Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Pozytywne opinie o multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam swoje piękne AUDI od prawie 2 lat.I w brew opiniom krążącym na forum swojego multitronika nie zamienił bym na żadną inną skrzynie. Komfort jazdy jest nie oceniony. Miałem problem rok temu z szarpaniem ale mój mechanik za 50zł cos przeczyścił i od tamtej pory jest wszystko w 100%ok. Każdy opiniuje tą skrzynie na forum dopiero jak mu się zrypie. Chciałbym poznać opinie osób które są zadowolone z tego rozwiązania.

Czekam na wypowiedzi..... :naughty:

Opublikowano

Zmienisz zdanie jak zapłacisz za naprawe ładnych parę tysięcy (nie wiem czy w pięciu się zmieścisz) :polew: :polew: :polew:.

Komfort może i jest ale wolałbym Tiprtonica, jest o wiele bardziej pewniejszy niż ten multi. Nie mówie, że akurat tobie musi se zepsuć ale ryzyko awarii jest większe, o dużo większe niż w przypadku Tipa. Oczywiście jak umiesz jeździć automatem i o niego dbasz to trochę ci posłuży, ale ja bałbym się naprawde tego Multi. :thumbdown:

Opublikowano

mój kuzyn ma tipa w a6 2.5TDI jechałem nim.......MASAKRA szarpie przy zmianie biegów żeby ruszyć musi miec 1800obr/min mechanik mu powiedział ze naprawa też kilka tyś Także trzymam nadal strone multi Racje ci przyznam w tym że

JAK KTOŚ DBA TO MA :cool1:

Opublikowano

zepsuc moze sie wzystko.

a taki temat sam kiedys proponowalem bo faktycznie ludzie opisuja tylko problemy, co nie zmienia faktu ze skrzynia z tych lat co Twoja to kopalnia problemow. nie wiem czy dobrze odroznam Twoj silnik, ale masz chyba 2.0benzyne? czyli silnik bez takich nitonow jak diesle i stad pewnie duzo mniejsza awaryjnosc w tych silnikach.

kop momentu z dolu po prostu zabija te skrzynie mechanicznie....

a kuzynowi powiedz ze jak ejszcze chwile tak pojezdzi to nawet nie bedzie co naprawiac... a mechanik niezly czerodziej jak bez wyciagniecia skrzyni wie ile bedzie kosztowac....

Opublikowano

No właśnie i w tym jest cały cymuś jak by audi wkładało multi do benzyniaków tylko a nie tdi to o tej skrzyni by była inna gadka bo w tym że sobie nie radzi z dużym momentem to się zgodze :hi: ale i tak podtrzymuje że jazda z multi to miód na ustach kto nie spróbował ten nie wie :tongue4:

Opublikowano

mój kuzyn ma tipa w a6 2.5TDI jechałem nim.......MASAKRA szarpie przy zmianie biegów żeby ruszyć musi miec 1800obr/min mechanik mu powiedział ze naprawa też kilka tyś Także trzymam nadal strone multi Racje ci przyznam w tym że

JAK KTOŚ DBA TO MA :cool1:

JAK KTOS DBA TO MA - złota zasada, tym bardziej jeśli chodzi o automat.

Mówisz, że masakra pewnie niewiele życia zostało już tej skrzyni jesli piszesz że szarpie. To są objawy zużycia, oczywiście remont Tipa to też kupa kasy, ale na pewno taniej niż Multi - myśle że 3500 tyś starczy. Miałem okazje jeździc obydwoma automatami, i uważam że Tip jednak lepszy. Nie mogłem się przyzwyczaić, że w Multi obroty rosły tylko do określonej wartości a samochód się rozpędzał. Ja jestem tradycjonalistą i muszę czuć jak skrzynia przełącza biegi :>, oraz obserwować wędrówkę strzałki obrotomierza na zegarze. :>

Opublikowano

ale i tak podtrzymuje że jazda z multi to miód na ustach kto nie spróbował ten nie wie :tongue4:

miód w ustach to jazda najnowszej generacji Tipem w RS6...

