Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no i pasło na piaskowanie i malowanie całej tylnej zawiechy - jutro rozpoczynam rozbieranie i oddaje do piaskowania a w między czasie zamawiam wszystkie tuleje i gumy jakie są potrzebne do zawieszenia, do tego uszczelniacze dyfra i olej do dyfra.

po odebraniu z piaskowania będzie malowanie pewnie Corizon jako podkład i jakaś czarna nawierzchniowa... - to jeszcze się okaże - później składanie całości, wymiana oleju w skrzyni ( pewnie Ori) malowanie układu wydechowego i wału. po tych operacjach rozpocznie się demontaż obecnego zawieszenia w Audi oraz czyszczenie mycie podwozia i konserwacja - jak ona wyschnie to będę montował nowe zawieszenie i całą resztę gratów... aż się boję...

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Po piaskowaniu daj do malowania proszkowego. Ja tak robiłem i super wyszło.Tylko wcześniej daj do wybicia tuleje, bo z belki głównej trzeba wypalać inaczej nie wyjdą.

Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, rs dziadek napisał:

Po piaskowaniu daj do malowania proszkowego. Ja tak robiłem i super wyszło.Tylko wcześniej daj do wybicia tuleje, bo z belki głównej trzeba wypalać inaczej nie wyjdą.

nie będę malował proszkowo - chyba - tuleje przed piaskowaniem będę wyprasowywał - mam nadzieje że na prasie wszystkie wyskocza.

PS. Czy wie ktoś jaki jest koszt wszystkich tulei do tylnego zawieszenia - no i jakiej firmy kupować ?

Edytowane przez Pawci_o
Opublikowano

Jaka skrzynie/zestaw najlepiej szukac do b7 1.8T oraz czy przy zmianie na skrzynie 6cio biegowa trzeba zmieniac dwumas ?

Opublikowano
19 godzin temu, Pawci_o napisał:

nie będę malował proszkowo - chyba - tuleje przed piaskowaniem będę wyprasowywał - mam nadzieje że na prasie wszystkie wyskocza.

PS. Czy wie ktoś jaki jest koszt wszystkich tulei do tylnego zawieszenia - no i jakiej firmy kupować ?4

Kupuj lemfordera.Przykładowe ceny zamienników z lemfordera co ja brałem

Tuleje tylnych sanek numer oryginału 8E0505145AR     58 zł  x2

2.Tuleje tylnych sanek numer oryginału 8E0505145AP   60 zł x2

2.Tuleje mocowania dyfra 8E0599257K   35zł x2

3.Tuleje wahaczy poprzecznych (banan)  numer oryginału 8E0501541S  22 x4

4. Tuleje wahaczy dolnych gdzie jest śruba do regulacji 8E0505185N  37zł/szt  x4 są z dwóch części

Kup sobie od razu śruby do regulacji zbieżności x2 w wahaczach dolnych i do kątów x2 w wahaczach górnych, bo z reguły twoje będą prawdopodobnie do wywalenia.Olej do dyfra możesz wziąć z castrola 1,5, bo cena w aso zabija.

Ceny od Wandeja.

 

Opublikowano

tuleje, uszczelnienia mostu, olej do dyfra zamówione - dziś będzie malowanie na czarno zawieszenia i jak wyschnie to rozpocznę przeprasowywanie tulei.

jeszcze z ASO olej do skrzyni biegów - ile go potrzeba 3 l ?

Opublikowano

Jaką masz skrzynię i czy z chłodnicą zewnętrzną? Olej kup poza ASO bo zbankrutujesz.

 

 

Opublikowano

Witam mam pytanie czy zestaw quattro z sedana b6 będzie pasować do b7 avant w obu przypadkach pod maską jest 1.8t bfb

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Skrzynię mam GBC a dyfer ETQ - wcześniej miałem skrzynię 5-tkę - FEC - pytanie jakie są różnice w przełożeniach w tych skrzyniach? 

 

Opublikowano
23 minuty temu, Pawci_o napisał:

Skrzynię mam GBC a dyfer ETQ - wcześniej miałem skrzynię 5-tkę - FEC - pytanie jakie są różnice w przełożeniach w tych skrzyniach? 

 

Według etki przełożenia główne w skrzyni GBC to 37/9 i dyfer ETQ ma  tak samo, więc tu spasuje.Masz wał od skrzyni 6 biegów? Z tego co pamiętam przechodząc na skrzynię 6 w benzynie mając wcześniej 5 trzeba zmieniać podporę skrzyni i mechanizm zmiany biegów, bo jest inny.Czy w dieslu jest tak samo to musisz zapytać tych co zmieniali u siebie.

