Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Dziwne przerywanie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

stp dolewam regularnie jak zaleca producent, to raczej nie padające pd-ki, no bo skąd by pochodziło to kichanie/syczenie, coś na bank z ciśnieniem. Nie wiem gdzie jest w b7 EGR :embarrassed: .. też gdzieś po prawej stronie patrząc z wnętrza auta?

Opublikowano

Egr jest z prawej strony jak stoisz przed otwartą maską a z lewej jak siedzisz za kierownicą

Opublikowano

Egr jest z prawej strony jak stoisz przed otwartą maską a z lewej jak siedzisz za kierownicą

kolego majki chyba odwrotnie

Opublikowano

Egr jest z prawej strony jak stoisz przed otwartą maską a z lewej jak siedzisz za kierownicą

kolego majki chyba odwrotnie

Hmm to moze faktycznie w BPW jest z prawej strony jak siedzisz za kierownicą ale w BLB jest tak jak napisałem

09042010689.jpg

09042010688.jpg

na zdjeciu widac ze u mnie brakowało grzybka w zaworze, poprostu odleciał :gwizdanie:

Ale widze ze juz sie pokazały ori zawory na allegro

http://allegro.pl/item993452120_zawor_egr_audi_2_0_tdi_a4_a6_nowy_oryginal_vdo.html

Opublikowano

sorki za ot. masz hidy wstawione ??:), nie ma błedu?

Opublikowano

sorki za ot. masz hidy wstawione ??:), nie ma błedu?

Ja nie mam błędów bo nie mam kolorowego fisa tylko czerwony i nie mam tej opcji ze pokazuje mi spalone żarówki :gwizdanie:

Opublikowano

sorki za ot. masz hidy wstawione ??:), nie ma błedu?

nawet z HIDami idzie rozwiązać problem "przepalonej żarówki", mianowicie HIDY maja pobór mocy 35W a normalne żarówki 55W dlatego wystarczy dołożyć opornik tak żeby "komplet" miał 55W poboru i nie będzie już info o przepalonej żarówce :)

Opublikowano

no to nie wiem.. jak siedzę we wnętrzu auta to kichanie/posykiwanie słychać po prawej pod maską - przed pasażerem. Jarrrol napisz co powiedzieli w serwisie.

Opublikowano

przyczyny poszarpywania silnikow 2.0 tdi to:

1. elastyczna nieszczelnosc w dolocie. pojawiajaca sie w zaleznosci od warunkow otoczenia.

2. przycinajace sie PD.

3. uszkodzona tandem pompa, zbyt niskie cisnienie paliwa.

4. niestabilnie dzialajacy EGR.

5. niestabilna praca miernika masy

5 niestabilna praca miernika cisnienia doladowania

EGR znajduje sie -z lewej strony silnika w motorach BLB, BRE, BRD jak na fotografii powyzej

- z prawej w silnikach BPW

sugestia:

za poszarpywanie w czasie srednich przyspieszen, w zakresie obrotow 1700-2200 mozna podejrzewac EGR, poniewaz w momencie gdy jest niedomkniety, spada cisnienie doladowania.

mozna to zaobserwowac na biegu jalowym mierzac cisnienie w dolocie po minucie pracy bez dodawania gazu (egr sie wylacza, silnik przechodzi na czyste powietrze) ma wartosc ok 1030-1400 mBar. po dodaniu gazu ( wlacza sie EGR, dodaje ok 50% spalin) cisnienie spada deilkatnie ponizej lub do poziomu cisnienia atmosferycznego. przecietnie 990 mBar.

wiec w momencie gdy dodajemy gazu, a uszkodzony egr wpada w stan nieustalony, czyli kilka razy sie otwiera zamiast pozostac zamkniety, pojawiaja sie chwilowe spadki cisnienia w dolocie.

charakterystyczne bzykniecia slyszane w czasie poszarpywania, z lewej lub prawej strony silnika ( w zaleznosci od polozenia egr) to prawdopodobnie wlasnie dzwiek pracy zaworu.

Opublikowano

Musashi :notworthy: szacun za wiedzę.

Ogarnięty mechanik używając vag-a da radę sprawdzić te ciśnienia, o których piszesz?