Opublikowano

Dla zwolennika komfortu nie ma nic lepszego niż skrzynia CVT :) Jeśli tylko wie się na jej temat troszkę więcej - raczej ciężko będzie wtopić.

Sakul - jeśli czegoś nie lubisz, wcale nie znaczy, że jest do d*py. Ja z kolei nie mogę przyzwyczaić się do "szarpania" klasycznej skrzyni biegów - "melekstowatość" multitronika uważam za prawdziwy komfort - każdy z nas ma jakieś preferencje, my po prostu się w nich mijamy...

Z kosztami remontu usterek przekładni bezstopniowej troszkę przesadzasz - są porównywalne i niejednokrotnie niższe od tipa. Sęk w tym że na tipie dużo mechaniorów się zna - natomiast konstrukcja CVT dla wielu do dziś pozostaje tajemnicą ;) Tak naprawdę wszystko zależy na jaki warsztat trafisz... W wielu przypadkach awarie CVT usuwano przez zmianę oprogramowania skrzyni na nowsze (bardziej dopracowane) oraz wymianę oleju ATF który po jakimś czasie traci swoje "ochronne" właściwości. W skrajnych przypadkach (wysoki moment = diesel oraz 3.0 benzyna) modyfikowano sprzęgło na 7 tarcz ściernych (fabrycznie każda B6 wyjechała z fabryki z 6 lamelami). Maksymalny koszt takiej modyfikacji to 3tyś - gorsze przypadki związane z zerwaniem łańcucha to już przykład totalnego zadniedbania i przeciążenia skrzyni - tutaj wręcz należy się 6 000zł!

Muszę się jednak zgodzić z tym, że CVT to delikatniejsza konstrukcja niż tip. Skrzynie te są bardziej podatne na awarię - jednak wystarczy regularna wymiana oleju oraz ujeżdżanie auta z uwzględnieniem pewnych zasad aby cieszyś się sprawnym multitronikiem. Bardzo ważne jest też szybkie usuwanie wszelkich usterek generujących drgania (np. dwumas) - sterownik elektryczny jest na to bardzo wrażliwy. Dużo osób zapomina o tych przykazaniach lub po prostu o nich nie wie - to auto dla osób lubiących komfortową i spokojna jazdę - ściganie się zostawmy innym przekładniom (w końcu to melex :decayed:).

Kolego login642 - gratuluję trafienia bezawaryjnego egzemplarza :good: Szczególnie z tego względu, że mówimy o pierwszej generacji tych skrzyń. Oby służyła Ci jak najlepiej :>

Opublikowano

Witam wszystkich,

Temat Multi jest jak ocean i każdy ma prawo mieć swoje zdanie jednak żeby je mieć pasowałoby albo pojeździć na tej skrzyni albo ją mieć a nie wypowiadać się jak ktoś nie ma pojęcia i słyszy tylko jakieś tam suche fakty że naprawa to 6 tys zł,bo użytkowników tej skrzynki może to frustrować.

Posiadam już drugą Audi z ta skrzynią,przebieg 230tys i wszystko jak należy,wymiana oleju co 50tys,normalna eksploatacja a wrażenia niesamowite. Wszystko zależy kto co lubi,ja robie dużo km,dużo jazdy po mieście w korkach a komfort nieoceniony.To że się zdarzaja wypadki awaryjności tej skrzyni wynika w większości wypadków ze złej jej eksploatacji lub nie wiedzy właściciela jak o nią dbać albo oddawanie jej w ręce mechanika dla którego to zwykły automat.

Tak na marginesie,ostatnio mój kolega za remont manuala w swojej audi wypłacił prawie 2,5 tyś więc wszystko się może zepsuć.

Ja osobiście sobie bardzo chwalę ale nie neguje skrzyń innych bo nimi nie jezdze i nie ma co podburzać użytkowników innych skrzyń skoro nie mam o nich pojęcia.

Pozdrawiam Wszystkich użytkowników MULTITRONIC :) innych również pozdrawiam :wink4:

Opublikowano

miód w ustach to jazda najnowszej generacji Tipem w RS6...

