Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja kata przy usuwaniu DPF-a nigdy nie usuwam. Koniec i kropka. Ona ma tam być. 

Ale powiem Ci że tak naprawdę KATalizotr nic nie daje w dieslu.

Po usunięciu DPF-a z pozostawionym katem ilość substancji oczywiście tych diagnozowanych nic nie zwiększa się.

Po usunięciu katalizatora odczyty nadal w normie. I co ?

Katalizator w dieslu jest malutki. On tyko jest po to by gdzieś tam spaliny się mieściły w normie którą ktoś tam kiedyś założył.

Tak naprawdę nic nie robi, powiedzmy coś zmniejsza ale tak naprawdę znikome wartości, niemierzalne na stacji diagnostycznej.

Przykład Mazda 6 2.0D. Sprawny sinik. Wycięty DPF + kat (magiczny i drogi) - wizyta stacja diagnostyczna = auto przeszło badania.

Dodam jeszcze.

Nowy Sharan 2.0 TDI. Ten słynny z norm VW. Ma kata, ma DPF-a, ma Addblue i co nie przechodzi badań. No to jak mu cokolwiek usuniesz to d..pa. Nie przejdzie spalin? Nie przechodzi bez problemu. Tylko jedno nie w warunkach laboratoryjnych. U nas na stacjach takich nie ma.

Edytowane przez Pawelkiwi
Opublikowano

główny problem czystości spalin w dieslach to wtryskiwacze, praktycznie po 150 kkm nadają się do naprawy. ze względu na koszty póki silnik jeździ i wtrysk nie odmówi posłuszeństwa uznawany jest za sprawny.

sprawne wtryskiwacze + sprawny katalizator robią robotę.

w praktyce czy kat coś daje? powąchaj zapach spalin z katem i po usunięciu kata.

podobnie sprawny dpf. i oczywiście nie dotyczy dpf np. w b7 gdzie system nie przewiduje: 1. jazdy wyłącznie miejskiej, 2. ignorancji kierowcy.

a vw gate?

1. okazuje się, że po akcji wymiany oprogramowania, silniki tak nie spełniają deklarowanych norm emitowanych spalin.

2. W usa mają płacić, a w eu i azji się wykręcają akcją.

 

Opublikowano

W mojej testowej A4 B7 TDI BRD 170KM mod 240KM DPF OFF, EGR OFF norma spalania ma być 0.5 dane z wklejki pod reflektorem.

Na stacji diagnostycznej wyszło 0,4. Jest to poniżej normy. Więc jak silnik jest bez wad to bez "tych" cudów" powinien przejść wszelkie testy.

Oczywiście testy robiłem na zaprzyjaźnionej stacji.

Mała dygresja.

Testowany silnik wydaje się "zdrowy". Ok.

Z opowieści diagnosty większość silników po usunięciu DPF-a nie mieści się w skali dopuszczalnej do rejestracji.

Dlaczego?

Nie dlatego że DPF jest wycięty tylko że silnik lub osprzęt już niedomaga i to jest główny powód. Co potwierdza wcześniejsze zapchanie DPF-a.

Większość uszkodzeń DPF-a u mnie to np. uszkodzony przewód ciśnienia czujnika różnicy ciśnień.

Czasami wystarczyło by to wymienić za 5,00 zł i po kłopocie.

Ot takie życie.

Opublikowano

Hej. Dziś przeszedłem wymuszone wypalanie DPF, na początku komputer diagnostyczny nie chciał pozwolić na wypalanie ponieważ filtr był tak zabity ze wyskoczył błąd w kompie diagnostycznym ze nadaje się do wymiany, mechanik zmienił wartość zapełnienia filtra na mniejsza (oszukał czy jak) oczywiście przed tym zapytał mnie czy ryzykujemy bo może dojść do pożaru XD, (czy to możliwe? Do teraz się trzęsę) pomyślałem wyciągnąłem gaśnice i piz*a ogień gaz, auto chodzi jak nowe ciekawe jak długo  ;DD bpw  140km 

Opublikowano

Też dopalałem przez wymuszanie co 500 KM aż w końcu wyrwałam chwasta. Auto za***rdala ale trochę dymi. Teraz będę szukał przyczyny dymienia.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
8 godzin temu, ecobuda napisał:

Też dopalałem przez wymuszanie co 500 KM aż w końcu wyrwałam chwasta. Auto za***rdala ale trochę dymi. Teraz będę szukał przyczyny dymienia.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

Tez chętnie bym się pozbył dpf ale auto niestety mam zarejestrowane w Belgi i jest duże prawdopodobieństwo ze nie przejdzie Control Technik (tzw przeglądu) :(((

Opublikowano (edytowane)

