Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja przełącznika dezaktywacji poduszki pasażera AIR BAG OFF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam VIN WAUZZZ8E83A01**** to bedzie starszy czy nowszy wylacznik?

Ktory masz rocznik
Opublikowano

auto wyprodukowane 4.06.2002 :)

Opublikowano

Wg. VIN masz auto z roku modelowego (MY) 2003 (10-ta cyfra to u Ciebie 3)

ETKA podaje, że auta z MY2003 do 100-tysięcznego egzemplarza (włącznie) mają wyłącznik z metalowym cylinderkiem a te co mają 100001 na końcu VIN (z MY2003) mają już wyłącznik nowszego typu.


Sprawdź jeszcze zatem czy mieścisz się w pierwszych 100 tysiącach egzemplarzy czy pow. tej liczby :hi:


PS. Teraz się przyjrzałem Twojemu VIN uważniej i wygląda na to, że musisz mieć wyłącznik starego typu :wink:


...ale ręki ani cokolwiek innego nie dam sobie uciąć :grin:



Kolejna różnica to stacyjka - do 06.2002r. IMO była lepiej wykonana: dobrej jakości bębenek, dobry plastik i podświetlone napisy na przednim panelu stacyjki. Po 06.2002r. pojawił się plastikowy badziew bez podświetlania. Na ten element jesteśmy skazani zależnie od rocznika który posiadamy – stacyjka pracuje tylko z kluczem ze swojego przedziału VIN (jeśli mamy auto sprzed 06.2002 – kupujemy stary model, jeśli od 06.2002 – jesteśmy skazani na nowy).

Hmmmmm...... :mysli:

Opublikowano

Wg. VIN masz auto z roku modelowego (MY) 2003 (10-ta cyfra to u Ciebie 3)

ETKA podaje, że auta z MY2003 do 100-tysięcznego egzemplarza (włącznie) mają wyłącznik z metalowym cylinderkiem a te co mają 100001 na końcu VIN (z MY2003) mają już wyłącznik nowszego typu.

Sprawdź jeszcze zatem czy mieścisz się w pierwszych 100 tysiącach egzemplarzy czy pow. tej liczby :hi:

PS. Teraz się przyjrzałem Twojemu VIN uważniej i wygląda na to, że musisz mieć wyłącznik starego typu :wink:

...ale ręki ani cokolwiek innego nie dam sobie uciąć :grin:

Kolejna różnica to stacyjka - do 06.2002r. IMO była lepiej wykonana: dobrej jakości bębenek, dobry plastik i podświetlone napisy na przednim panelu stacyjki. Po 06.2002r. pojawił się plastikowy badziew bez podświetlania. Na ten element jesteśmy skazani zależnie od rocznika który posiadamy – stacyjka pracuje tylko z kluczem ze swojego przedziału VIN (jeśli mamy auto sprzed 06.2002 – kupujemy stary model, jeśli od 06.2002 – jesteśmy skazani na nowy).

Hmmmmm...... :mysli:

Raczej na 100% się zgadza, moja b6 końcówka 2003 z VIN 18***0 i pasuje włącznik nowszego typu :)

Opublikowano (edytowane)

Z kolei w cabrio B6 były montowane tylko wyłączniki z metalowym cylinderkiem (aż do 2006r!), tylko 4-ro pinowe, ale za to z podświetleniem :D ; do limuzyny i kombi potrzebny jest 3 lub 5-cio pinowy (dodatkowe dwa piny to ew. podświetlenie), a od 6.2002 był oferowany tylko taki jak na foto: 3-pinowy, z plastikowym środkiem i bez podświetlenia:

DSC09988.jpg

5C5 919 237 (zastępuje 5P0 919 237B oraz 5P0 919 237C)

Podejrzewam, że ów wyłącznik pasowałby również do starszych B6-tek (sprzed 6.2002r.), bo najważniejsze w nich jest to, by 2 przewody były podłączone do sterownika poduszek - pin 81 i 83 (trzeci do masy) - w cabrio B6 wystarczy z kolei podłączyć jeden przewód (do pinu 81) a drugi do masy, a to dlatego, że montowano w nich inny moduł, dedykowany do bezdaszników :hi:

PS.

