Tom_F Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Witam, W związku z tym artykułem: http://www.motoryzacja.autogielda.pl/?342 chciałbym zapytać odnośnie tego stwierdzenia: "Oferta diesli była uboższa. Najsłabszy był 1.9 o mocy 130 KM. Stosowanego poprzednio 2.5-litrowego diesla przekonstruowano, zwiększając jego moc do 155 KM oraz wprowadzono najmocniejszą wersję 180-konną. Oba silniki zapewniają autu wręcz sportowe osiągi i potężny moment obrotowy (w przypadku mocniejszej odmiany 370 Nm dostępne jest w zakresie 1500-2500 obr./min, a to zapewnia doskonałą elastyczność). Najmniejszy 1.9-litrowy jest częściej spotykany na giełdach, ale w jego przypadku odczuwa się tzw. dziurę związaną z turbodoładowaniem. Silnik ma 310 Nm. To dużo - i choć uzyskiwany jest już przy 1900 obr./min, często zdarzało się, że podczas ruszania silnik po prostu gasł. Problem polegał na tym, że turbina nie była w stanie zbyt szybko się rozkręcić." Mam pytanie, czy rzeczywiście jest to tak uciążliwe? Przymierzam się do zakupu B6 z takim silnikiem i nie chciałbym, aby mi gasł przy ruszaniu np. na skrzyżowaniu. Trzeba mu wciskać więcej gazu, aby było dobrze?
bobusiek Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Nie wiem o co chodzi ale mi nic nie gaśnie
aju Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 a co wy chcecie, ktoś pisał co mu slina na język przyniosła do tego strona wygląda tak że nawet koło profi stron nie była i na koniec nie spotkałem się żeby zdrowy diesel gasł bo mu się turbina nie rozkręciła
marekg Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Witam, W związku z tym artykułem: http://www.motoryzacja.autogielda.pl/?342 chciałbym zapytać odnośnie tego stwierdzenia: "Oferta diesli była uboższa. Najsłabszy był 1.9 o mocy 130 KM. Stosowanego poprzednio 2.5-litrowego diesla przekonstruowano, zwiększając jego moc do 155 KM oraz wprowadzono najmocniejszą wersję 180-konną. Oba silniki zapewniają autu wręcz sportowe osiągi i potężny moment obrotowy (w przypadku mocniejszej odmiany 370 Nm dostępne jest w zakresie 1500-2500 obr./min, a to zapewnia doskonałą elastyczność). Najmniejszy 1.9-litrowy jest częściej spotykany na giełdach, ale w jego przypadku odczuwa się tzw. dziurę związaną z turbodoładowaniem. Silnik ma 310 Nm. To dużo - i choć uzyskiwany jest już przy 1900 obr./min, często zdarzało się, że podczas ruszania silnik po prostu gasł. Problem polegał na tym, że turbina nie była w stanie zbyt szybko się rozkręcić." Mam pytanie, czy rzeczywiście jest to tak uciążliwe? Przymierzam się do zakupu B6 z takim silnikiem i nie chciałbym, aby mi gasł przy ruszaniu np. na skrzyżowaniu. Trzeba mu wciskać więcej gazu, aby było dobrze? 130 KM to nie był najsłabszy diesel w B6 - jest jeszcze motorek stukonny i nie powiem żeby sobie nie radził z tym samochodem a juz tym bardziej żeby gasł przy ruszaniu ...
