Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Z mojej książki serwisowej wynika, iż poprzedni właściciel miał przy 70 tyś w 07.2008 zapewnioną wymianę/naprawę wałków wyrównoważających w aso Audi. W...Czy jednak mogę liczyć na to, że przy interwencji serwisu, w związku z tą wadą fabryczną, udało im się jakoś "bardziej trwale" zlikwidować ten problem ?

naprawy do prawie konca 2009r przeprowadzano czesciami "spasowanymi" pod zabierak o takiej samej dlugosci co miales (77mm)... od chyba poczatku 2010 wycofano te czesci ze sprzedazy i do naprawy przeznacza sie "sety" pod zabierak 100mm (obecnie wsadzany).. poza ewentualnymi zmianami w procesie produckji typu "lepsza twardosc" ciezko sie spodziewac, ze cos na plus mialoby byc (zakladam, ze miales naped nie-lancuchem i ze tutaj zmiany nie bylo)

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej książki serwisowej wynika, iż poprzedni właściciel miał przy 70 tyś w 07.2008 zapewnioną wymianę/naprawę wałków wyrównoważających w aso Audi. W...Czy jednak mogę liczyć na to, że przy interwencji serwisu, w związku z tą wadą fabryczną, udało im się jakoś "bardziej trwale" zlikwidować ten problem ?

naprawy do prawie konca 2009r przeprowadzano czesciami "spasowanymi" pod zabierak o takiej samej dlugosci co miales (77mm)... od chyba poczatku 2010 wycofano te czesci ze sprzedazy i do naprawy przeznacza sie "sety" pod zabierak 100mm (obecnie wsadzany).. poza ewentualnymi zmianami w procesie produckji typu "lepsza twardosc" ciezko sie spodziewac, ze cos na plus mialoby byc (zakladam, ze miales naped nie-lancuchem i ze tutaj zmiany nie bylo)

Pozdrawiam,

Przemek

Niezbyt to pozytywnie brzmi, ale co mój samochód nie zabije, to mnie wzmocni, :grin: Dzięki za info !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kupilem A6C6 BRE (bez DPF) z wiadoma usterka, brak cisnienia. Zaczalem dzis rozbierac autko powoli, turbo zajechane. Problem sie pojawil przy sciaganiu misku olejowej, na kole dwumasowym nie ma zadznego wyciecia na te dwie sruby od miski. Blokuja mi sie o dwumas. Jest na to jakis sposob, czy rwanie skrzyni albo silnika. Zdjelem tez pokrywe zaworow, a tam czarno, tzn taki nalot. Miske na pewno musze sciagnac by ocenic czy panewki cale i czy ten silnik sie do czegos nadaje , czy lepiej od razu szukac drugiego silnika.

Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja coś napisze w sprawie wałków i regeneracji wałka

Tak jak Piero pisze ze warto moze przerobić silnik BLB na normalna pompe z 1.9 TDI ale jesli ktoś ma silnik BRE albo pochodne gdzie napęd jest kołami zebatymi to nie ma sensu rozbierać samochodu.

Olo i Piero nie za bardzo chciali mi pomóc bo zawsze był problem bo to trzeba przerobić bo cos tam i ot tak włąsnie zrobiłem regeneracje wałka.

W moim A6 BRE zapaliła sie kontorlka oil pressure oczywiscie wiadomo co sie stało zgasiłem auto, zadzwoniłem do lawete.

Zawizłem auto do ojca do warsztatu (odazu mówie nic sie nie zatarło turbo całe wtryski całe wszytsko tak jak powinno być)

Zdjąłem miskę wyjałem wałek wysłałem do pana Tomka do rumii i mi ten walek zregenerował za 700 zł, jest to tak zrobione ze nie ma opcji ze coś sie teraz z tym stanie. Nie trzeba rozbierać cąlego silnika żeby to zrobić wystarczy opuścic zawieszenie odkrecic miskę wyjąc moduł pompy wyjąc z niej wałek i odesłać i poczekać 3 dni.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/320160_3141954807658_531634627_n.jpg tak to wygląda

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/539265_3141953407623_1198618994_n.jpg

naprawde polecam bo mniej roboty mniej pieniedzy.

Podziekowania dla JARO4444 i dla speca który pomógł mi to poskładać :)

no i dla Pana Tomka za szybka regenerację :)

Nie do końca jest to takie rozwiązanie jakie proponowałem Tomkowi aby opracować zabierak lepszy od oryginalnego, ale też jest niezła metoda na zmniejszenie nacisków jednostkowych w kątach sześciokąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kupilem A6C6 BRE (bez DPF) z wiadoma usterka, brak cisnienia. Zaczalem dzis rozbierac autko powoli, turbo zajechane. Problem sie pojawil przy sciaganiu misku olejowej, na kole dwumasowym nie ma zadznego wyciecia na te dwie sruby od miski. Blokuja mi sie o dwumas. Jest na to jakis sposob, czy rwanie skrzyni albo silnika. Zdjelem tez pokrywe zaworow, a tam czarno, tzn taki nalot. Miske na pewno musze sciagnac by ocenic czy panewki cale i czy ten silnik sie do czegos nadaje , czy lepiej od razu szukac drugiego silnika.

