MARTiiii Opublikowano 27 Czerwca 2006 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Czy możliwe jest podniesienie obrotów z np. 850rpm na 920rpm. No może nie tak dokładnie ale mam taki problem, że układ wydechowy wpada mi w rezonans na zimnym silniku i przy skręcaniu kołami. Lekarstwo to dotknięcie lekko pedału gazu. Dlatego też pomyślałem o leciutkim zwiększeniu minimalnych obrotów na luzie. Czy to trudne, możliwe, co z sobą niesie?
Radek321 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Jest to możliwe trzeba troszecze linke podregulować tak mi się wydaje
dark79 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Jest to możliwe trzeba troszecze linke podregulować tak mi się wydaje w dieslu nie ma linki :mrgreen: ale z tego co wiem to mozna ale to chyba jest związane z dawka paliwa, moge się mylić, baskecior czy spanky powinni sie wypowiedzieć
szogun0 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Można adaptować obroty biegu jałowego, trzeba tylko odpowiedni login znać (nie wiem jak w AFN, ale w 1Z można). Ale czy te które masz obecnie (fabryczne) tak bardzo ci przeszkadzają. A czy nie lepiej zająć się układem wydechowym, żeby w rezonans nie wpadał.
spanky Opublikowano 27 Czerwca 2006 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Czy możliwe jest podniesienie obrotów z np. 850rpm na 920rpm. No może nie tak dokładnie ale mam taki problem, że układ wydechowy wpada mi w rezonans na zimnym silniku i przy skręcaniu kołami. Lekarstwo to dotknięcie lekko pedału gazu. Dlatego też pomyślałem o leciutkim zwiększeniu minimalnych obrotów na luzie. Czy to trudne, możliwe, co z sobą niesie? to nie Ty pomyslales ;-) Głowny problem to wpadajacy w drgania uklad wydechowy tylko przy zimnym silniku (wystyraczy dotnąc tłumika lub dodać gazu i przestaje). Tryb awaryjny jaki mi sie zdaza czasami przy b.wysokich >4200 obrotach (niezawsze) to tylko luźna hipoteza, że być może ... przez to. Bo nic innego nie dolega temu silnikowi, żadnych błędów, turbina przedmuchana. tez mam silnik 1.9 TDI AVG i podobny problem ... (jezeli to mozna nazwac problemem ;-) ) rzeczywisice czasami silnik jak jest zimny to caly uklad wydechowy wpada w wibracje ( dwie koncowe fajki trzesa sie jak galarety :twisted: ) i rzeczywiscie lekkie dodanie gazu i prolem znika .... nie mam zabardzo czasu sie tym zajac ale osobiscie podejrzewam ciut za niskie obroty na biegu jałowym (choc troszke wydaje mi sie to malo prawdopodobne) ...... jak bede mial chwile czasu to podepne pod Vag'a i je delikatnie podciagne ... zobacze co bedzie .... ;-) da sie tylko potrzeba podpiac Vaga i znac login ..... ale zanim to zrobisz sprawdz jakie masz teraz obroty na biegu jalowym ... mozna je podciagnac delikatnie ale tak zeby byly w dopuszczalnych granicach .....
Sprinter Opublikowano 27 Czerwca 2006 Opublikowano 27 Czerwca 2006 Ma ktoś loginy na adaptację takich kwestii w AFN ?
