Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

W okolicach Wrocławia ktoś to ogarnie ??? Proszę o jakiś namiar gdzie można to zrobić.

[br]Dopisany: 18 Październik 2011, 09:56_________________________________________________

Witam,

Właśnie odebrałem moje A4 BPW po awarii pompy oleju, która to zdarzyła się przy przebiegu 77 000 KM. Naprawa przeprowadzona zgodnie z opisem Jaro - wielkie dzięki! Jest o niebo lepiej niż wcześniej. Polecam tą metodę. Jak by ktoś był zainteresowany przeprowadzeniem takiej naprawy w Krakowie to chętnie wskażę dobry warsztat.

W jakim czasie zrobili swap ? Do Krakowa nie mam daleko autostradą i szwagra tam mam :)

We Wrocławiu na pewno ktoś Ci to zrobi ale tanio nie będzie, ja robiłem w Sulejówku k.Warszawy

Właśnie tam miałem zamiar się wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym warsztacie co ja to robiłem ogarnęli to w tydzień czasu, co do kosztów to napiszę w przyszłym tygodniu. U mnie w aucie było dużo strat z powodu tej awarii tak więc nie wiem ile dokładnie kosztuje sam swap. Ja zamontowałem używaną pompę od BKD, dorwałem w super stanie, reszta części z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym warsztacie co ja to robiłem ogarnęli to w tydzień czasu, co do kosztów to napiszę w przyszłym tygodniu. U mnie w aucie było dużo strat z powodu tej awarii tak więc nie wiem ile dokładnie kosztuje sam swap. Ja zamontowałem używaną pompę od BKD, dorwałem w super stanie, reszta części z ASO.

nie strasz kolegi, ja robiłem swap-a jak auto było na chodzie przy okazji wymiany rozrządu, całość zajęła jeden dzień (swap + rozrząd + turbo) i noc (program) w zaprzyjaźnionym warsztacie w Gdańsku.

p.s. dla ciekawych dlaczego nie w Sulejówku spieszę donieść, że połączyłem wypad na morze z naprawą swojego traktora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie trochę na inny temat: dowiedziałem się na tym forum, skarbnica wiedzy że 2 tdi superb-a 140kM /2007/ kod BSS to odpowiednik BPW, a może ktoś wie jekiej firmy może mieć pompowtryski Bosch czy Siemens /te cienkie - bardzie wrażliwe/? dzięki za podpowiedź i sorki za zboczenie z tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach Wrocławia ktoś to ogarnie ??? Proszę o jakiś namiar gdzie można to zrobić.

ktos z rodziny naprawial passata po tym to w boschu w Katach Wroclawskich (kiedys mowilo sie "u Kopcia" a dzis to u Boscha:) ) - niestety ten wlasciciel paska zna sie na autach jak ja na chinskiem balecie i nie mam pojecia czy to bylo przez kastracje czy moze regeneracje, nie wiem nawet ile to kosztowalo (wiem, ze tam bylo naprawiane)

pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie trochę na inny temat: dowiedziałem się na tym forum, skarbnica wiedzy że 2 tdi superb-a 140kM /2007/ kod BSS to odpowiednik BPW, a może ktoś wie jekiej firmy może mieć pompowtryski Bosch czy Siemens /te cienkie - bardzie wrażliwe/? dzięki za podpowiedź i sorki za zboczenie z tematu.

tylko Bosch, Siemens produkuje piezoPD, montowane w silnikach 170 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 30 tyś. km po swapie zrobione w tym 5 tyś. km teraz latem (wakacje Hiszpania :> )Żadnych odchyleń od normy nawet troszkę mniej pali, jestem zadowolony z zabiegu wedle przepisu ...wiadomo kogo :notworthy: , chociaż lekkiego telepania jak i przed i po zabiegu nie udało mi się zdiagnozować i usunąć, chyba blb tak mają a już przestałem z tym walczyć i się do tego przyzwyczaiłem :good:

Pozdrawiam wszystkich przed i po zabiegu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro orientujesz się może czy w VW T 2,5 TDI nie ma tego samego problemu? bo teraz mi sie cos przypomina ze u nas wlasnie braklo smarownia i turbo poszlo i pompa oleju, mechanik powiedzial ze oleju brak ale to jest watpliwa sprawa bo byl napewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro, mam pytanie czy w Passacie w silniku BKP można postąpić analogicznie jak w powyższym opisie? Ostatnio właśnie poszperałem w ETCE i wg niej BKP jest wyposażony w tego samego rodzaju ustrojstwo - wałki wyrównaważające, zabierak oraz napęd z wału łancuchem. Czy postępowanie będzie analogiczne jak w silnikach wzdłużnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy kto to będzie robił. Sprawny mechanik zrzuci i założy miskę w 2 godzinki. Tylko po co ściągać i składać to ponownie jak możesz od razu przerobić napęd.

Ja się zbierałem do tego przez prawie rok. I także tak jak ty zaglądałem do wałków przy okazji zmiany oleju. Ale dyskomfort psychiczny podczas wyjazdów zmusił mnie do wywalenia ich całkowicie. Jeżdżę sporo bo ok 40-60 tyś rocznie i każdy dłuższy wyjazd to było spisywanie adresów kumatych serwisów w pobliżu planowanej trasy na wypadek gdyby siadło gniazdo lub zabierak.