:good: :good: dobrze prawisz bo to blizniacza skrzynia do mojej :cool1: tylko przeznaczona do wiekszych mocy... :good:

Opublikowano

Dla zwolennika komfortu nie ma nic lepszego niż skrzynia CVT :) Jeśli tylko wie się na jej temat troszkę więcej - raczej ciężko będzie wtopić.

Sakul - jeśli czegoś nie lubisz, wcale nie znaczy, że jest do d*py. Ja z kolei nie mogę przyzwyczaić się do "szarpania" klasycznej skrzyni biegów - "melekstowatość" multitronika uważam za prawdziwy komfort - każdy z nas ma jakieś preferencje, my po prostu się w nich mijamy...

Z kosztami remontu usterek przekładni bezstopniowej troszkę przesadzasz - są porównywalne i niejednokrotnie niższe od tipa. Sęk w tym że na tipie dużo mechaniorów się zna - natomiast konstrukcja CVT dla wielu do dziś pozostaje tajemnicą ;) Tak naprawdę wszystko zależy na jaki warsztat trafisz... W wielu przypadkach awarie CVT usuwano przez zmianę oprogramowania skrzyni na nowsze (bardziej dopracowane) oraz wymianę oleju ATF który po jakimś czasie traci swoje "ochronne" właściwości. W skrajnych przypadkach (wysoki moment = diesel oraz 3.0 benzyna) modyfikowano sprzęgło na 7 tarcz ściernych (fabrycznie każda B6 wyjechała z fabryki z 6 lamelami). Maksymalny koszt takiej modyfikacji to 3tyś - gorsze przypadki związane z zerwaniem łańcucha to już przykład totalnego zadniedbania i przeciążenia skrzyni - tutaj wręcz należy się 6 000zł!

Muszę się jednak zgodzić z tym, że CVT to delikatniejsza konstrukcja niż tip. Skrzynie te są bardziej podatne na awarię - jednak wystarczy regularna wymiana oleju oraz ujeżdżanie auta z uwzględnieniem pewnych zasad aby cieszyś się sprawnym multitronikiem. Bardzo ważne jest też szybkie usuwanie wszelkich usterek generujących drgania (np. dwumas) - sterownik elektryczny jest na to bardzo wrażliwy. Dużo osób zapomina o tych przykazaniach lub po prostu o nich nie wie - to auto dla osób lubiących komfortową i spokojna jazdę - ściganie się zostawmy innym przekładniom (w końcu to melex :decayed:).

Kolego login642 - gratuluję trafienia bezawaryjnego egzemplarza :good: Szczególnie z tego względu, że mówimy o pierwszej generacji tych skrzyń. Oby służyła Ci jak najlepiej :>

Nie napisałem, że jest do d*py przekręciłeś moje słowa na swój użytek :disgust:. Miałem okazje jak pisałem, jeździć obydwoma ja wolę TIPA, ale nie powiedziałem że psują się na potęgę. Powiedziałem, że RYZYKO AWARI JEST DUŻO WIĘKSZE, a to jest różnica w kontekście wypowiedzi :hi:. Masz rację, ta skrzynia mi nie podchodzi z racji tej "meleksowatości". Każdy lubi to co mu odpowiada, ale w dalszym ciągu twierdzę, że nie zdecydowałbym się na Multi z racji tej WIĘKSZEJ USTERKOWOŚCI. Co do ceny naprawy miałem na myśli właśnie awarie łańcuszka i sprzęgiełek w jednym. Oczywiście jak ktoś nie wymienia oleju, filtra i nie potrafi jeździć automatem, to potem są tego efekty w postaci remontu opiewającego na 6000 zeta. Chciałbym zapytać o wiedze panów na temat eksploatacji automatów, jak należy jeździć z taką skrzynią. Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć? Bo znam kilku ludzi, którzy mają ASB, a po podaniu kilku terminów i techniki jazdy robili rozdziawione gęby. :polew: :polew: :polew: :polew:.

