Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


ksiadz99

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie apropos palenia się świec.

Rok temu wymieniałem u siebie wszystkie świece były spalone. Po wykręceniu świece były BOSH-a, na świecy było napisane że są one na 11V, sprawdziłem w katalogu BOSH-a i były wkręcone prawidłowe. Oznacza to że świeca musi się spalić (wyższe napięcie zasilania=szybsze zużycie) jeżeli jest zasilana większym napięciem (przypominam powinny być 12V), ja kupiłem 12V i mam spokój.

Nie rozumiem logiki niektórych producentów (może im właśnie o to chodzi żeby się paliły).

Posprawdzajcie parametry elektryczne waszych świec, one nie mogą się spalić od tak, po kilku użyciach.

Dodam że w A100 świec nie wymieniałem ok 5 lat i do samego końca działały, wystarczyła zmiana firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam te świece od początku a autem już jeżdżę 9 lat, rok prod. 1999, nigdy nie narzekałem na ich uszkodzenie, więc nawet nie wiem jakie mam a grzeją bez problemu bo po 50 sekundach wewnątrz samochodu jest coraz cieplej - grzeją ale koledze Mistrzu palą się po każdym ich włączeniu i tu nie wiem jak mu pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie cos pali to znaczy ze jest slabsze niz prad, ktory do tego dochodzi.. wiec sprawdzilbym na twoim miejscu pradc jaki jest n wyjsciu i przekaznik.. moze sie podgrzal i nei puszcza jak powiniejn i sie przegrzewaja... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż podpiołem sobie kontrolki do środka i efkt jest taki że układ się załącza ale nie wyłącza. Ponowne odpalenie już ciepłego silnika lub lekko podgrzanego już nie załącza. Czyli u mnie wogóle nie rozłącza się układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż podpiołem sobie kontrolki do środka i efkt jest taki że układ się załącza ale nie wyłącza. Ponowne odpalenie już ciepłego silnika lub lekko podgrzanego już nie załącza. Czyli u mnie wogóle nie rozłącza się układ.

obstawiam uszkodzony przekaźnik (są 2 szt.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam w moim przypadku Vag pokazał mi błąd 1117 to jest jakiś czujnik obciążenia alternatora, sprawdzałem alternator i mam nie podłączony niebieski przewod do niego (brak wsówki w altku). tak to reszta jest sprawna test rownież pomyślny. jak myślicie cy ten przewód może powodować nie włączanie dogrzewania???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam co prawda a4 b6 ale podepne sie pod temat.. u mnei autko jest caly czas niedogrzane wymienilem czujniki i termostat i dalej to samo... wiec chcialbym zapytac czy w a4 b6 silnik avb 1.9 tdi jest tez ten uklad swiec podgrzewajacych plyn chlodzacy?? pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

dodam, ze auto ma w kodach wyposazenia wzmocniona chlodnica oraz HOT COUNTRY a wiec mozliwe, ze tego ukladu nie mam w wyposazeniu ale jak ktos ma avb to prosze o podanie gdzie to sie miesci... z tego co wyczytalem to gdzies z tylu przy grodzi.. ale wole sie upewnic, zeby dwa razy na mrozie nie kwitnac przy odkrecaniu oslony. pozdrawiam:)

Tez mam b6 jednak u mnie świeczek brak,nie mam zadnych otworow ,ani miejsca pod nie mam bezpośrednio podłączony wąż biegnący do nagrzewnicy (aczkowlwiek radził bym żebys sprawdził moze w AVB były) co dziwne sprawdzajac vagiem przekazniki sie sterują wiec co jest tylko instalacja ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 nie ma takich świeczek. Tutaj była stosowana dodatkowa nagrzewnica, ale nie pamiętam gdzie dokładnie. Szukajcie na forum, bo było niedawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec podziele sie moimi doswiadczeniami. Po dosyć długim zastanawianiu sie czy owy układ podgrzewania działa,,spekulowaniu czy moze nie ma go aktywowanego w sterowniku, postanowiłem zamontować żarówki kontrolne(tak jak zrobił to jeden z forumowiczów). Ku mojemu zdziwieniu układ załącza sie prawidłowo, po odpaleniu za jakieś 10 sek najpierw załacza sie przekażnik durzej mocy, póżniej dołącza sie małej mocy. Podgrzewanie trwa do momentu aż temp na wskaźniku nie osiągnie pk 70 stopni.

Dodam- wcześniej myślałem, że to nie działa. Temp mimo tych świec nie wzrasta aż tak gwałtownie. Nie ma cudów, że zapalimy i po minucie na mrozie -15stopni odrazu poleci nam ciepłe. U mnie mimo sprawnego układu trzeba zaczekać 10 min aż zacznie dmuchać ciepłym.

