i w 2.5TDI. Bez porzadnego chlodzenia nie ma szans na jakies wieksze mody... a nawet do mocniejszego softu FMIC sie przyda... Na szczscie w B8 juz jest :gwizdanie:

994449572

sory za OT ale naprawde te male cus jest lepsze niz dwa pojedyncze?

Wymiar rdzenia w B8 z tego co pamietam to 66x15x6,5 co daje 6435cm3 w B7 masz dwa coolery o łacznej pojemności około 5000cm3 po za tym zobacz jaka jest wielkość wlotu powietrza w środkowej kratce a jaka w dwóch bocznych.

Kurka a ja święcie wierzyłem, że to chodzi o powierzchnię schładzania. :naughty: :gwizdanie:

O to też :gwizdanie:

Opublikowano

...czyli jak sie bede nudzic po sofcie od Rogala to nastepny etap - DPF out plus FMIC w miejsce tych dwoch coolerkow ktore i tak sa zasloniete...

Podobno Masters robił 300PS bez wicinania DPFa, tylko nie wiem czy wydech i kata robili nowe.

Opublikowano

...czyli jak sie bede nudzic po sofcie od Rogala to nastepny etap - DPF out plus FMIC w miejsce tych dwoch coolerkow ktore i tak sa zasloniete...

Podobno Masters robił 300PS bez wicinania DPFa, tylko nie wiem czy wydech i kata robili nowe.

To zapraszam do Mastersa, zobaczymy jak długo pojeździsz z DPF na tych 300Ps. W nowym B8 jest możliwe przy mocnym programie zrobienie 300PS ale w B7 nie ma takiej możliwości:) Przy 300Ps samym softem limiter temperaturowy na drodze włącza się chyba juz od 3500obr. :> :> :>

Opublikowano

...czyli jak sie bede nudzic po sofcie od Rogala to nastepny etap - DPF out plus FMIC w miejsce tych dwoch coolerkow ktore i tak sa zasloniete...

Podobno Masters robił 300PS bez wicinania DPFa, tylko nie wiem czy wydech i kata robili nowe.

To zapraszam do Mastersa, zobaczymy jak długo pojeździsz z DPF na tych 300Ps. W nowym B8 jest możliwe przy mocnym programie zrobienie 300PS ale w B7 nie ma takiej możliwości:) Przy 300Ps samym softem limiter temperaturowy na drodze włącza się chyba juz od 3500obr. :> :> :>

Patrox Ty chyba lepiej znasz te 3.0TDI niż konstruktorzy z Inglostad :good:

Opublikowano

Patrox link=topic=98778.msg1566339#msg1566339 date=1272278684]

...czyli jak sie bede nudzic po sofcie od Rogala to nastepny etap - DPF out plus FMIC w miejsce tych dwoch coolerkow ktore i tak sa zasloniete...

Podobno Masters robił 300PS bez wicinania DPFa, tylko nie wiem czy wydech i kata robili nowe.

To zapraszam do Mastersa, zobaczymy jak długo pojeździsz z DPF na tych 300Ps. W nowym B8 jest możliwe przy mocnym programie zrobienie 300PS ale w B7 nie ma takiej możliwości:) Przy 300Ps samym softem limiter temperaturowy na drodze włącza się chyba juz od 3500obr. :> :> :>

Patrox Ty chyba lepiej znasz te 3.0TDI niż konstruktorzy z Inglostad

tylko sie czieszyc ze jest ktos kto je tak ogarnia :cool1:

Opublikowano

I dzieli się wiedzą :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...