Goofy Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 Mam VIN WAUZZZ8E83A01**** to bedzie starszy czy nowszy wylacznik?Ktory masz rocznik
BeyerBrown Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Wg. VIN masz auto z roku modelowego (MY) 2003 (10-ta cyfra to u Ciebie 3) ETKA podaje, że auta z MY2003 do 100-tysięcznego egzemplarza (włącznie) mają wyłącznik z metalowym cylinderkiem a te co mają 100001 na końcu VIN (z MY2003) mają już wyłącznik nowszego typu. Sprawdź jeszcze zatem czy mieścisz się w pierwszych 100 tysiącach egzemplarzy czy pow. tej liczby PS. Teraz się przyjrzałem Twojemu VIN uważniej i wygląda na to, że musisz mieć wyłącznik starego typu ...ale ręki ani cokolwiek innego nie dam sobie uciąć Kolejna różnica to stacyjka - do 06.2002r. IMO była lepiej wykonana: dobrej jakości bębenek, dobry plastik i podświetlone napisy na przednim panelu stacyjki. Po 06.2002r. pojawił się plastikowy badziew bez podświetlania. Na ten element jesteśmy skazani zależnie od rocznika który posiadamy – stacyjka pracuje tylko z kluczem ze swojego przedziału VIN (jeśli mamy auto sprzed 06.2002 – kupujemy stary model, jeśli od 06.2002 – jesteśmy skazani na nowy). Hmmmmm......
kaned84 Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Wg. VIN masz auto z roku modelowego (MY) 2003 (10-ta cyfra to u Ciebie 3) ETKA podaje, że auta z MY2003 do 100-tysięcznego egzemplarza (włącznie) mają wyłącznik z metalowym cylinderkiem a te co mają 100001 na końcu VIN (z MY2003) mają już wyłącznik nowszego typu. Sprawdź jeszcze zatem czy mieścisz się w pierwszych 100 tysiącach egzemplarzy czy pow. tej liczby PS. Teraz się przyjrzałem Twojemu VIN uważniej i wygląda na to, że musisz mieć wyłącznik starego typu ...ale ręki ani cokolwiek innego nie dam sobie uciąć Kolejna różnica to stacyjka - do 06.2002r. IMO była lepiej wykonana: dobrej jakości bębenek, dobry plastik i podświetlone napisy na przednim panelu stacyjki. Po 06.2002r. pojawił się plastikowy badziew bez podświetlania. Na ten element jesteśmy skazani zależnie od rocznika który posiadamy – stacyjka pracuje tylko z kluczem ze swojego przedziału VIN (jeśli mamy auto sprzed 06.2002 – kupujemy stary model, jeśli od 06.2002 – jesteśmy skazani na nowy). Hmmmmm...... Raczej na 100% się zgadza, moja b6 końcówka 2003 z VIN 18***0 i pasuje włącznik nowszego typu
BeyerBrown Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) Z kolei w cabrio B6 były montowane tylko wyłączniki z metalowym cylinderkiem (aż do 2006r!), tylko 4-ro pinowe, ale za to z podświetleniem ; do limuzyny i kombi potrzebny jest 3 lub 5-cio pinowy (dodatkowe dwa piny to ew. podświetlenie), a od 6.2002 był oferowany tylko taki jak na foto: 3-pinowy, z plastikowym środkiem i bez podświetlenia: 5C5 919 237 (zastępuje 5P0 919 237B oraz 5P0 919 237C) Podejrzewam, że ów wyłącznik pasowałby również do starszych B6-tek (sprzed 6.2002r.), bo najważniejsze w nich jest to, by 2 przewody były podłączone do sterownika poduszek - pin 81 i 83 (trzeci do masy) - w cabrio B6 wystarczy z kolei podłączyć jeden przewód (do pinu 81) a drugi do masy, a to dlatego, że montowano w nich inny moduł, dedykowany do bezdaszników PS. Mam taki wyłącznik (jak na foto) na zbyciu jakby co. Wraz z kostką i fragmentem wiązki. Jest to najnowocześniejszy model, montowany min. w nowych A6, A7 i A8 Do mojego cabrio niestety nie pasuje... albo raczej na szczęście, bo podświetlony wyłącznik w nocy wygląda naprawdę extra Edytowane 1 Października 2015 przez BeyerBrown
Robero321 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Niestety ale może nie pasować te dwa przewody idące do sterownika idą poprzez dwie rezystancje w przełączniku a te w zależności od modelu są różne.(chodzi przede wszystkim o te starsze modele z pierwszego wypustu) Miałem kupiony włącznik z metalowym bębenkiem miał pasować a okazało się że jedna z wartości była inna i wywalało błąd. Po zmianie rezystorów SMD śmiga prawidłowo
BeyerBrown Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 To się je przelutuje w razie Wu, mogę nawet wpakować rezystory z serii TWR/TC (bardzo stabilne termicznie) Na pewno nie zmienię tego wyłącznika na wersję bez podświetlenia, cieszy oko po otwarciu schowka Czeka mnie jeszcze podłączenie kabelków do sterownika + kodowanie...