Niestey ale zdarzają się tacy, a potem płacz bo skrzynia do remontu, a rachunek 3-4 a nawet 6 tysięcy.

Opublikowano

z tego co wiem na naprawe multi potrzeba przy duzej awarii 3,5tysi nie ma aż takiej tragedji. Jak dla kogoś za drogo przy tej klasie auta to niech se kupi dełu lub fiata. pozdrawiam wszystkich multi :hi:

Opublikowano

witam jestem uzytkownikiem multi a a4 b6 1.8t auto ma nalatane ponad 300 tys .skrzynia nie byla naprawiana i sprawuje sie bez zarzutu a doznania z jazdy niesamowite.ja swojej jak trzeba przyciskam,osiągi są naprawde zadowalające.najlepszy jest "s" gdy wskazówka predkosciomierza wedruje do 5700 i sie zatrzymuje a auto nadal przyspiesza,licznikowe 230 to zaden problem.spalanie po trasie przy spokojniej jezdzie tez mnie zaskoczyło 6l/100km to bardzo dobry wynik.jak narazie ze swojej multi jestem zadowolony a koszty napraw aut to temat rzeka kazde trzeba utrzymac tak juz jest i tak bedzie w jednym to kosztuje w innym drugie-zycie.pozdrawiam wszystkich posiadaczy multi

Opublikowano

Dla zwolennika komfortu nie ma nic lepszego niż skrzynia CVT :) Jeśli tylko wie się na jej temat troszkę więcej - raczej ciężko będzie wtopić.

Sakul - jeśli czegoś nie lubisz, wcale nie znaczy, że jest do d*py. Ja z kolei nie mogę przyzwyczaić się do "szarpania" klasycznej skrzyni biegów - "melekstowatość" multitronika uważam za prawdziwy komfort - każdy z nas ma jakieś preferencje, my po prostu się w nich mijamy...

Z kosztami remontu usterek przekładni bezstopniowej troszkę przesadzasz - są porównywalne i niejednokrotnie niższe od tipa. Sęk w tym że na tipie dużo mechaniorów się zna - natomiast konstrukcja CVT dla wielu do dziś pozostaje tajemnicą ;) Tak naprawdę wszystko zależy na jaki warsztat trafisz... W wielu przypadkach awarie CVT usuwano przez zmianę oprogramowania skrzyni na nowsze (bardziej dopracowane) oraz wymianę oleju ATF który po jakimś czasie traci swoje "ochronne" właściwości. W skrajnych przypadkach (wysoki moment = diesel oraz 3.0 benzyna) modyfikowano sprzęgło na 7 tarcz ściernych (fabrycznie każda B6 wyjechała z fabryki z 6 lamelami). Maksymalny koszt takiej modyfikacji to 3tyś - gorsze przypadki związane z zerwaniem łańcucha to już przykład totalnego zadniedbania i przeciążenia skrzyni - tutaj wręcz należy się 6 000zł!

Muszę się jednak zgodzić z tym, że CVT to delikatniejsza konstrukcja niż tip. Skrzynie te są bardziej podatne na awarię - jednak wystarczy regularna wymiana oleju oraz ujeżdżanie auta z uwzględnieniem pewnych zasad aby cieszyś się sprawnym multitronikiem. Bardzo ważne jest też szybkie usuwanie wszelkich usterek generujących drgania (np. dwumas) - sterownik elektryczny jest na to bardzo wrażliwy. Dużo osób zapomina o tych przykazaniach lub po prostu o nich nie wie - to auto dla osób lubiących komfortową i spokojna jazdę - ściganie się zostawmy innym przekładniom (w końcu to melex :decayed:).

