kamcio203 Opublikowano 26 Lipca 2021 Opublikowano 26 Lipca 2021 Witam, Mam problem z uruchomieniem wizualizacji PDC, na RNS-E (8P0 035 193 G, rok 2011 wiem, że wszystkie 2010+ miały opcję wyświetlania), moduł ma numer 8E0 919 283 C (z tego co się orientowałem nie ma opcji OPS), czy były moduły w A4 B7, które obsługiwały tę opcję? Jak tak, to jakie ma numery? Jak nie, to czy może z innych modeli to pójdzie?
galaccika Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 To straszna kicha , myślałem że przełącznik służy do dezaktywacji przy np. postoju w korku,ale dzięki za info .
Lukasz_mk2 Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 16 godzin temu, galaccika napisał: Witam wszystkich , jestem świeżo po upgrade zderzaka na s-line z spryskami i z czujnikami pdc , chciałbym się dowiedzieć od kolegów forumowiczów czy ten system ma tak działać tzn. po osiągnięciu powyżej 15 km/h się zezaktywuje , to akurat już wiem , ale czy odwrotnie czyli jak prędkość spadnie po niżej 15 km/h włącza się samoczynnie czy muszę go włączać na przycisku ? montowałeś ten zderzak do B6 czy B7?? Jeśli do B6 to czy udało Ci się go kupić oryginalnego, czy wierciłeś dziury pod PDC??
galaccika Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 Wychaczyłem s-line pod spryski i z pdc..
Lukasz_mk2 Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 5 godzin temu, galaccika napisał: Wychaczyłem s-line pod spryski i z pdc.. To chyba wydałeś na niego majątek, ale i tak gratuluję bo na pewno było warto
galaccika Opublikowano 28 Lipca 2021 Opublikowano 28 Lipca 2021 Tak, taka konfiguracja nie jest tania ale efekt końcowy w połączeniu z plastrem miodu w maskę i zderzak jest rewelacyjny...
LukaszxxxD Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 Witam. Czym się różni głośniczek o numerze 4B0 od 8E0 i 5Q0 tylko numerem czy coś w budowie?
Lukasz_mk2 Opublikowano 16 Listopada 2021 Opublikowano 16 Listopada 2021 Panowie w końcu zabieram się za montaż PDC. Udało mi się już wywiercić otwory w zderzaku i muszę przyznać, że takim szpejem z jakiego korzystałem trudno jest zrobić to źle: Mianowice wiercimy wiertłem dziurę na śrubę ze szpeja - wiertło bierzemy większe niż średnica śruby i dzięki temu możemy sobie wycentrować naszą dziurę dokładnie do miejsca zaznaczonego na wewnętrznej stronie zderzaka, następnie kręcimy śrubą i mamy idealnie okrągłą dziurę pod czujnik. Fakt jest tylko taki, że mój szpej ma średnice mniejszą o 1mm niż czujnik więc musiałem sobie jeszcze pomóc kamieniem w kształcie stożka montowanym do wiertarki, ale z tym już nie był problem. Obecnie jak widać na zdjęciu wokół otworu jest mały rant, ale że niemiałem pod ręką drobnego papieru to zostawiłem to lakiernikowi. Mam natomiast pytanie jeśli chodzi o montaż czujnika, czy obecnie czujnik założony jest OK (wtyk wiązki skierowany w dół zderzaka, czujnik z gniazdem 45*), czy koszyk powinien być obrócony o 180*?? Dodatkowo od siebie dodam, że zamienniki koszyków sprzedawane na allegro są zrobione z gównolitu i żaden plastikarz nie chce mi ich wkleić bo mówią, że jest to inny materiał niż zderzak i że z ich klejenia będzie nic - obecnie czekam na oryginalne koszyki.
