Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja przełącznika dezaktywacji poduszki pasażera AIR BAG OFF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja przekodowałem za pomocą VAG 3.11 (niebieski kabel od Viakena). Próbowałeś jakąś inną wersją niż 4.09?

Opublikowano

vcd-s lite wer 1.0

kabelek czarny od viakena

Opublikowano

U mnie graty lezą tyle czasu :facepalm: a ja dopiero teraz sie wziąlem za to :decayed:

A4 B6 03.2002 wiazka ORI oczywiscie jest podciągnieta do panelu oświetleniowego ale.....zdziwiłem sie podczas podpinania wiazki do sterownika .

Brązowa Wtyka 12 PIN posiada fabrycznie 2 PINY (masa , PIN 6) ......i to mnie zdziawiło :eusathink: Pozostaje tylko pociągnąc jeden kabelek od PIN 3 do PIN83 w sterowniku .

83_PIN.jpg

Opublikowano

hmm ja tez mialem u siebie pelne okablowanie z wpietymi pinami 83 81 i 70, ale nie ma na wyposazeniu wylacznika poduszki

Opublikowano

No i temat ogarnięty :wink:

Znalazłem w Panelu (w układzie blaszek) piny ktore odpowiedają za oswietlenie diod PASSENGER AIRBAG OFF

IMG_7938.jpg

Opublikowano

Może mi ktoś napisać jakie nr części powinienem kupić chcąc zamontować taki wyłącznik w B7 z chromowanymi przyciskami? Bo trochę ten opis niejasny jest, gdzieś są jakieś wiązki, gdzieś nie ma, przełączniki mają inne numery itd, ciężko się w tym połapać?

Opublikowano

To jest temat o B6 - poszperaj - jest i o B7 w tym samym dziale

Opublikowano
Może mi ktoś napisać jakie nr części powinienem kupić chcąc zamontować taki wyłącznik w B7 z chromowanymi przyciskami? Bo trochę ten opis niejasny jest, gdzieś są jakieś wiązki, gdzieś nie ma, przełączniki mają inne numery itd, ciężko się w tym połapać?

Przede wszystkim to opis jest przeznaczony dla B6. Kolejna sprawa to fakt, że system deaktywacji poduszki ulegał w tym nadwoziu modyfikacjom i stąd różne systemy i wiązki... Nie wiem co mam Ci wyjaśniać skoro to od producenta zależy czy dał bonusa w związku z czym część potrzebnych kabelków jest w instalacji czy też nie. Zgodnie z podanymi schematami sprawdzasz co siedzi u Ciebie i tyle - prościej nie da się tego wyłożyć...

W B7 stosuje się wyłącznik plastikowy (5P0919237B) zatem cały tutorial będzie się zgadzał, jedyna różnica dotyczy podłączenia w sterowniku airbag (B7 ma inny sterownik i inaczej obsadzone piny). W wolnej chwili przygotuję schemat...

Opublikowano

Nie udało mi się znaleźć opisu dla B7, przejrzałem cały ten dział :( jeżeli faktycznie gdzieś jest to będę wdzięczny za linka

co do przełącznika dla B7 to wcześniej pisaliście coś o 5P0 919 237 P, więc który w końcu jest do B7 B czy P? Będę wdzięczny za wszelką pomoc bo młody w drodze i trzeba samochód przygotować :)

Opublikowano
Nie udało mi się znaleźć opisu dla B7, przejrzałem cały ten dział :( jeżeli faktycznie gdzieś jest to będę wdzięczny za linka

co do przełącznika dla B7 to wcześniej pisaliście coś o 5P0 919 237 P, więc który w końcu jest do B7 B czy P? Będę wdzięczny za wszelką pomoc bo młody w drodze i trzeba samochód przygotować :)

Nie wiem czy to czasem nie literówka bo nie widzę przełącznika "P" w katalogu części (widzę za to "B" dla B7).

Schemat podłączenia w B7 wrzucę dziś w nocy.

Opublikowano

Mam dodatkowe pytanie, nie chcę rezygnować ze schowka na karty, więc zastanawiałem się czy np biorąc przełącznik z podświetlaniem, można podłączyć jego podświetlenie zamiast leda informującego o wyłączonej poduszce? Poduszka włączona brak podświetlenia, poduszka wyłączona świeci się podświetlenie przycisku :)

Jeśli się nie da, to po prostu przykleję gdzieś tego leda za radiem.

Opublikowano
Mam dodatkowe pytanie, nie chcę rezygnować ze schowka na karty, więc zastanawiałem się czy np biorąc przełącznik z podświetlaniem, można podłączyć jego podświetlenie zamiast leda informującego o wyłączonej poduszce? Poduszka włączona brak podświetlenia, poduszka wyłączona świeci się podświetlenie przycisku :)

Jeśli się nie da, to po prostu przykleję gdzieś tego leda za radiem.

