zbyszek512 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Witam serdecznie klubowiczów Wraz z końcem zimy pojawiło się w moim aucie głośne huczenie dobiegające z tyłu auta. Postanowiłem coś z tym zrobić , podejrzewałem łożysko lewego koła i trafiłem, sprawdziłem to bardzo prosto poprzez energiczne szarpanie kołem nawet bez podnoszenia na lewarku odczuwałem luz na łożysku. Za łożysko Optimala zapłaciłem 80 zł. Zabieramy się do pracy, pierwszą czynnością jaką robimy jeszcze przed podniesieniem auta jest odkręcenie śruby przegubu , która jest ukryta pod deklem felgi, należy się spodziewać znacznego oporu przy odkręcaniu. Następnie podnosimy autko, pamiętając o swoim bezpieczeństwie podkładamy blokady pod koła ponieważ auto nie może stać na zaciągniętym ręcznym gdyż nie będziemy wtedy w stanie zdjąć szczęk hamulcowych z tarczy. Dla własnego spokoju podsadziłem jeszcze jeden lewarek, żeby mieć pewność że auto nie opuści mi się na głowę. Rysujemy na piaście i na tarczy hamulcowej korektorem kreskę, dzięki której nie pomylimy się przy składaniu . Odkręcamy zacisk hamulcowy a element , w którym znajduję się tłoczek podwieszamy czymś tak aby nie wisiał na przewodach hamulcowych. Podstawiamy pod wahacz dolny, lewarek tak aby był sparty w miejscu mocowania amortyzatora . Letko napinamy nim sprężynę , ma to na celu zapowiedz wyciągnięciu się sprężyny Odkręcamy końcówkę wahacza od mak persona . Odkręcamy górne mocowanie mak persona od wahacza górnego. Odkręcamy łącznik stabilizatora Przed odkręceniem dolnego mocowania mak persona w wahaczu dolnym zaznaczamy korektorem kreskę na śrubie i na wahaczu w celu wyeliminowania wielkich zmian w zbieżności kół. Wykręcamy śrubę z przegubu Następnie wyciągamy całego mak persona . Pamiętamy , że mamy jeszcze podłączony czujnik ABS, aby go rozłączyć należy podnieść kanapę i rozłączyć wtyczkę, żeby ułatwić sobie pracę przy składaniu przywiązałem do kabla sznurek , który przeciągnę na druga stronę podłogi. Mak persona zawiozłem do znajomego , który ma prasę hydrauliczna gdzie wycisnęliśmy najpierw łożysko z piastą z mak persona a potem zbiliśmy łożysko z piasty po czym wprasowaliśmy nowe łożysko. Mak persona i osłonę oczyściłem i zakonserwowałem przed korozja. Po wyschnięci zabieramy się za montaż mak persona z nowym łożyskiem. Najpierw wkładamy go do dolnego wahacza starając się jednocześnie włożyć przegub do piasty. Skręcamy poszczególne elementy mocowania takie jak wahacz górny, łącznik stabilizatora, wahacz długi z prawej strony i nie możemy zapominać o ustawieniu śruby wahacza dolnego w położeniu takim jak zaznaczyliśmy korektorem. Wkręcamy nową śrubę , którą dostaliśmy w raz z nowym łożyskiem. Przykręcamy osłonę Zakładamy tarcze hamulcową i przykręcamy zacisk hamulcowy. Pamiętamy o znakach, które zrobiliśmy na tarczy i na pieście . Podłączamy przewód od ABS , przykręcamy koło i opuszczamy autko po czym dokręcamy śrubę przegubu. Po tych wszystkich czynnościach możemy się cieszyć cisza w naszym autku. Dziękuję za uwagę i mam nadzieję, komuś przydadzą się moje spostrzeżenia. Pozdrawiam
lukaszek13ns Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 Bardzo dobra robota, i opis ja wymieniałem już w kilku autach, chciałem zwrócić uwagę jeszcze na jedno kilka, razy zdążyło mi się ze śruba się zapiekła na dolnym mocowaniu mac-persona z wahaczem i trzeba było ciąć śrubę, wiec i zniszczeniu uległy tulejki. Dobrze jest się zaopatrzyć w taka śrubę, koszt w 34 zł I tulejki dolne 2szt koszt 96zl.
wzakrzewski Opublikowano 18 Lipca 2010 Opublikowano 18 Lipca 2010 Dobra robota, osobiście to delikatnie oznaczam miejsca położenia podkładek regulujących zbierzność koła. Bo i tak po takiej wymianie to geometria kół jest obowiązkowa
paput Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 kurcze u mnie też coś huczy, ale nie mam znajomego z prasą nie wiecie ile to mogłoby kosztować w warsztacie?
