Grzyb01 Opublikowano 8 Listopada 2019 Opublikowano 8 Listopada 2019 Dziękuję wszystkim na odp. Szkoda że nie idzie poprostu zmienić kodowania w pompie.
doktorek83 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 Trzeba przełożyć sam sterowmik zmienić dwa piny miejscami i przekodowac na q przy kodowaniu wsc wpisać 0xxxx x 4cyfry z nr sterownika kodowanie i gitara
r7adek Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 58 minut temu, doktorek83 napisał: Trzeba przełożyć sam sterowmik zmienić dwa piny miejscami i przekodowac na q przy kodowaniu wsc wpisać 0xxxx x 4cyfry z nr sterownika kodowanie i gitara To nie trzeba całej pompy przekładać ? Wystarczy sterownik przełożyć ? Jest to gdzieś dokładnie opisane ? Konkretnie kodowanie, bo chyba w przełożeniu sterownika trudności niema. I jakie piny przełożyć, te o których tu mowa w tym temacie ? 1
Grzyb01 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 Ja już mam całą przekladke ogarnieta tylko został mi abs. Wymiana sterownika to całkiem dobry pomysł.
MemberA4 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 bongod przecież zmieniał sam sterownik (post 474) może on się wypowie czy to pomogło bo coś mu nie grało później (post 495) 1
doktorek83 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 Pin zielony 28 w 12 Pin czarny z 13 w 28 kostka jest rozbieralna bez użycia siły.. ? ?
Grzyb01 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 (edytowane) Właśnie zrobiłem szybko mod. 20 min i założone. Jutro tylko kodowanie. Edytowane 9 Listopada 2019 przez Grzyb01
KingRaider Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 (edytowane) Panowie, z ciekawości ile dziś może kosztować zestaw do 1.8t, czy loteria ? PS. widzę często poruszany temat montażu zestawu z 2.0TFSI do 1.8T, czy z 3.2FSI (b7 -> b7) podejdzie to tak samo jak 2.0TFSI ? po etce widzę że kat. skrzynie są takie same dla 1.8/2.0/3.2 Edytowane 9 Listopada 2019 przez KingRaider
r7adek Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 9 godzin temu, Grzyb01 napisał: Właśnie zrobiłem szybko mod. 20 min i założone. Jutro tylko kodowanie. Opisz kodowanie co i jak. Czy vcds lite to zrobi?
Grzyb01 Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 2 godziny temu, r7adek napisał: Opisz kodowanie co i jak. Czy vcds lite to zrobi? Powinien dac radę. Nie kiefy trzeba kilka razy bo nie chce zaskoczyć. Wpisz sobie w Youtube Gdzieś na forum jest rozpisany cała procedura. Tobie jest potrzebny tylko.login do pompy. Kodowanie przepisz ze starej pompy. Później tylko adaptacja czujnika skretu i powinno być ok. Jak by co to służę pomocą.
pila24 Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) Godzinę temu, Grzyb01 napisał: Tobie jest potrzebny tylko.login do pompy Z tym logowaniem się do innej pompy to trochę inaczej jest,nie zna się parametrów auta dawcy sterownika abs i nie wiadomo by było jak zalogować . Ale po podłączeniu do swojego auta taki sterownik ze względów bezpieczeństwa automatycznie zostaje wyzerowany. Ja zalogowałem się po takiej wymianie wpisując na chybił trafił login i od razu zadziałało. Po zakodowaniu sterownik zapamiętuje parametry z kodowania i tworzy nowy login zgodny z tym co zakodowaliśmy bo to są te same dane. Edytowane 10 Listopada 2019 przez pila24 1
Grzyb01 Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) 38 minut temu, pila24 napisał: Z tym logowaniem się do innej pompy to trochę inaczej jest,nie zna się parametrów auta dawcy sterownika abs i nie wiadomo by było jak zalogować . Ale po podłączeniu do swojego auta taki sterownik ze względów bezpieczeństwa automatycznie zostaje wyzerowany. Ja zalogowałem się po takiej wymianie wpisując na chybił trafił login i od razu zadziałało. Po zakodowaniu sterownik zapamiętuje parametry z kodowania i tworzy nowy login zgodny z tym co zakodowaliśmy bo to są te same dane. Poszło bez problemu przy drugieje próbie. Wiedziałem tylko że dawcą był bex. Całe kodowanie lacznie z czujnikiem kata skretu trzeba robić bez wychodzenia z programu. Edytowane 10 Listopada 2019 przez Grzyb01
