Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zeszła zimę kupiłem nowy komplet Pirelli SottoZero 2 w rozmiarze 205/50/17 i jak dla mnie są rewelacyjne mieszkam w górach i nie było miejsca żebym nie wjechał, przy szybkiej agresywnej jeździe też pewnie trzymają auto, doskonale się również prowadzą na mokrym. Cena nie jest najniższa ale warto zainwestować, poprzednio miałem Dunlopy M3 i szybko zrobiły się twarde, a te po sezonie bieżnik mają miękki jak je kupiłem i nie ścierają się tak szybko. Polecam je kolegom co lubią szybką jazdę po śniegu:p

ja miałem sottozero jedynki i nie byłem z nich zadowolony takie ani na śnieg ani na błoto.Ale może w 2 coś zmienili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zima coraz bliżej i musze dokonać wyboru

romiar 195/65 r15

continental ts850 czy UG8 czy nokian wrd3 które nejlepiej??

różnica w cenie ok 40zł wiec na 4 oponach żadna

Wczesniej mialem GY UG7+ i bylem mega zadowolony a teraz myslalem GY UG8 czy nokian WRD3 i wybralem nokiana - znajomi sie strasznie jaraja tym modelem jaki i poprzednim WG2 chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie czy moge załozyc opony 195/60/15R zimowe na jedna oś akurat dostałem takie w swietnym stanie i sie zastanawiam czy to nie zaszkodzi w jakis tam sposób,z tym że mam druga pare 195/65/15R , róznica w wysokosci profilu :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie czy moge załozyc opony 195/60/15R zimowe na jedna oś akurat dostałem takie w swietnym stanie i sie zastanawiam czy to nie zaszkodzi w jakis tam sposób,z tym że mam druga pare 195/65/15R , róznica w wysokosci profilu :kwasny:

Według specyfikacji działania ABS na wszystkich osiach musi być ten sam profil, ale jeśli to zlejesz to daj 60 na przód a 65 na tył i nawet to będzie dobrze wygladało ( lekko uniesiony tył )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie czy moge załozyc opony 195/60/15R zimowe na jedna oś akurat dostałem takie w swietnym stanie i sie zastanawiam czy to nie zaszkodzi w jakis tam sposób,z tym że mam druga pare 195/65/15R , róznica w wysokosci profilu :kwasny:

Według specyfikacji działania ABS na wszystkich osiach musi być ten sam profil, ale jeśli to zlejesz to daj 60 na przód a 65 na tył i nawet to będzie dobrze wygladało ( lekko uniesiony tył )

no to niema co kombinowac jak ma byc 65 to ma byc 65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz na Dębicach Frigo 2 ? Myśle o nich wlasnie do mojego audi? Polecasz je?

---------- Post dopisany at 18:47 ---------- Poprzedni post napisany at 18:45 ----------

a w górach najlepsza jest Dębica Frigo 2 a troszkę mniej warta Dębica Frigo HP

:decayed:

---------- Post dopisany 15-10-2012 at 09:51 ---------- Poprzedni post napisany 14-10-2012 at 18:47 ----------

Koledzy napiszcie GOODYEAR UG8 195/65/15 czy ContinentalWinterConcact TS850 o tych samych wymiarach. Silnik w Q i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie co do wyboru opon bo różnie niektórzy piszą. Czy może radzicie coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz na Dębicach Frigo 2 ? Myśle o nich wlasnie do mojego audi? Polecasz je?

---------- Post dopisany at 18:47 ---------- Poprzedni post napisany at 18:45 ----------

a w górach najlepsza jest Dębica Frigo 2 a troszkę mniej warta Dębica Frigo HP

:decayed:

---------- Post dopisany 15-10-2012 at 09:51 ---------- Poprzedni post napisany 14-10-2012 at 18:47 ----------

Koledzy napiszcie GOODYEAR UG8 195/65/15 czy ContinentalWinterConcact TS850 o tych samych wymiarach. Silnik w Q i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie co do wyboru opon bo różnie niektórzy piszą. Czy może radzicie coś innego ?

