Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Problem z ruszeniem gdy postoje w korku - trzęsie mocno autem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie nie ma żadnych błędów

Opublikowano

Najdziwniejsze w tym problemie jest to że czasami się to trzęsienie objawia regularnie a innym razem przez na przykład 10 dni tego wcale nie ma.

Jakieś pół roku temu założyłem chipa do swojej AHU 1.9 tdi 90 ps i teraz mam 115 ps. Problem istniał przed jak i po chipe z małym wyjątkiem że po chipe zaczęło poszarpywać także na 5 od 1500-1700 obrotów lub 70 km/h i podczas dodania gazu.Problem z 5 zaniknął a powróciła telepawka na 1. Dodam że mam nową skrzynię bo starą zajeździłem.Sprzęgło też nowe bez dwu masy. Mam stary jedno mas ten co był i zastanawiam się czy to nie on. Wszędzie jednak piszę że zwykłe koło zamachowe nie ulega praktycznie uszkodzeniu i to samo mówił mechanik co zakładał mi skrzynię i sprzęgło.

Opublikowano

Witam. Również miałem problem z tak zwaną "żabką". Ale zmienialem uszczelniacz na wale bo troche mi kapało i ustało mój "mechanik" Powiedział ze na sprzęgle polatam jeszcze troche także wszystko jest ok. I Faktycznie teraz tego nie robi ale posiadam niepokojące mnie wibracje na pedale. Może wie ktoś co to może powodowac chodzi o wibracje na pedale.

Opublikowano

Podepnę się również pod temat i ja mam tak jak było napisane wcześniej, że autem szarpie po długiej jeździe podczas ruszania i tylko ruszanie na półsprzęgle na większym gazie powoduje normalny start z miejsca bo na zimnym silniku czy na krótkich trasach żadnych problemów. Właśnie tak myślałem że to może być sprzęgło bo dosyć wysoko bierze czyli tak trochę ponad połowa zakresu ruchu pedału sprzęgła musi być żeby auto zaczęło ruszać z miejsca.

Poduchy są silnika są suche. Mam nadzieję że wymiana sprzęgła powinna pomóc bo koło zamachowe mam jedno masowe a z tym z tego co wiem nie ma takich problemów jak z dwumasem

Opublikowano

Wibracje na pedale sprzęgła zawsze występują w samochodach z silnikiem Diesel starszej generacji czyli na pompie wtryskowej. Jeśli są delikatne wibracje to wszystko jest w normie, natomiast jeśli po położeniu stopy na pedał sprzęgła nie wciśnięty mrowi noga od wibracji wówczas mogą być uszkodzone poduszki pod skrzynią bądź zerwana łapa skrzyni albo wywalone wieszaki wydechu i wtedy też będzie tak drgało. Skontrolował bym także poduszki pod silnikiem i taką małą tulejkę w okolicy filtra powietrza.

Opublikowano

no akurat u mnie pedał sprzęgła nie wibruje ino całym autem trzęsie podczas ruszania ale jak dla mnie to sprzęgło bierze wysoko

Opublikowano

karollepcio1993 ja mialem w golfie takie drganie na pedalach galce zmiany biegow i kierownicy...u mnie mechanior sprawdzony mowil ze nic zlego sie nie dzieje i nic z tym nie robilem..2 lata jezdzilem i bylo ok(przyzwyczailem sie;)..

Opublikowano

Witam.Jestem początkującym forumowiczem.Proszę o pomoc.Nabyłem A4 96 i mam problemy 1.tracę moc po 15 km od ruszenia,natomiast po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownym wszystko wraca do normy na kolejnych kilkanaście km. 2.podczas ruszania na zimnym silniku auto szarpie na 1 biegu,a po kilku minutach już nie.Proszę o pomoc.Pozdrawiam wszystkich...dodam tylko że czyściłem zawór n75 znajdujący się przy chłodnicy i kolejny zawór wyglądający prawie tak samo ale znajdujący się u góry pod pastikową pokrywą silnika blisko przedniej szyby.nic w zasadzie nie pomogło...nie wiem co robić:shock3:chciałbym wyczyścić lub zmienić przepływomierz lecz nie wiem za bardzo jak go znależć:shock3:czy nie znajduje się on w plastikowej obudowie obok filtra powietrza?bedę wdzięczny za pomoc...

Opublikowano

To ja wam powiem tyle, że mam to samo, lekko szarpanie przy ruszaniu w ciepłe dni a gdy jest deszczowo to rusza jak po maśle. Dodam, że mam założone nowe LUK-owskie sprzęgło.Co ciekawe na starym sprzęgle tego nie było a na nowym zaczęło się po kilku tygodniach użytkowania.

Pomaga chwilowe przytrzymanie auta na półsprzęgle i przez jakiś czas (2-3 ruszania) jest spokój. Moim zdaniem może to być jakaś wada fabryczna sprzęgłą, krzywa tarcza, odkształcenia pod wpływem temperatury, nierówne okładziny tarczy, albo jakiś problem z dociskiem. Dwumas bym raczej wykluczył bo nic nie stuka przy zmianie obciążenia ani przy odpalaniu i gaszeniu auta.

Opublikowano

Witam kolegów,

podepnę się pod temat, też zdarza mi się że mi szarpie przy ruszaniu szczególnie przy większym obciążeniu, tylko że, co dziwne, mi szarpie jak jest zimne sprzęgło-silnik tzn. kilka pierwszych ruszeń. Zdarza się to bardzo rzadko, szczególnie w deszczowe, wilgotne dni. A wystarczy tylko że przed pierwszym ruszeniem, włączę trzeci albo czwarty bieg i lekko przypale sprzęgło dosłownie 2 -3 sekundy. Po takim zabiegu cały dzień sprzęgło jest idealne.

