Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Sprzegło wiskotyczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam! czy wiatrak chłodnicy powinien uruchamiac sie od razu po zapaleniu silnika?gdy silnik jest zimny. mechanik mówił ze trzeba wymienic sprzęgło wiskozy dodatkowo cos mi tam chraboli . co powinienem wymienic dodam ze jestem po wymianie pasków i napinacza(był skrzywiony)

Opublikowano

witam! czy wiatrak chłodnicy powinien uruchamiac sie od razu po zapaleniu silnika?gdy silnik jest zimny. mechanik mówił ze trzeba wymienic sprzęgło wiskozy dodatkowo cos mi tam chraboli . co powinienem wymienic dodam ze jestem po wymianie pasków i napinacza(był skrzywiony)

tak on się ma kręcic na zimno też.....może łożysko wiska chrobocze :cool1:
Opublikowano

ta rolka co jest zaraz za wentylatorem ma drgania i napinacz skacze jak złapie kluczem za napinacz i go odchyle to przestaje chrabolic co wymieni mi sie wydaje żę sprzegło jest dobre

Opublikowano

..u mnie tez sie kreci od razu po odpaleniu silnika i tak powinno byc,z tym ze nie wiem jaki jest plus tego sprzegla wiskotycznego, za to minus najwiekszy to dluzej sie nam auta nagrzewaja,mialem golfa III z tym silnikiem i duzo szybciej lapal temperature.wiec po co ta wiskoza zostala zastosowana:mysli:

Opublikowano

pomocy bo nie chce wydawac niepotrzebnie kasy

Opublikowano

W 1Z nie ma sprzęgła alternatora.

Opublikowano

w AHU jest a w 1z nie dawali?

Opublikowano

a moze on ma sprzegiełko alternatora.moze ktos dołozył. lub wymieniał alternator.wiatrak sie kreci ale jak sie silnik zagrzeje to on dopiero nabiera obrotów.

Opublikowano

u mnie jest fabrycznie sprzęgiełko a 1Z to taki sam wiec myślę że powinien mieć

Opublikowano

Mój kolega co prawda w Sharanie, ale przy silniku 1Z nie ma sprzegiełka tylko zwykłą rolkę :P

Opublikowano

W 1Z niebylo seryjnie sprzegielka,ja u siebie zalozylem i problem z napinaczem zniknal-typu,drgania napinacza czy skrzywiony napinacz co rok, a wiskoza kreci sie caly czas,na zimnym powinna dac sie zatrymac reka,a na cieplym nie.

Opublikowano
W 1Z niebylo seryjnie sprzegielka,ja u siebie zalozylem i problem z napinaczem zniknal-typu,drgania napinacza czy skrzywiony napinacz co rok, a wiskoza kreci sie caly czas,na zimnym powinna dac sie zatrymac reka,a na cieplym nie.

Szcerze nie wnikałem w zasade jej działania. Ktoś mi wytłumaczy na czym polega ze na zimnym zatrzymam reka a na ciepłym nie?????

Opublikowano

w wiskozie jest olej i jak sie nagrzeje to spina wisko i wentylator sie kreci wraz ze wzrostem obrotow silnika tak zeby schlodzic silnik i niezatrzymasz go nawet trzonkiem od mlotka :),a jak jest zimne,to gdy silnik jest zapalony to mozesz zatrzymac swobodnie wentylator

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...