Doman13 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Witam Dziś już nie mogłem nie usłyszeć tego świergotu wydobywającego się spod maski Więc otworzyłem maskę i zacząłem nasłuchiwać. Wyszło mi ze świergocze napinacz który jest obok alternatora i z przodu pompy wtryskowej. Polałem go wodą i na chwilę przestał świergotać ale jak wysechł (wychlapał wodę) to zaczął świergotać na nowo. Teraz pytania: 1. czy ten napinacz podlega wymianie podczas robienia rozrządu? 2. czy po wymianie tego napinacza trzeba będzie ustawiać kąt wtrysku? 3. Ile taki napinacz kosztuje? 3. Czy dużo jest roboty z jego wymianą i rozgarnięta złota rączka poradzi sobie z jego wymianą, czy lepiej zostawić jego wymianę zaufanemu mechanikowi. Pozdrawiam
goralesko25 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 najlepiej go wymienić tym bardziej że go słychać co do kosztów to jakieś 250zł i tak zwana przez ciebie złota rączka jak ma pojecie to powinna sobie poradzić bez problemu
Przemots Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Nie trzeba ustawiać kąta wtrysku i napinacz który Ci piszczy napina pasek wielorowkowy więc rozrządu nie trzeba ruszać bo się jego to nie tyczy
Doman13 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Opublikowano 20 Marca 2010 dzięki panowie tymczasem ma ktoś instrukcję jak ten napinacz wymienić? chodzi mi o to czy jakieś specjalne narzędzia są potrzebne. Nie chcę mieć zonka jak ustawię wzmocnienie przednie w położeniu roboczym i zatrzymam się na jakiejś końcówce. Ta złota rączka to ja. I może krótka instrukcja jak się do tego napinacza zabrać i jak po zdjęciu go zamontować.
franek84 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 kolego jak kupiłem auto to była pęknięta sprężyna napinacza -koszt tego zabiegu był ok 350 zł łącznie z napinaczem bo niestety mechanik musiał ściągać cały przód bo podobno nie da się inaczej
krzysztof61 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 nie trzeba sciagac przodu . mozna go wyjac zdejmij alternator i wisko .
boss_222 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 u mnie też tak świergotał ten napinasz a dziś urwał mi się pasek wieloklinowy czy to piszczenie mogło być tego przyczyną?
rikardo Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 u mnie też tak świergotał ten napinasz a dziś urwał mi się pasek wieloklinowy czy to piszczenie mogło być tego przyczyną? Piszczenie to sygnał, że któryś z elementów osprzętu stawia opór lub pasek nadaje się do wymiany. Musisz sprawdzić każdą z rolek napędzaną tym paskiem chyba, że jesteś pewien rolki napinacza.
songo Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 koszt napinacza waha sie od 160zł w zwyż,ja za swój płaciłem 298zł a co do wymiany to kumpel w tamtym tygodniu kierując się wskazówkami z forum właśnie sam sobie go wymieniał i mówił że wszystko jest super opisane a wymiana jest bardzo prosta. mi wymieniał to w tamtym roku znajomy mechanik i zajęło mu to pół godziny bez rozbierania rzadnego przodu i kazał sobie 50 zł za robote.
Doman13 Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Opublikowano 21 Marca 2010 Nie wyobrażam sobie jak to wymienić, bez chociażby przestawienia przodu w pozycję roboczą (mądre sformułowanie z mądrej książki o A4, które strasznie mi się podoba, a w rzeczywistości to chodzi o zdjęcie zderzaka i odkręcenie wzmocnienia przedniego i odsuniecie go na specjalnie wkręconych w tym celu długich śrubach). Ale jestem umówiony z grzankiem85 na oględziny i ten regionalny znachor stwierdzi ostatecznie co to tak świergocze (oby pasek)
A-rek Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 u mnie też tak świergotał ten napinasz a dziś urwał mi się pasek wieloklinowy czy to piszczenie mogło być tego przyczyną? tak. pekla sprezyna w napinaczu i sie odchylil co spowodowalo przetarcie paska
wagabunda Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 nie trzeba nic ściągać w tym wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t14749.0.html;highlight=napinacz dark79 to opisał czytaj i do dzieła.
wojtek8899 Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Parę dni temu wymieniałem ww. napinacz u siebie. Nie ma dużo roboty wystarczy zdjąć zderzak, odchylić chłodnice z klimy i wyciągnąć chłodnice z wody. Aha wisko jest przykręcone od tyłu więc trzeba odkręcić alternator, żeby go obkręcić. Przyjemna robota na stołeczku przed autem:) Pozdro:)
kubardf Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 kolgo wymieniaj ten napinacz jak najszybciej. ja zwlekałem z wymianą jakies 3 tygodnie az do wczoraj. przez ten napinacz strzelił pasek i jakimś cudem wkręciło go w rozrząd. jutro bede wiedział czy do remontu silnik.
Doman13 Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Auto stoi i czeka na magika który podjedzie i obsłucha ostatecznie ten świergot. Auto ruszę dopiero wtedy gdy będzie ten świergot uciszony. hej dzięki wszystkim za rady[br]Dopisany: 22 Marzec 2010, 23:10_________________________________________________czujecie? pisze tak na przestrogę co do zakładów mechanicznych... zadzwoniłem dziś do jednego i pytam czy zaradzą na świergotanie napinacza (sprawdziłem go i jest przekrzywiony do dołu i trochę już haruje pokrywę rozrządu) Oni mi na to ze oczywiście ale muszą w tym celu rozebrać cały przód, powiedziałem im ze nie trzeba ściągać przodu a oni mi ze to jest niemożliwe. ot mechanicy....
jasiek Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Tylko przestrzegam przed kupnem no name china ja tak zrobiłem z oszczedności i tak mi wyszlo ze zajechało pompę od wspomagania bo napinacz był za ciasny i nie miał swojej pracy tak oto zakończyła sie przygoda z tanim napinaczem
MalyBuli Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 tak jak kolega "jasiek" pisze żadnych no name ja tez kupiłem jakieś tańsze już 2-szlak je trafił i teraz mam ori i narazie spokój
dawidg2 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 300 zł za napinacz? Nie załamujcie bo mi też świergocze.
MalyBuli Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 lepiej zapłacić raz za cześć i robotę niż 3 razy
dawidg2 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Zobaczę jeszcze bo narazie trochę cienko z kasą. ech a mam olej i przegub jeszcze do wymiany. A świerszczy tylko trochę na zimnym silniku to może jeszcze trochę pojeżdzę na tym napinaczu zwłaszcza że mi się szykuje rozrząd za kilka tysięcy a może teraz odstawię auto praktycznie to nie będzie mi przeszkadzać tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się