PIXI Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Tom_F nie ufaj wszystkiemu co przeczytasz na internecie lub prasie ...posłuchaj opinni kolegów
Tom_F Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2010 Ok, dzięki. Tak, różne rzeczy wypisują w necie, ale mam też artykuł z relacją z testu A4 B6 1.9 TDI z silnikiem 130-konnym z tygodnika Auto świat, czyli kompetentne źródło i tam również czepiali się tego, że ten samochód potrafi zgasnąć jak ktoś go nie potrafi wyczuć. Cytuję: "Prawdziwą frajdę z jazdy daje 130-konny silnik 1.9 TDI. Turbodoładowana jednostka napędowa jest potężna i zrywna, choć sposób, w jaki swą siłę okazuje, krytykują nawet zagorzali fani Audi. Co prawda, maksymalny moment obrotowy (310 Nm) uzyskuje już przy 1900 obr./min, ale zanim jego turbina się rozkręci, kierowca napotyka na dziurę turbinową (charakterystyczne "zakrztuszenie się" motoru). Dlatego pedały gazu i sprzęgła wymagają ogromnej delikatności i idealnego zgrania, inaczej łatwo zgasić silnik, co zdarzało się nawet doświadczonym kierowcom testowym. Jednak gdy użytkownik przyzwyczai się, z łatwością można uzyskać fabryczne wyniki, a więc 100 km/h w czasie nieco powyżej 10 s. Niemniej zakres użytecznych obrotów silnika jest niewielki - powyżej 3000 obr./min siła ciągu gwałtownie maleje, więc trzeba się mocno napracować przy operowaniu sześcioma biegami manualnej skrzyni." Źródło: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Audi-A4-Avant-1-9-TDI-Przyjemny-nie-tylko-z-wygladu,8098,1.html Dlatego pytam, czy w Waszych samochodach z tym silnikiem jest podobnie?
letallec Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Nic takiego nie ma u mnie miejsca. Zeby go zgasic trzeba by chyba ruszac z dwojki i prawie ze strzalem ze sprzegla. Na jedynce rusza sie z wolnych obrotow. Co do zakresu obrotow, to wcale po 3000 nie ma gwaltownej zmiany ciagu. Idzie jak strzala. Najlepiej przejedz sie na spota w swoim regionie i niech Cie ktos przewiezie takim AVF/AWX. Mysle ze to bedzie bardziej opiniotworcze niz jakikolwiek artykul z AŚ.
Alin Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Witam. Ja swoim samochodem jeżdżę już prawie dwa lata i jeszcze nic takiego mnie osobiście się nie zdażyło. Więc nie bardzo wiem skąd autor tego artykułu wyczarował taką tezę.
bobek80081 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Porostu sprzęgło w Audi bierze wysoko i jest krótkie w poruwnaniu do innych aut. Tak mi się wydaje a turbo dziura to nie wyczuwam.
Nethron Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 A mi czasem gasnie. Przy ruszaniu czasem puszcze gwaltowniej sprzeglo i nie dam gazu. Wtedy slychac az jakby cos walnelo w silniku. Jak dam wiecej gazu to rusza spoko. Wydaje mi sie ze to wynika z samej charakterystyki silnika, bardzo maly moment przy niskich obrotach. To tez skutkuje tym ze samochod zle sie zbiera ponizej 1200 - 1400 obr. W fordzie Galaxy z 115KM bylo podobnie, natomiast w golfie 90 km bylo wszystko oki.
Pawlo 2004 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Co za dyrdymały w tym artykule Dlatego pedały gazu i sprzęgła wymagają ogromnej delikatności i idealnego zgrania, inaczej łatwo zgasić silnik, co zdarzało się nawet doświadczonym kierowcom testowym. Wymienić kierowców testowych bo to cioty A mi czasem gasnie. Przy ruszaniu czasem puszcze gwaltowniej sprzeglo i nie dam gazu. Wtedy slychac az jakby cos walnelo w silniku. Jak dam wiecej gazu to rusza spoko A pokaż mi auto które nie zgaśnie przy osrzejszym puszczeniu sprzegła bez dodania gazu?Kolego posłuchaj użytkowników tych aut a nie sugeruj się takimi pierdołami. Jeszcze nigdy mi nie zgasł ten samochód ruszając nawet z pod stromej górki. Silnik radzi sobie doskonale a ten co pisał ten artykuł pewnie nie maił nawet okazji pojeździć tym autem więcej niz godzine.
tracer.on Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Witam mi w Passacie silnik AWX jak jest zimny zwłaszcza teraz jak wyjeżdżam z garażu lekki stopień to czasami zgaśnie ale silnik zimny zaraz po odpaleniu, z rozgrzanym nie miałem żadnego problemu.
