Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Ciągły problem z dymieniem - zrobione Logi


ocinus

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

Witam koledzy dawno o nic nie pytałem ale już nie mogę wytrzymać problemu jaki mnie nurtuje. Przejścia z zatarciem silnika opisywałem w tym poście http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t64137.0.html;highlight=ocinus

Teraz po przeczytaniu różnych forum i tak nic nie wymyśliłem w sprawie dymienia mojego auta na niebiesko. Rok temu wymieniałem silnik i turbo po zatarciu na początku gdy było zimne dymiło na niebiesko ale jak złapie 70 stopni to jest ok. Na forum dowiedziałem się że mogło walnąć olej do wydechu jak padła turbina i musi się to wypalić. Zrobiłem 20tyś km i dalej to samo olej to Motul Specific 505.01. myślałem że to uszczelniacze zaworowe ale jak odpalam auto to nie ma żadnego dymu nawet jak przy gazuję do 1500-2000obr dopiero po 2-3 min jak dodam do 2000obr to wali na niebiesko z rury. Jak chwilkę potrzymam 2000obr to dymu nie ma i znów trzeba chwile odczekać. Podczas jazdy dymi jak przyspieszam ale od 60-70 stopni już nie. Korekcja na wtryskach jest ok. kąt wałka ok. Teraz jak były mrozy (15-18 na minusie) to wciągnął trochę oleju a po wymianie silnika do wymiany oleju praktycznie nic nie dolewałem. Już myślałem że w katalizatorze może się kumuluje dym i jak dam gazu to go wywala. Swego czasu rozpiąłem wąż od odmy i założyłem butelkę żeby zobaczyć ile wali oleju z odmy. Po około miesiącu i jakiś 2000km oleju uzbierało się około 25ml. Gdzieś na forum czytałem że w AVF z 2002r był problem z odmą (pokrywa zaworów) ale dokładnie nie pamiętam co dokładnie było nie tak. najbardziej mnie boli że silnik jaki założyłem miał przebieg 21000km z tego co wiem ( sprzedawca polecony przez jaro4444 więc raczej sprawdzony ) a i tak coś nie tak. Najgorsze jak auto za 40tys zł zostawia kłębu dymu.

Koledzy mam nadzieję że coś wymyślicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to na niebieskawo może jeszcze dymić jak do mieszanki dostaje się ciecz chłodząca więc może to uszczelka pod głowicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Witam koledzy dawno o nic nie pytałem ale już nie mogę wytrzymać problemu jaki mnie nurtuje. Przejścia z zatarciem silnika opisywałem w tym poście http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t64137.0.html;highlight=ocinus

Teraz po przeczytaniu różnych forum i tak nic nie wymyśliłem w sprawie dymienia mojego auta na niebiesko. Rok temu wymieniałem silnik i turbo po zatarciu na początku gdy było zimne dymiło na niebiesko ale jak złapie 70 stopni to jest ok. Na forum dowiedziałem się że mogło walnąć olej do wydechu jak padła turbina i musi się to wypalić. Zrobiłem 20tyś km i dalej to samo olej to Motul Specific 505.01. myślałem że to uszczelniacze zaworowe ale jak odpalam auto to nie ma żadnego dymu nawet jak przy gazuję do 1500-2000obr dopiero po 2-3 min jak dodam do 2000obr to wali na niebiesko z rury. Jak chwilkę potrzymam 2000obr to dymu nie ma i znów trzeba chwile odczekać. Podczas jazdy dymi jak przyspieszam ale od 60-70 stopni już nie. Korekcja na wtryskach jest ok. kąt wałka ok. Teraz jak były mrozy (15-18 na minusie) to wciągnął trochę oleju a po wymianie silnika do wymiany oleju praktycznie nic nie dolewałem. Już myślałem że w katalizatorze może się kumuluje dym i jak dam gazu to go wywala. Swego czasu rozpiąłem wąż od odmy i założyłem butelkę żeby zobaczyć ile wali oleju z odmy. Po około miesiącu i jakiś 2000km oleju uzbierało się około 25ml. Gdzieś na forum czytałem że w AVF z 2002r był problem z odmą (pokrywa zaworów) ale dokładnie nie pamiętam co dokładnie było nie tak. najbardziej mnie boli że silnik jaki założyłem miał przebieg 21000km z tego co wiem ( sprzedawca polecony przez jaro4444 więc raczej sprawdzony ) a i tak coś nie tak. Najgorsze jak auto za 40tys zł zostawia kłębu dymu.