Robero321 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 To fakt te podświetlane są dużo ładniejsze w wyglądzie jak świecą ale i je też można zapakować do nowszych tyle że trzeba rzeźbić z rezystancją
Goofy Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 (edytowane) Abym mógł Ci pomóc zmierz jakie masz wartości impedancji na włączonej i wyłączonej stacyjce.Kolego jaki koszt przerobienia tego? Podjoł bys sie zrobic mi to? kupilem juz 2 inne z tym nr, ale sprzedajacy okazali sie oszustami i obydwaj przyslali mi od a3 a jest inne podlaczenie po czym nie moge nawiazac kontaktu aby zwrocic. Dlatego mysle o przerobieniu tego pierwszego ktory kupilem.Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Października 2015 przez lucjan0681e
BeyerBrown Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Jak masz znajomego elektronika to za dobre piwko i uścisk dłoni przelutuje Ci te rezystory Same rezystory to grosze, do kupienia np. w http://www.tme.pl
Goofy Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Jak masz znajomego elektronika to za dobre piwko i uścisk dłoni przelutuje Ci te rezystory Same rezystory to grosze, do kupienia np. w http://www.tme.pl Tylko kolego trzeba wiedziec jakie dać dlatego szukam kogos co jest w temacie
BeyerBrown Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Z tego co kojarzę było to opisane w tym wątku...
Robero321 Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Tak masz rację jest to w wątku nawet mam chyba z 90 takich rezystorów bo SMD sprzedawali u mnie po 100 sztuk najmniej więc gdzieś mi się walają. Zanim zaczniesz przerabiać stacyjki musisz się upewnić czy wartości rezystorów mają być pod starą wersję czy pod nową bo to zasadnicza różnica jak nie znajdziesz nikogo to możesz podesłać przelutuje Ci na wzór swojej
Goofy Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Ja mam stara wersje. To kolego podaj na pw adres to bym wysłał do ciebie jesli nie byl by to problem dla ciebie.
Makale Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Jak mam autko z 2001 roku to muszę założyć tą stacyjkę do 2002r. (metalowy bębenek, podświetlenie), ale musze zmieniać górną lampkę czy mogę dać obok Parktronic'a i będzie śmigać ?
Goofy Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Możesz dać obok ale kable trzeba ciągnąć. Jak coś mam lampkę sufitowa do sprzedania Jak zmienisz to kontrolka działa zawsze po włączeniu zapłonu zapala się na chwile Edytowane 8 Grudnia 2015 przez lucjan0681e
Makale Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Właśnie wolałbym lampki nie zmieniać. Bardziej pasuje mi między esp, a parktronic. Dzięki Będę dokładał panel z "Menu" i tak trzeba tunel środkowy ściągać to i przy okazji się wepnie do sterownika airbag;a.
Goofy Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Ja osobiście wolałem lampkę niż wywalić wizytownik a u ciebie to już bez różnicy Edytowane 9 Grudnia 2015 przez lucjan0681e
Makale Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Nie mam wizytownika bo mam ori Parktronic tył + przód.
BeyerBrown Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 To aż się prosi by obok przycisku od PDC zamontować kontrolkę wyłączonej poduszki... 80zł z groszami w ASO
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się