Wszystkim, którzy nie mogą dac zobie rady ze sprawdzeniem tego układu polecam na sam początek zamontowanie zarówek kontrolnych. Bez nich samemu trudno jest stwierdzić na czuja czy to działa. Co prawda jest VAG w którym możemy sprawdzic czy warunki załączania są prawidłowe oraz przetestować przekaźniki aczkolwiek najprostrza metoda diagnozy to te zarówki, chwila roboty. Jesli okaże sie że prąd nie dochodzi wtedy należy zabrac sie za sprawdzanie na sam pierw przekaźników, bezpieczników, kabli(czy nie przerwane), póżniej vagiem sprawdzamy czujniki: temp, oraz zasysanego powietrza jest to opisane gdzieś na forum, no i sprawdzamy oczywiście blok 16 tam znajdują sie warunki jakie muszą być spełnione do włączenia. Sprawdzamy też świece żarowe czy maja obwód.

Ja podejrzewam że moje świece są już zalezione osadem z wody i mimo że są sprawne to juz nie tak wydajne jak nowe.

Zycze powodzenia w diagnozie mam nadzieje, że komus ten opis sie przyda. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec podziele sie moimi doswiadczeniami. Po dosyć długim zastanawianiu sie czy owy układ podgrzewania działa,,spekulowaniu czy moze nie ma go aktywowanego w sterowniku, postanowiłem zamontować żarówki kontrolne(tak jak zrobił to jeden z forumowiczów). Ku mojemu zdziwieniu układ załącza sie prawidłowo, po odpaleniu za jakieś 10 sek najpierw załacza sie przekażnik durzej mocy, póżniej dołącza sie małej mocy. Podgrzewanie trwa do momentu aż temp na wskaźniku nie osiągnie pk 70 stopni.

Dodam- wcześniej myślałem, że to nie działa. Temp mimo tych świec nie wzrasta aż tak gwałtownie. Nie ma cudów, że zapalimy i po minucie na mrozie -15stopni odrazu poleci nam ciepłe. U mnie mimo sprawnego układu trzeba zaczekać 10 min aż zacznie dmuchać ciepłym.

Wszystkim, którzy nie mogą dac zobie rady ze sprawdzeniem tego układu polecam na sam początek zamontowanie zarówek kontrolnych. Bez nich samemu trudno jest stwierdzić na czuja czy to działa. Co prawda jest VAG w którym możemy sprawdzic czy warunki załączania są prawidłowe oraz przetestować przekaźniki aczkolwiek najprostrza metoda diagnozy to te zarówki, chwila roboty. Jesli okaże sie że prąd nie dochodzi wtedy należy zabrac sie za sprawdzanie na sam pierw przekaźników, bezpieczników, kabli(czy nie przerwane), póżniej vagiem sprawdzamy czujniki: temp, oraz zasysanego powietrza jest to opisane gdzieś na forum, no i sprawdzamy oczywiście blok 16 tam znajdują sie warunki jakie muszą być spełnione do włączenia. Sprawdzamy też świece żarowe czy maja obwód.

Ja podejrzewam że moje świece są już zalezione osadem z wody i mimo że są sprawne to juz nie tak wydajne jak nowe.

Zycze powodzenia w diagnozie mam nadzieje, że komus ten opis sie przyda. Pzdr

kolega dobrze prawi :good:

a co do tego że przy -15 od razu nie poleci ciepłe to chyba oczywiste, ale po np minucie już łatwiej skrobać lód z przedniej szyby. Tak jak mówisz, osad na świecach może spowolnić cały proces nagrzewania, w połączeniu np z zasyfioną nagrzewnicą efekt może być taki że ciężko będzie odczuć działanie całego układu, mimo że będzie on pracował jak trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewanie trwa do momentu aż temp na wskaźniku nie osiągnie pk 70 stopni.
cytat by blackp7

No właśnie na takie info czekałem, bo chciałem porównać z moim przypadkiem. Ja zauważyłem, że układ wyłącza mi się z chwilą kiedy klimatronik samoczynnie włączy drugi bieg nawiewu. Mam na myśli, że kiedy świece grzeją, na klimatroniku ustawione 24*C i nawiew na najniższym biegu, to z czasem nagrzewania się płynu chłodzącego klimatronik ok temp 50*C (kanał 49) samoczynnie włącza drugi bieg nawiewu i wtedy właśnie wyłączają się świece. Z tego wynika, że warunki wyłączenia układu są różne i chyba wszystko zależy od ustawień map sterownika, które są ciągle przez producenta modyfikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A u mnie włączają się te świece jedna + dwie jeżeli są odpowiednie warunki opisywane wyżej i wyłączają się po osiągnięciu 70 stopni C. Jednak od pewnego czasu grzeją cały czas tzn po włączeniu zimnego silnika załączają się i grzeją nawet gdy tem silnika będzie 90 stopni (powinny się wyłączyć po przekroczeniu 70st.C), dopiero gdy zgaszę silnik i ponownie go uruchomię to wtedy pozostają wyłączone. Proszę o pomoc!!! Czy może to być czujnik temperatury choć wskaźnik dobrze wskazuje ? :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może to być czujnik temperatury choć wskaźnik dobrze wskazuje ? :confused4

