Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana tylniej wycieraczki z A4 B8 Q5


RS

Rekomendowane odpowiedzi

I u mnie nowy zestaw :naughty: :> Wycieranie 250 % lepsze w porównaniu z zestawem ORI [b6] :decayed: - polecam ten "mod" :good: :good: :good:

Ciężko zdjąć to stare ramię , ja jednak zastosowałem ( wykombinowałem) domowy ściągacz i poszło "jak lala" :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie lekko odmienne..

Chce wywalić wycieraczkę całkowicie, po jej odkręceniu i zdjęciu ramienia został metalowy króciec. Teraz mam pytanie jak go wymontować? Podejrzewam że muszę się do niego dostać od środa, czyli tapicerka do zdjęcia? Ale może jednak się mylę ? :gwizdanie:

Może ktoś coś poradzi :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ramie od octavi 2 polo z 2010 pasuje a cena w aso 70 zł

Jestes pewny zakladales? :mysli:spryskiwacz tez i oslonka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tego moda warto podzielić pracę na dwa etapy:

Spryskanie nakrętki blokującej ramię wycieraczki WD-40 lub podobnie działającym środkiem.

Odczekać kilka dni i zabrać się za zdjęcie ramienia. Bez problemu ramię można zdjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

Krótkie pytanie do tych co już zrobili wymiankę - rozważam opisanego modzika tylko jak wygląda kwestia skuteczności zbierania nowej z Q5 w odniesieniu do standardu :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo skuteczna :) Co prawda po 5 miesiącach zaczęła mi trochę skrobać po szybie, ale umyłem pióro, obróciłem drugą stroną i działa jak nowe :) Także zarówno do B7 jak i B6 śmiało zakładać, tym bardziej, że cena w ASO za Q5 jest niższa niż do A4.

Do ściągania wycieraczki z trzpienia warto użyć trochę siły i po odkręceniu śruby mocno poruszać prawo / lewo i góra / dół. W końcu puści i zejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja lekko przyciolem sprezynke, zarobilem ladnie koniec i jest lepszy docisk no i zostalo na cukierki :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też poszedłem tym tropem.

Tyle, że ja zostawiłem sprężynę w spokoju a przewierciłem ramię wycieraczki (od strony mocowania, jakieś 3-4mm dalej niż mocowanie fabryczne sprężyny), otwór 3mm, w niego bolec stalowy i o bolec zachaczyłem sprężynę.

Efekt bardzo dobry, roboty 30-40 minut.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym B6/B7 wycieraczka ma około 340 mm, w Passacie B6 280, w Caddy około 400, z Polo najbardziej by odpowiadało bo ma około 335 mm. Ma ktoś może Polo IV po lifcie i może mi odpowiedzieć jak to ściera? Wydaje mi się że ramię podejdzie P&P.

Bez_tytu_u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie najpierw upewnijcie sie ze pasiek posiada sprysk tylnej szyby w wycieraczce a nie w stopie :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie najpierw upewnijcie sie ze pasiek posiada sprysk tylnej szyby w wycieraczce a nie w stopie :przebiegly:

Posiada, ale z Polo będzie moim zdaniem najlepsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiera spoko, tylko wyregulować dyszę spryskiwacza z tyłu to też sztuka :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiera spoko, tylko wyregulować dyszę spryskiwacza z tyłu to też sztuka :no:

Ja kupiłem nowe i są ustawione fabrycznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam nową dyszę i nie była ustawiona na pewno tak jak trzeba i kilka prób należy dokonać żeby jakoś to psikało :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również dzisiaj jestem po wymianie na zestawik z Q5, raczej przymusowo bo przez zalegający lód pod sprężyną ramienia, pękł plastikowy bolczyk, o który zaczepiona jest sprężyna. Z tego co zauważyłem w nowym ramieniu owy bolec jest już stalowy a nie tak jak w przypadku A4 plastikowy. Wymiana przebiegła sprawnie jednak nie obeszło się bez ściągacza.

