Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie

Mam pytanie czy ktoś przed swapem albo już po wymieniał olej w skrzyni biegów? Chce wymienić bo  zauważyłem ze jak mocno pojeździe to na  skręconych kołach przy stracie lekkie wibracje i czytałem na  innym forum chyba a6 ze w 90 procentach pomogła wymiana oleju. Wiec od tego chcę  zacząć. 

 Czytałem forum i jedni piszą ze zamiennik ok inni żeby oryginalny tylko . W Aso  160zł litr . Co  polecacie zrobić ?

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
3 godziny temu, MemberA4 napisał:

Wszystko pomierzyłem przed odwierceniem mocowań od kawałka podłogi i tak zrobiłem u siebie:)

 

Mam nadzieję że w miarę zrozumiale to opisałem i ukazałem na zdjęciach.

Bardzo przydatne zdjęcia. Ja mam całego dawce na podwórku wiec wytne z niego spory kawał z zapasem i będę mierzył. Dziękuje

34 minuty temu, Misieqq7 napisał:

Czytałem forum i jedni piszą ze zamiennik ok inni żeby oryginalny tylko . W Aso  160zł litr . Co  polecacie zrobić ?

Castrola lej. Wiele razy go wlewałem do samochodów. Swoich i nie swoich. Żadnych zastrzeżeń co do olejów przekładniowych tej marki nie mam. Co innego z  silnikowymi. EOT

Opublikowano

Cześć. 

Ile kosztuje całość zmiany z oski na quattro. Chce dolozyc do b7 1.8t i jedynie co mnie powstrzymuje to podpora wału oraz potrzebne części do tego.

Opublikowano
6 godzin temu, Drennei napisał:

Cześć. 

Ile kosztuje całość zmiany z oski na quattro. Chce dolozyc do b7 1.8t i jedynie co mnie powstrzymuje to podpora wału oraz potrzebne części do tego.

to zależy za ile dorwiesz graty, plus robocizna ,plus kodowanie,plus geometria. ja za graty dałem 1800 zl za wszystko . Skrzynie i mocowania  mi znajomy ogarnął za 150 zl a resztę sam robiłem z Tatą. także mnie to dużo nie wyniosło.. podpora po przykręceniu wału sama wskaże gdzie spawnąć mocowania jedynie musisz ogarnąć wysokość.. mocowania bierzesz od dawcy i tyle .. najlepiej jakbyś mógł wejść pod auto dawcy i sobie zmierzyć na jakiej wysokości chyba że wyciął by Ci mocowania wraz z tunelem środkowym tak jak ma miałem..

Opublikowano

Panowie jeśli mam teraz skrzynie 5b ośka z czujnikiem prędkości  i chce założyć 6b quattro bez czujnika to da rade zakodować licznik na odczyt prędkości z abs?(mam kolorowy licznik)

Opublikowano

To nie kodowanie lecz zmiana wsadu. Do ogarniecia przez fachowca. Licznik masz oryginalny czy wymieniłeś na kolor

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie takie pytanko: planuje dorzucić do swojej b6 1.9 130km avf 2003r - Q z b7 (2.0tdi 170km)....amorki powoli się kończą i myślałem żeby wrzucić zestaw  Bilstein b8 + Eibach pro kit (-30mm). Jak to dobrać wg kategorii wagowych żeby równo usiadło? Ma ktoś u siebie taką kombinację?dodam że obecnie mam zawiechę 1bv.

Opublikowano
4 godziny temu, bobikos napisał:

To nie kodowanie lecz zmiana wsadu. Do ogarniecia przez fachowca. Licznik masz oryginalny czy wymieniłeś na kolor
 

Auto już kupiłem z takim licznikiem więc nie mam pojęcia czy był zmieniany :/

Może głupie pytanie ale co to jest dokładnie ten wsad licznika ?

Opublikowano
Panowie takie pytanko: planuje dorzucić do swojej b6 1.9 130km avf 2003r - Q z b7 (2.0tdi 170km)....amorki powoli się kończą i myślałem żeby wrzucić zestaw  Bilstein b8 + Eibach pro kit (-30mm). Jak to dobrać wg kategorii wagowych żeby równo usiadło? Ma ktoś u siebie taką kombinację?dodam że obecnie mam zawiechę 1bv.

