street23player Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Cześć, wszystko już zamontowane i działa super Bart-S dzięki za pomoc bez ciebie nie dałbym rady. Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi
Bart-S Opublikowano 2 Września 2010 Autor Opublikowano 2 Września 2010 Wieczorem Ci wszystko rozpiszę - teraz mam urwanie głowy...[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2010, 19:28_________________________________________________W sterowniku PDC ruszasz tylko CODING (07): 00103 dla manuala lub 01103 dla automatu (nie wiem jaką skrzynię masz). I to chyba wszystko bo w adaptacji sterownika deski rozdzielczej nie znalazłem żadnego info na temat dodatkowego kodowania pod PDC - jedyny kabelek, który podpinałes do zegarów (niebieska kostka, pin 3) to sygnał prędkości (rozłącza Ci PDC gdy przekroczysz 15km/h)... W przypadku jakichkolwiek problemów - po prostu wklej log błędu. Wracając jeszcze na chwilkę do kodowania PDC w A3 (może kiedyś komuś się przyda). Pierwszy bit i dwa ostatnie zawsze powinny wyglądać tak: 0xx03 - bawimy się tylko bitami oznaczonymi x-em, i tak: 0?x03: Skrzynia biegów 0 - Manual 1 - Automat 0x?03: Potwiedzenie aktywacji układu PDC (piknięcie po wybraniu wstecznego) 0 - wyłączone 1 - włączone
Jarol Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Powolej zabieram się za kompletowanie wszyskich części do mam już czujniki z wiązką, moduł i zastanawiam się teraz nad zakupem wiązki do podłączenia modułu co takiego: http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p352_c45_PDC-Park-Distance-Control---Central-Electric-Harness--Audi-A4-B6.html Czy warto to kupić czy lepiej samemu wyrezać???
Bart-S Opublikowano 5 Września 2010 Autor Opublikowano 5 Września 2010 Zrobienie wiązki będzie kosztowało w granicach 70zł więc chyba spokojnie możesz się w coś takiego zaopatrzyć i zaoszczędzić sobie dodatkowej roboty
czester Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Bartku jako, że jesteś obeznany w temacie to mam 2 pytania: rozglądam się za sterownikiem i niezależnie od wersji A,C,D,E sterownik posiada 1x gniazdo 16 pinowe i 2x gniazdo 12 pinowe, dlaczego w wersji na 4 i 8 czujników są te same gniazda ? rozumiem, że gniazdo 16 pin jest od zasilania, głośniczków, przycisku itd. a gniazda 12 pinowe od czujników przód i tył ? a drugie pytanie co to jest za wiązka ? rozumiem, że trzeba ją dokupić jak nie miało się wcześniej parktronica z tyłu ?bo w twoim opisie nie ma nic o taj wiązce
Jarol Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Bartku jako, że jesteś obeznany w temacie to mam 2 pytania: rozglądam się za sterownikiem i niezależnie od wersji A,C,D,E sterownik posiada 1x gniazdo 16 pinowe i 2x gniazdo 12 pinowe, dlaczego w wersji na 4 i 8 czujników są te same gniazda ? rozumiem, że gniazdo 16 pin jest od zasilania, głośniczków, przycisku itd. a gniazda 12 pinowe od czujników przód i tył ? a drugie pytanie co to jest za wiązka ? rozumiem, że trzeba ją dokupić jak nie miało się wcześniej parktronica z tyłu ? bo w twoim opisie nie ma nic o taj wiązce Tak jest to wiązka do podłączenia modułu PDC do elektroniki auta. Potrzebna tylko wtedy jeśli w aucie nie było w ogóle PDC. Ja będe za niedługo będe kupował tą wiązke jak ktoś zaintersowany to możemy zrobić jakiś zakup grupowy
grzechuwoj Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Witam czy do tylnych czujników w B7 może być moduł Nr. Seryjny 8E0 919 283C, rok produkcji to 2005 i czy jest potrzebny przełącznik w konsoli środkowej. Dodatkowo chcę się dowiedzieć o moduł haka uniwersalne jakie macie zdanie też można zamontować.
Bart-S Opublikowano 19 Października 2010 Autor Opublikowano 19 Października 2010 Moduł 8E0 919 283 C to sterownik 8-kanałowy - nie zadziała tylko z 4 czujnikami (zgłosi błąd dot. brakujących pozostałych sensorów). Nie można sobie przełączyć sterownika 8-kanałowego tak aby pracował w trybie 4-kanałowym (dlatego poszukaj odpowiedniego modułu). W przypadku instalacji przód+tył - przycisk w konsoli środkowej jest integralną częścią układu. Jego brak również nie pozwoli uruchomić PDC. W systemie gdzie PDC obsługuje tylko "tył", przycisk nie jest wykorzystywany. O moduł haka zapytaj w odpowiednim dziale / temacie.
grzechuwoj Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Wielkie dzięki rozumiem ,że mam szukać 8Z0 919 283 A lub 8E0 919 283 A
LukaszD Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Podepnę się pod temat;) Mam ori parktronic: przód i tył. Wszystko działało dobrze aż tu nagle pewnego dnia głośnik zamilkł Dioda na przycisku miga na zielono po wrzuceniu wstecznego - jak sądzę ma migać bo wcześniej też migała;) - problem w tym że z głośnika nie słychać pikania - możliwe że padł sam głośnik? Gdzie mogę go znaleźć? W opisie w pierwszym poście wynika że jest "w karoserii za tunelem " - tylko gdzie konkretnie i co muszę zdemontować?