Koledzy mam nadzieję że coś wymyślicie.

A przy wymianie silnika sprawdzaeś turbo?

Twój opis może wskazywac na uszkodzony uszczelniacz w turbinie. A 2 pytanie czy masz chłodniczkę recyrkulacji spali? Bo jeśli tak to ona może mieć uszkodzoną membramę i puszczać na zimnym min. ilość wody do turbo!! Tu ewidendtnie jest problem mechanivzny i nie pomoże zrobienie logów:) Sprawdz czy do oleju nie przybywa wody i napisz co i jak. POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AVF nie ma chlodnicy spalin. Dla dobrej analizy podrzuc komplet logow statycznych i dynamicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli oleju nie bierze to nie kumam o co kaman .. ale z opisu wskazywało by na zapchany kat jak się rozgrzeje do poddymia. dziwne że tak długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym to efekt złego procesu spalania. Moze to byc wina PD lub EGR lub..., wiec logi moga ukierunkowac poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy do logów zabieram się już rok i nie mogę zrobić ale bez tego jak widzę się nie obędzie, co do turbo to było wymieniane na nowe podczas wymiany silnika, PD korekcje są ok a płynu chłodzącego nie ubywa więc uszczelkę wykluczam. Jak w weekend będzie ładna pogoda to postaram się zrobić logi. Oleju w styczniu jak były mrozy trochę wciągnęło i ja raczej obstawiaj turbo :wallbash: bo niby nowe ale nigdy do końca nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnienie turbiny, pompowtryski lub EGR. Weź zaślep mechanicznie EGR kawałkiem jakiejkolwiek blachy (nawet z wieczka od słoika) i przetestuj co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnienie turbiny, pompowtryski lub EGR. Weź zaślep mechanicznie EGR kawałkiem jakiejkolwiek blachy (nawet z wieczka od słoika) i przetestuj co się dzieje.

Kolego czy chodzi dokładnie o uszczelniacze od wtrysków czy całe wtryski, a EGR zaślepić w miejscu tej cienkiej rurki co idzie od wydechu ?

Koledzy mam jeszcze jedno pytanko czy jest sens jechać do Rogalotti'ego czy On będzie w stanie coś wskórać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AVF nie ma chlodnicy spalin. Dla dobrej analizy podrzuc komplet logow statycznych i dynamicznych.

a jednak :cool1:

nie znalazlem informacji, jak wyglada zuzycie oleju? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym to efekt złego procesu spalania. Moze to byc wina PD lub EGR lub..., wiec logi moga ukierunkowac poszukiwania.

Wydaje mi się że to raczej kwestia spalania oleju silnikowego, zły proces spalania powodowałby czarny dym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym to efekt złego procesu spalania. Moze to byc wina PD lub EGR lub..., wiec logi moga ukierunkowac poszukiwania.

Wydaje mi się że to raczej kwestia spalania oleju silnikowego, zły proces spalania powodowałby czarny dym.

nie koniecznie. czarny dym to objaw skrajnego przedawkowania lub brak rozpylania.

zdarza sie ze uszkodzony egr powoduje niebieskawe dymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już 2 uszkodzone egery i w żadnym wypadku nie dymił na niebiesko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już 2 uszkodzone egery i w żadnym wypadku nie dymił na niebiesko

a ja w 2 autach mialem dokladnie taki objaw

wszystko zalezy od rodzaju uszkodzenia egr.

moga miec uszkodzone silowniki.

moga sie zacinac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...