jozek726 Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 ja wymieniełem lożyko i klocki ale przód i zawołali 150 zł
paput Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 ja wymieniełem lożyko i klocki ale przód i zawołali 150 zł za jedno łożysko?[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 16:57_________________________________________________panowie u mnie coś huczy bardziej jak skręcam w prawo, czy to będzie łożysko od strony pasażera? jaki koszt takiego łożyska?[br]Dopisany: 08 Luty 2011, 17:16_________________________________________________http://www.audiworld.com/tech/wheel45.shtml dobry opis, a co do rozpinki czujki ABS pod kanapa to głupota, wyciągasz czujkę normalnie obok piasty i masz wszystko na wierzchu
talib1990 Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 ja wymieniełem lożyko i klocki ale przód i zawołali 150 zł za jedno łożysko?[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 16:57_________________________________________________panowie u mnie coś huczy bardziej jak skręcam w prawo, czy to będzie łożysko od strony pasażera? jaki koszt takiego łożyska?[br]Dopisany: 08 Luty 2011, 17:16_________________________________________________http://www.audiworld.com/tech/wheel45.shtml dobry opis, a co do rozpinki czujki ABS pod kanapa to głupota, wyciągasz czujkę normalnie obok piasty i masz wszystko na wierzchu Paput poszukaj stacji gdzie mają urządzenie które pojedyńcze koło rozpędza ... eliminuje to szum opon itp. podnoszą ci auto i rozpędzają każde koło z osobna... jak sie okazało mi ze cos huczalo przy skrecaniu w prawo to okazało sie walnięte łożysko kierowcy z przodu teraz mi sie okazalo ze mam walnięte znów kierowcy i tylne prawe.. wiec w tym miesiacu czeka mnie wymiana tego plus tulejek wahacza górnego z tyłu ..
paput Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 ja wymieniełem lożyko i klocki ale przód i zawołali 150 zł za jedno łożysko?[br]Dopisany: 07 Luty 2011, 16:57_________________________________________________panowie u mnie coś huczy bardziej jak skręcam w prawo, czy to będzie łożysko od strony pasażera? jaki koszt takiego łożyska?[br]Dopisany: 08 Luty 2011, 17:16_________________________________________________http://www.audiworld.com/tech/wheel45.shtml dobry opis, a co do rozpinki czujki ABS pod kanapa to głupota, wyciągasz czujkę normalnie obok piasty i masz wszystko na wierzchu Paput poszukaj stacji gdzie mają urządzenie które pojedyńcze koło rozpędza ... eliminuje to szum opon itp. podnoszą ci auto i rozpędzają każde koło z osobna... jak sie okazało mi ze cos huczalo przy skrecaniu w prawo to okazało sie walnięte łożysko kierowcy z przodu teraz mi sie okazalo ze mam walnięte znów kierowcy i tylne prawe.. wiec w tym miesiacu czeka mnie wymiana tego plus tulejek wahacza górnego z tyłu .. spoko już zrobiłem dziada
GregorX Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 Poszło u mnie łożysko w prawym tylnim kole, zastanawiam się czy dam rade wycisnąć i wprasować łożysko bez użycia prasy np. przy pomocy imadła i sciągacza (w B4 się udało, tylko że to nie było quattro ). Ma ktoś takie doświadczenie czy raczej bez prasy ani rusz?? A może się da tylko trzeba trochę pomyśleć hmm...
kubson Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Bardzo dobra robota, i opis ja wymieniałem już w kilku autach, chciałem zwrócić uwagę jeszcze na jedno kilka, razy zdążyło mi się ze śruba się zapiekła na dolnym mocowaniu mac-persona z wahaczem i trzeba było ciąć śrubę, wiec i zniszczeniu uległy tulejki. Dobrze jest się zaopatrzyć w taka śrubę, koszt w 34 zł I tulejki dolne 2szt koszt 96zl. Mi też ta śruba nie chciała wyjsc wiec ja uciąłem gdzie ją można kupić bo nigdzie takiej nie moge dostać ?! prosze o odpowiedz
K2 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 brawo bardzo dobry opis wiec jutro zabiorę się za to bo przy 120 czuje się jak w samolocie z tym hukiem ;]
dudi75 Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Przydal by sie symbol tej sruby to by sie czlowiek zaopatrzyl wczesniej no i gdzie ja kupic w ASO czy w jakim zelazniaku Super opis
Robo_A4 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Witam Jaki jest moment dokręcania piasty koła z tyłu ? A4 99 1.8T Q
paput Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 Witam Jaki jest moment dokręcania piasty koła z tyłu ? A4 99 1.8T Q chodzi Ci o dokręcenie półosi?
K2 Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 czyli wystarczy wycaignac czujke kolo piasty od abs nei trzeba wyciagac z kompa ani rozlanczac klem ? czy dobrze zrozumialem?
zizel Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 zalezy jaka masz czujke bo jesli taka przykrecana na srube to z doswiadczenia wiem ze lepiej ja wypiac pod kanapa z tylu bo wyciagniecie jej z zwrotnicy bez uszkodzenia graniczy z cudem. nie trzeba sciagac klem.
K2 Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 jeśli kogoś interesuje śruba znajdująca się w tym miejscu na załączonym wyżej foto To jest to Śruba Mimośrodowa AUDI/VW o symbolu 8A051387C koszt u mnie to 42PLN
paput Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 czyli wystarczy wycaignac czujke kolo piasty od abs nei trzeba wyciagac z kompa ani rozlanczac klem ? czy dobrze zrozumialem? ja tak zrobiłem i jest ok, jeżdże od 1,5 msc
K2 Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 no ja jednak odpiolem ja i wyciaglem z makiem ale dolna śrubą nie chciała wyjść wiec porostu szlifierka i ogień a teraz muszę czekać do środy bo nie maja musiałem zamówić stad mam dane tej śruby. wyżej napisałem ;] możne komuś się przyda jej oznaczenie
paput Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 no ja jednak odpiolem ja i wyciaglem z makiem ale dolna śrubą nie chciała wyjść wiec porostu szlifierka i ogień a teraz muszę czekać do środy bo nie maja musiałem zamówić stad mam dane tej śruby. wyżej napisałem ;] możne komuś się przyda jej oznaczenie a u mnie kurcze wszystko eleganco poszło, wszystkie śruby lekko się odkręciły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się