Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ktoś robił z 3.0 i było ok tylko nie pamiętam jakiego

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie po zmianie na Quattro skrzywiła się kierownica lekko w prawo. Czym to mogło być spowodowane. Wymieniłem tylko przeguby. Nic nie ruszałem w zawieszeniu.

Opublikowano (edytowane)

jak nic nie ruszałeś a adaptacja tylnego zawieszenia z innego auta to co? przecież to normalne że pozmienia się zbierzność po demontażu sanek.

ja po swapie od razu pojechałem na geometrie

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Ok, jadę na zbieżność. Co do kodowania w sterowniku udało mi się zmienić na 00003

Opublikowano

Panowie jezeli ktos ma zrobiony program w aucie a zmieni kodowanie w sterowniku na 03 badz inny samochód wraca do ustawien fabrycznym bo programu z jakim wyjechało z fabryki po ponownym kodowaniu na 02 wszystko wraca do stanu przed dodawaniem na 03 bynajmniej tak jest u mnie jezeli ktos o tym wiedział to ok ja nie wiedziałem wiec mówie jak jest

Opublikowano (edytowane)

jezeli ktos o tym wiedział to ok ja nie wiedziałem wiec mówie jak jest

raczej nikt o tym nie wiedział i o kodowaniu na 00003 czyli na diesel z AWD również

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Nie miałem pojęcia, że ori wsad jest gdzieś w sterowniku po wgraniu mocniejszego :) ciekawa opcja.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

ciężko znaleźć kodowania ECU do B6 w necie

ja trafiłem na to do diesla w ori vdsie bo nawet nie wiedziałem że jest kodowanie do quattro ale jak widać tylko dla AFVa jeśli chodzi o diesla dla Pb też są różne kodowania dla FWD i quattro tylko nie pamiętam dokładnie jakie były w vcds



że ori wsad jest gdzieś w sterowniku po wgraniu mocniejszego

raczej nie na tym to polega bo masz zmieniony swój wsad od FWD a ten od quattro jest z innym kodowaniem ale fabryczny czyli do fabrycznego od FWD nie powrócisz bez zmiany w ecu


ciężko znaleźć kodowania ECU do B6 w necie

ja trafiłem na to do diesla w ori vdsie bo nawet nie wiedziałem że jest kodowanie do quattro ale jak widać tylko dla AFVa jeśli chodzi o diesla dla Pb też są różne kodowania dla FWD i quattro tylko nie pamiętam dokładnie jakie były w vcds



że ori wsad jest gdzieś w sterowniku po wgraniu mocniejszego

raczej nie na tym to polega bo masz zmieniony swój wsad od FWD a ten od quattro jest z innym kodowaniem ale fabryczny czyli do fabrycznego od FWD nie powrócisz bez zmiany w ecu

koledzy tak może z innej beczki bo mi się przypomniało jak próbowałem to kodowanie zmienic u siebie na quattro

po tym jak nie mogłem przekodować na 00003 mój klekot przyjął kodowanie które było przypisane do silnika benzynowego czy ktoś może to wytłumaczyć dlaczego? to kodowanie było chyba 00005 jak się nie mylę

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

No ja tez nie wiedziałem o tym ale tak zaczałem mysle co jest nie tak ze auto nagle zrobiło sie słabe dopiero potem przypomniało mi sie to kodowanie i mieniłem tak jak było i znowu auto jest jak dawniej nie wiem czy to kazde kodownie ma swoja mape czy nie ale taka sytuacja wystapiła ze auto wróciło do serii a potem wróciło do wersji podkręconej

Opublikowano (edytowane)

U mnie nic się nie zmieniło po zmianie kodowania, auto jedzie normalnie. Mapa zrobiona na 170 KM

Edytowane przez silnik
Opublikowano

Każdy AVF ma seryjnie trzy kodowania (3 grupy mam). Są dość podobne, jedynie dla skrzyni automatycznej są pewne różnice (np. Dawki rozruchowe, mapa n75 i jeszcze kilka różnic). Najczęściej tuner robi zmiany na jeden grupie map, czyli dla jednego kodowania, dlatego zmieniając kodowanie silnik pracuje wg innych map. Oczywiście można mieć wszystko zrobione i bez względu na kodowanie będzie ten sam soft (wykonany chip tuning).

