xsebo1 Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 Mobil? [emoji33] był bardzo dobry, 10 lat temu... Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
magicman Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 Pany obecnie śmigam na motul 10w40 zmieniam co 12-13 tys pobór 700ml od wymiany do wymiany (tak tak,mój alcik jest jednym z wyjątków).Czy jest sens przejść na pełen syntetyk (tak jak fabryka przykazał) 5W 30 oczywiście motul.
Kary Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 Gdyby mój nie brał tyle ile bierze na pewno jeździłbym na full syntetyku niedługo remont jednostki i mam nadzieję, że właśnie tak się stanie
radekjez Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 To moim zdaniem kary wtopisz pieniądze w ten remont i tak będzie brał jak bierze jest na forum obszerny temat chłopaki robili w serwisach kapitalke kupa kasy i wszystko psu w d.....e także poczytaj Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
magicman Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 A co w temacie zmiany z półsyntetyczny na pełen syntetyk w motorze który nie ma apetytu na oliwę?
Kary Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 Radku, ja proponuję Tobie poczytać, a żebyś nie siał błędnych opinii... bo gdybyś poczytał wiedziałbyś o co najmniej kilku-kilkunastu osobach, które z powodzeniem przeprowadziły remont na przykład przez założenie nadmiarowych pierścieni olejowych. Nie wiem dlaczego wszyscy piszą o wydaniu kupy kasy na remont i brak wyników... to że jednej osobie nie poszło(domyślam się, że opisujesz sytuację MaćkaW), a która założyła obszerny temat opisujący nie znaczy, że wszyscy poszli tą samą drogą. Każdy silnik wymaga innego podejścia i każdy mechanik ma inne podejście. Oczywiście nie próbuję wpłynąć na Twoje zdanie,a jedynie zachęcić do bardziej wnikliwej analizy tematu jeśli chcesz komuś radzić Ja remont robił będę i nie zamierzam utopić kupy kasy. Zawartość dodana 2 minutes later 3 minuty temu, magicman napisał: A co w temacie zmiany z półsyntetyczny na pełen syntetyk w motorze który nie ma apetytu na oliwę? Jakiś czas temu sam zmieniłem z 10w40 na 5w40 i nic się nie wydarzyło złego, silnik pracował ciszej... później jednak wróciłem do 10w40 ze względu na cenę oleju (dolewki drogo wychodziły.) Pobór oleju nie zmienił się. Cały czas było 700 ml /1000 k.
tracer123 Opublikowano 26 Marca 2017 Opublikowano 26 Marca 2017 też latem zmieniłem motula 10w40 na valvoline 5w40. silnik lżej pracował i nie brał więcej oleju. teraz mam 10w40 bo jednak jest tańszy.
jacekk90 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Po zakupie audi chciałbym wymienić olej. Wygląda na to, że od nowości jeździło na 5w30, obecnie ma ~150kkm. Po przejechaniu ok 1300 km dolałem ok 700 ml (sumarycznie, etapowo) oleju i mam 1/2 stanu na bagnecie. Na pierwsza wymianę chciałbym również zalać 5w30, żeby zobaczyć jak silnik będzie sobie na nim radził po wymianie na nowy i ewentualnie z następną wymianą przejść na 5w40. Po przeczytaniu całego wątku nie natrafiłem na opinie na temat tego konkretnego oleju: http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid(9500)/synpower_xl-iii_c3_5w-30 czy któryś z użytkowników może stosował go w połączeniu z ALT?
Kozacz Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Ja leje valvo synka ale 5w40. Działa bardzo dobrze, różnicy między 5w40/5w30 praktycznie nie ma także lej
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Godzinę temu, Kozacz napisał: Ja leje valvo synka ale 5w40. Działa bardzo dobrze, różnicy między 5w40/5w30 praktycznie nie ma także lej Pewnie, że żadnej różnicy nie ma możesz nawet kujawski po frytkach zalać. Olej to olej. Po co w ogóle te wszystkie parametry jak niczym się nie różnią Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez uszol
pulpecik Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Dnia 25.03.2017 o 19:56, magicman napisał: A co w temacie zmiany z półsyntetyczny na pełen syntetyk w motorze który nie ma apetytu na oliwę? U mnie zawsze po przejściu na syntetyk poprzedzonym płukanką zużycie oleju spadało chociaż nigdy nie miałem aut dla siebie żłopiących kilka setek na 1000km, natomiast ciśnienie obiegowe nieco rosło(o ile miałem akurat auto ze wskaźnikiem, a było to częste przy klasycznych MB). Trzeba pamiętać, że stwierdzenie "syntetyk jest rzadszy" o ile ma jakieś tam uzasadnienie to jest bzdurą ogólnie. Owszem -"rzadszy" w niskich temperaturach, co zwłaszcza zimą znakomicie pomaga silnikowi w smarowaniu po rozruchu i w samym rozruchu. Natomiast w temperaturach wysokich olej syntetyczny zachowuje swoje parametry, a jakieś mineralne i półmineralne mazidła są... rzadkie jak kocie szczyny. U siebie leję w KAŻDE auto syntetyk 5W40. Bez względu czy to stary Mercedes, 26 letnie Audi 90, czy 10 letnia "Onda". Nie znalazłem jeszcze żadnej wady takie postępowania. Cena? No cóż... Jedni piją czeskie piwa, inni wiśniówki -efekt pozornie ten sam. Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez pulpecik
jacekk90 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zastanawiam sie czym beda sie roznic te wszystkie oleje 5w30, ktore mozna dobrac przez http://www.valvolineeurope.com/manager/modules/parts/english/lubricant_advisorOprocz tego xl III C3, sa jeszcze MST, zwykly Synpower, MaxLife, MaxLife c3, allclimate, Motor Oil... z tego co ja widze roznia sie napewno cenami, a standardowo wyswietla sie ten xl iii c3.Btw: jak upewnic sie ze czujnik poziomu oleju dziala poprawnie bez narazania silnika na zatarcie?Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Kozacz Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 11 godzin temu, uszol napisał: Pewnie, że żadnej różnicy nie ma możesz nawet kujawski po frytkach zalać. Olej to olej. Po co w ogóle te wszystkie parametry jak niczym się nie różnią powiedz mi więc, jaka jest różnica między tymi olejami dla naszego silnika latem ?
