piekarz Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 witam! czy wiatrak chłodnicy powinien uruchamiac sie od razu po zapaleniu silnika?gdy silnik jest zimny. mechanik mówił ze trzeba wymienic sprzęgło wiskozy dodatkowo cos mi tam chraboli . co powinienem wymienic dodam ze jestem po wymianie pasków i napinacza(był skrzywiony)
Wihajster Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 witam! czy wiatrak chłodnicy powinien uruchamiac sie od razu po zapaleniu silnika?gdy silnik jest zimny. mechanik mówił ze trzeba wymienic sprzęgło wiskozy dodatkowo cos mi tam chraboli . co powinienem wymienic dodam ze jestem po wymianie pasków i napinacza(był skrzywiony) tak on się ma kręcic na zimno też.....może łożysko wiska chrobocze
piekarz Opublikowano 17 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2009 ta rolka co jest zaraz za wentylatorem ma drgania i napinacz skacze jak złapie kluczem za napinacz i go odchyle to przestaje chrabolic co wymieni mi sie wydaje żę sprzegło jest dobre
maicke82 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 ..u mnie tez sie kreci od razu po odpaleniu silnika i tak powinno byc,z tym ze nie wiem jaki jest plus tego sprzegla wiskotycznego, za to minus najwiekszy to dluzej sie nam auta nagrzewaja,mialem golfa III z tym silnikiem i duzo szybciej lapal temperature.wiec po co ta wiskoza zostala zastosowana:mysli:
piekarz Opublikowano 17 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2009 pomocy bo nie chce wydawac niepotrzebnie kasy
ryba85 Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 a moze on ma sprzegiełko alternatora.moze ktos dołozył. lub wymieniał alternator.wiatrak sie kreci ale jak sie silnik zagrzeje to on dopiero nabiera obrotów.
oktawiusz5 Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 u mnie jest fabrycznie sprzęgiełko a 1Z to taki sam wiec myślę że powinien mieć
Okruchos Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Mój kolega co prawda w Sharanie, ale przy silniku 1Z nie ma sprzegiełka tylko zwykłą rolkę
rafalskin73 Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 kolego [piekarz]przerabiałem ten sam temat co Ty i dokupiłem sprzęgiełko alternatora bo nie miałem i problem zniknął.
andrzej22 Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Panowie nie lepiej zeby kazdy sobie zobaczyl czy ma to sprzegielko ?
radi Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 W 1Z niebylo seryjnie sprzegielka,ja u siebie zalozylem i problem z napinaczem zniknal-typu,drgania napinacza czy skrzywiony napinacz co rok, a wiskoza kreci sie caly czas,na zimnym powinna dac sie zatrymac reka,a na cieplym nie.
Okruchos Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 W 1Z niebylo seryjnie sprzegielka,ja u siebie zalozylem i problem z napinaczem zniknal-typu,drgania napinacza czy skrzywiony napinacz co rok, a wiskoza kreci sie caly czas,na zimnym powinna dac sie zatrymac reka,a na cieplym nie. Szcerze nie wnikałem w zasade jej działania. Ktoś mi wytłumaczy na czym polega ze na zimnym zatrzymam reka a na ciepłym nie?????
radi Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 w wiskozie jest olej i jak sie nagrzeje to spina wisko i wentylator sie kreci wraz ze wzrostem obrotow silnika tak zeby schlodzic silnik i niezatrzymasz go nawet trzonkiem od mlotka ,a jak jest zimne,to gdy silnik jest zapalony to mozesz zatrzymac swobodnie wentylator
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się