Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tylne szyby elektryczne od A do Z


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

Bardziej mi chodzi np zaczynam od plastiku tak gdzie podstopnica ? Później próg ? Jak jest mocowany , czy konieczne jest zdjęcie uszczelki drzwi ? Jeśli tak to jak ? Na słupku B są powyżej progu dwa plastiki czarny i wyżej szary pod sam sufit , który zdjąć pierwszy i jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zaczynasz od podstopnicy, 2 śrubki, potem podwarzasz stopniowo próg jest na zaczepach metalowych, trzeba delikatnie podwazac bo lubi pękać. Potem zdejmujesz ten szary plastik przy podsufitce, wysuwając go do góry, potem sciągasz dolny plastik na słupku B. Potem kolejne zaczepy na progu dolnym z tyłu, i na koniec odkręcasz śróbke przy tylnej kanapie. Nie musisz sciągać uszczelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzięki, z ta cierpliwością do tego będzie chyba najwięcej problemu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie bo elektryka na tył już wpadła ale pojawił się między czasie problem z pompką centralnego i po zaprogramowaniu pilotów na nowo to nie działa otwieranie i domykanie szyb z pilota, coś może być nie tak z modułem konfortu czy piloty jakoś czeba jeszcze zaprogramować na to? Tak poza tym wszystko działa?:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pompka wpadła o takim samym numerze? bo nei kazda obsługuje pomykanie i otwieranie szyb z pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz progi, zaczynajac od przodu idac w tył, na srodkowym slupku zdjemujesz najpierw górny plastik delikatnie podwazajac górną cześć a pożniej wysuwająć w góre.

Ogólnie to ogarniesz okiem, dużo cierpliwości i do podważania radził bym ci wziąść coś o dużej powierzchni żebys później nie myszkował po alegro.

Powodzenia:wink:

Ja bym raczej zaczął od tyłu,lepiej schodzi. Po kolei: zdejmujesz siedzenie tylnie wrywając je do góry. bardziej od strony tej gdzie trzyma się nogi. Tam zauważysz wkręta. oczywiście odkręcasz go. z przodu tam, gdzie kierowca lub pasażer ma nogi na 2 wkrętach siedzi maskownica progu )jeden wkręt u góry i dolny za zaślepką - trzeba podważyć wąskim minusem śrubokrętem. Potem ciągniesz próg od tyłu do słupka B, tak jak kolega powiedział delikatni, ale mocno i z wyczuciem , hehehehe ;) potem od przodu do słupka B. Kolejnie na słupku B tę jasną maskownicę, przy dachu z jednej strony drzi tylnich i z drugiej strony drzi przednich na słuku B podważasz długim śrubokrętem minusem, proponuję delikatnie bo przy uszczelce pęka ten plastik. siedzi to na zatrzaskach u góry i na wsuwkach u dołu. u dołu wsuwski siedzą na bolcach od czarnego platiku. Czarny wyjmuje się wduszając dwa bolce które siedzą w karoserii aby odblokwać maskownicę i przesuwamy ku górze...wsio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej zaczął od tyłu,lepiej schodzi. Po kolei: zdejmujesz siedzenie tylnie wrywając je do góry. bardziej od strony tej gdzie trzyma się nogi. Tam zauważysz wkręta. oczywiście odkręcasz go. z przodu tam, gdzie kierowca lub pasażer ma nogi na 2 wkrętach siedzi maskownica progu )jeden wkręt u góry i dolny za zaślepką - trzeba podważyć wąskim minusem śrubokrętem. Potem ciągniesz próg od tyłu do słupka B, tak jak kolega powiedział delikatni, ale mocno i z wyczuciem , hehehehe ;) potem od przodu do słupka B. Kolejnie na słupku B tę jasną maskownicę, przy dachu z jednej strony drzi tylnich i z drugiej strony drzi przednich na słuku B podważasz długim śrubokrętem minusem, proponuję delikatnie bo przy uszczelce pęka ten plastik. siedzi to na zatrzaskach u góry i na wsuwkach u dołu. u dołu wsuwski siedzą na bolcach od czarnego platiku. Czarny wyjmuje się wduszając dwa bolce które siedzą w karoserii aby odblokwać maskownicę i przesuwamy ku górze...wsio

No, każdy ma swój sposób, wystarczy sie dobrze przyjrzeć i człowiek ogarnia co i jak :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też właśnie rezam tylnie szybki. Mam już zamontowane ramki, pociągnąłem kable od silniczka i przełącznika i założyłem boczki. ale narazie mam problem bo tylko jeden jak ja to nazywam zestaw, czyli kabel od końca wtyczki kabla głównego do silniczka i do przełącznika mi działa. dwa pozostałę, załóżmy prawy tył i prawy przód oraz lewy przó czyli ten od kierowcy nie uruchamiają mi silniczka. posprawdzam jeszcze kable czy płynie prze nie prąd, ale mam takie pytanie. czy wszystkie szyby działają tylko wtedy gdy są podpięte wszystkie włączniki szyb, czy każdy oddzielnie może działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pompka wpadła o takim samym numerze? bo nei kazda obsługuje pomykanie i otwieranie szyb z pilota.