No to zrób wariant z ikoną w lampce podsufitki - trochę zabawy z kablami ale przynajmniej zachowasz wizytownik.

Opublikowano

No mialem to samo pytanie zadac - a wylacznik airbag-a musi byc pod lampke do kompletu czy mozna zastosowac inny wylacznik, tzn jest jakos inaczej sterowany czy one sa w srodku takie same

U siebie mam zamontowany wylacznik od VW - jest z ta wieksza zolta kostka a lampka lezy juz jakis czas - mam takze 2 zapasowe :decayed: kompletne do B6 z wiazka i wylacznikiem

Opublikowano

Witam, mam pytanko, czy mozna zakodować sterownik airbaga w przypadku blednego podlaczenia kabla wylacznik-sterownik.

Chodzi o to ze moj "elektryk" nie mogl zakodować sterownika i twierdzi ze sa zle kable polozone.

U siebie mialem juz uzbrojone piny 81 i 83, (wlutowalem sie w istniejace kable)

Gdzie jest ta wtyczka "12d", czy to jest ta wtyczka za schowkiem ?

Opublikowano
Witam, mam pytanko, czy mozna zakodować sterownik airbaga w przypadku blednego podlaczenia kabla wylacznik-sterownik.

Chodzi o to ze moj "elektryk" nie mogl zakodować sterownika i twierdzi ze sa zle kable polozone.

U siebie mialem juz uzbrojone piny 81 i 83, (wlutowalem sie w istniejace kable)

Gdzie jest ta wtyczka "12d", czy to jest ta wtyczka za schowkiem ?

12d to konektor elektryki schowka. Z kodowaniem.... nie wiem, powinno przejść ale głowy nie daję.

Opublikowano

Rozumiem że LED ma tylko funkcje informacyjną nic więcej ^^

Mam jeszcze dodatkowe pytanie.

Nieda rady u mnie przekręcić kluczem chociaż mam auto z końca 2001 i przełącznik stalowy ten do 2002. co może byc przyczyną??

Opublikowano

Pewnie wyskoczyl wodzik z takiej podkowy czy jak to nazwac - rozdziel go i zlozysz spowrotem - nic tam nie ma skomplikowanego :wink:

Opublikowano
No i gitara :good:

Dawid - czyli od początku... Podpiąłeś nowy panel w podsufitę i bez ruszania wiązki dachowej zatrybiło? Czyli wychodziłoby na to, że auta przed czerwcem 2002 mają fabrycznie przygotowaną wiązkę kontrolki. Mam prośbę - możesz zrobić fotkę kontrolki, za Twoim pozwoleniem zamieniłbym ją z rysunkiem który jest w tutorialu :)

Czy to prawda że w tych starszych nietrzeba ciągać kabli tylko wystarczy podpiąć przełącznik i lampę podsufitki??

Opublikowano
No i gitara :good:

Dawid - czyli od początku... Podpiąłeś nowy panel w podsufitę i bez ruszania wiązki dachowej zatrybiło? Czyli wychodziłoby na to, że auta przed czerwcem 2002 mają fabrycznie przygotowaną wiązkę kontrolki. Mam prośbę - możesz zrobić fotkę kontrolki, za Twoim pozwoleniem zamieniłbym ją z rysunkiem który jest w tutorialu :)

Czy to prawda że w tych starszych nietrzeba ciągać kabli tylko wystarczy podpiąć przełącznik i lampę podsufitki??

To nie tak - auto może mieć wiązkę sygnalizatora w bonusie lub nie. Trzeba to sprawdzić przed montażem (kolory przewodów i kostki są na schematach w pierwszym poście).

Opublikowano

Wiem, że to jest o B6, ale o B7 jeszcze nie powstał.

Większość jest jasna, ale jak się nie zapytam to nie będę pewny.

Pacjent B7'ka który chciałby mieć dezaktywację poduchy. Poszperałem mu w kiszkach i znalazłem:

Niebieska wtyczka 4D0 971 636 D

Trzeba było zdemontować wizytownik i była przyklejona wysoko za nim.

a93d4cc00830.jpg

Potem poszperałem w schowku i wtyka do schowka wygląda tak:

672df4136eba.jpg

Czy ona już ma uzupełnione te piny co trzeba ?

I teraz pytanie jak mam to zrobić ?

1. kontrolkę "pass air bag off" Podpinam do niebieskiej

2. "stacyjkę" muszę pociągnąć z instalacją trzech kabli do wtyczki schowka i podłączam do wtyczki instalacji auta.

3. odpalam VCDS i zmieniam 0030612 na 0031612 ????

3d64688dff1f.jpg

4. Co z bezpiecznikiem, skoro jest instalacja:

04a4dbc256f4.jpg

Czy to już wszystko, powinno chodzić jak fabryka nakazuje ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...