lapek85 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam W związku ze zmianami mechanicznymi w moim silniku obowiązkowo trzeba było poprawić chłodzenie oleju. Jest kilka sposobów do osiągnięcia tego celu, ja wybrałem ten opisany poniżej, myślę, że całkiem fajnie to wyszło. Zobaczcie jak powstał projekt mego autorstwa… 1. Części/elementy do montażu; - Chłodnica oleju: MOCAL 10 rzędowa o wym. całkowitych 210 x 77 mm, wym. rdzenia. 77x115x51mm (wys/szer/gr), pojemność 120ml - Podstawka pod filtr oleju z termostatem z wyjściami o gwintach 1/2" BSP - nypel 3/4" UNF - przewody hydrauliczne: 2szt, wejście złącze proste na 1/2" wyjście zakończone kolankiem 90stopni złącze 1/2", jeden przewód o dł. 565 mm, drugi o 405 mm, łączna pojemność ok. 100ml - płaskownik najlepiej z nierdzewki o dł. 1050mm gr. 3mm, szer. 30mm - wałek najlepiej z nierdzewki o dł. 100mm, średnicy. 14mm - osłonki spiralowe na węże o średnicy 25, dł. 800mm - nity 4sztuki 2. Miejsce montażu; - miejsce po IC, wykorzystane oryginalne mocowania 3. Przebieg prac - kontrola organoleptyczna zakupionych części - wyspawanie ramki mocującej chłodniczkę -ramka pospawana TIGiem i wymalowana proszkowo na czarny mat -zagięcie boków chłodniczki i jej montaż do ramki na nity - przykręcenie podstawki do oryginalnej chłodniczki oleju - przykręcenie filtra oleju i przewodów wcześniej dorobionych -przykręcenie przewodów do chłodniczki - w miejsca gdzie przewody mogą obcierać założone spiralne osłonki odporne na ścieranie - miejsce zamontowania chłodniczki 4. Podsumowanie; - główne elementy (chłodniczka, podstawka) do kupienia m.in. w sklepie rallyshop , re5pect, przewody i stal w każdym lokalnym sklepie zajmującym się tym asortymentem - czas pracy około 5-6 godz. - poniesione koszty 687,15zł - temperatura oleju podczas normalenj jazdy 85oC podczas pałowania nigdy nie przekroczyła 110oC!!! - przy okazji montażu nowej chłodniczki najlepiej wymienić olej wraz z filtrem na nowy - więcej konkretów po dłuższym czasie użytkowania Pytania i uwagi mile widziane. Mam nadzieje, że to się komuś kiedyś przyda pozdrawiam
Cristoforo Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 teraz pytanie czy podobnie będzie w AJM bo tam jest wkład filtra oleju a od spodu pokrywa z długą śrubą bdb fotoporada szacun za chłodnice oleju z termostatem fajne mody
Maniusiek28 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 ja tam bym ją(chłodnicę) dał nad IC centralnym,dokładnie pod grilem....więcej powietrza by łapała.o ile zwiększyła się pojemność układu (olej)?Ogólnie super robota
SoMeS Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 jaki koszt części koniecznych? (pomijając obudowe mocowania itd..)
Kowi87 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 jaki koszt części koniecznych? (pomijając obudowe mocowania itd..) Spore http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=438 http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200 http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=1891
lapek85 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2010 o ile zwiększyła się pojemność układu (olej)?Ogólnie super robota napisałem w 1 poscie, 120ml chłodniczka i 100ml przewody=220ml jaki koszt części koniecznych? (pomijając obudowe mocowania itd..) przewody 80zł chłodniczka 293zł podstawka z termostatem i nyplem 259zł stal nierdzewka 23zł + robota
aju Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 bardzo mi się podoba masz zegar temp oleju? jakie zmiany zaobserwowałeś przy butowaniu?
lapek85 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2010 bardzo mi się podoba masz zegar temp oleju? jakie zmiany zaobserwowałeś przy butowaniu? nie mam zegaru temp. oleju, w kolejnych odcinkach modzenia taki zdobędę wraz z fisem dużo nie butowałem więc nie mogę za dużo stwierdzić, po założeniu chodniczki przejechałem może z 30km, robiłem test temperatury z kumplem, który użyczył mi bagneto-czujnik, połączony ze wskaźnikiem, bajer przywieziony z UK, temp. otoczenia była ok +15 to olej trzymał ok. 90, za mało km i czasu aby móc mówić o konkretach obecnie audi stoi i czeka na wyminę plecionki wydechu i dwumasy, potem jedzie na strojenie i będziemy testować
seba1-2 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 marcin pięknie ci to wyszło podstawka pasowała idealnie?? czy była jakaś rzeźba??
lapek85 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2010 marcin pięknie ci to wyszło podstawka pasowała idealnie?? czy była jakaś rzeźba?? podstawka podeszła bez żadnych problemów, a reszta prac opierała się na dokładnych pomiarach, po tym wszystko pasowało P&P
seba1-2 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 widzisz pytam bo ponoć ta podstawka nie pasuje idealnie do PD. dzięki za info
mech15 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 podstawkę po prostu wkręca się w miejsce filtra, a dopiero potem filtr??
lapek85 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 podstawkę po prostu wkręca się w miejsce filtra, a dopiero potem filtr?? tak, podstawkę przykładasz do ori chłodniczki w miejscu gdzie był filtr oleju, następnie w główny otwór podstawki wkładasz nypel, który wkręcasz do króćca z ori chłodniczki co powoduję zaciśnięcie podstawki z chłodniczką a jednocześnie wystaje tyle nypla, że przykręca się f. oleju wszystko ładnie szczelnie spasowane, zero problemów, kombinacji
mech15 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 zrobienie tych złączek do węży zlecałeś komuś, czy sam w domowych warunkach da radę?? I jeszcze: łapy tej chłodniczki są przystosowane do takiego wygięcia, czy nie??
lapek85 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 zrobienie tych złączek do węży zlecałeś komuś, czy sam w domowych warunkach da radę?? I jeszcze: łapy tej chłodniczki są przystosowane do takiego wygięcia, czy nie?? węze są zakuwane na prasie hydraulicznej, wiec domowe warunki odpadają, szukaj lokalnych firm zajmujących się tym tematem-sporo tego na rynku "łapy" chłodniczki zostały wygięte pod ramkę, tak jest najporściej z wykonaniem ramki, chłodniczka jest dość twarda, chciałem ją dodatkow wzmocnić w miejscu giecia spawem, ale nie ma to sensu
mech15 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 daj znać za jakiś czas. w twoim wątku jak ci wychodzi spalanie. Dzięki i pozdr
olovski Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 do PD raczej nie podejdzie bo filtr oleju jest w obudowie myslalem o tym u siebie ale poki co nie mam pomyslu
mech15 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 do PD raczej nie podejdzie bo filtr oleju jest w obudowie myslalem o tym u siebie ale poki co nie mam pomyslu jaro4444 ogarnął ten temat-poczytaj na 9 stronie: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_koncepcja_na_dlubniecie_parcha-t38351.120.html
olovski Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 aro4444 ogarnął ten temat-poczytaj na 9 stronie: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_koncepcja_na_dlubniecie_parcha-t38351.120.html kurde widze ze pisze ze ogarnal ale nie widze na fotce tego rozwiazania podstawka od re5pecta jest tam zalozona?? heh chyba trzeba bedzie napisac do kolegi jaro4444
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się