Pompka była dokładnie wyczyszczona i zaczeła działac, tylko domykanie/otwieranie nie działa.

---------- Post dopisany 20-05-2013 at 11:28 ---------- Poprzedni post napisany 18-05-2013 at 18:47 ----------

Chłopaki to jak to jest z tym domykaniem szyb jak miałem całą kompletną wiązke od polifta i wszystko było P&P i po załozeniu nie działa domykanie ani otwieranie z pilota ani z kluczyka w zamku? cos przeba zniemić w imstalacji (podpiąć się w inne piny) czy to jest wina centralki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz w starej wiazce gdzie byl wpiety przewod koloru bialego chyba z zoltym paskiem i zobacz czy w nowej wiazce 4x jest tak samo (w tym samym miejscu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem to i zobaczyłem że w wiązce z 4 el szyb jest 6 kabli w tej kostce pod nogami kierowcy a w tej starej jest 8. Wiazka była kupiona od kolegi z forum który pisał że była z 2000 roku. Dlaczego w tej z 4 el szybami jest 2 kable mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz ile kabli dochodzi do silniczka w tylnych dzwiach to Ci napisze jaka to wiazka, bardzo prawdopodobne ze brakuje kabla ktory jest w "poliftach"

---------- Post dopisany at 19:02 ---------- Poprzedni post napisany at 19:01 ----------

na to ze jest 8/6 kabli nie patrz bo te kable moga byc w innej kostce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od gory 2 sztuki..... ja zawsze od gory podwazam, i jak wyjda zatrzaski to odchylam i pociagam do gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki bedziem jutro dzialac z elektryka :decayed:

---------- Post dopisany at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany at 11:57 ----------

no i dzisiaj troche porezalem sobie, sciagnalem te slupki ( nie obylo sie bez pekniec jednak, zatrzaski za mocno trzymaly , a plastik za miekki )

posciagalem progi itp, boczki, poprzekladalem dekory lampki no i przymierzam nowe silowniki pod ramke i zonk :facepalm:

myslalem ze mozna rozwiercic nity od strony boczka a te nity j**ane od srodka :banan: no i trzeba sciagac ramki tego nie wiedzialem :facepalm:

pytanie czy ramki trzymaja sie tylko na 4 duzych torxach po bokach czy jeszcze gdzies??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i Pany , w którym miejscu najlepiej bedzie podwazyc a w sumie w którym mijejscu sa zatrzaski , na jakiej wysokosci??

View image: 2013 04 12 10 37 14

No widzę, że prawy na zdjęciu już z lewej strony pęknięty od podważenia. Właśnie na to trzeba uważać. Tak jak kolega poweidział, od góry podważać. A tam są nawet takie wycięcia orginalnie, może właśnie tędy się czymść wąskim i sztywnym podważa.

---------- Post dopisany at 22:33 ---------- Poprzedni post napisany at 22:30 ----------

ok dzieki bedziem jutro dzialac z elektryka :decayed:

---------- Post dopisany at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany at 11:57 ----------

no i dzisiaj troche porezalem sobie, sciagnalem te slupki ( nie obylo sie bez pekniec jednak, zatrzaski za mocno trzymaly , a plastik za miekki )

posciagalem progi itp, boczki, poprzekladalem dekory lampki no i przymierzam nowe silowniki pod ramke i zonk :facepalm:

myslalem ze mozna rozwiercic nity od strony boczka a te nity j**ane od srodka :banan: no i trzeba sciagac ramki tego nie wiedzialem :facepalm:

pytanie czy ramki trzymaja sie tylko na 4 duzych torxach po bokach czy jeszcze gdzies??

tak 4 x duży torx. Doradzę ci żeby przed ściągnięciem ramki zaznaczyć na karoserii lekkimi nacięciami nozyka w którym miejscu siedzi ramka. Bądzie ci lepie spasować albo starą albo nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak wiem zeby zaznaczyc , nie no stare ramki bede kladl, tylko silowniki bede donitowywal , myslalem ze da sie to zrobic na drzwiach a tu zonk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...