Co do szczegółowych przełożeń w skrzyniach  to zerknij sobie  tutaj.

http://workshop-manuals.com/audi/a4_cabriolet_mk2/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_01a_four-wheel_drive/technical_data/gearbox_identification/code_letters_allocation_transmission_ratios_capacities/

Opublikowano
2 minuty temu, rs dziadek napisał:

Według etki przełożenia główne w skrzyni GBC to 37/9 i dyfer ETQ ma  tak samo, więc tu spasuje.Masz wał od skrzyni 6 biegów? Z tego co pamiętam przechodząc na skrzynię 6 w benzynie mając wcześniej 5 trzeba zmieniać podporę skrzyni i mechanizm zmiany biegów, bo jest inny.Czy w dieslu jest tak samo to musisz zapytać tych co zmieniali u siebie.

Co do szczegółowych przełożeń w skrzyniach  to zerknij sobie  tutaj.

http://workshop-manuals.com/audi/a4_cabriolet_mk2/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_01a_four-wheel_drive/technical_data/gearbox_identification/code_letters_allocation_transmission_ratios_capacities/

Z tego co wiem w dieslu jest wszystko P&P.

nie mogę znaleźć w tym linku informacji o przełożeniach moich skrzyń?

Opublikowano

Pawci_o nie zawracaj sobie głowy przełożeniami bo sa całkowicie inne. Ja miałem skrzynie GBQ 5b i powiem Ci tylko ze skrzynia GBC to przepaść w porównaniu do FEC(GBQ te same przełożenie). GBC ma strasznie krótkie przełożenia. Dla przykładu na 5 biegu przy skrzyni FEC (GBQ)przy 2000obr miałeś napewno praktycznie równo 100km/h a w GBC masz tyle na 6biegu no moze 103 będzie.

W FEC na 4 biegu przy 2000obr miales zapewne 80km/h a tyle to masz w GBC na 5 biegu.

Mnie trochę brakuje tych dłuższych przełożeń jednak.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Wchodzisz na skrzynie 5 o oznaczeniach 012,01W, i jak ci zaznaczy to klikasz pod spodem Code letters, allocation, transmission ratios, i jest tam twoja skrzynia, bo sprawdzałem.

Opublikowano
1 minutę temu, MemberA4 napisał:

Pawci_o nie zawracaj sobie głowy przełożeniami bo sa całkowicie inne. Ja miałem skrzynie GBQ 5b i powiem Ci tylko ze skrzynia GBC to przepaść w porównaniu do FEC(GBQ te same przełożenie). GBC ma strasznie krótkie przełożenia. Dla przykładu na 5 biegu przy skrzyni FEC (GBQ)przy 2000obr miałeś napewno praktycznie równo 100km/h a w GBC masz tyle na 6biegu
W FEC na 4 biegu przy 2000obr miales zapewne 80km/h a tyle to masz w GBC na 5 biegu.
Mnie trochę brakuje tych dłuższych przełożeń jednak.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

no właśnie trochę się tych przełożeń obawiam... tak jak piszesz przy 2 tyś  na 5-tym biegu miałem okolice 100... no nic zobaczę jak to będzie jak już przełożę i się przejadę.

Opublikowano

Ja np z checia bym zmienił skrzynię na ta od 2.5tdi bo koncowe biegi sa dłuższe troszkę ale za tym idzie wymiana dyfra tez.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 minuty temu, MemberA4 napisał:

Ja np z checia bym zmienił skrzynię na ta od 2.5tdi bo koncowe biegi sa dłuższe troszkę ale za tym idzie wymiana dyfra tez.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

no ja raczej nie będę zmieniał - i tak mam sporo roboty,

- muszę zmienić odczyt prędkości ponieważ w nowej skrzyni nie ma czujnika w lewym deklu,

- zastanawiam się czy kostka druga będzie pasowała ponieważ w starej kabel wychodzi mi ze skrzyni biegów a w nowej jest czujnik po prawej stronie skrzyni  biegów... z tego co porównywałem to podpora będzie pasowała... boję się o ta kostkę...

Opublikowano

Nie pasuje, ja dobralem z forda od wtryskiwacza tylko musialem trochę podciac zeby zabezpieczenie sie zapielo. Musisz również dorobic z 20cm przewodu bo nie siegnie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A jeszcze się zapytam jaki masz rozrusznik do tego kompletu?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

no mój z AWX-a innego nie mam. masz może numer kostki jaki pasuje na ten czujnik w skrzyni ?

Opublikowano

Numeru kostki nie mam.
No tak zapomniałem ze na sprzęgło od awx zakladasz całość [emoji3]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...