darko182 Opublikowano 12 Listopada 2019 Opublikowano 12 Listopada 2019 Czy ktoś mi powie czy jedynym powodem że nie pasuje zbiornik 2.0tfsi do b7 jest różnica w przekroju wężyków? Czy jeszcze coś bo mam właśnie taki zestaw do kupienia. 1
KingRaider Opublikowano 12 Listopada 2019 Opublikowano 12 Listopada 2019 30 minut temu, darko182 napisał: Czy ktoś mi powie czy jedynym powodem że nie pasuje zbiornik 2.0tfsi do b7 jest różnica w przekroju wężyków? Czy jeszcze coś bo mam właśnie taki zestaw do kupienia. wydaje mi się że tak, dziś robiłem to u siebie, -podmieniłem 1 wężyk zbiornika (bo filtr paliwa BFB ma 4), -na ten grubszy króciec bo o to się rozchodzi - pompa w 2.0TFSI ma grubszni niż w BFB - zrobiłem hybryde z dwóch przewodów zamontowałem zbiornik, odpaliłem i gra zobaczymy jak będzie dalej, jutro zabawa ze skrzynią 1
hervi89 Opublikowano 15 Listopada 2019 Opublikowano 15 Listopada 2019 Akurat temat na czasie z kodowaniem ABS, mam problem, piszecie o tym żeby pierw zalogować, przepisać kod ze starego sterownika, a ja mam taki problem ze okno "LOGIN" mam w ogóle nie aktywne, natomiast w kodowaniu, obecne cyfry nie pasują w ogóle do legendy i nie mogę zmienić jakiejkolwiek cyfry, wyskakuje błąd że jest z poza zakresu. PS. Problem mam identyczny przy kodowaniu Licznika... Już zgłupiałem o co chodzi, może coś z samym VCDS-em?
r7adek Opublikowano 15 Listopada 2019 Opublikowano 15 Listopada 2019 Panowie to na 100% wystarczy sam sterownik wymienić w pompie abs i zrobić kodowanie, bo chciałbym moją przekładkę doprowadzić do finalnego zakończenia.
pila24 Opublikowano 15 Listopada 2019 Opublikowano 15 Listopada 2019 1 godzinę temu, r7adek napisał: Panowie to na 100% wystarczy sam sterownik wymienić w pompie abs i zrobić kodowanie, bo chciałbym moją przekładkę doprowadzić do finalnego zakończenia. Chyba wszystkie pompy w a4 b6/7 są 12 zaworowe i różnią się samymi sterownikami. Jeżeli Twoja obecna pompa ma taki sam układ pinów jak ta która chcesz założyć to będzie p&p + kodowanie. 1
bobikos Opublikowano 15 Listopada 2019 Opublikowano 15 Listopada 2019 Ponoć sterownik od quattro przełożony na blok od FWD nie radzi sobie w sytuacji gdy podniesie się tylne koło i próbuje ruszyć, czyli właśnie z EDB na tylne koła. Ktoś tu robił taki test i sterownik zgłupiał. Sam nie przeprowadzałem takiego testu a jeżdżę ze sterownikiem od quattro założonym na blok od FWD już ok 2 lat. Do tej pory nie miałem sytuacji w której auto nawet podczas zabawy na śniegu miałoby problem z wygrzebaniem się a i ESP podczas zabaw reguje poprawnie. Co prawda nie próbowałem też wjeżdżać wgłębokie zaspy czy błoto jak również nie ratowało mnie ESP w sytuacji awaryjnej. Niemniej numer na bloku dla FWD jest inny niż dla Quattro. Może ktoś będzie chciał ponownie sprawdzić tą kwestię. 1
pila24 Opublikowano 15 Listopada 2019 Opublikowano 15 Listopada 2019 (edytowane) Trzeba wziąć na stół i rozebrać na czynniki pierwsze obie pompy i porównać. Ja mam fwd na stole,przydała by się jeszcze jakaś z Q by porównać różnice. Ilość zaworów jest taka sama,ale możliwe że przepływ płynu w bloku jest wymuszony w inny sposób,i/lub różnica w silniku pompy. Zastanawia mnie czy pinologia jest identyczna dla obu sterowników... Edytowane 15 Listopada 2019 przez pila24 1
KingRaider Opublikowano 17 Listopada 2019 Opublikowano 17 Listopada 2019 Mam problem, po założeniu wydechu z 3.2fsi widzę że nie dam rady założyć "poprzeczki" od tunelu, czy szukać jakiegoś innego poprowadzenia czy przerabiać te poprzeczki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się