Panowie jaka powinna być różnica ciśnień w filtrze dpf, po wymuszonym wypalaniu pokazuje 5.1(na postoju) i spadało potem już nie sprawdzaliśmy z mechanikiem auto audi b7 bpw 103kw 2007 

tak jak wyżej napisałem mechanik musiał zmniejszyć wartość zapełnienia ponieważ komp nie pozwalał na wyłapanie, auto teraz śmiga lux po wypalaniu zrobiłem dodatkowe 100km autostrada, i ciekawi mnie to czy filtr został wypalony do 0, po oszukaniu (wartości zapełnienia) 

Edytowane przez Damian320d
Opublikowano (edytowane)
Dnia ‎10‎.‎10‎.‎2016 o 06:02, piotrsob1 napisał:

Grupa 075 czytając okienka od lewej:

1 temperatura przed turbiną

2 temperatura przed DPF-em

3 zapełnienie DPF-a sadzami w procentach

4 temperatura za DPF-em .

W 073 drugie okienko pokazuje dystans w kilometrach od ostatniego wymuszonego przez sterownik wypalania DPF-a.

W grupie 068 bodajże w trzecim okienku pokazuje ilość popiołu w gramach .

:hi:

Możliwe iż u mnie dziś pod kompem było w grupie 075 zapełnienie 0% a w grupie 068 87 gramów gdzie max 60?

dodam ze niewymuszane wypalanie było 26km temu 1h temu w 073 

jak to rozumieć i czytać cz to koniec puszki ..

Edytowane przez Karasik2
Opublikowano (edytowane)

Teoretycznie bodajże przy 65 gramach popiołu (grupa 068) powinno się DPF-a wymienić, ale jak nie sprawia problemów to można go spokojnie dłużej eksploatować .

Co najwyżej będzie się częściej wypalał, bo mniej miejsca zostaje na sadzę  :decayed: 

Wartość 87 gramów to już sporo, nadszedł czas by się zacząć zastanawiać co dalej, wymiana czy kastracja :hi:

Dodam tylko że ta zawartość popiołu to wielkość typowo teoretyczna ,  jej narastanie to wynik kalkulacji ECU na podstawie zużytego przez auto paliwa i oleju od nowości, albo od ostatniej wymiany filtra ( oczywiście jeżeli takowa była i po jej wykonaniu zawartość popiołu została wyzerowana )

Nie uwzględnia ona wielu czynników jak na przykład lipne paliwo , zbyt duże zużycie oleju lub jazdy na zwykłym oleju a nie niskopopiołowym :P

Wartość 0% w grupie 075 jest prawidłowa w chwilę po zakończeniu wypalania :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No tak nie wiem czy nie sprawia :kłopotu ale wypala normalnie bez ingerencji (w mieście)  nie pojawiła sie żadna kontrola puszki na liczniku w celu wyjazdu na obdownicę

Wiem ze to dużo i nie to martwi

paliwo leje tylko na Shellu a na blacie 243 tyś

Opublikowano

U mnie dpf zapalał się co 500 KM i poza miastem sam dopalać przy zachowaniu procedur, ale do czasu. Po kilku takich dopalaniach odmówił współpracy i mimo kasowania historii dpf nie chciał się odpalać. Wyrwałam chwasta i spokój. Auto dostało drugie życie. Spalanie spadło, lepiej się zbiera, trochę kopci na czarno. Teraz szukam przyczyny kopcenia ale nie martwię się że coś mi się zapycha.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam, ktos juz wie jak mozna w multitronicu zauwazyc kiedy w czasie jazdy wypala sie DPF?

Autko posiadam 21 miesiecy i jeszcze nigdy podczas jazdy nie zauwazylem zadnych objawow wypalania danego filtra, nawet spalanie nie wzrasta podczas danego procesu.

Wiadomo, ze jesli system S/S jest wlaczony, a zatrzymamy sie gdzies, filtr jest wypalany to silnik sie nie wylaczy, ale czy sa jeszcze inne objawy lub mozna cos przekodowac, aby dany proces byl wiadomy dla kierujacego?

Opublikowano (edytowane)

Panowie jakiś czas temu pytałem Was o to jak sprawdzić czy mam dpf.

Napisaliście mi, żebym sprawdził vcdsem dane grupy i okienka zrobił zdjęcie, pojeździł jakiś czas i sprawdziłto samo ponownie:

Jeśli wartości nic się nie zmienią tzn, że dpfa nie ma

Jesli wartości coś się zmienią tzn, że dpf jest.

