Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie tarcze i klocki hamulcowe ?


Jakie klocki wybrać na przód.  

412 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiej firmy klocki polecasz ?



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To musi pracować na sucho wtedy się tam pył nie osadza.

Na sucho? Co Ty wypisujesz? Smar do zacisków hamulcowych ma umożliwić odpowiedni poślizg oraz pomóc w odprowadzaniu ciepła. Brak smaru w jarzmie to proszenie się o kłopoty - wysoka temperatura może doprowadzić do zapieczenia prowadnicy.

I nie zbiera się tam żaden pył - po to na prowadnicy są uszczelki, by właśnie żaden pył się tam nie dostał.

Opublikowano

Prowadnice w zacisku Ate musza byc siche i czyste bez zadnego smaru

Opublikowano (edytowane)

I wszystko w temacie smarowania prowadnic -:)

Słynny smar do zacisków np Ate jest pomocny przy regeneracji zacisku do posmarowania wewnetrznego uszczelnienia i tloczka by lekko wszedł ale można zamiast niego użyć plyn hamulcowy.

Dev masz jakiś patent na odkręcenie nakrętki metalowego od elastycznego przewodu hamulcowego na tyle? Przód poszedł bez problemu a na tyle obrabia się nakrętka mimo użycia klucza oczkowego otwartego. Wd i tego typu wynalazki nie pomagają. Coś czuje że trzeba będzie z miedzi ten kawałek na belce dorobić.

Edytowane przez machina
Opublikowano

A co takiego specjalnego jest w zaciskach ATE, czego nie ma w innych, że mają pracować kompletnie na sucho? Jakaś fachowa literatura na ten temat? Pytam poważnie. Dlaczego w instrukcji klocków hamulcowych jest informacja, że prowadnice przed montażem należy wyczyścić i nasmarować specjalnym smarem? Dlaczego w zestawie naprawczym do tych zacisków jest tubka ze smarem?

I na koniec - "Sam naprawiam Audi A4 B5", strona 193:

Zapobieganie głośnej pracy hamulców tarczowych. (...) Nałożyć cienką warstewkę specjalnego smaru Plastilube lub smaru odpornego na wysokie temperatury, np. Liqui Moly LM-508-ASC, na następujące miejsca:

- wszystkie dostępne miejsca na grzbietowej płytce wkładki ciernej,

- czołową stronę tłoczka,

- współpracujące powierzchnie ramy zacisku,

- powierzchnie prowadzące zacisku.

Opublikowano (edytowane)

Widze ze mentalnie zyjesz jeszcze w Austro-Wegrzech i wiedzy na ten temat nie masz zadnej, podobnie z praktyką. Do konca zycia sobie zapamietaj, gdzie wspolpracuje guma z metalem to wszystko skladasz na sucho a tam gdzie metal z metalem smarujesz.

Przetnij sobie gumowa prowadnice po dlugosci a zrozumiesz dlaczego sie tego nie smaruje.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Czołem koledzy, mam pytanko polećcie mi jakieś zestawy hamulców do Audi A4 B5 1.8T APU, przymierzam sie do wymiany i ciekaw jestem co polecicie, i jaka hurtownie polecacie? Bo mam zniżki u RK Niedzialek i w Inter Carsie.

Opublikowano

Widze ze mentalnie zyjesz jeszcze w Austro-Wegrzech i wiedzy na ten temat nie masz zadnej, podobnie z praktyką. Do konca zycia sobie zapamietaj, gdzie wspolpracuje guma z metalem to wszystko skladasz na sucho a tam gdzie metal z metalem smarujesz.

Przetnij sobie gumowa prowadnice po dlugosci a zrozumiesz dlaczego sie tego nie smaruje.

Daruj sobie personalne wycieczki. Nie znasz mnie, nic o mnie nie wiesz, a oceniasz. Na jakiej podstawie? Bo zadałem rzeczowe pytania (retoryczne) i przytoczyłem fragment z podręcznika?

Spróbuj odnieść się do zamieszczonego cytatu z manuala. Panu Etzoldowi też zarzucisz, że nie ma żadnej wiedzy i doświadczenia?

Może w ogromie swojej wiedzy teoretycznej i praktycznej oświecisz innych, dlaczego w Etce w sekcji "Hamulce tarczowe korpus zacisku hamulcowego jarzmo zacisku z trzpieniami prowadzącymi tarcza hamulcowa (wentylowana) klocki hamulcowe ze wskaźnikiem zużycia dla Audi A4 Avant" Audi specyfikuje smar litowy oraz pastę smarującą - skoro wszystko składa się na sucho?