Lukasz_mk2 Opublikowano 16 Listopada 2021 Opublikowano 16 Listopada 2021 Godzinę temu, kamil-vag napisał: Mają być w dół, jest dobrze. Dzięki ?
mpjp8 Opublikowano 16 Czerwca 2022 Opublikowano 16 Czerwca 2022 Witam wszystkich. Niestety poległem na dołożeniu oryginalnych czujników parkowania w Audi A4 B6 Cabrio z 2002 roku. W tym samochodzie nie było czujników wcale i chciałem dołożyć tylko tylne, oryginalne, współpracujące z modułem 8Z0919283A. Pomimo zastosowania się ściśle do instrukcji w manualu by Bart-S: pin1 - zasilanie po stacyjce (bezpiecznik S5 10A) pin2 - głośnik pin 2 pin3 - zasilanie stałe (bezpiecznik S17 - 10A) pin4 - x pin5 - x (odcięcie światła przeciwmgielnego w przypadku instalacji haka) u mnie pusty pin6 - aktywacja modułu po wstecznym (mostek z zasilaniem świateł biegu wstecznego) pin7 - CAN L (braz/poma) z modułu centralnego pin8 - masa do nadwozia pin9 - x pin10 - głośnik pin 1 pin11 - połączenie z zegarami - sygnał prędkości (zielona kostka 32-pin, pin 21) pin12 - linia diagnostyczna (pin 15 w złączu diagnostycznym) pin13 - x pin14 - CAN H (ziel/pomar) z modułu centralnego pin15 - x pin16 - x Nie udało mi się połączyć z modułem przez VCDS - po prostu go nie widzę. Próbowałem już z dwoma modułami o identycznych numerach i co prawda oba były używane, ale raczej mało prawdopodobne, że oba uszkodzone. Czy coś przeoczyłem? Moje pytanie: Czy jest możliwe, że trzeba najpierw innym module (np. centralnej elektroniki) zmienić kodowanie na właściwe dla wyposażenia z PDC i dopiero wtedy moduł stanie się widoczny dla VCDS'a? Bedę wdzięczny za jakieś wskazówki.
kaju Opublikowano 23 Czerwca 2022 Opublikowano 23 Czerwca 2022 W dniu 16.06.2022 o 22:15, mpjp8 napisał: Witam wszystkich. Niestety poległem na dołożeniu oryginalnych czujników parkowania w Audi A4 B6 Cabrio z 2002 roku. W tym samochodzie nie było czujników wcale i chciałem dołożyć tylko tylne, oryginalne, współpracujące z modułem 8Z0919283A. Pomimo zastosowania się ściśle do instrukcji w manualu by Bart-S: pin1 - zasilanie po stacyjce (bezpiecznik S5 10A) pin2 - głośnik pin 2 pin3 - zasilanie stałe (bezpiecznik S17 - 10A) pin4 - x pin5 - x (odcięcie światła przeciwmgielnego w przypadku instalacji haka) u mnie pusty pin6 - aktywacja modułu po wstecznym (mostek z zasilaniem świateł biegu wstecznego) pin7 - CAN L (braz/poma) z modułu centralnego pin8 - masa do nadwozia pin9 - x pin10 - głośnik pin 1 pin11 - połączenie z zegarami - sygnał prędkości (zielona kostka 32-pin, pin 21) pin12 - linia diagnostyczna (pin 15 w złączu diagnostycznym) pin13 - x pin14 - CAN H (ziel/pomar) z modułu centralnego pin15 - x pin16 - x Nie udało mi się połączyć z modułem przez VCDS - po prostu go nie widzę. Próbowałem już z dwoma modułami o identycznych numerach i co prawda oba były używane, ale raczej mało prawdopodobne, że oba uszkodzone. Czy coś przeoczyłem? Moje pytanie: Czy jest możliwe, że trzeba najpierw innym module (np. centralnej elektroniki) zmienić kodowanie na właściwe dla wyposażenia z PDC i dopiero wtedy moduł stanie się widoczny dla VCDS'a? Bedę wdzięczny za jakieś wskazówki. Zasiliłeś ten bezpiecznik 17?