Tom_F Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2010 Ok, dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. Czyli autorzy tych artykułów wyraźnie wyolbrzymili problem, bądź okazali się nieco marnymi kierowcami. Ale swoją drogą to dziwne, że w większości takich testów ówcześnie nowych samochodów B6 z tym silnikiem wspominano właśnie o tym. Może wina była po stronie tak zwanego okresu docierania hehe. To prawda, fajnie, gdybym się tym autkiem przejechał, albo chociaż, aby mnie ktoś nim przewiózł. Do tej pory miałem tylko okazję oglądać B6 z takim silnikiem w komisie i móc posiedzieć w nim w środku - super się w nim czułem i jest tam zdecydowanie więcej miejsca niż w B5. Szkoda tylko, że różnice w cenach również są dość duże, no ale coś za coś. Pozdrawiam,
Grafit Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Nie zgadzam się ze to są pierdoły. 5 lat jeździłem na zmianę audi 80 b3 1.8 i mazdą mx3 1.8 v6 (audi ojca mazda moja), obie benzynki. NIGDY żaden mi nie zgasł przy ruszaniu (poza tym jezdziłem laguną 2 2.0 benzyna, seatem cordobą i jeszcze innymi - i nigdy też mi nie zgasly). 4 miesiace temu ojciec kupił audi a4 b6 1.9 130KM, i przez ten czas zgasł mi juz z 5 razy przy ruszaniu ;/ ostatnio przy lewoskręcie jak chcialem uciec przed autami nadjeżdżającymi z obydwóch stron! Ruszam ostrzej ze skrzyżowania -> wyrwanie do przodu, szarpnięcie i zgasło!! Nadjeżdżający z prawej i z lewej mnie strąbili a ja sie najadłem strachu! Nienawidzę tego diesla ;/ okropnie się tym jezdzi i żałuję że nie udalo mi się ojca namówić na 1.8T Jak się ruszy za ostro to wyrywa do przodu (moment obr robi swoje), jak za słabo to gaśnie. Albo jak się przy toczacym aucie wrzuci dwójke to też potrafi zgasnąć ;/ porażka... NIGDY nie kupie dla siebie diesla... Ps. pomijam już rzekomą elastyczność dizla bo dla mnie to mit.. w mieście albo na krętych górskich drogach biegi muszę zmieniać 2-3 razy częściej niż w benzynie
NYNA Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Jak się już nauczysz jeździć dieslem to wszystko będzie ok.
elmo814 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Nienawidzę tego diesla ;/ okropnie się tym jezdzi i żałuję że nie udalo mi się ojca namówić na 1.8T nigdy nie mow nigdy, tylko wiedz ze dieslem jezdzi sie inaczej niz benzynka , :gwizdanie:, a moze to wina kierowcy
MarcinGD Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Nienawidzę tego diesla ;/ okropnie się tym jezdzi i żałuję że nie udalo mi się ojca namówić na 1.8T nigdy nie mow nigdy, tylko wiedz ze dieslem jezdzi sie inaczej niz benzynka , :gwizdanie:, a moze to wina kierowcy Proponuje kupic diesel w automacie :gwizdanie: Kumpel ma AWX i nigdy mu jeszcze nie zgasl przy ruszaniu.