Na starym sprzęgle nie było problemów, ale tarcza była już wyjechana prawie do nitów, założyłem używaną tarczę od kolegi z rozbitka, u niego do końca chodziło idealnie, tarcza gruba, prawie nowa, sachsa.

Na razie będę obserwował, nie wiem czy podejrzewać zacisk, który na starej tarczy chodził i było ok, czy tarczę, które z kolei chodziła u kolegi i też było ok?????

Opublikowano

Mam auto od 2 miesiecy i tydzien temu zauwazylem u siebie to samo. Czyli jak sie auto nagrzeje to ciezko mi cofnac bo przy ruszaniu skacze ale głownie na wstecznym do przodu prawie wogole. Sprzeglo bierze wysoko. Dzisiaj zauwazylem ze chyba lekko drży buda na wolnych obrotach a jak przytrzymam na 1500 obrotow to juz nie drży. Co to moze byc?

Opublikowano

Dodam mój wątek i tutaj, bo pasuje. Od kupna w marcu 2011 miałem delikatny problem ale nie jeździłem dużo w mieście i mi to aż tak nie przeszkadzało. Teraz dużo jeżdżę po mieście, no i problem również się nasilił

Pacjent: AFN Avant

Problem: Szarpanie autem na rozgrzanym silniku przy próbie startu z 1-ego biegu (w korkach, w mieście, na podjazdach pod górę)

Opis: W samochodzie dochodziło do trzęsień budą w momencie ruszania z jedynki po rozgrzaniu auta. Podkreślę, że problem występował jedynie na dobrze rozgrzanym silniku. Stawiałem na dwumasę ale...

Dochodzenie: Krok po kroku

- sprawdziłem poduchy - na oko OK, przy gwałtownym dodawaniu gazu nie szarpało, przy odpalaniu i gaszeniu również nic, na luzie OK

- sprawdziłem dwumasę - żyje, ma się dobrze, niesłyszalna na luzie

- sprawdziłem układ wtryskowy - przezwojony, ustawione wtryski, uszczelniona i ustawiona pompa, nastawnik OK

- sprawdziłem logi - OK

Diagnoza: Mordęga została rozwiązana wraz ze zmianą kompletnego sprzęgła na LUK. Prawdopodobnie było to łożysko ale że i tarcza już też miała spore znaki zużycia to i to wymieniłem w komplecie z dociskiem.

Efekt: Zero szarpania z jedynki, super właściwości jezdne, banan na mordzie

Koszty: Sprzęgło kompletne LUK, robocizna - idzie się zamknąć w 800zł.

Opublikowano

A jak sprawdziles dwumase? Mam ten sam problem z ruszaniem po rozgrzaniu silnika ale zadnych dzwiekow nie słychać. Niekomfortowo zmienia mi sie tez biegi bo sprzeglo wysoko bierze zawsze musze je powoli puszczac nawet jak jest zimny i nie telepie buda. W innych autach moge szybko pusisc sprzeglo a przy zmianie biegow nie zauwazam zeby szarpalo przy zmianie biegu. U mnie mam wrazenie ze sprzego dziala na zasadzie włącz/wyłacz. Do tego dochodzi jeszcze zatelepanie buda przy gaszeniu i odpalaniu auta. Czy to moze byc wuna samego sprzegła? Czy po jego zdjeciu bede wiedzial czy dwumas jest do wymiany?

Opublikowano

Ja u siebie mam ten sam problem, nie mam tylko problemów z ruszaniem. Trzęsie mi tylko autem gdy stoje na światłach. Podejrzewam, że to poduszki i chciałbym się dowiedzieć czy takie będą pasowały do mojego silnika (AFN 110 KM) i czy ogólnie są polecane?

PODUSZKA SILNIKA LEMFORDER AUDI A4 A6 VW PASSAT

Niby jest mój silnik na liście pasujących ale wolę się upewnić bo gdy dzwoniłem do jednego ze sklepu z częściami to powiedzieli mi że do mojego silnika mają kilka rodzai

Opublikowano

To prawda do tego samochodu jest kilka rodzai poduszek. Niestety żaden zamiennik nie będzie tak elastyczny jak oryginalne poduchy z montażu.

Ja u siebie mam założone właśnie Lemforder i jestem zadowolony choć są one dosyć twarde. To już nie te made in germany co kiedyś.

Opublikowano

U mnie po wymianie całego sprzęgła szarpanie zanikło , troche to kosztowało ale na szczęście już po problemie

Opublikowano

Potwierdzam. Ja miałem to samo. U mnie już zajechany był docisk. Niestety okazałe się że dwumas już też powoli zaczyna kuleć i też wtedy wymieniłem. Szarpanie ustało.

Opublikowano

Koledzy i doszedl ktos do konca tematu wiec co jest najczestrza przyczyna szrpania w upalne dni bo mam w afn-e tak samo ale jedynei latem i nie zawsze.

---------- Post dopisany at 13:12 ---------- Poprzedni post napisany at 13:10 ----------

Koledzy i doszedl ktos do konca tematu wiec co jest najczestrza przyczyna szrpania w upalne dni bo mam w afn-e tak samo ale jedynei latem i nie zawsze.

Ps.jak sprawdzic dwumase

Opublikowano

W 100% ciężko jest zdiagnozować dwumas bez wyjęcia sprzęgła , ja u siebie obstawiałem dwumas a po wyjęciu sprzęgła okazało sie że nie ma żadnych luzów i ciężko sie kręci , nowy dwumas miał podobny skok i twardość jak stary , z racji że zakupiłem cały zestaw zalożyłem całość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...