Bart-S Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Opublikowano 1 Listopada 2010 Mruganie zielonej diody w przycisku PDC na konsoli środkowej to oznaka niesprawności układu - otwarty obwód głośnika lub jego uszkodzenie również się do takiej niesprawności zalicza. Który głośnik zamilkł - przedni czy tylny? Najprościej zidentyfikować usterkę podpinając się VAGiem do sterownika PDC i sprawdzając jakie błędy zapisały się w buforze (będziesz miał pewność co padło - w przeciwnym przypadku, trochę wróżymy). Głośnik przednich sensorów masz przymocowany na bocznej ścianie konsoli środkowej - zobaczysz go gdy ściągniesz półkę pod kierownicą. Tylny głośnik jest pod tylną boczną szybą, ustawiony płasko, obok wzmacniacza antenowego - trzeba ściągnąć lewą tapicerkę boczka w bagażniku.
LukaszD Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Pojawiły mi się dwa błędy: 01546 - Sensor for Parking Aid: Rear Mid-Left (G204) 31-00 - Open or Short to Ground 01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor 29-10 - Short to Ground - Intermittent O ile pierwszy z nich jak sądzę wiąże się z wymianą czujnika, w najlepszym wypadku jego podłączeniem to drugi jest dla mnie zupełnie nie zrozumiały:) - jak się za to zabrać żeby nie błądzić w ciemnościach niewiedzy?
Bart-S Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Opublikowano 1 Listopada 2010 Uszkodzona wiązka masy do tylnego lewego-środkowego czujnika - sprawdź połączenie między tym sensorem a sterownikiem PDC. Tutaj masz schemat - zbadaj multimetrem (ciągłość obwodu) czy nie jest uszkodzony któryś z kabelków do G204 (nie pamiętam który przewód to masa więc sprawdź wszysztkie 3. Zacznij od sprawdzenia czarnej kostki 12-pin przy PDC (czy żaden z kabelków się nie urwał albo czy pin nie wyjechał z gniazda - podobnie przy czujniku, tylko, że do tego trzeba będzie zwalić zderzak).
LukaszD Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Sprawdzę kostkę przy PDC jak to nie pomoże to pewnie będę musiał to komuś zlecić bo niestety nie mam warunków do demontażu zderzaka:( Błędy z VAGa dotyczą tyłu a co z przodem który też milczy? To normalne że awaria tylnych czujników unieruchamia też przedni głośnik?
Bart-S Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Opublikowano 1 Listopada 2010 Wystarczy jeden sensor w całym układzie - nie ważne przód czy tył - cały system przestaje działać.
grzechuwoj Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Mam pytanie do Bart-S gdzie oryginalnie się znajdował głośnik w PDC tył i czy można wpiąć pod tego samego CANA moduł haka
Bart-S Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Opublikowano 4 Listopada 2010 Głośnik tylnych czujników masz pod tylną boczną lewą szybą - po lewej stronie wzmacniacza antenowego (za tapicerka boczka bagażnika). Jeśli chodzi o podpięcie się do magistrali CAN - teoretycznie jest to ten sam system (Hak i PDC korzystają z CAN Komfort) więc podpięcie się w do wiązki PDC powinno dać radę
a_u_d_i_a_4 Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Mam pytanie do Bart-S. Zainstalowałem w swoim A4 B7 2.0 TDI oryginalne czujniki parkowania: 4 szt przód i 4 szt tył. W kokpicie zainstalowany przycisk do wł/wył przednich czujników. Poprowadzona instalacja. Moduł sterowania itd. Wszystkie czujniki sprawne. Instalacja podpięta pod CAN'a. Wyświetla się błąd: sterownik tablicy przyrządów. W czym może tkwić przyczyna. Nie wiem czy brakuje mi jakiegoś modułu czy co? Z góry dzięki
grzechuwoj Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Bart-S piny: małe „A” jakie mają oznaczenie ori. Próbowałem kupić w serwisie, ale nie mogłem się dogadać z Niemcem
ZuKeRs Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Zmotywowany wymiana glosnika z tylnego PDC przypomnialem sobie o twoim DIY aby znalezc nr czesci. 4B0 919 279 - glosnik - opisujac dwa systemy PDC wpisales ten sam nr, Prosze potwierdz czy to jest napewno oki, gdyz tylny glosnik PDC dawal mi inny sygnal (w obecnej chwili pierdzi mi jakby kon na blache szczal - ale zanim tak robil to dzialal innym przyjemniejszym dla ucha dzwiekiem) niz przedni PDC - wiec moze powinien byc inny nr ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się