Hezen Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Mase zostawiłem a przewody zasilające maty przeciągłem do "białego grubaska" Teraz po wyłączeniu ogrzewania tylnej szyby, lusterka też nie grzeją. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Manto Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Witam, otóż i ja posiadam problem z podgrzewaniem lusterek. Mianowicie lusterka w ogóle nie grzeją a prąd do nich nie dochodzi. Lewa mata była spalona i została wymieniona. Instalacja jest fabrycznie przygotowana (rozbierałem boczki i sprawdzałem). Czy ktoś ma pomysł co jest przyczyną?
soulmaster3m Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) Jest tylko jeden słuszny pomysł. W sumie dwa. 1) Kup miernik (multimeter) 2) Prześledź schemat grzania lusterek sprawdzając wszystko po drodze. Jest tak prosty, że nie chce mi się otwierać Painta aby ci go namalować. Teraz pomyśl co piszesz. Bo albo nie grzeją albo prąd nie dochodzi. Tak to ciężko coś ci doradzić. 1) Jeśli nie grzeją a dochodzi to masz spalone maty. 2) Jeśli nie grzeją i nie dochodzi to może nie grzeją bo nie dochodzi. Pewnie spalony bezpiecznik. 3) Jeśli grzeją a nie dochodzi to cud się stał. sc1 sc2 Edytowane 14 Lutego 2016 przez soulmaster3m
Jurij Lasic Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Świety temat! Właśnie tego szukałem, jak dorobić grzane lustra do mojej przedliftówki Zastanawia mnie jednak co innego - wedle kodów wyposażenia wydaje mi się że powinienem te lustra mieć, bo mam: 6XD P ASE Exterior mirror, electrically adjustable/heated PW1 G Winter package Obie te opcje wskazują jakby na grzałki za oknem... jednak z całą niezachwianą pewnością nie grzeją. Istnieje jakiś prosty, bez zbędnego rozbierania, sposób by sprawdzić czy faktycznie opcja jest?
jacca90 Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Świety temat! Właśnie tego szukałem, jak dorobić grzane lustra do mojej przedliftówki Zastanawia mnie jednak co innego - wedle kodów wyposażenia wydaje mi się że powinienem te lustra mieć, bo mam: 6XD P ASE Exterior mirror, electrically adjustable/heated PW1 G Winter package Obie te opcje wskazują jakby na grzałki za oknem... jednak z całą niezachwianą pewnością nie grzeją. Istnieje jakiś prosty, bez zbędnego rozbierania, sposób by sprawdzić czy faktycznie opcja jest? Sciagasz same wkaldy i patrzysz czy sa grzane bo poprostu moga byc spalone maty
soulmaster3m Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Tutaj masz naprawdę mało do roboty jeśli chcesz tylko sprawdzić. Najprostsze i najmniej inwazyjne są dwa sposoby, ale! w obu potrzebujesz miernik (multimetr) bo na oko to nijak tego nie zobaczysz chyba, że aż wypaliło dziurę w co wątpię. Ano i w jednym z przypadków polecam zaopatrzyć się w niezbędne narzędzie każdej skrzyneczki z narzędziami. Mianowicie łopatka drewniana czy bambusowa. Podwędź żonie, dziewczynie czy mamie, no musisz to mieć chyba, że coś innego co delikatnie i na większej powierzchni podważy wkład. Nie wyciągaj wkładów niczym punktowo bo możesz go złamać, tylko i wyłącznie najszerzej jak się da. 1) Podważasz DELIKATNIE wkład łopatką i go wyciągasz. Masz wkład na wierzchu to sprawdzasz czy są wpięte w niego dwa konektory. Nie ma ich, nie masz grzanych, a jak są to sprawdź opcją dioda na mierniku czy mata przewodzi. 2) Ściągasz trójkącik od wewnętrznej strony drzwi i w zasadzie masz kostkę. Historia z miernikiem ta sama. Szukasz w kostce dwóch przewodów. Od strony lusterka dwóch czarnych albo od strony kabiny brązowego i białego. A z tłumaczeniem kodów to tak na dwoje babka wróżyła bo co "kalkulator" to piszą różnie. Niby masz. 6XD = Lusterko wewnetrzne, przyciemniane automatycznie 6XD = zewnetrzne lusterka: sterowane elektrzynie, podgrzewane 6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated [/url] Kolory powinny się zgadzać, ale w obu lusterkach będą to piny 2 i 4. sc1sc2 Aaaaa, taka mała myśl mi się przypomniała. Masz przedlifta a z tego co zauważyłem to przedlifty nie miały termostatów we wkładach, więc tak jakby grzeją cały czas na zapłonie, przez cały rok, bo nie zauważyłem aby gdzieś na schemacie coś jeszcze było. Tak więc jeśli masz to pewnie wypalone.
