Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej firmy wahacze polecacie ?


kred

WAHACZE W NASZYCH A4  

740 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakie wahacze polecacie ?



Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na końcowym etapie wymiany przedniego zawieszenia.

Jutro montaż kół, opuszczanie samochodu i dociąganie wszystkich nakrętek.

Nakrętki wszystkich sworzni zostały już dokręcone z właściwym momentem.

Zestaw wahaczy: Master Sport Automobiltechnik

Amortyzatory: MTS-Technik

Przy okazji wymieniłem osłony półosi, bo były sparciałe, a jedna dodatkowo uszkodzona.

Na ostatnim zdjęciu widać, że łączniki stabilizatora są rożne dla prawej i lewej strony (przynajmniej z Master Sport), bo dolna cześć ma dłuższa tulejkę, która jest przykręcana do stabilizatora.

Poniższe zdjęcia przedstawiają prawą stronę (pasażera):

90391003.th.jpg 49813410.th.jpg

41552279.th.jpg 57666257.th.jpg 93648672.th.jpg

97049901.th.jpg 49835237.th.jpg 86821637.th.jpg

74888499.th.jpg 46979236.th.jpg

Stary komplet oryginalnego zawieszenia z amortyzatorami:

37839854.th.jpg

Mam tylko jedno pytanie, bo zostały mi śruby z zestawu wahaczy i nie wiem do czego są.

81311602.th.jpg

Wydaje się, że do belki zespołu napędowego, ale po co nakrętki na tych śrubach :mysli:[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2010, 00:24_________________________________________________Dodam, że montaż zawieszenia skończony i tak jak opisane to na forum, dociągałem śruby na opuszczonych kołach.

Trochę się trzeba pomęczyć przy dwóch górnych wahaczach, ale mając dwa płaskie długie klucze 16 nie ma z tym problemu.

Należy tylko przy dokręcaniu skręcić koła do oporu w lewo i prawo, żeby mieć lepszy dostęp do śrub.

Testowanie rozpoczęte :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie a możecie powiedzieć o co chodzi z tym dokręceniem wahaczy już po opuszczeniu auta? Tzn chodzi mi o to z jakim momentem je dokręcać? Czy dokręcać je z maksymalnym momentem jak auto jest uniesione a później na "ziemi" jeszcze na chama jak najmocniej się da? Czy dokręcić na podniesionym aucie z połową zalecanego momentu i później na ziemi na odpowiedni moment?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a możecie powiedzieć o co chodzi z tym dokręceniem wahaczy już po opuszczeniu auta? Tzn chodzi mi o to z jakim momentem je dokręcać? Czy dokręcać je z maksymalnym momentem jak auto jest uniesione a później na "ziemi" jeszcze na chama jak najmocniej się da? Czy dokręcić na podniesionym aucie z połową zalecanego momentu i później na ziemi na odpowiedni moment?

Nie dokrecaj na podniesionym bo pozrywasz gumy i nic Ci nie da mocniejsze dokrecanie na opuszczonym. Zakladasz przykrecasz tak zeby sie trzymalo i nie latało. Opuszczasz i dokrecasz tak ja ma byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a możecie powiedzieć o co chodzi z tym dokręceniem wahaczy już po opuszczeniu auta? Tzn chodzi mi o to z jakim momentem je dokręcać? Czy dokręcać je z maksymalnym momentem jak auto jest uniesione a później na "ziemi" jeszcze na chama jak najmocniej się da? Czy dokręcić na podniesionym aucie z połową zalecanego momentu i później na ziemi na odpowiedni moment?

Musisz dokręcić wahacz w pozycji jego pracy bo jak dokręcisz na lewarku potem opuścisz to napręży się tuleja gumowa a jak wiedziesz w dziure wachacz pójdzie w góre jeszcze bardziej i tuleja się naderwie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po przejechaniu dystansu 40 tyś km drugi raz padł wahacz dolny przedni prawy a samochodu nie oszczędzam na wybojach. Więc chyba się zawiecha sprawdza. :mysli:

ladny wynik u mnie na 18 " i srednio skreconym gwincie prawa strona zaczela napierd*lac po 100km :sick3::wallbash::thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po przejechaniu dystansu 40 tyś km drugi raz padł wahacz dolny przedni prawy a samochodu nie oszczędzam na wybojach. Więc chyba się zawiecha sprawdza. :mysli:

ladny wynik u mnie na 18 " i srednio skreconym gwincie prawa strona zaczela napierd*lac po 100km :sick3::wallbash::thumbdown:

reklamować :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ok 3 miesiące temu zamontowalem osobiście komplet MasterSport + koncowki drązków FEBI -> zrobione 20 000 km, narazie cisza i komplet nieruszany, trakcja idealna :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jezdziły roczek (ok.40tys.) i bylo ok a u znajomego po 100km (mrogal coś o tym wie :wink4:). zaczelo juz cos pukac.... ale czego sie spodziewać :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie już 43tys km, kolejne master-sporty już , ale u znajomego padło po 5000km, i z tego co wiem ta ilość km zależy od tego jak się uda...być może nie wszystkie są tej samej jakości podróbki...? albo róźne jakościowo partie produkcji.... ja kolejne jakie założę dolne to będą MEYLE HD.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie już 43tys km, kolejne master-sporty już , ale u znajomego padło po 5000km, i z tego co wiem ta ilość km zależy od tego jak się uda...być może nie wszystkie są tej samej jakości podróbki...? albo róźne jakościowo partie produkcji.... ja kolejne jakie założę dolne to będą MEYLE HD.....

Mayle ? :naughty: lepiej to przemyśl z 5 x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie już 43tys km, kolejne master-sporty już , ale u znajomego padło po 5000km, i z tego co wiem ta ilość km zależy od tego jak się uda...być może nie wszystkie są tej samej jakości podróbki...? albo róźne jakościowo partie produkcji.... ja kolejne jakie założę dolne to będą MEYLE HD.....

Mayle ? :naughty: lepiej to przemyśl z 5 x

Znajomy mechanior też to strasznie zachwalał a teraz mówi że montuje tylko Lemfordera i TRW :mysli: a MasterSport zwytrzyma tyle co olej w silniku :polew::thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie już 43tys km, kolejne master-sporty już , ale u znajomego padło po 5000km, i z tego co wiem ta ilość km zależy od tego jak się uda...być może nie wszystkie są tej samej jakości podróbki...? albo róźne jakościowo partie produkcji.... ja kolejne jakie założę dolne to będą MEYLE HD.....

Mayle ? :naughty: lepiej to przemyśl z 5 x

Znajomy mechanior też to strasznie zachwalał a teraz mówi że montuje tylko Lemfordera i TRW :mysli: a MasterSport zwytrzyma tyle co olej w silniku :polew::thumbdown:

u mnie jak narazie były 3 wymiany oleju a MS dalej jest :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...