Z tych co podałeś skłaniałbym się jednak ku Conti TS850, chociaż generalnie przy quattro radziłbym oponki asymetryczne- w razie ząbkowania zamieniasz całe koła miejscami...

Ja ostatnio zakupiłem Nokiany WR A3 w rozm. 225/55R16, już po zakupie zgadałem się z kolegą, że ma ten model w A6 3.0tdi quattro i jest megazadowolony...

Aha.... nie zauważyłem, w tym rozmiarze one nie występują, w ogóle w tym rozmiarze ciężko o asymetryczne zimówki, z tych brałbym Conti...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Nokiany o których piszesz są chyba od 16" w górę niestety :kwasny: Gdybym miał stalówki 16 może bym się skusił na nie, ale w garażu stoją 15" więc był by dodatkowy koszt samych felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Nokiany o których piszesz są chyba od 16" w górę niestety :kwasny: Gdybym miał stalówki 16 może bym się skusił na nie, ale w garażu stoją 15" więc był by dodatkowy koszt samych felg.

No właśnie później zwróciłem uwagę na rozmiar o którym pisałeś.... Jeśli chodzi o 195/65R15 sam właśnie planuję Conti TS850 do naszego caddy. Dziś w auto swiecie i motorze są chyba testy opon wiec moze cos ciekawego sie znajdzie, jeszcze nie sprawdzałem bo jestem w pracy ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzyłem jakiś test opon w internecie i w tej klasie opon UG8 I ConcinentalWinterConcact TS850 są w czołówce, zaraz po nich są Nokiany WRD3. Ale pewnie co test to miejsce będzie się zmieniało. W Astrze mam Dębice Frigo 2 i jestem bardzo zadowolony ale to jest inne auto, inna masa, i inaczej się nim jeżdzi. Nie wiem czy w B6 by sie tez tak dobrze spisywały. Tak czy siak gazetkę trzeba dziś chyba kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się jak wyżej kolega Seba pisał że do Q dobrze jest założy opony asymetryczne i właśnie Conti TS830 takimi oponami są. U faceta w punkcie wulkanizacyjnym są 270zł za sztukę rozmiar 195/65/15, więc nie wiem czy się nie zdecyduję. Klamka zapadnie w tym tygodniu. Jeśli macie jeszcze coś ciekawego na uwadze to piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam tylko jedną firmę na zimę Nokian. Na ten sezon postanowiłem kupić W+

Zastanawiam się nad tymi oponami, czym się różnią od WR A3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam tylko jedną firmę na zimę Nokian. Na ten sezon postanowiłem kupić W+

Zastanawiam się nad tymi oponami, czym się różnią od WR A3?

Nowszy model i wiecej pozytywnych oponii.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabasko mieszczą Ci się 15nastki do 1.8t Quattro ??

A czemu miały by się nie mieścić? Nie rozumeim pytania:decayed:

Jak masz przednie hamulce 312 mm (to chyba standard w 1.8t quattro) to 16" felgi potrzebujesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam tylko jedną firmę na zimę Nokian. Na ten sezon postanowiłem kupić W+

Zastanawiam się nad tymi oponami, czym się różnią od WR A3?

Nowszy model i wiecej pozytywnych oponii.:decayed:

Nokian wprowadził swego czasu trochę zamieszania w oznaczeniach opon, jednak W+ nie jest nowszym modelem o lepszych opiniach niż WR A3, który debiutował w poprzednim sezonie, asymetryczny WR A3 jest po prostu modelem do mocniejszych aut i występuje tylko w większych rozmiarach...

Mniejsze rozmiary są też reprezentowane przez model WR D3, który to bodajże również pojawił się w ubiegłym sezonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że różnica w cenie pomiędzy oponami 225 a 205 jest kolosalna, czy jeżeli założę do swoich felg 16'', dla których dedykowane są opony 225, opony 205 to będzie problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...