Nie chcesz zamienić pompy ABS b7 q na b6q ?
Opublikowano

Panowie, przekładał ktoś z Was pompę ABS z B7 do B6? Mam pompę 517AL i chciałbym wiedzieć czy da się ją zamontować w B6.

Opublikowano (edytowane)

 pompa z B7 (jeśli chodzi o całość) jest już z systemem ESP BOSCH 8.0 i komunikuje się raczej tylko przez CAN a w B6 komunikacja jest linią K, oczywiście mogę się tu mylić ale na pewno pompa z B7 ma inny układ elektryczny pompy niż B6 więc raczej cała wiązka do przerobienia a to nie kalkuluje się z wydanymi 200 zł na pompę odpowiednią do danego modelu :)

ABSEDS.jpg

raczej na forum nie znajdzie się osoba która praktykowała taką zamianę

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Ludziska pytanie może dla Was banalne. Więc liczę ma szybką odp. A mianowicie mam do kupienia całe Q z anglika czy bez problemu podejdzie to do europekczyka. Anglik jest 1.9 awx i ja mam 1.9 awx. Czy wszystko będzie pasować bez problemu. Począwszy od sprzęgła i skończywszy na tyle. Do tego pompa abs itp.

Z gory dzięki i czekam na odp

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pompka sprzegla( przy pedale) jest inna i przewody od pompki przy pedale do pompki na skrzyni biegów.

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, secio84 napisał:

Anglik jest 1.9 awx

AWX nie było z quattro

 

31 minut temu, secio84 napisał:

Czy wszystko będzie pasować bez problemu.

jesli roczniki są zblizone to raczej tak bo jak może juz wyczytałeś w temacie są różnice w pływakach zbiornika

 

31 minut temu, secio84 napisał:

Począwszy od sprzęgła i skończywszy na tyle. Do tego pompa abs itp.

tylko nie zapomnij o drobnostkach takich jak dłuzsze śruby czy wtyczki od wstecznego itp

zabieraj każdą śrubkę czy zapinkę którą będziesz odkręcać czy demontować z dawcy wtedy nic nie powinno Ci braknąc

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

miej również świadomość że graty z angola raczej będa zgnite

ja np u siebie musiałem około 70 procent częsci wyrzucić a okazało się to dopiero po rozkręceniu całosci

Opublikowano

O To prawda ze Szwajcarii co mam to lux a angielskie elementy rude.

Opublikowano



Pompka sprzegla( przy pedale) jest inna i przewody od pompki przy pedale do pompki na skrzyni biegów.


No Oki ale pompka przeciez zostaje moja i przewody również tym bardziej że mam skrzynię 6 biegów tak jak jest u dawcy

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeszcze pytanie czym różnią się te pływaki i czy zbiornik z anglika podejdzie czy trzeba kombinować.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano
5 godzin temu, MemberA4 napisał:

musiałem około 70 procent częsci wyrzucić a okazało się to dopiero po rozkręceniu całosci

Z ciekawości co tam wymieniałeś? Bo ja dzis umyłem swoje graty z angola i sanki są troche zgnite powierzchownie ale nie widze tam dużych zniszczeń z tego powodu. Wymieniałeś tuleje? Pewnie się to rozsypało po rozkręceniu prawda?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, misiek95 napisał:

Z ciekawości co tam wymieniałeś? Bo ja dzis umyłem swoje graty z angola i sanki są troche zgnite powierzchownie ale nie widze tam dużych zniszczeń z tego powodu. Wymieniałeś tuleje? Pewnie się to rozsypało po rozkręceniu prawda?

sanki kupiłem drugie z B7 bo te z kompletu to jedna rdza była, wahacze przełożyłem swoje bo w tamtych tuleje się rozsypały, wymieniłem łożyska na oryginały, zwrotnice piaskowałem, wszystkie osłony musiałem kupować bo z kompletu to po dotknięciu sypało się w ręcach, wymieniłem jeden przegub na wale jak i wszystkie inne ponownie nasmarowałem, nowe oleje lałem w napęd, podpore wału wymieniałem, czujki od ABS kupowałem bo się poukręcały przy demontażu, zawsze coś wyszło przed montażem....

 

Edytowane przez MemberA4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...