DZIQ80 Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 Zastanawiam się czy jest sens założyć tarcze hamulcowe nacinane lub nawiercane (312mm), czy pozostać nadal przy gładkich. Jakie są plusy i minusy takiej zamiany? Proszę o porady jeśli ktoś zna temat z doświadczenia.
Dev Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 tylko nawiercane do tego Ferodo DS Performance i hamowanie az miło :good: albo swap na 320 mm równiez z tarczami perforowanymi plusy to lepsze hamowanie minus delikatnie odczuwalny szum podczas hamowania nacinane zdecydowanie odradzam
marewel Opublikowano 7 Listopada 2009 Opublikowano 7 Listopada 2009 Przy nacinanych nie zapychają się otworki.
Dev Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Przy nacinanych nie zapychają się otworki. fakt niezaprzeczalny, ale dużo szybciej zżerają klocki
bulk_1986 Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Przy nacinanych nie zapychają się otworki. fakt niezaprzeczalny, ale dużo szybciej zżerają klocki To znaczy że gdy tarcze są nacinane i nawiercane to problem z zapychaniem otworów nie występuje, dobrze zrozumiałem?
sołtys85 Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Ja mam brembo max (nacinane tylko) + ferodo premier i pierwsze klocki wytrzymały 32kkm. Drugie klocki sie zobaczy ile wydolą. Szczerze mówiąc to spodziewałem że klocuchy odpadną po 10-15kkm jak sie naczytałem a tu małe zdziwko. Co do odczuć to pwiem, że do 100km/h nie widze zbytniej róznicy, ale z prędkości powużej 100km/h róznica jest. Jakoś pewnie sie na nich hamuje i pedał hamulca delikatnie mrowi w nogę i słychać delikatne szorowanie ale mi sie to osobiscie podoba i moze dlatego sprawiaja wrażenie bezpiecznych. Pylenie w normie choć klocki do miekkich sie zalicza. W drugim aucie mam tarcze ATE + klocki textar. Bardzo twarde klocuchy, same sie nie zuzywają tylko wiadac jak wcinają tarcze. Skuteczne dopiero po mocnym naciśnieciu pedału hamulca. Pylą dosyć mało ale ciezko to odmyć z felg. Cena też nie jest niska. Podejrzewam, że to beda ostatnie klocki dla tych tarcz.
Dev Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 ATE PD to zwykły szajs, miekkie jak g.......o brembo max-y to tez już zabytek ale kiedys nie było nic innego :> :> :> :> :>
Cristoforo Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 textar nie jest twardym klockiem u mnie jak textar wytrzyma 15kkm to będzie git fakt że pylą ale do tarczy gładkiej zimmerman to idealne rozwiązanie w rozsądnej kasie
krzys70 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Gładkie tarcze na A4 3.0L ASN nie sa zalecane przez użytkowników tego samochodu (parę lat temu byly zmiany konstrukcyjne i aerodynamiki przedniego zderzaka). Przy dłuższej jeździe w deszczu zbiera sie woda na tarczach ktura przy hamowaniu nie schodzi tak szybko jak powinna, stad tez ta dłuższa droga hamowania, nawet jak to jest 0,5-1 metra. BMW E46 330 mialy lub maja podobny problem. Większość osób po zmianie na tarcze nacinane lub nawiercane poczuły duża różnice, szczególnie podczas jazdy w deszczu. Mial ktos z was Brembo Maxx i EBC Green-Blackstuf, jakie macie zdanie na ten temat? Krzysiek
Cristoforo Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 nie polecam tarczy brembo max!!!!!!!!!!!!!!!!! nie kombinuj chłopie i wez sprawdzony zestaw w zaleznosci od kasy gładka tarcza Zimmerman+textar,jurid,pagid,bosch lub Zimmerman Sport+Ferodo DS ten zestaw trochę kosztuje ale skuteczność gwarantowana ja za tarcze gładką zimmerman 312mm płaciłem ok 190zł za sztuke nie wiem jaki masz rozmiar tarcz ale pewnie 320mm więc musisz spokojnie liczyc na taki zestaw 1000zł jak preferujesz dynamiczna jazde i konkretne hamowanko to polecam Zimmerman Sport+Ferodo DS
adadur Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 O ile problem opisany przez krzys70 faktycznie występuje to może warto pomyśleć nad poprawą w hamulcach, jeśli nie to szukac gładkie ori tarcze lub dobrej firmy.
pomich Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Jesli nie latasz z dużymi prędkościami to nie ma sensu zakładac wentylowanych.
juby_p Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Ja mam tarcze zimmerman gładkie i klocki Ferodo DS Performers na wszystkich 4 kołach, dużo skuteczniej sie hamuje:) niema problemu ze shamowaniem auta z 200km/h 2-3 razy pod rzad wiecej niesprawdzałem, przejechalem nanich z 30tyś i jeszcze około 50% grubosci kolcka mam - ja bym taki zakup polecił a i oczywiście wymiana plynu hamulcowego na DOT 5.1 jakieś dobrej firmy - zestaw kupiony po konsultacji i u tego gościa http://hamulce.net/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się