Perez Opublikowano 25 Lutego 2006 Opublikowano 25 Lutego 2006 Witam serdecznie, mam A4 1.9 TDI AHU (90 koni) Przy hamowani przy predkości powyżej 50 km/h odczuwalne jest szarpanie w przednim zawieszeniu (nawet dla pasażerów na tylnym siedzeniu). Ostatnio byłem na diagnostyce sprawdzic przednie zawieszenie, był mały luz na końcówkach drążków kierowniczych wiec wymienilem, sprawdziłem przednie tarcze hamulcowe mają po 12mm (powinny mieć 13-11mm) a wiec są jeszcze ok. Klocki tez ok, są jeszcze grube. Wymiana końcówek drążków w niczym nie pomogła, dalej tak samo szarpie. Może miał ktos podobne objawy, był bym wdzięczny jeśli mógłby sie ktos podzielic swoimi spostrzeżeniami. Pozdrawiam.
Gość ?ysy Opublikowano 25 Lutego 2006 Opublikowano 25 Lutego 2006 Jeśli wymieniłeś końcówki drążków kierowniczych to nie powinno szarpać ( pod warunkiem że reszta zawieszenia jest sprawna) . Jedyna rzecz która przychodzi mi do głowy to tarcze hamulcowe -najprawdopodobniej się skrzywiły . Jeśli masz taką możliwość to sprawdź czy nie maja bicia osiowego. Pozdro
bratpit Opublikowano 25 Lutego 2006 Opublikowano 25 Lutego 2006 Ja bym obstawił tarcze hamulcowe , teraz przy tej pogodzie może przyhamowałeś ostrzej , rozgrzałes tarcze , a później wpakowałeś się w jakąś kałuże i z tąd taki efekt zwichrowanej tarczy ale to tylko przypuszczenia trzeba by sprawdzić czy tarcze niebiją.
Perez Opublikowano 26 Lutego 2006 Autor Opublikowano 26 Lutego 2006 Ale jak sprawdzić tarcze? czy nie mają bicia??? ściągnąć i wziąć na jakąś maszynę???
Hugo Opublikowano 26 Lutego 2006 Opublikowano 26 Lutego 2006 Ale jak sprawdzić tarcze? czy nie mają bicia??? ściągnąć i wziąć na jakąś maszynę??? Pojechać do firmy która zajmuje się hamulcami i oni wtedy zakładają , takie specjalne urządzonko i kręcą tarczą.Jak jest krzywa to widać w którym miejscu
Pretor Opublikowano 26 Lutego 2006 Opublikowano 26 Lutego 2006 Jak byś mieszkał bliżej, to mógł bym Ci sprawdzić z dokładnością do 0.01 mm i jak by biły nie dużo to można by je przetoczyć.
Perez Opublikowano 26 Lutego 2006 Autor Opublikowano 26 Lutego 2006 Zastanawiam się czy jest sens bawić się w sprawdzanie tarcz hamulcowych, w sumie chciałbym tym autkiem dłużej pojezdzić, czy nie kupić od razu nowych. To nie taki straszny wydatek, a w tedy wszystko się okaże. Jakiej firmy tarcze polecali byście??? Tylko boję sie jeśli zmienie tarcze a w dalszym ciągu będzie działo się to samo, co wtedy????
bratpit Opublikowano 26 Lutego 2006 Opublikowano 26 Lutego 2006 Jak zmieniasz tarcze to i musisz zmienić klocki ja polecam firme ATE
dark79 Opublikowano 26 Lutego 2006 Opublikowano 26 Lutego 2006 jak sie boisz wydatków, to do tokarza z tarczami i za max 20pln poinien przetoczyć (zabielić), zobaczysz jak bedzie po tym, u mnie sie troche zwichrowały :mrgreen: po ostrym hamowanku, objawy były takie ze przy hamowaniu troche bujało autkiem w sensie puszczania i łapania.
Perez Opublikowano 27 Lutego 2006 Autor Opublikowano 27 Lutego 2006 Sam już nie wiem co robić jestem troszkę zdezorientowany...
jaca Opublikowano 28 Lutego 2006 Opublikowano 28 Lutego 2006 Spróbuj pierw przetoczyć tarcze żeby nie pakować się niepotrzebnie w koszty może są ok. Przy krzywych tarczach przy lekkim nacisnięciu hamulca powinno być wyczuwalne bicie w kierownicy - sprawdż to
Pretor Opublikowano 28 Lutego 2006 Opublikowano 28 Lutego 2006 Słuchaj, nawet nie musisz wyjmować tarcz z auta, podjedz do jakiegoś zakładu obróbki skrawaniem i zapytaj się czy mógłby Ci ktoś zmierzyć, lub czy mogli by Ci pożyczyć czujnik zegarowy ze statywem wyposażonym w magnes. Zdejmij koło, zamocuj statyw z czujnikiem o jakiś stały punkt, dosuń czujnik do tarczy i pokręć tarczą i będziesz widzieć czy wskazówka czujnika się wychyla podczas obracania, jak tak to tarcza bije, a jak jest nieruchomo to jest dobra.
dark79 Opublikowano 28 Lutego 2006 Opublikowano 28 Lutego 2006 nie zapomnij też dokręcić tarczy do piasty żeby sie nie ruszała przed przyłożeniem czujnika :mrgreen:
Perez Opublikowano 1 Marca 2006 Autor Opublikowano 1 Marca 2006 Serdeczne dzięki za cenne porady, ale w tym tygodniu dam sobie juz z tym spokój bo nie zabardzo mam na to czas, spróbuje pojechac gdzieś w przyszlym tygodniu...
LataY Opublikowano 16 Marca 2006 Opublikowano 16 Marca 2006 .. i na czym stanelo ? sprawa juz wyjasniona ?
Perez Opublikowano 24 Marca 2006 Autor Opublikowano 24 Marca 2006 Witam, długo się nie odzywałem ale sprawa dalej nie wyjaśniona. W tym tygodniu zająłem sie wreszcie przednimi tarczami hamulcowymi, zdemontowałem przetoczyłem, sprawdzilem na maszynie przyrządem czy nie mają bicia, niby są ok, min. wymiaru też jeszcze nie mają. Po założeniu na pojazd delej wystepują te same objawy, czyli szarpanie przodem przy hamowaniu. Jestem załamany, nie wiem już czego sie złapac.
dark79 Opublikowano 24 Marca 2006 Opublikowano 24 Marca 2006 to szarpanie jest przy lekkim hamowaniu czy jak wciskasz dosyc mocno, w wogóle szarpie jak hamujesz bez znaczenia jaką siłą??
Perez Opublikowano 25 Marca 2006 Autor Opublikowano 25 Marca 2006 Przy lekkim chamowaniu juz powoli zaczyna słychac tarcie, a przy mocniejszym zaczyna byc powoli odczuwalne szarpanie (in więcej osób w samochodzie tym jest to bardziej odczuwalne). Chyba jednak wymienie tarcze hamulcowe i klocki, tylko rodzi sie pytanie jakiej firmy kupić???
bratpit Opublikowano 28 Marca 2006 Opublikowano 28 Marca 2006 rodzi sie pytanie jakiej firmy kupić??? Polecam ATE
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się