Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, adamm58 napisał:

Witam co powieciena temat tego oleju ? http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/MOLYGEN-5W-50/295

Że cena jest z kosmosu 50 zł za litr gdzie trzeba w moim przypadku 6 litrów na cały okres to kosmos bo za 5w50 Valvo place koło 120 zł  xD

Same produkty LM to najwyższa półka i chociaż uważam że oleje mają za drogie to różne dodatki stosuje do różnych podzespołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczesniej jezdziłem na LM 10W40 MOS2, przy wymianie oleju zmieniłem na Valvoline 10w40 max life i czy w razie dolewki moge troche dolać LM ? bo troche zostało w bagażniku a do piątku niestety nie kupie valvoline.. bo wiadomo 3 maj święto i wszystko pozamykane... a stacje chyba nie maja valvoline na zbyciu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz, patrz tylko czy dolewasz syntetyk do syntetyka.
miałem taki czas że do motula dolewałem valvoline i castrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Słowem wstępu.

Kupiłem kilka miesięcy temu autko i poprzedni właściciel dumnie mówił że silnik jest zalany olejem mineralnym GM 15W40. W trakcie użytkowania dolewałem mineralny teraz przyszedł czas na jego wymianę. Przebieg auta to 140 tys.km

Chce przejść na olej, który zgodnie z zaleceniami producenta ma spełniać normę VW 500 00/502 00 lub 501 01.

Pytanie do ekspertów tego forum na jaki olej powinienem wymienić? Czy robić płukankę specjalnym środkiem przed wymianą? Syntetyk czy półsyntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz płukankę to licz się z tym że będziesz ściągał miskę ze smokiem i czyścił wszystko.

Jak najszybciej zmień na jakiś 5W40 bo szkoda silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapaliła ci się czerwona lampka gdy usłyszałeś o 15w40?
takie coś się leje do silnika który kończy swój zywot, a nie do "140kkm" - realnie pewnie 640kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, rav128 napisał:

....na jaki olej powinienem wymienić?

Zalej SPECOL 5W40 GOLD i skróć interwał wymiany oleju do max. 7/8 tys.km. może jeszcze pojeździsz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalewał ktoś może ALTK'a LIQUI MOLY SYNTHOIL ENERGY 0W40 ? Może za jakiś czas zmienił bym Synthoila 5W40 na 0W40, 40zł droższy więc pół biedy.
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5097-Liqui-Moly-Synthoil-Energy-0W40-5L.html
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Sulfur napisał:

Zalewał ktoś może ALTK'a LIQUI MOLY SYNTHOIL ENERGY 0W40 ? Może za jakiś czas zmienił bym Synthoila 5W40 na 0W40, 40zł droższy więc pół biedy.

Wątpię aby w naszych warunkach klimatycznych lać do ALT taki olej.

Jeśli chodzi Ci o zimny rozruch to może warto ale co jeszcze zyskujesz ?.

Sprawdź czy zyskujesz lepszą lepkość kinematyczną w temperaturze roboczej silnika i ile TBN ma ten 0W40.

A może spróbuj innego oleju niż od LM np. NESTE OIL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz na kolejną wymianę funduję swojej LM Synthoil High-Tech 5w40. Może byłbyś sulfur zainteresowany gdybym już potestował. Narazie jeszcze jednak troche musze do wymiany pojeździć. Olej podobno z najwyzszej półki. Prawdziwy full-syntetyk, bez żadnych podejrzeń o hydrokraking.  Myślę, że należący do elity. Warto potestować. Dosyć sporo dobrego o nim czytałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem bo akurat mam go zalanego :D jestem bardzo zadowolony. Potem dodałem do niego Cerateca. Na to wychodzi że znów go zaleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Anelson napisał:

... LM Synthoil High-Tech 5w40 ... Prawdziwy full-syntetyk, bez żadnych podejrzeń o hydrokraking.

Nie ma olejów full-syntetyk czy też 100% syntetycznych bo takich póki co w motoryzacji nie trzeba.

Wymieniony olej ma bazę grupy III czyli popularnie HC do 20% w swoim składzie.

Każda z baz w oleju jest potrzebna w innym celu aby całość była jak najlepiej skomponowana dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2018 o 04:54, AndrzejK. napisał:

Co masz zalane aktualnie?