Opublikowano

Rozumiem ze nawet bzykasz wg poradnika bo bez tego ani rusz. Wybacz Kolego za jak to ladnie ująles "personalne wycieczki" ale gdybys nie pròbował wyważyc otwartych drzwi to bys tego nie usłuszał.

500 lat temu ludzie mysleli ze Ziemia jest płaska, niestety wszystko sie zmienia, w materii hamulcow ròwnież.

Opublikowano

Rozumiem ze nawet bzykasz wg poradnika bo bez tego ani rusz. Wybacz Kolego za jak to ladnie ująles "personalne wycieczki" ale gdybys nie pròbował wyważyc otwartych drzwi to bys tego nie usłuszał.

500 lat temu ludzie mysleli ze Ziemia jest płaska, niestety wszystko sie zmienia, w materii hamulcow ròwnież.

Przekraczasz granice dobrego smaku, o kulturze nie wspominając, a wciąż rzeczowo nie odniosłeś się do ani jednego punktu.

Wybacz - to nie jest dyskusja nie na moim poziomie. Miłego wieczoru.

Opublikowano

A po jaki ciuj smarować jarzmo? Gumowe prowadnice w zacisku powinny być w dobrym stanie lub nowe i to samo sie tyczy metalowych śrub czy jak one się tam zwą które w nich chodzą nie mogą być brudne lub skorodowane. To musi pracować na sucho wtedy się tam pył nie osadza.

Specjalizujemy się w układach hamulcowych od ponad 20 lat także możesz mi wierzyć, że jest tak jak napisałem ;) Niejednokrotnie poprawialiśmy wymianę po innych mechanikach czy ASO z powodu piszczących klocków ;)

Opublikowano

To smarujcie kolejne 20 lat, nie widzę problemu oby nie w moim aucie.

Opublikowano

Masz to jak w banku :D

No ale prawdy nie zagniesz ;)

Opublikowano

To fakt pamietaj ze jest ich kilka i ta twoja to ta ostatnia g.... prawda :-)

Opublikowano

To fakt pamietaj ze jest ich kilka i ta twoja to ta ostatnia g.... prawda :-)

Jeśli brak Ci argumentów to najlepiej przemilczeć - to tak na przyszłość :)

BTW - próbujesz w tym momencie udowodnić komuś, że to co podają wszelakie instrukcje i to co nakazują producenci tarcz/klocków to g... prawda :grin:

Przejrzyj choć jedną instrukcję montażu klocków i zobaczysz, że bardzo ważnym punktem jest wyczyszczenie jarzma w miejscu osadzenia klocków i posmarowanie tych miejsc specjalnym smarem.

Amen - miłego wieczoru życzę.

Opublikowano (edytowane)

Z tego smaru po 10 tys to zostanie tylko lepiący sie syf który zacznie blokować klocki i pewnie właśnie po to je smarujecie by klient wracał. Ja wyczysciłem i nic nie smarowalem. Przejechalem na tarczach i klockach 100kkm bez zagladania do hamulców które działały wzorowo i to jest prawdziwy argument by nie smarować!

Edytowane przez machina
Opublikowano

:decayed: Twój przykład dość marnie wypada na tle wykonanych przez nas co najmniej kilku tysiącach takich wymian :grin:

Opublikowano

Rozumiem że jesteś pewny ze każdy wasz klient osiąga takie same efekty i masz na to dowody? Szkoda słów.

Opublikowano

Ja wiem swoje, Ty swoje, darujmy sobie przepychanki ;) Wychodzi na to, że cały świat do tej pory robił to błędnie bo Ty wynalazłeś nową technikę prawidłowej wymiany klocków :facepalm:

Opublikowano

Ja nic nie wynalazłem. Ja tylko wiem ile jest warty smar jaki by nie był jak się zmiesza z pyłem z tarcz i klocków. Nie twierdzę że w niektórych ukladach nie trzeba smarować ale nie w b5 z zaciskami Ate. Co innego prowadnice na tyle.

Opublikowano

Prowadnice to inna sprawa, mówimy o jarzmie, każda instrukcja jasno pisze a nawet w wielu przypadkach są obrazki dla tych, którzy z czytaniem mają problem :D

Ty jednak próbujesz komuś wmówić, że to wszystko bzdura :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...