Jurij Lasic Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Wow! Dzięki! Spróbuję w to jak najszybciej zajrzeć, zacznę od kostki bo to mniej inwazyjne a ja mam dwie lewe ręce. Zastanowiło mnie jedno -> mówisz "grzeją cały czas na zapłonie, przez cały rok", masz przez to na myśli, że nie są nawet podpięte pod przycisk grzania tylnej szyby? Byłem przekonany, że tak to właśnie działa, grzeją się razem z tylną szybą... Wydaje mi się kompletnie bez sensu by grzały zawsze gdy chodzi silnik...
soulmaster3m Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 Schemat jest dla "From model year 1999, 8D-X-200001" i na nim maty podpięte są pod zacisk 75x, czyli plus po zapłonie, ale maty w polifcie mają termostat. W przedlifcie termostatu w matach nie ma, ale nie pamiętam czy jest inny schemat dla przedlifta szczególnie, że w "Sam naprawiam" schematy są i tam też nie ma nic o tym aby maty grzały się z tylną szybą. Tak samo ogrzewane dysze spryskiwaczy jeśli się ma. Też nic nie ma aby włączały się z tylną szybą. Niby grzeją cały czas. Tak samo był już poruszany temat podłączenia lusterek aby grzały z tylną szybą, więc podejrzewa, że tak się fabrycznie nie działo. Kurcza, teraz mnie olśniło. Bez ściągania wkładu się nie obędzie, tak nie będziesz wiedział czy masz grzane. Kable do grzania są w lusterku nawet jak nie masz mat. Ściągając trójkąt sprawdzisz jedynie czy maty działają, ale tylko jeśli je masz. To czy są czy nie sprawdzisz jedynie ściągając wkład czyli bez łopatki się nie obędzie No i jeszcze miernik, tutaj najlepiej odpiąć kostkę albo konektory ponieważ obwód może być zamknięty gdzie indziej a miernik to pokaże zamiast pokazać, że dana mata jest sprawna.
Hezen Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) W przedliftach po włączeniu grzania tylnej szyby idzie napięcie na maty lusterek. Po wyłączeniu grzania tulnej szyby, maty dalej grzeją aż do wyłączenia zapłonu. Sprawdzałem to u siebie miernikiem. Najlepiej mase zostawić ori i przeciągnąć przewody zasilające od mat do przewodu zasilającego tylną szybe - jak tak zrobiłem i chwale sobie Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 7 Marca 2016 przez Hezen
Langista Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 A ja mam inne pytanie.. Mam B5 po lifcie 2001 (2000 rok produkcji). Kabelki do grzania lusterek są, lusterka zwykłe nie podgrzewane. Problem pojawia się po zamówieniu jakichkolwiek wkładów do tego auta, bo żaden nie pasuje, każdy ma inny kształt (sprawdzałem od A3, A4 b6, A6, TT, nic nie pasuje z oryginalnym włącznie oczywiście) Jedyne pasujące mogę kupić z tego samego modelu używane, na allegro. Może mi ktoś powiedzieć dlaczego tak jest? I co mam w tej sytuacji zrobić? Już myślałem nad kupnem całych lusterek, ale to troche zaboli..
jacca90 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 A ja mam inne pytanie.. Mam B5 po lifcie 2001 (2000 rok produkcji). Kabelki do grzania lusterek są, lusterka zwykłe nie podgrzewane. Problem pojawia się po zamówieniu jakichkolwiek wkładów do tego auta, bo żaden nie pasuje, każdy ma inny kształt (sprawdzałem od A3, A4 b6, A6, TT, nic nie pasuje z oryginalnym włącznie oczywiście) Jedyne pasujące mogę kupić z tego samego modelu używane, na allegro. Może mi ktoś powiedzieć dlaczego tak jest? I co mam w tej sytuacji zrobić? Już myślałem nad kupnem całych lusterek, ale to troche zaboli..A aso?
Langista Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Pytałeś kiedykolwiek o coś z aso? Ja z ciekawości zapytałem ile kosztuje wiązka kabiny, odpowiedź : 24 tyś. wole nie pytać o lusterka bo będą warte tyle lusterka z ferrari. Lusterka sprawdzałem w serwisie vw, intercars, znajomy mechanik zamawiał przez hurtownie - ten sam efekt.
Trzesio Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 przed i po lift miały nieco inny kształt lusterek, co za tym idzie wkładów, musiałeś kupić nie te
Langista Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Właśnie po nr VIN z hurtowni zamawiane, dlatego tak to każdego sprzedawce, oraz mechanika dziwiło, że nie pasują :/
Sebastian Kaleta Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 http://www.directupload.net/file/d/4525/6qlkg4bl_jpg.htm to moja wlepka , czy na jej podstawie można ustalić czy moje lusterka są grzane ?
Langista Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 Najprościej zdejmij wkład i zobacz czy masz kabelki..
soulmaster3m Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 "Kabelki" są praktycznie w każdym lusterku, ale nie każde ma podłączone je do wkładów ani pociągniętej instalacji do samego lusterka.
Sebastian Kaleta Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 "Kabelki" są praktycznie w każdym lusterku, ale nie każde ma podłączone je do wkładów ani pociągniętej instalacji do samego lusterka. Kable są ale nie ma w nich prądu , ani po stacyjce , ani po uruchomieniu grzania szyby . Ok zakładam osobną instalację bo wkłady mają maty grzewcze , pewnie je ktoś już wymieniał .
Langista Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 To zależy z tym prądem.. on może się pojawiać automatycznie, jak już ktoś pisał - przy odpowiedniej temperaturze. Skoro masz oryginalną wiązke, to po co nową chcesz robić? zobacz czy faktycznie jest 'odłączone'.
soulmaster3m Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Termostat jest chyba tylko w polifcie i jest on ma wkładzie, więc do wkładów prąd płynie cały czas. Sprawdź kostkę pod trójkątem przy lusterku, strona wewnętrzna (kabina)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się