smajko Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Jak się ruszy za ostro to wyrywa do przodu (moment obr robi swoje), jak za słabo to gaśnie. Albo jak się przy toczacym aucie wrzuci dwójke to też potrafi zgasnąć ;/ porażka... NIGDY nie kupie dla siebie diesla... Ps. pomijam już rzekomą elastyczność dizla bo dla mnie to mit.. w mieście albo na krętych górskich drogach biegi muszę zmieniać 2-3 razy częściej niż w benzynie wszystko jest kwestia przyzwyczajen z innych aut, zwykle po przesiadce z benzyny na diesla diesel gasnie a gdy wsiadamy z diesla do benzyny to przegazowujemy nie napisales jaka skrzynie masz, jesli to AVF i 6 biegow to fakt ze biegi zmienia sie czesciej ale to chyba naturalne ze inaczej sa rozlozone przelożenia, trzeba wiec troche wachlować w zamian za ciut ciszy i oszczednosci na autostradzie co do dwójki to fakt ze w tym silniku jest troche inaczej niz w innych dieslach i nie lubi on 2ki przy wolnym toczeniu, inne diesle ktorymi jezdzilem zwykle odglosem niezadowolenia kwitowaly taką zmiane biegów ale jechały dalej, AVFka ma swoje zdanie i juz
Grafit Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Jak się już nauczysz jeździć dieslem to wszystko będzie ok. Może jakbym jeździł tylko tym dieslem to rzeczywiście bym przywyknął. Jednak od zawsze jeździłem benzynami, teraz też częściej śmigam mazdą (unikam audi właśnie ze względu na silnik jaki tam jest ) i nie mam czasu nauczyć się tym dobrze jeździć Nienawidzę tego diesla ;/ okropnie się tym jezdzi i żałuję że nie udalo mi się ojca namówić na 1.8T nigdy nie mow nigdy, tylko wiedz ze dieslem jezdzi sie inaczej niz benzynka , :gwizdanie:, a moze to wina kierowcy Wiem że inaczej, i nie pasuje mi to jak się jeździ dieslem mistrzem kierownicy nie jestem, ale za kiepskiego kierowce się nie uważam,, tak jak mówię - nigdy w żadnej benzynie nie mialem tych problemów.. Proponuje kupic diesel w automacie Jedynie taka opcja wchodzi w grę. Jednak i tak na 99% jak będę zmieniał auto to bedzie to benzyna 4x4 Sprawa wygląda tak. Mazda 1.8 v6 1992 vs audi b6 1.9 130KM 2003. Jeśl chodzi o wyposażenie, komfort itp to oczywiście audi bije na głowę mazde, ale jak mam gdzieś jechać i mam do wyboru czy sobie jechać mazdą czy audi, to biorę mazdę... Jazda nią sprawia mi wiele większą frajdę i nie męczy mnie w przeciwieństwie do jazdy dizlem Po pierwsze: ruszanie z miejsca -> mazdą to jest czysta poezja. Np wyjeżdżam ze stacji, wystarczy najmniejsza luka w jadących autach żebym się wbił.... na pierwszym biegu rozpędzam się do 50-60km/h więc trwa to chwileczke - dieslem nie da się tak szybko i płynnie włączyć do ruchu. Po drugie: elastyczność - mazdą na dwójce mogę jechać z prędkościami od 20-100km/h na trójce od 30-140 (super przydatne w trasie.. chce kogoś wyprzedzić to wbijam trójkę jadę za nim 70-80km/h, gdy pojawia się możliwość to gaz w podłogę i go łykam - nie musze ani redukować przed manewrem, ani zmieniać biegu na wyższy w czasie wyprzedzania). Po trzecie jak auto się toczy to mogę wbić 2 bieg i jechać - obroty spadną do 500obr/min ale auto nie zgaśnie i się wyzbiera - diesel zgaśnie. Po czwarte - charakterystyka silnika i hamulców. W dizlu -> za mocno wcisnę gaz - za mocno wyrywa do przodu, trochę nacisnę hamulec - auto za gwałtownie hamuje (jak dla mnie), w maździe wszystko odbywa się dużo płynniej. PS. Wiem, że jakbym jeździł tylko audi to w końcu bym się nauczył i przyzwyczaił na szczęście nie muszę PS. 2 silnik w maździe to V6 więc napewno ma inną charakterystykę niż benzynowe R4, ale moim zdaniem bije dizla elastycznością PS.3 Mój filmik [br]Dopisany: 05 Styczeń 2010, 10:10_________________________________________________ jesli to AVF i 6 biegow Nie znam się na oznaczeniach, ale tak, ma 6 biegów Nie zaprzeczam że audi jest super, bo w trasie bardzo przyjemnie się nim jeździ, ale jak mam jechać w miasto albo krótką trasę to zdecydowanie wole mazdę Audi byłoby idealne albo z automatem albo z mocną benzynką
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się