Aż pewnego dnia postanowiłem wyskoczyć po części służbowo do Gdańska do AZ Serwisu gdzie odciążyłem się finansowo i psychicznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy kto to będzie robił. Sprawny mechanik zrzuci i założy miskę w 2 godzinki. Tylko po co ściągać i składać to ponownie jak możesz od razu przerobić napęd.

Ja się zbierałem do tego przez prawie rok. I także tak jak ty zaglądałem do wałków przy okazji zmiany oleju. Ale dyskomfort psychiczny podczas wyjazdów zmusił mnie do wywalenia ich całkowicie. Jeżdżę sporo bo ok 40-60 tyś rocznie i każdy dłuższy wyjazd to było spisywanie adresów kumatych serwisów w pobliżu planowanej trasy na wypadek gdyby siadło gniazdo lub zabierak.

Aż pewnego dnia postanowiłem wyskoczyć po części służbowo do Gdańska do AZ Serwisu gdzie odciążyłem się finansowo i psychicznie :)

Jeżeli wszystko było ok to bym nie robił swapa pompy , dopiero przy zmianie rozrządu bym chciał zrobić swap pompy , przy jakim przebiegu wymieniałeś pompę i czy gniazdo i zabierak był bardzo zużyty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swój swap zrobiłem przy 240 tyś km. Zabierak jak i gniazdo nie wyglądało źle biorąc pod uwagę to, że jak wspominałem zaglądałem już wcześniej do niego i przy 210 tyś wsadziłem nowy imbus (który wtedy również nie wyglądał źle). Natomiast rozmawiając z mechanikami tutaj u mnie w serwisie (którzy niestety nie podejmują się swapa pompy, tylko naprawiają zgodnie z procedurą ASO, czyli wkładają te same nowe wałki - tylko trochę taniej) to nie mają miesiąca z jednym, dwoma uwalonymi 2.0 tdi przez padnięty napęd smarowania. Czy to dużo ? ciężko powiedzieć bo chyba częściej widywałem tam 2.5 tdi z wałkami rozrządu (oba motory są dość popularne, więc także są i będą popularne w serwisach). Więc jak jesteś dobry ze statystyki oblicz sobie ryzyko :)

Nie jestem w stanie powiedzieć czy to już był ten czas. Ja własnie zrobiłem to wszystko (wałki, dpf, chip, czyszczenie wtrysków, wymiana filtrów i wszystkich płynów) przy okazji wymiany rozrządu.

Czy zauważyłem jakieś różnice po swapie - tak, praca silnika jest napewno twardsza i daje się wyczuć delikatne drgania silnika na kierownicy jak np w 1.9 ale innych skutków ubocznych na minus nie znajduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swój swap zrobiłem przy 240 tyś km. Zabierak jak i gniazdo nie wyglądało źle biorąc pod uwagę to, że jak wspominałem zaglądałem już wcześniej do niego i przy 210 tyś wsadziłem nowy imbus (który wtedy również nie wyglądał źle). Natomiast rozmawiając z mechanikami tutaj u mnie w serwisie (którzy niestety nie podejmują się swapa pompy, tylko naprawiają zgodnie z procedurą ASO, czyli wkładają te same nowe wałki - tylko trochę taniej) to nie mają miesiąca z jednym, dwoma uwalonymi 2.0 tdi przez padnięty napęd smarowania. Czy to dużo ? ciężko powiedzieć bo chyba częściej widywałem tam 2.5 tdi z wałkami rozrządu (oba motory są dość popularne, więc także są i będą popularne w serwisach). Więc jak jesteś dobry ze statystyki oblicz sobie ryzyko :)

Nie jestem w stanie powiedzieć czy to już był ten czas. Ja własnie zrobiłem to wszystko (wałki, dpf, chip, czyszczenie wtrysków, wymiana filtrów i wszystkich płynów) przy okazji wymiany rozrządu.

Czy zauważyłem jakieś różnice po swapie - tak, praca silnika jest napewno twardsza i daje się wyczuć delikatne drgania silnika na kierownicy jak np w 1.9 ale innych skutków ubocznych na minus nie znajduję.

To nie ma reguły kiedy zabierak siądzie (ludzie różnie piszą) ja trochę mniej kilometrów robie niż ty jakieś 20tys rocznie chyba że jakiś wyjazd na wakacje za granicę wtedy może trochę więcej , na razie się wstrzymam z zaglądaniem do zabieraczka :) było by super jak by wytrzymał jeszcze te 40tys/km wtedy wymiana rozrządu i przy okazji może swap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,czy ktoś mogłby mi powiedziec jaka jest pompa oleju w silniku BRD, z góry dziękuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, zbliza mi sie wymiana rozrzadu a przy okazji chce zrobic porzadek z pompa oleju(tansza wersja). Szukam godnego polecenia warszatu na slasku w ktorym ktos z forumowiczy juz to robil. Jestem z Katowic

co rozumiesz przez to ? tansza wersja? opolskie moze byc CTR tanio solidnie i dobrze:) :>

Witam,czy ktoś mogłby mi powiedziec jaka jest pompa oleju w silniku BRD, z góry dziękuje za odpowiedz.

jak sie nie myle to to samo co BPW ale nie chce w bład wprowadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...