Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro - Jak to sie je ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panocki :)

Jak wedlug was powinno sie uzytkowac naped Quattro , w sensie jazdy , jak sie zachowywac , na co zwrocic uwage , czego nie powinno sie robic itp.

Pytam gdyz caly wczesniejszy czas jezdzilem z napedem na oske i jakos tak nie wiem do konca jak sie zabrac za ten naped. Szczerze to troche sie boje max zaszalec bo nie wiem co on moze i jak reagowac.

Prosze o wasze opinie, rady i sugestie :)

Z gory dzieki

Opublikowano

jedz na piaszczysty/trawiasty i rowny plac i sam sie dowiedz :evil: odzaluj te pare zlotych na paliwo i poznaj dobrze auto, ja lubilem sie w ten sposob odstresowywac :) quattro przede wszystkim potrafi byc zarowno nadsterowne jak i podsterowne, to zalezy od warunkow na drodze i Twojej reakcji, dlatego powinienes nauczyc sie panowania nad autem w nadsterownosci i podsterownosci.

PS

zmien sobie naped w profilu :)

Opublikowano

Tak jak napisał kolega pet3r musisz sobie potrenować, wszyscy piszą że Q wybacza więcej błędów

Opublikowano

poza tym poszukaj w necie odcinkow Szkoly Szybkiej Jazdy z TVN Turbo - w jednym z nich gosc opisywal techniki jazdy roznymi napedami. w sumie sam szukam odcinkow SSJ, zaraz zapytam na forum :)

Opublikowano

Nie wiem jak dobrze pamiętam to zabujstwem dla torsena jest jazda z kołami na jednej osi o nie tym samy fi. Już chyba zdarta opona i nowa mogą przycinić sie do awarii.

Opublikowano
Nie wiem jak dobrze pamiętam to zabujstwem dla torsena jest jazda z kołami na jednej osi o nie tym samy fi. Już chyba zdarta opona i nowa mogą przycinić sie do awarii.

Od siebie dodam, że na 100% zabójstwem dla torsena jest jazda z różnymi kołami (średnica) na przedniej i tylnej osi.

Pozdrawiam!

Opublikowano

a ja jeszcze dodam (dopiero mi sie przypomnialo :) ), ze mnostwo informacji o uzywaniu :quattro: dowiedzialem sie z forum AKP

Opublikowano

pat3r może pokusisz się z basketem o napisanie "dekalogu Quattro" (na wzór 10 przykazań diesla)

Opublikowano

Napewno nie powinno sie strzelac ze sprzegla bo qattro tego nie zabardzo lubi pozatym trzeba pamietac w zimie ze skoro mamy qattro to nie znaczy, ze mozemy sie rozpedzac do 100km/h po osniezonej jezdni, bo droga hamowania jest taka sama jak w aucie bez qattro, i to nas moze zgubic.

adadur popieram te 10 przykazan przydalo by sie cos takiego

Opublikowano

Maxik uważaj na śliskiej nawierzchni bo mi się ostatnio wydawało że jak mam quattro to na pętli 360' mogę drzeć 2 podłoga, no i mogłem aż trafiłem na wodę i wtedy to zupłnie jak tył napęd całą końcówkę łuku bokiem. Widziałem gdzieś tutaj historię quattro i tam jest kilka ciekawych informacji.

W necie znalazłem informację że QUATTRO może prznosić napęd dynamicznie, aż do maxymalnych wartości między osiami w stosunku 25-75 75-25, pisało też że w momencie kiedy jedna oś łapie poślizg to druga zaczyna bardziej ciągnąć- to by tłumaczyło mój poślizg. To co przeczytałem wcale nie musi być prawdą więc najlepiej jakby szanowne grono wypowiedziało się na ten temat.

Opublikowano

ciekawe, ciekawe, jak znajde chwile czasu - pogadam z basketem :)

Basket to niezły gawędziarz :afro:

Opublikowano

Nie wiem jak dobrze pamiętam to zabujstwem dla torsena jest jazda z kołami na jednej osi o nie tym samy fi. Już chyba zdarta opona i nowa mogą przycinić sie do awarii.

Quattro to nie tylko Torsen :afro:
Opublikowano

Ciekawa rzecz - dodałem do artykułu Hack'a pt.: "Quattro" podwieszonego w dziale Napęd i Skrzynia Biegów

Opublikowano

Witam, Jeżdzę quattro już parę miesięcy i potym jak wylądował bym dziś na krawężniku, chciałbym spytac bo nie mogę za bardzo dojśc kiedy nadsterownośc, a kiedy pod? zazwyczaj udaje mi się nadsterownośc ale po dzisiejszym, naszczęście uniknionym kłopocie wolę się upewnic. Dodaję gazu gdy jestem już w zakręcie, dobrze? Zawzyczaj mam wtedy nadsterownośc i o to mi chodzi, ale może dziś dałem gazu za wcześnie. Proszę o pomoc. Szukałem ale o quattro jest dużo i może przeoczyłem odpowiedź. Jeśli tak to sorry

Opublikowano

napęd rozłożony jest tak, żeby auto było bardziej podsterowne niż nadsterowne, podsterowność łatwiej wyprowadzić w panice, kiedy kierownik nie wie co robić i po prostu depcze hebel. z tym, że 4x4 bardzo szybko potrafią przejść z pod- w nadsterowność i odwrotnie ale dużo zależy od nawierzchni, opon i głębokości wciśnięcia gazu.

wczoraj bawiłem się w deszczu, wychodząc z zakrętu 90 stopni wciskałem gaz w podłogę, najpierw wyraźnie uciekał przód, ale przy dalszym ciśnięciu gwałtownie wyrzucało d*pę.

jeżeli chcesz nadsterowności to sposobem na to jest odjęcie gazu w zakręcie. podchodzisz do zakrętu na pełnym ogniu (lub trochę wolniej, żeby bok nie był zbyt gwałtowny) i w szczycie puszczasz gaz, ewentualnie lewą nogą naciskasz hamulec - nie ma bata, żeby tył nie uciekł.

Opublikowano

ja mialem taka sytuacje ze jechalem a5 i scigalem sie z kolesiem i byl zakret w lewo i droga lekko posypana piaskiem i czyms tam jeszcze bo tam roboty byly drogowe, wiec troche za szybko wszedlem w ten zakret i w dodatku zarzucilo mnie i wpadlbym tez na kraweznik ale uniknalem tego na szczecie, a wystarczylo ujac gazu i zwyczajnie wychamowac i jakos dalem rade...

ogolnie quattro to bardzo pozyteczna rzecz moim zdaniem nie uwazacie>>??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...