MARTiiii Opublikowano 27 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2006 W sumie może i tak Spanky. Nie wiem... :mrgreen: W tej chwili gdzieś są na 850rpm. Niektórzy wiedzą o co biega z tym układem wydechowym - inny temat niedawno zakładany przezemnie. To nie takie proste... w tej chwili to najprostsze rozwiązanie, bo nie wiadomo do końca dlaczego tak się dzieje. Wystarczy, że lekko dodam gazu i problem przestaje istnieć. Czyli minimalne obroty na luzie ustawiłbym trochę powyżej 900rpm i będę miał spokój na jakiś czas. BO czy to przez koło dmumasowe to do końca nie jestem pewien, a czy to przez tą siatkę przed katalizatorem też nie i ZONK
Wihajster Opublikowano 28 Czerwca 2006 Opublikowano 28 Czerwca 2006 a swoja droga ciekawe czy ktos z was wie dlaczego w autach audi vw w silnikach montowanych poprzecznie obroty sa zawsze wyzsze od montowanych wzdluznie o jakies 60-70obr/min bo ja do dzis nie wiem czemu tak jest :twisted:
Pikuś Opublikowano 2 Listopada 2006 Opublikowano 2 Listopada 2006 Ja nie dlugo bede zmienial u siebie kat wtrysku, dawke paliwa i obroty, al ogin jak sie nie myle to 12233
adadur Opublikowano 2 Listopada 2006 Opublikowano 2 Listopada 2006 Martiiii: słuchaj mam od dłuższego czasu identyczny problem, nic nie kombinuj to nie jest wina tłumików, zawiesia ani prawdopodobnie kata. Poprostu plecionka padła - może zewnętrznie ładnie wygląda ale wenątrz ona nie jest już plecionką ale "rurą". Prawdopodonie w listopadzię się będę chciał zając tym tematem. U mnie delikatne dotknięcie wydechu czy lekkie (minimalne) dodanie gazu uspokaja buczenie/rezonans skupiający się w okolicach środkowego tłumika. Jak podwiesiłem wydech troszkę wyżej za rurę przed środkowym tłumikiem to ustało ale zato przy jeżdzie zaczęło jeszcze upierdliwiej buczeć - także koniec z półśrodkami!!!
chrapusta Opublikowano 8 Czerwca 2007 Opublikowano 8 Czerwca 2007 u mnie było to samo - plecionka panowie, plecionka - misio który wspawywał twierdził że to głupota bo nie ma przedmuchów, ale była już mocno nadwyrężona i o dziwo - ku jego zaskoczeniu - pomogło - dodatkowo - zrobiłem sobie dodatkowy uchwyt na wysokości końca skrzyni biegów - wkręciłem uchwyt z gwintem do jednego z otworów w obudowie skrzyni i na nim podwiesiłem na gumie dodatkowo wydech - dość długi odcinek w tych audi jest bez zawieszenia i wszystko spoczywa na koszyku - pewnie dlatego tak często padają - teraz jak ręką odjął spokoj i cisza, lekko zaczęło być słychać ostatni oznowu końcówkę wydechu - przy dotknięciu dosłownie była cisza - wymieniłem wszystkie gumy (są 3) na nowe -zapłaciłem za nie 20 zł i mam znowu cisze i spokój. też miałem pomysł podnoszenia obrotów - nie ma co - najpierw koszyk a potem poduszki pod silnikiem, dopiero jeśli nie pomoże to obroty ruszajcie.
szamot Opublikowano 9 Czerwca 2007 Opublikowano 9 Czerwca 2007 U mnie występuje identyczna usterka, po minimalnym dodaniu gazu rezonans od tumika ustaje. Ile kosztuje taka siatka ?
andrzej710127 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Opublikowano 9 Czerwca 2007 cena tego tłumika drgań zaczyna się od 60 zł te lepsze posiadają dodatkową siatkę od wewnątrz uzupełnij profil
chrapusta Opublikowano 17 Czerwca 2007 Opublikowano 17 Czerwca 2007 sam koszyk kosztowałmnie 35 - normalnie sklpey golą po 70 nawet - za spawanie dałem 40+napiwek dla pracownika - przyłożył się i robił w sobotę po godzinach. całk. koszt nie więcej niż 100 zł
mlodyy Opublikowano 17 Czerwca 2007 Opublikowano 17 Czerwca 2007 wymien łącznik (plecionke) i bedziesz mial spokój niedawno sam to przerabialem drążek od skrzyni biegów mi szalal kiera drżała lekie dodanie gazu lub dotknięcie wydechu i nie bylo tego wymienilem plecionke koszt plecionki 35zł + pospawanie tego browar i ja wymienilem uszczelki 11zł wiec nie kmin nic tylko wymien i problem z glowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się