no pewnie, że tak. Przecież wskaźnik otrzymuje wartość temperatury z czujnika G2 a ECU silnika z czujnika G62 choć są w jednej obudowie obydwa czujniki to każdy jest odrębnym czujnikiem i uszkodzenie jednego z nich kwalifikuje cały czujnik temperatury płynu chłodzącego do wymiany, podepnij Vaga i w 01 Engine, 08 Meas. Block, grupa 007, 4 pole od lewej, sprawdź wartość temperatury jaką podaje czujnik G62 - jeśli będzie zaniżał wskazania z powodu usterki bądź wpiętego w obwód opornika to będzie to m.in. powodem tego, że świece podgrzewacza będą nadal grzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Sprawdzę dzisiaj na klimatroniku temp kanał 49 bo nie mam vaga.

Jeszcze pytanie o przekaźniki: W przedziale silnikowym tam w skrzynce gdzie komputer mam takie przekaźniki

10RzG0.jpg

Czy są przwidłowe bo przekaźnik 370 jest tylko jeden i to od 1 świecy, a gdzie drugi od 2 świec???

Wcześniej widziałem u innego kolegi że na tam obok komputera dwa przekaźniki 370.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc i ja się skusiłem dzisiaj sprawdzić te świece jak kolega wcześniej w poście pisał podpoiłem kontrolkę do świec i działają O dziwo silnik nie był zbyt mocno wychłodzony bo rano już jeździłem Ujechałem zaledwie 100m i zaświeciła się żarówka świece się załączyły i po chwili zgasły i znowu się załączyły już na dłuższy okres Zatrzymałem się i brat podpiął pod resztę i też świeciło A najlepiej teraz skojarzyłem jak zauważyć kiedy one się załączają na desce rozdzielczej jest miernik napięcia ładowania po nim widać że jak nie są załączone to ładowanie dochodzi prawie do 16V

A Jak się załączą schodzi do tej kreski przed 16aperami Skojarzycie o co mi chodzi :) Nawiew ustawiony był normalnie na HI 3 kreski wiatrak na szybę i na środek samochodu Więc myślę że nie ma znaczenia co ustawimy one powinny się załączyć Myślę że komuś się przyda takie wyjaśnienie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A naj lepiej teraz skojarzyłem jak zauważyć kiedy one się załączają na desce rozdzielczej jest miernik napięcia ładowania po nim widać że jak nie są załączone to ładowanie dochodzi prawie do 16A A Jak się załączą schodzi do tej kreski przed 16aperami

pozwolę sobie zauważyć że jednostką napięcia nie jest Amper tylko Volt, to po pierwsze :wink4:

po drugie jeśli napięcie ładowania wynosi u ciebie 16V to chyba już powód do refleksji nad stanem alternatora tudzież regulatora napięcia...

a po trzecie nie naj lepiej tylko najlepiej :naughty:

poza tym patrzenie na voltomierz na desce mija się z celem wg mnie bo w chwili gdy włączysz jakikolwiek odbiornik o sporym poborze prądu (np grzanie tylnej szyby) wskazówka zareaguje tak samo jak opisałeś kolego :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie piszę że aż mi na 16V wchodzi tylko przed Nie wiem na ilu powinno wskazywać prawidłowo Bo ładowanie jest więc się nie martwię :gwizdanie:[br]Dopisany: 30 Styczeń 2010, 19:37_________________________________________________

poza tym patrzenie na voltomierz na desce mija się z celem wg mnie bo w chwili gdy włączysz jakikolwiek odbiornik o sporym poborze prądu (np grzanie tylnej szyby) wskazówka zareaguje tak samo jak opisałeś kolego :wink4:

I tu się nie zgodzę Bo tam do tych świec są 2 przekaźniki jeden ma 250Ah a drugi 50Ah A na tylna szybę pobór jest 30Ah Więc nawet nie odczuje tego silnik ani skazówka Voltomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się nie zgodzę Bo tam do tych świec są 2 przekaźniki jeden ma 250Ah a drugi 50Ah A na tylna szybę pobór jest 30Ah Więc nawet nie odczuje tego silnik ani skazówka Voltomierza

załączam grzanie tylnej szyby, grzanie foteli, grzanie lusterek, światła mijania, radio (a więc wszystko z czego korzysta się w zimę) i na jedno wyjdzie :wink4:

sorry za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...