Aktualnie leje 10w40, dlatego chyba nie ma co zalewać 5w50 co o tym myślicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Defterbark napisał:

Aktualnie leje 10w40, dlatego chyba nie ma co zalewać 5w50 co o tym myślicie

Gaz i długie trasy jak najbardziej tak, jedynie trzeba uważać na zimny rozruch szczególnie jak pod chmurką w zimowe poranki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KINIAM napisał:

Nie ma olejów full-syntetyk czy też 100% syntetycznych bo takich póki co w motoryzacji nie trzeba.

Wymieniony olej ma bazę grupy III czyli popularnie HC do 20% w swoim składzie.

Każda z baz w oleju jest potrzebna w innym celu aby całość była jak najlepiej skomponowana dla silnika.

Czyli kolejna sprzeczna informacja. Skąd wziąć takie info, kiedy na wielu forach mnóstwo ludzi krzyczy ze ten LM to grupa IV (czyli PAO) . Ja sam sciagnalem karte charakterystyki X-cessa(mam go obecnie zalanego) i wlasnie LM Synthoil High-Tech - i nie znalazlem jakichs wiekszych informacji, oprócz oczywiście drobnych różnic w charakterystyce miedzy tymi dwoma olejami.  Muszę powiedzieć, że poświęciłem trochę czasu na czytanie o tym wszystkim. Gdzieś znalazłem ,że LM To PAO + 20% HC. I tutaj to co napisałeś już ma sens. Z drugiej strony nie wiem skąd ta nagonka na niektorych forach ,że Motul już zmienił bazę jakiś czas temu na inną i trochę nie wiem czemu dostaje po d*pie na niektórych forach motoryzacyjnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Anelson napisał:

Czyli kolejna sprzeczna informacja. Skąd wziąć takie info, kiedy na wielu forach mnóstwo ludzi krzyczy ze ten LM to grupa IV (czyli PAO) .  Gdzieś znalazłem ,że LM To PAO + 20% HC. I tutaj to co napisałeś już ma sens.

Olej to mieszanina różnych baz:

PAO grupa IV jest najbardziej trwała na temperatury, mało odparowalna itd. pomińmy szczegóły ale sama w sobie zatarłaby silnik , gdyżby go nie smarowała

potrzebna jest grupa V POE aby w niej rozpuścić dodatki do oleju

potem wrzucamy jeszcze do mieszaniny  HC czyli grupa III /III+ czyli destylaty ropy naftowej uszlachetnione KRAKINGIEM i to kilkukrotnym, trochę w celu oszczędności grup powyżej a także w celu wzbogacenia oleju o właściwości, których grupy powyżej nie mają.

Czasem te pseudo full syntetyki są gorsze od dobrego HC.

Skąd wziąć prawdziwe INFO no to tutaj mamy duży problem, karty charakterystki są coraz bardziej okrojone, jak zaczęliśmy mam na myśli chemików i innych dociekliwych  śledzić karty odpadów i materiałów niebezpiecznych to też je zagmatwano.

Z olejami to jest trochę podobnie jak z blendowaniem Whiski , czy każde gardło rozróżni trunki a czy silnik obrazi się na ciut gorszy olej.

Kupujcie zgodnie ze specyfikacjami to na co Was stać i co najwyżej skracajcie interwał wymiany oleju, i raczej radzę zmieniać oliwy producenci ciągle szukają oszczędności więc skład oliwy to nie constans.

Generalnie Niemcy, Japonia i USA przodują w przestrzeganiu najwyższych możliwych norm składu oleju w stosunku do jego nazewnictwa.

Jak ktoś ma pytania to zapraszam w zimowe wieczory na priv na pogaduchy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2009 o 12:13, aramir napisał:

kolego nie słuchaj ich ...

żaden z nich nie ma pojęcia na temat silników ALT ...

te autko najlepiej pracuje na Oleju Castrol Edge Sport 502.00 0W-40 + filtr Knecht...

Pewnie zauważyłeś, ze wolno spływa do miski olej i od czasu do czasu pojawia ci się kontrolka poziomu oleju podczas jazdy ....

Na tym oleju silnik praktycznie nie stuka przy odpalaniu i nie spala tyle oleju podczas pracy do 5tys. nie powienien nic nie wziaść...

Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy....

Trzymaj poziom prawie na max ... i wszystko będzie extra ...

pozdrawiam ...

Czy kolega może odnieść się do mojego przypadku?

Chodzi mi o wybór oleju...

Tak się składa, że podczas porannego rozruchu  jest taki odgłos jak w filmiku.

https://photos.app.goo.gl/KLtNanv5psuWvVCu1

Przy następnym rozruchu już nie ma, jest OK.

Czy wybór oleju CASTROL EDGE 0W-40 VW 502 00 jest dobrym wyborem?

 

Mariusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2018 o 21:23, fox700912 napisał:

Czy kolega może odnieść się do mojego przypadku?

Chodzi mi o wybór oleju...

Tak się składa, że podczas porannego rozruchu  jest taki odgłos jak w filmiku.

https://photos.app.goo.gl/KLtNanv5psuWvVCu1

Przy następnym rozruchu już nie ma, jest OK.

Czy wybór oleju CASTROL EDGE 0W-40 VW 502 00 jest dobrym wyborem?

 

Mariusz

 

Kolego, Aramir był ostatnio dostepny w marcu - zacytowałeś jego post z 2009 roku. Chłopaki rozgryzali dlaczego olej ścieka dość nietypowo długo i testowali ten olej pod względem czasu jego spływania, a nie właściwości smarnych. Wg mnie 0W-40 możesz próbować. Ale ja bym Castrola odradzał. Już nie jeden był zasyfiony silnik po lotach właśnie na Castrolu(winą są tu Polskie rączki rozlewające ten olej, ostatnio Castrol jakoś ograniczył liczbę dystrybutorów, by to podrabianie itd. ograniczyć, ale ryzyko zawsze jest). 502 00 To norma dla naszych ALT ,więc olej teoretycznie pasuje. Ja i wielu leje 5W-40 Motula i taki olej Ci polecam serdecznie. U mnie spływanie jest takie ,że chyba 2 godziny mu starcza i jest okolo pół bagnetu- rano zawsze pół- po 5-7 minutach też dużo powyżej minimum prawie przy tym oczku na środku bagnetu, aczkolwiek sprawdzam rano, tłumaczę to sobie tym, że olej ma większą objętość, a po tych kilku minutach jest rozchlapany i ma 100*C (do tego mój najlepszy mechanik mówił mi ,że ALT ma taką budowę głowicy, że potrzebuje jakiegoś czasu by stan był na bagnecie) ,a stan na bagnecie jest dość kontrowersyjnie zaznaczony. - Jestem zwolennikiem filmu olejowego, który jest widoczny po jakimś czasie, a najlepiej i najładniej rano. :) Motul X-Cess, Valvoline, LM 5w-40 ja polecam Ci serdecznie - co zalejesz ,to twoja sprawa. Pewnie czytałeś cały ten temat o oleju, kontrolce itd. Jest to temat rzeka, a prawdopodobnie u każdego związane jest to z czymś innym. Więc bardzo mało można wywnioskować z doświadczeń wszystkich, bo są z goła inne. Audi zaleca sprawdzanie po 15-minutach i olej ma podobno mieć 60*C. Ale w ALT cięzko to wprowadzić w życie. Prawdopodobnie przy wymianie da się takie warunki tylko zastosować. Potem Ciężko powiedzieć kiedy olej ma 60*C. Jest mnóstwo silników które mają więcej oleju na ciepłym niż na zimnym - przez rozszerzalność cieplną. Więc i tu też jest dość dziwna sytuacja. Pozdrawiam. 

PS. Moje zdanie jest takie ,że Audi się poprostu nie przyzna ,że tak zbudowali silnik, że olej tak dziwnie ścieka, że odma jest źle skonstruowana, że ta dziwna kontrolka działa w taki a nie inny sposób, że u mnóstwa ludzi jest taka rozbieżność pomiarowa ,że szok + dziwna konstrukcja pasek+łańcuch. I tyle. Tak samo jak nie przyznają się do mnóstwa innych bubli w VW, które denerwują wielu użytkowników aut, a jak ktoś nie wie np. o Pompie oleju w 2.0TDI to może się pożegnać pewnego pięknego dnia na autostradzie z kilkoma tysiącami złotych w najlepszym wypadku. 

Edytowane przez Anelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...