Wcześniejszy właściciel mówił mi, że wywalał dpf

Kilka miesięcy temu zrobiłem zdjęcie w grupach które zostały mi wskazane:


4f63f1ff72d9c468gen.jpg

 

Przejechałem ok 2tys kilometrów i znów zrobiłem zdjęcie DZIŚ:
02d2fdca608899f3gen.jpg

Wychodzi na to, że wartości się trochę pozmieniały, ale czy na tyle by oznaczało to, że jednak dpf jest? Pucha po nim jest na pewno, bo sprawdzałem numery z kolegą i wychodzi na to, że to dpf.

Ponadto podczas dzisiejszej jazdy autostradą auto nagle straciło moc, zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych i wpadło chyba w tryb awaryjny.

Odpaliłem zgasiłem jechało normalnie 10km lekko momentami poszarpując i znów wywaliło mrygającą kontrolkę od świeć żarowych i auto straciło moc.

Zgasiłem odpaliłem i przejechałem ok 280km już bez tego błedu. Strasznie się zdziwiliśmy, bo gdy zczytaliśmy po powrocie błedy vcdsem to był błąd 40 krotnego przeładowania turbiny oraz właśnie w grupie 073 pokazywało 270km od ostatniej regeneracji dpf'a

Czy to przeładowanie, mrugająca kontrolka i spadek mocy to mogło być wypalanie/regeneracja dpf?

Czy po tych zdjęciach z vcdsa można stwierdzić, że ten dpf tam na 100% jest?

Edytowane przez mateusztbg
Opublikowano

Przeładowanie może być od zacinającej się zmiennej geometrii turbiny albo zaworka n75 który tym steruje. Ja już nie mam dpfa i przed i po usunięcia też mi czasami przeładowuje i wchodzi w tryb awaryjny. Sprawdź czy sztanga od geometrii chodzi luźno, jeżeli tak to weżyki od podciśnienia sprawdź albo n75 do wymiany. Też muszę to ogarnąć ale narazie nie mam czasu a robi mi tak tylko na niedogrzanym silniku jak mocno denne, jak się zagrzeje już nie.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Chyba by DPF sie wypalał nie może być błedów sterowania silnikiem stąd tryb awaryjny. Po saksowaniu błędu przejechałem 500 km i nic nie wyskoczyło

Wczoraj zostawiłem auto u mechanika zobaczymy co w kompie teraz piszczy.

ale ja mam dpf na 100% jak jest u ciebie nie wiem. Zapchany jest sporo wlałem pod korek dodałem STP do DPF i zobaczymy czy coś to dało.

Opublikowano

Problem ze świecącą kontrolną świec zarowych i wpadanie w tryb awaryjny miałem przez jakiś czas jak dpf miał zacząć się wypalac. Wyglądało to tak : jazda na trasie prędkość około 100 km/h i wpadał w błąd-brak mocy. Zgasilem auto i od razu odpaliłem i słyszę z tłumika buczenie to zna ze dpf zaczął się wypalać i już nie było problemów na trasie. Później po miesiącu problem ten sam. Po podpieciu pod kompa był błąd że turbo przeładowanie miało wtedy. Nie wiem skąd ta zależność a dodam że u mnie popiołu już jest 100 gram i nie miałem jeszcze ikonki na fis filtra. Przebieg 310kkm i już drugi dpf na pokładzie,wymieniany był przy 180 kkm w audi w Niemczech co się dowiedziałem w aso jak sprawdzałem auto.

 

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

a ile max popołu wlezie do filtra ? ja mam ponad 80 a przy 60 producent zaleca wymianę.

Ja tez nie miałem kontrolki na blacie a wypala sie regularnie bo to czuje ..

Opublikowano

U mnie wypala się teraz co 200km. W aso mówili że 100gram to już naprawdę dużo i zalecają wymianę. Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś miał więcej ode mnie. Ile wlezie popiołu nie wiadomo. Niektórym podobno przy 80 gramach filtr już nie domagał z wypalaniem sadzy

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Przejedz w trasę powinno trochę wypalić , jak będziesz dalej jeździł delikatnie to w końcu silnik zrobi bye jak zatka całkowicie filtrze dpf to wszystkie spaliny powrócą w powrotem do silnika 

Opublikowano
1 godzinę temu, Kornel1989 napisał:

. Nie wiem skąd ta zależność a dodam że u mnie popiołu już jest 100 gram i nie miałem jeszcze ikonki na fis filtra. Przebieg 310kkm i już drugi dpf na pokładzie,wymieniany był przy 180 kkm w audi w Niemczech co się dowiedziałem w aso jak sprawdzałem auto.

Coś tu nie gra , 310 -180= 130 kkm, podczas takiego przebiegu DPF nałapał 100 gram popiołu ?

Moje BPW ma przejechane od nowości 175 kkm ( przebieg pewny na 100% ) i popiołu jest 70 gram :decayed::hi:

Coś tu pachnie zniknięciem z szafy 100kkm :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...