Polecam moda bo jakość wycierania jest ogromna na korzyść Q5 mimo, że 2 miesiące temu miałem wymienione pióro na ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mordowałem sie ze ściągnięciem starej i za cholere po odkręceniu śruby 13 stki ramie nie chciało zejść wd-40 od tygodnia tam lałem codziennie i huśtałem i nic.... aż w końcu ,

ramie zeszło ale samo a metalowa tulejka została na trzpieniu :facepalm: , potem juz tylko bosch i uciąłem tulejke i teraz moge zakupić zestaw z Q5 bo stare ramie nadaje sie do piaskownicy dla Córki hehe

czyli polecacie, aha jeszcze jedno czy trzpień który wystaje z klapy pościągnięciu wycieraczki ma delikatny luz bo moim można obrócić o 0,5 cm jak to wygląda u Was, moze ktoś odchylic wycieraczke i ruszyć ja na boki jak jest wyłączona.....ciekawi mnie to bo tak naprawde powodem wymiany było to ze wycieraczka schodziła mi na klape tylną i tak naprawde chciałem ja o zęba podnieść ale wyszło jak wyszło i teraz trzeba niejako przymusowo moda wykonać:decayed:

---------- Post dopisany 05-05-2012 at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany 25-04-2012 at 19:54 ----------

potwierdzam cały zestaw 177 zł w ASO

---------- Post dopisany at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany at 21:21 ----------

potwierdzam cały zestaw 177 zł w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pir...le 3 podejścia do wycieraczki co 2-3 dni, popsikane odrdzewiaczem, WD40 i płynem hamulcowym ... efekt żaden, tylko poszarpane ramie od próby demontażu ściągaczem - chyba podłoże po nią coś metalowego i spróbuję jak nie pójdzie trzeba będzie zastosować metodę destrukcji ... a chciałem sobie mechanizm nasmarować bo zaczął sprzypiec jak 100 letnia szafa.

Zestaw z Q5 zamówiony

Sprawdzał ktoś zestaw ze skody Octavi ten nowszej - widziałem heckback'a i miął wycieraszkę areo ze spryskiem typu jak w naszych A4.

---------- Post dopisany at 07:57 ---------- Poprzedni post napisany at 07:57 ----------

Słuchajcie ta nowa nakładka z Q5 ma dysze w sobie już bo w ETKA nie ma śladu po osobnej dyszy jak w A4.

W octavi którą oblukałem dysze właśnie miała na tej nakładce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma, dysze kupujesz osobno, kosztuje ok 20 zł w ASO, ale możesz przełożyć starą, pasuje bez problemu, choć ja założyłem nową, jest idealnie ustawiona od razu i troszkę inaczej wyprofilowana, pryska bardzo ładnie na szybę.

ja z tego moda jestem bardzo zadowolony, szybka wycierana jest idealnie, czego nie można powiedzieć o standardowej wycieraczce w B6. pokuszę się może jeszcze o zestaw AERO na przód :)

pzdr.

---------- Post dopisany at 11:22 ---------- Poprzedni post napisany at 11:22 ----------

nie ma, dysze kupujesz osobno, kosztuje ok 20 zł w ASO, ale możesz przełożyć starą, pasuje bez problemu, choć ja założyłem nową, jest idealnie ustawiona od razu i troszkę inaczej wyprofilowana, pryska bardzo ładnie na szybę.

ja z tego moda jestem bardzo zadowolony, szybka wycierana jest idealnie, czego nie można powiedzieć o standardowej wycieraczce w B6. pokuszę się może jeszcze o zestaw AERO na przód :)

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem po wymianie wycieraczki i dodam dla potomnych.Ze względu na wieloklin na ośce przekładni (patrz zdjęcie)060720121165.jpg

Nie należy "szarpać" się z ramieniem wycieraczki prawo-lewo, bo możemy sobie narobić kosztów. Polecam skorzystanie ze ściągacza do łożysk - idzie od razu :banan:Żadne WD, i tego podobne specyfiki nie są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...