Mam taki wyłącznik (jak na foto) na zbyciu jakby co. Wraz z kostką i fragmentem wiązki. Jest to najnowocześniejszy model, montowany min. w nowych A6, A7 i A8 :wink:

Do mojego cabrio niestety nie pasuje... albo raczej na szczęście, bo podświetlony wyłącznik w nocy wygląda naprawdę extra :D

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Niestety ale może nie pasować te dwa przewody idące do sterownika idą poprzez dwie rezystancje w przełączniku a te w zależności od modelu są różne.(chodzi przede wszystkim o te starsze modele z pierwszego wypustu) Miałem kupiony włącznik z metalowym bębenkiem miał pasować a okazało się że jedna z wartości była inna i wywalało błąd. Po zmianie rezystorów SMD śmiga prawidłowo

Opublikowano

To się je przelutuje w razie Wu, mogę nawet wpakować rezystory z serii TWR/TC (bardzo stabilne termicznie) :hi:

Na pewno nie zmienię tego wyłącznika na wersję bez podświetlenia, cieszy oko po otwarciu schowka :D

Czeka mnie jeszcze podłączenie kabelków do sterownika + kodowanie... ;)

Opublikowano

To fakt te podświetlane są dużo ładniejsze w wyglądzie jak świecą :) ale i je też można zapakować do nowszych tyle że trzeba rzeźbić z rezystancją

Opublikowano (edytowane)

Abym mógł Ci pomóc zmierz jakie masz wartości impedancji na włączonej i wyłączonej stacyjce.

Kolego jaki koszt przerobienia tego? Podjoł bys sie zrobic mi to? kupilem juz 2 inne z tym nr, ale sprzedajacy okazali sie oszustami i obydwaj przyslali mi od a3 a jest inne podlaczenie po czym nie moge nawiazac kontaktu aby zwrocic. Dlatego mysle o przerobieniu tego pierwszego ktory kupilem.

Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez lucjan0681e
Opublikowano

Jak masz znajomego elektronika to za dobre piwko i uścisk dłoni przelutuje Ci te rezystory :hi:


Same rezystory to grosze, do kupienia np. w http://www.tme.pl

Opublikowano

Jak masz znajomego elektronika to za dobre piwko i uścisk dłoni przelutuje Ci te rezystory :hi:

Same rezystory to grosze, do kupienia np. w http://www.tme.pl

Tylko kolego trzeba wiedziec jakie dać dlatego szukam kogos co jest w temacie
Opublikowano

Z tego co kojarzę było to opisane w tym wątku...

Opublikowano

Tak masz rację jest to w wątku nawet mam chyba z 90 takich rezystorów bo SMD sprzedawali u mnie po 100 sztuk najmniej więc gdzieś mi się walają.

Zanim zaczniesz przerabiać stacyjki musisz się upewnić czy wartości rezystorów mają być pod starą wersję czy pod nową bo to zasadnicza różnica jak nie znajdziesz nikogo to możesz podesłać przelutuje Ci na wzór swojej

Opublikowano

Ja mam stara wersje. To kolego podaj na pw adres to bym wysłał do ciebie jesli nie byl by to problem dla ciebie.

Opublikowano

Jak mam autko z 2001 roku to muszę założyć tą stacyjkę do 2002r. (metalowy bębenek, podświetlenie), ale musze zmieniać górną lampkę czy mogę dać obok Parktronic'a i będzie śmigać ?

Opublikowano (edytowane)

Możesz dać obok ale kable trzeba ciągnąć. Jak coś mam lampkę sufitowa do sprzedania

Jak zmienisz to kontrolka działa zawsze po włączeniu zapłonu zapala się na chwile

Edytowane przez lucjan0681e
Opublikowano

Właśnie wolałbym lampki nie zmieniać. Bardziej pasuje mi między esp, a parktronic. Dzięki :) Będę dokładał panel z "Menu" i tak trzeba tunel środkowy ściągać to i przy okazji się wepnie do sterownika airbag;a.

Opublikowano (edytowane)

Ja osobiście wolałem lampkę niż wywalić wizytownik a u ciebie to już bez różnicy

Edytowane przez lucjan0681e
Opublikowano

Nie mam wizytownika bo mam ori Parktronic tył + przód.

Opublikowano

To aż się prosi by obok przycisku od PDC zamontować kontrolkę wyłączonej poduszki... 80zł z groszami w ASO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...