Lukasz_mk2 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Panowie w końcu zabrałem się za montaż PDC. Pierwotnie nie miałem żadnych czujników, a montuje obecnie przód + tył. Niby wszystko jest ok, ale PDC nie działa (długi ciągły sygnał z głośniczka) i mam dwa błędy w module PDC, co jest zadziwiające to na VCDS PL są błędy takie: a na VCDS w wersji ang. są takie: ale niby opis jest ten sam więc chyba nie ma co się tym przejmować. Obecnie nie wiem jak poradzić sobie z tym problemem. Gdzieś na internetach poczytałem, że problemem mogą być wiązki od czujników, ale je przedzwoniłem (wiązkę z przedniego jak i tylnego zderzaka) miernikiem i są OK. Co mnie jeszcze zastanawia to że mój przycisk PDC na konsoli środkowej się nie podświetla (przycisk nowy kupiony w ASO), a jak wbije wsteczny to mruga na nim zielona dioda. Co do mojego podłączenia przewodów to podłączyłem je wg instrukcji którą dostałem wraz z wiązkami - wiązki kupiona od @kaju I tak na pierwszy rzut oka jest chyba wszystko ok, bo: przewód M - masa - musi być bo moduł się odzywa przewód 1, 2, 3 - też jest raczej ok, bo VCDS go widzi, czyli prąd ma przewód 4, 5 to są CAN'y - VCDS z modułem się łączy, więc połączenie działa przewód 6 - jest ok, bo się łącze z modułem VCDS przewód 7,8 - to mnie zastanawia, bo te przewody są od podświetlenia przycisku, a przycisk nie świeci (oczywiście sprawdzam to na włączonych światłach), a robiąc próbę z diodą - dioda wpięta we wtyczkę od przycisku PDC świeci, czyli podłączenie niby ok. Dodatkowo robiąc VCDS'em output testy sprawdziłem głośniczki i obydwa (P+T) działają. Jak ktoś by miał jakieś pomysły to byłbym strasznie wdzięczy, bo póki co auto jest kompletnie rozgrzebane i nie chciałbym go składać po to by powrócić do rozwiązania problemu później.
Muskel1 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Błąd świadczy o braku zasilania (lub zwarciu) wiązki. Coś żle podpiąłeś.
Lukasz_mk2 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 ale czy jak by było zwarcie to nie przepaliłoby bezpiecznika lub nie byłoby problemu z podłączenie się VCDS do modułu????
Muskel1 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Może być zwarcie nie do masy a do sygnałowego. Odepnij najpierw przednią wiązkę i sprawdź vcdsem błędy. Później odepnij tylną i też sprawdź. Po to aby sprawdzić, która z nich powoduje błąd. Możesz też zmierzyć przy wtyczce każdego czujnika czy między pinami 1 i 3 masz 12V.
Lukasz_mk2 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 No nic, sprawdzę to jutro, naradzie dzięki wielkie za podpowiedzi
Lukasz_mk2 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 (edytowane) Jeszcze tylko jedna kwestia, o ile wiązką przednia faktycznie ma dwa piny wspólne w każdej wtyczce + jeden sygnałowy, to z tego co wiem to tylna wiązka ma każdy z pinów osadzony osobno od wtyczki czujnika do wtyczki 12pin przy module: wtyczka czarna 12 pin: pin 1 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 3 czujnika) pin 2 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 2 czujnika) pin 3 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 2 czujnika) pin 4 - czujnik tylny prawy (pin 2 czujnika) pin 5 - czujnik tylny lewy (pin 2 czujnika) pin 6 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 1 czujnika) pin 7 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 3 czujnika) pin 8 - czujnik tylny prawy (pin 3 czujnika) pin 9 - czujnik tylny lewy (pin 3 czujnika) pin 10 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 1 czujnika) pin 11 - czujnik tylny prawy (pin 1 czujnika) pin 12 - czujnik tylny lewy (pin 1 czujnika) Dodatkowo czy jak wbije wsteczny i moduł złapie błąd to nie odcina mu zasilania? Bo jeśli tak to nie znajdę. 12v między pinami 1 i 3 Edytowane 20 Sierpnia 2022 przez Lukasz_mk2
Muskel1 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Pomimo tego, że tylna wiązka ma każdy z czujników osobno do sterownika podpięte, masz przy każdym czujniku 3 piny, masę sygnałowy i zasilanie. Gdy system stwierdzi błąd deaktywuje funkcję pdc ale zasilanie powinno dochodzić do czujników.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się