KINIAM Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 13 godzin temu, Kozacz napisał: 1. Ja leje valvo synka ale 5w40. Działa bardzo dobrze, 2. różnicy między 5w40/5w30 praktycznie nie ma także lej 1. dobrze piszesz zwłaszcza przy gazie potrzebny wysoki TBN, działa dobrze- trwalszy film olejowy w temperaturze roboczej silnika. 2. różnice są : 5W30 C3 i MST mają niski TBN oraz niższą lepkość w temperaturze roboczej tak jak zwykły "synek" 5w30 ale ten ma TBN jak 5W40. 5W40 do osiągnięcia temperatury roboczej ma niższą pompowalność niż 5w30. na trasy wybrałbym 5W40 a po mieście 5W30 ale oczywiście wybór to kompromis. Często używam "synka" 5W40 i dodatkowo mu aplikuję środek na zmniejszenie tarcia, polecam tani i dobry BIZOL. A do oleju C3 czy innych z niskim TBN dolewam po 7 tys. km pakiet dodatków TBN. Przy gazie i trasach miejskich należy skracać interwał wymiany oleju. Większość zapewne to wie i być może się powtarzam ale nie pamiętam co w wątku było.
Kozacz Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Nigdy az tak sie nie wglebialem w oleje bo sądziłem że jest to zbędne. Aczkolwiek widzę że masz duże pojęcie na temat olejów. Czy mógłbyś mi opisać różnicę pomiędzy valvo 5w40 a modułem 8100 5w40 na priv? Jazda mieszana, bez katowania, gaz.
Heeerbi Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 18 godzin temu, Kozacz napisał: Ja leje valvo synka ale 5w40. Działa bardzo dobrze, różnicy między 5w40/5w30 praktycznie nie ma także lej Widze ze masz silnik ALT ja do swojego valvoline syn power 5w40. Jak kupiłem zrobiłem płukankę odma itp i 3 tys od wymiany i ani grama nie ubyło Wczesniej miałem hyunday i30 i chodził jak klekot z lat 90 (castrol ega 5w30) po zmianie na valvoline i przejechaniu 300 km od wymiany wszystko ucichło.
HQ-Automotive Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Ja na bazie wcześniejszych doświadczeń mogę napisać, że z Mobilem bywa rożnie w zależności od konkretnej wersji silnikowej. Na pewno do silnika 2.0 pełen syntetyk 5w40 będzie w porządku, ale też bez szału i praca motoru bezie zwyczajnie głośna w porównaniu do Valvoline lub Motula, które zresztą polecałem wcześniej. Różnica będzie też w cenie za baniaczek 5L na korzyść Mobila, ale nie wiem czy jest sens oszczędzać.
Heeerbi Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) To prawda, syntetyk jeden drugiemu nie równy. Jeździłem na castrolu po 2 tys. Wyglądał jak smar, okropnie przepracowany. Mechanik powiedział że castrol szybko się przepala i brudzi silnik. Zresztą w tym wątku jest zdjęcie silnika który jeździł na castrolu... Lepiej dołożyć te kilka złotych do wymiany i mieć św spokój i czyste sumienie. Tym bardziej że 5 litrów na wymiane i dolewki 135 zł za Valvoline 5w40 Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez Heeerbi Wysyłane z tel.
magicman Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 ok decyzja zapadla,zostaje przy 10w40 tylko ze z motula zmnienia na lm mos2 mam nadzieje ze to bedzie dobra zmiana i zobaczymy co z tego wyjdzie
k232 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 9 godzin temu, magicman napisał: ok decyzja zapadla,zostaje przy 10w40 tylko ze z motula zmnienia na lm mos2 mam nadzieje ze to bedzie dobra zmiana i zobaczymy co z tego wyjdzie Daj znać jak efekty pracy silnika po zmianie na Liqui Moly, ja się zastanawiam do swojego silnika czy wlać Valvoline DuraBlend 10W40 czy jakiś właśnie z Liqui Moly 10W40.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się