Lepiej zrobić to jak najszybciej czy można trochę z tym pojeździć (nie mam jak wstawić teraz auta do warsztatu, potrzebne codziennie)?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

powinny byc widoczne

cisnienie doladowania zadane oraz odczytane, wskazania przeplywomierza oraz otwarcia EGR nalezy logowac jednoczesnie.

odczyty jednak sa minimalnie przesuniete w czasie, poniewaz wykonywane sa grupami sekwencyjnie.

aby odnalezc wlasciwe momenty nalezaloby stawiac markery w chwili szarpania.

hmm. kazde szarpaniae w ukladzie napedowym powoduje spore przeciazenia, szkodliwe dla dwumasa, szkrzyni, ukladu korbowodowo-tlokowego, nieszczesnego napedu walkow oraz pompy olejowej, rozrzadu,itd,......

jednak nalezy pamietac ze silnik nie jest zabawka, wiec spokojnie, najpierw diagnoza, nic nie powinno sie stac.

zawor EGR oryginalnie jest produkcji Siemens VDO. koszt 520-600 PLN.

do tego nalezy dokupic komplet srub, N 103 008 03 2szt

N 101 244 08 3 szt.

uszczelke 03G 131 547 F

o-ring N 905 216 01

pierscien uszczelniajacy 3C0 145 117 F

Opublikowano

Witam,

Niestety serwis ASO wydał wyrok na jeden z pompowtrysków :slina:

Wyrok brzmi:

038109101HH wałek rozrządu 1x2500=2500zł

038103673C 2GLB panewki 10x30=300zł

038109527AF oś dźwigienki 1x800=800zł

038109309C szklanki 8x120=960zł

038130079QX pompowtryskiwacz 1x2500=2500zł

Robocizna ok2000zł

Razem: ok 10000zł :shocked:

Nie podjąłem jeszcze decyzji.

Teraz mam kilka pytań do kolegów forumowiczów:

1. Naprawa będzie dokonywana w ASO. Czy jeśli tuż po naprawie (w trakcie jazdy próbnej/odbiorczej lub np. w ciągu tygodnia) objawy usterki powrócą,

to czego mogę wymagać od serwisu ASO? Czy oddadzą mi pieniądze za niewykonanie zlecenia? Czy może mam im nie płacić za robociznę?

Pytam się bo jakoś wątpię w to, czy aby na pewno to ten pompowtrysk powodował objawy mojej usterki.

2. Gdzie ewentualnie mogę kupić tańsze części?

3. Czy może ktoś chce kupić mój samochodzik?

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Opublikowano

sorry za mocne slowa ale VAG popierdolilo normalnie z tymi cenami :evil: przeciez to nie jest audi RS4 tylko kurna zwykle A4 z prawie podstawowym silnikiem ..............

jarrrol kup sobie na allegro najmlodszy z mozliwych silnik BMM z A3 , Golfa , Octavi II lib Leona i wsadz go do siebie , o tak :

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_swap_uszkodzonego_silnika_blb_na_bkd-t73643.0.html

wyjdzie cie to polowe taniej i bedziesz mial w koncu bezawaryjne auto.

PS. na alegro zanjdziesz caly komplet nowych PD w cenie jednego z ASO to tak bytw , jak bys sie upral na robote tego co masz , ktora uwazam za kompletny bezses...

Opublikowano

jarrrol,

tak moim zdaniem - nie uwierzę w ten pompowtryskiwacz, bo skąd niby ten dźwięk syczenia czy jak go nazywać, pojawiający się podczas poszarpywania?

No i po drugie - jak masz wywalić 10tysięcy pln na jakąś tam naprawę w serwisie, to nie lepiej już dorżnąć ten silnik do końca i wtedy kupić nowy (w znaczeniu, że następny) ? Przecież to ta sama suma wyjdzie a z tym pojawiającym się co jakiś czas przerywaniem to może jeszcze pojeździsz z ładnych kilkadziesiąt kkm...

pojedź do kumatego mechanika i niech najpierw zrobi to o czym pisał Musashi - sprawdzenie szczelności w dolocie, a później ew. wymiana egr, najwyżej wydasz te kilkaset zł co przy kwocie podanej przez aso jest chyba niczym...

pozdrawiam i życzę powodzenia.

Opublikowano

Jarrrol zadzwoń do mnie to coś chciałbym ustalić podczas rozmowy z Tobą i wówczas może namierzymy przyczynę problemów.

To co napisali Ci w ASO to nie określę tego inaczej jak próba załadowania jelenia na grubą kasę. Po co wymieniać wałek rozrządu, dzwigienki, szklanki,...

Po prostu nie wiedzą co mu jest i próbują szukać na pałę.

tel. 502052492

Opublikowano

Witam,

Niestety serwis ASO wydał wyrok na jeden z pompowtrysków :slina:

Wyrok brzmi:

038109101HH wałek rozrządu 1x2500=2500zł

038103673C 2GLB panewki 10x30=300zł

038109527AF oś dźwigienki 1x800=800zł

038109309C szklanki 8x120=960zł

038130079QX pompowtryskiwacz 1x2500=2500zł

Robocizna ok2000zł

Razem: ok 10000zł :shocked:

Swoją drogą co za baran robił tą wycenę? Przecież BPW ma pompki 038130073BJ!!!