Adam.

Pokręć kołem zamachowym to Ci się wycięcia pojawią :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, poczytałem temat ale nie znam się na mechanice samochodowej, czy jak kupie ta pompę POMPA OLEJU + KOŁO ZEMBATE VW PASSAT B6 2,0 TDI (2973929335) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i dam mechanikowi to bez problemu wymieni moja starą która jest na łańcuszku z napinaczami samochód to a4 b7 silnik BLB. Morze zadam inaczej pytanie: czy jest możliwość kupna porostu całego modułu używanej pompy oleju tak by wszystko pasowało a mechanik nie głowił się jak to zamontować? Dzieki pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem realizatorem dźwięku.W takim razie może lepiej zregenerować pompę POMPA OLEJU 2.0 TDI .......... GWARANCJA 3 LATA (2956303896) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej., nie wiem co zrobić... Wiadomo każdy chce zaoszczędzić, ale lepiej teraz kiedy nie zajechałem silnika. Czy taka regeneracja to kupuje oni wysyłają, ja wymieniam i odsyłam swoja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co pakowac tyle kasy i dalej jezdzic z pompa napedzana imbusem, do tego masz auto z 2005r czyli napedzane masz łancuchem a nie kołami zebtami.

ja zamówiłem wszystkie potrzebne czesci w aso i wyszło bez pompy oleju 405zł + pompe kupiłem z audi a3 2.0tdi z rozbiorki silnika za 250zł poskładałem wg przepisu jaro4444 i jezdze bez obaw ze znowu sie cos wysra ze smarowniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego masz auto z 2005r czyli napedzane masz łancuchem a nie kołami zębatymi...
w tej kwestii możesz się mylić od końca października montowano już koła zębate, co nie zmienia faktu, że kastracja to pewne rozwiązanie, ja nakulałem 45 tyś. km, choć przeciwnicy(reklamujący sposób tańszy) tej metody wróżyli mi, że się wszystkie śrubki poodkręcają, a silnik z uwagi na brak komfortowych wałków się rozsypie:wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja zrobilem juz 60 tys na nowej pompie od 1,9 i bez problemow! A wczesniej szkoda gadac dobrze ze zauwazylem ze silnik dziwnie pracuje. Kilka tys i by bylo po ptakach

Wysłane z mojego LT26i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja zrobilem juz 60 tys na nowej pompie od 1,9 i bez problemow! A wczesniej szkoda gadac dobrze ze zauwazylem ze silnik dziwnie pracuje. Kilka tys i by bylo po ptakach

czyli jak Twój silnik się zachowywał?? dziwnie pracował??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak by nie równo pracował powiedzmy przez 5s było ok dobrze słychać a 10 s coś tak chrobotało i od nowa normalnie i chrobocze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie po dłuższej przerwie - mam problem z passatem b6 2.0 tdi bmp. W piątek wymieniałem zabierak. Gniazdo nie wyglądało źle więc jeszcze trochę na tych wałkach pojeżdżę (mam nadzieję :) )

Po wymianie mam jednak poważny problem - złożyłem wszystko, założyłem miskę, zalałem i odpaliłem - wszystko ok.

Rano pojechałem w 20 km trasę i po dojechaniu na miejsce okazało się że silnik pracuje tak:

WRZUTA - MOV 0124

Wygląda jakby sprzęgło (dwumasa) ocierała o obudowę - silnik jedzie normalnie - ma moc a dźwięk w środku jest niesłyszalny.

Czy jest możliwość abym zbyt mocno przykręcił skrzynię do miski (jest z nią skręcona trzema śrubami 19).

Cykanie jest najbardziej słyszalne przy prawym kole ale to może być efekt niesienia się dźwięku w tą stronę...

Chciałbym zaznaczyć, że problem występuje tylko na ciepłym silniku - powyżej 80 stopni.

Bardzo Was proszę o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie to wyglada jak by jakas sruba byla za dluga dlatego szlifuje moze pomyliles srubki sprawdz dlugosci bo moze byc kanal a rowno skreciles skrzynie z silnikiem?

i docisk dobrze zalozony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak by nie równo pracował powiedzmy przez 5s było ok dobrze słychać a 10 s coś tak chrobotało i od nowa normalnie i chrobocze

u mnie tak zaczyna robic :(

powiedzcie prosze jaka ja mam pompe w bpw?

i ponowie pytanie kolegi djdrix1 kto to zrobi w poznaniu? to tego moda trzeba wyciagac caly silnik?

---------- Post dopisany at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany at 18:09 ----------

czy ja mam w bpw taka pompe?

POMPA OLEJU OLEJOWA 2.0 TDI AUDI A4 A6 PASSAT B6 (2956247449) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak pompa kwalifikuje się do wymiany, wyciągać silnika nie trzeba ale musisz go do góry dźwignąć bo miski olejowej nie wyciągniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...