Kolego login642 - gratuluję trafienia bezawaryjnego egzemplarza :good: Szczególnie z tego względu, że mówimy o pierwszej generacji tych skrzyń. Oby służyła Ci jak najlepiej :>

Nie napisałem, że jest do d*py przekręciłeś moje słowa na swój użytek :disgust:. Miałem okazje jak pisałem, jeździć obydwoma ja wolę TIPA, ale nie powiedziałem że psują się na potęgę. Powiedziałem, że RYZYKO AWARI JEST DUŻO WIĘKSZE, a to jest różnica w kontekście wypowiedzi :hi:. Masz rację, ta skrzynia mi nie podchodzi z racji tej "meleksowatości". Każdy lubi to co mu odpowiada, ale w dalszym ciągu twierdzę, że nie zdecydowałbym się na Multi z racji tej WIĘKSZEJ USTERKOWOŚCI. Co do ceny naprawy miałem na myśli właśnie awarie łańcuszka i sprzęgiełek w jednym. Oczywiście jak ktoś nie wymienia oleju, filtra i nie potrafi jeździć automatem, to potem są tego efekty w postaci remontu opiewającego na 6000 zeta. Chciałbym zapytać o wiedze panów na temat eksploatacji automatów, jak należy jeździć z taką skrzynią. Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć? Bo znam kilku ludzi, którzy mają ASB, a po podaniu kilku terminów i techniki jazdy robili rozdziawione gęby. :polew: :polew: :polew: :polew:.

Niestey ale zdarzają się tacy, a potem płacz bo skrzynia do remontu, a rachunek 3-4 a nawet 6 tysięcy.

Przykazania szczęśliwego użytkownika Multitronika są następujące:

- wymiana oleju co 60tyś (i to tylko tego określonego specyfikacją producenta - żadnych innych)

- rezygnacja z wyścigów od świateł do świateł (ciągłe przyspieszenia i hamowanie dosłownie zabijają skrzynię)

- aktualizacja oprogramowania na nowsze (takie które lepiej traktuje skrzynię, trzymając ją dalej od max momentu)

- eksploatacja w terenie górskim = zdecydowanie na nie

- można zapomnieć o korzystaniu z haka

- nie przełączać na N w trakcie jazdy ani na krótkich postojach (to w zasadzie dot. wszystkich skrzyń automatycznych, głupi nawyk ludzi jeżdżących wcześniej manualem)

- celem eliminacji drgań - pilnować aby dwumas był w dobrej kondycji // modyfikacja sprzęgła na 7 lamel

Sakul - mimo wszystko uważam, że Twój scenariusz dla przekładni CVT jest zbyt czarny ;) Troszkę więcej optymizmu...

Opublikowano

Wystarczy stosować sie do zasad kolegi bart-S a wszystko będzie w najleprzym porządku Negatywne opinie o tej skrzyni zazwyczaj są od osób których " kolega kolegi kuzyn miał taką skrzynie i nie poleca" sami użytkownicy nawet po wielu naprawach np. paw1792 chyle czoła :hi: ipozdrawiam niechcą się z nią rozstac a tak pozatym przy tej klasie aut dziwne żeby jaka kolwiek naprawa była tania :) ...no ale cóż za prestiż trza płacić :gwizdanie:

Opublikowano

1,5 roku użytkowania.

Zero problemów.

Jedyny koszt, to wymiana filtra i ATF.

Opublikowano

login642 możesz opisać jakiego rodzaju miałeś to szarpanie i co mechanik zrobił??? ja mam multi zrobiłem ponad 10 tys. km i od czasu do czasu na niskim biegu szarpie ale ogólnie skrzynia spisuje się super.

Opublikowano

największe szarpnięcie miałem jak nagle wcisnąłem gaz do końca pozatym trzymał wysokie obroty jak puściłem gaz mechanik mi przeczyścił jakąś sąde lub czujnik teraz dokładnie nie pamiętam. Z tego co wiem jak szarpie na niskich obrotach to będzie chyba coś poważniejszeego jest o tym na forum ale nie pamiętam gdzie

Opublikowano

właśnie u mnie czasami szarpie nie jest to regularne raz się zdarzy na jakiś czas nieraz zrobię 1000km jak jadę do mechanika aby zobaczył o co chodzi zostawię mu auto on jeździ i mówi że wszystko w porządku... jak to mówią: "u dentysty ząb nie boli...."

Opublikowano

Bartek to w naszych autach z multi jest dwumas ? :shocked::kox: napisz cos wiecej prosze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...