Opublikowano

wymienię zawór egr, jeśli to nie pomoże to będę miał do sprzedania dobry egr bo po co ma leżeć na półkach w garażu :decayed:

ale.... na razie jeżdżę znacznie ostrzej niż dotychczas bo znajomy podpowiedział mi, że być może mam zapieczone nieco łopatki turbiny i to ich niestabilne uchylanie się może być przyczyną przerywania. Sam nie wiem, bo wszyscy mówicie o egr... :mysli:

Testowe zaślepienie egr-a natomiast, mimo że chyba banalne w wykonaniu, to przerasta moje możliwości czasowe, bo zaganiany jestem.

Aha, żeby było ciekawiej, to wkręcanie auta przy zmianie biegów, po rozgrzaniu oczywiście, na wyższe obroty, tak do prawie 3 tys powoduje, że to poszarpywanie (wcześniej też nie częste) prawie całkiem zanikło. Do pracy mam ok. 14 km więc dotychczas auto było delikatnie "gazowane" bo czekałem aż się rozgrzeje a później zaczyna się taka część trasy, że już za bardzo nie ma jak przydepnąć... Biegi były więc zmieniane tak około 2300obr i średnie obroty zazwyczaj wahały się około 2100 przez większą część trasy.

Może i rzeczywiście te łopatki, bo styl jazdy z lekka emerycki był... :mysli:

Jak myślicie, dużo km trzeba ostrzej poganiać autko, żeby przedmuchać turbawkę?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam po przerwie

Opowiem w skrócie przebieg wypadków z ostatnich dwóch tygodni.

Jak widzieliście z mojego wcześniejszego posta, zostałem skromnie podsumowany przez ASO Szewczyk przy Radzymińskiej 267 w Warszawie, na 10 000PLN.

Po tej wiadomości udałem się do tego forum po radę i ją uzyskałem - na szczęście!

Kolega jaro4444 doradził mi holowanie pojazdu do zaznajomionego zakładu w Sulejówku i tam kontynuowanie naprawy.

Tak uczyniłem.

W zakładzie okazało się, że faktycznie zgodnie z diagnozą serwisu, pompowtryskiwacz wraz z dźwigienkami jest do wymiany, ale już wałek rozrządu został określony jako w pełni sprawny.

Zgodziłem się na naprawę. Wyniosła mnie wraz z robocizną 1700 PLN. - to dobra wiadomość

Zła wiadomość, jest taka iż objawy z jakimi zacząłem całą przygodę nie ustąpiły. Sumarycznie wszystko kosztowało mnie jak na razie 1700PLN (mechanik) + 500 PLN (daignoza w ASO) + 120 PLN(laweta).

Jak widać, dzięki jaro4444, jestem do przodu o 7700PLN!

W tym miejscu wielki szacunek i podziękowania dla kolegi za ciągłe wsparcie i ogromną pomoc z przeprowadzeniem całej operacji!

Po objeździe samochodu i rozmowie z mechanikiem, postanowiłem chwilowo nic nie robić z moją usterką i poczekać do następnej "okazji"

Mechanik postawił tezę, że może to być coś z układem wtrysku.

Teraz chyba poczekam aż kolega Flaha, wymieni sobie EGR i powie mi czy jego usterka znikła.

Jedno jest pewne: na pewno objawów mojej usterki nie powodował uszkodzony pompowtryskiwacz :decayed: !

Opublikowano

zrobiłem ok. 1kkm jeżdżąc stylem, który powinien odmulić auto i przedmuchać zapieczone łopatki turbiny, gdyby naprawdę to było przyczyną przerywania. Oprócz spalania średniego, które dzięki tym zabiegom ukształtowało się na poziomie znacznie przekraczającym 8l :thumbdown: nic się nie poprawiło, no może to poszarpywanie nie jest tak odczuwalne ale mimo wszystko nadal czasami się pojawia. Zaobserwowałem, że gdy auto depczę delikatniej (wolniej wciskam pedał i nie wkręcam go do ok 3tys obr, np. na zimnym silniku) poszarpywanie przy przyspieszeniu jest bardziej odczuwalne i częstsze. Gdy autko jest już rozgrzane i można sobie pozwolić na ostrzejsze, mocniejsze przyspieszanie i wkręcanie go na obroty to poszarpywanie prawie zupełnie nie występuje... Dziwna ta zależność. :mysli:

Tak czy owak postanowiłem, że wymieniam EGR. Po zabiegu dam znać czy coś się poprawiło.

Opublikowano

EGR, zmiana geometrii w turbinie i pompa tandemowa do sprawdzenia. Jak będą duże BIP-y to przyjrzeć się trzeba jeszcze wiązce pompowtrysków.

Jarrrol mam w piwnicy cały kolektor dolotowy z EGR od silnika BGW, powinien być identyczny jak Twój. Można go podłączyć na próbę celem sprawdzenia działania. Jak chesz to Ci go pożyczę na próbę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...