Opublikowano

U mnie zmiana kodowania nic nie daje, auto jedzie tak samo.Mapa zrobiona na 178 KM

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie

Przegrzebałem tematy na forum, na temat napędu quattro, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Zaczne od tego że od jakiegoś tygodnia słyszałem popukiwanie spod budy(okolice skrzyni). Dziś wybrałem się na "szarpaki" i zawieszenie jest na tip top więc z tym problemu nie ma... ALE, złapałem za wałek napędu i pierwsza część za skrzynią ma luzy. Podpora wygląda na ok( nie ma luzów, nie jest poszarpana, popękana) Za podporą wałek jest już sztywny, przy dyfrze jest sztywny i nie ma żadnych wycieków.

Pytanie teraz brzmi... Rozdzielając wałek jest jego jakaś możliwość regulowania co by ten wałek usztywnić w pierwszej jego części? Jeśli nie to co robić?
Jaka jest procedura naprawcza w takim przypadku?

Dzięki z góry za pomoc


Odświeżam

Edytowane przez Goldenu
Opublikowano

w którym miejscu masz ten luz? może na przegubie który jest do skrzyni dokręcany?

Opublikowano

Jak masz duży luz na przegubie wału to wali podczas butowania i to ostro :) przerabiałem to. Ale jak na wybojach to sprawdź łapę skrzyni co trzyma poduszkę.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Widać skoki wału przy skrzyni. Dzis to rozbiore. Ten luz jest ani nie duzy ani nie maly... Jeśli chodzi o przegub to jest to chyba rozbieralne prawda? (sory za takie pyta nia ale to moja pierwsza przygoda z quatrro) A jeśli chodzi ovłapki to jeśli sa wytarte to co wał leci do wymiany czy jest to regenerowana część?

Opublikowano

Jeżeli mam 1.8t avj gdzie prędkość pojazdu czytana jest z czujnika na skrzyni biegów, a zrobię przekladkę wykorzystując skrzynie z bex (prędkość po szynie CAN z abs'u) to oczywiście wskaźnik prędkości przestanie działać.

Czyli jak kupię licznik od modelu 2003-2004 i przekoduję immobiliser to będzie to działać?

Miał ktoś z tym do czynienia?

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Żeby był możliwy odczyt z ABS-u to musisz dać licznik do modyfikacji wsadu lub nowy licznik i dopasowanie immobilisera- tak czy inaczej wizyta u magika od liczników konieczna. Zwróć również uwagę jakie masz czujniki poziomu w baku od quattro bo jest bardzo duża szansa a wręcz pewność że wskaźnik będzie działał odwrotnie (jest to druga różnica po sposobie czytania prędkości).

Poszukaj informacji w wątkach dot. wymiany liczników.

Opublikowano

jak by ktos szukal mam caly zestaw Q od avj 5 skrzynia

Opublikowano (edytowane)
Dnia 7.01.2017 o 11:25, bobikos napisał:

Żeby był możliwy odczyt z ABS-u to musisz dać licznik do modyfikacji wsadu lub nowy licznik i dopasowanie immobilisera- tak czy inaczej wizyta u magika od liczników konieczna. Zwróć również uwagę jakie masz czujniki poziomu w baku od quattro bo jest bardzo duża szansa a wręcz pewność że wskaźnik będzie działał odwrotnie (jest to druga różnica po sposobie czytania prędkości).

Poszukaj informacji w wątkach dot. wymiany liczników.

kiedyś jeszcze jak zgłebiałem tajniki swapu napisał do mnie kolega MaxsteRR mówiąc że nie potrzeba żadnej zmiany wsadu licznika czy tym bardziej całego licznika a potem dopasowywanie immo. Nie mam juz tej rozmowy z nim ale chodziło o użycie tego przewodu od czujnika w skrzyni i wpiecia się nim ale gdzie to już na prawdę nie pamiętam. Pisał że juz robił taki zabieg i wskazywanie prędkości normalnie działało. Ja tego zabiegu nie musiałem robić bo okazało się że u mnie prędkość była juz po ABSie.

Edytowane przez MemberA4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...