Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak idealnir zregrneruja gniazdo to bedzie juz wieczne...

Opublikowano

Myślałem żeby zrobić coś takiego http://a4-klub.pl/2-0-197/pompa-oleju-278818/ czyli grubszy imbus z jednej strony i przystosowane pod to gniazdo, ten koleś reklamował się w tym temacie (TMA SERWIS) i paru użytkowników mających pompy na zębatkach skorzystało już z takiej opcji albo dać dłuższy imbus i dłuższe gniazdo (Futurum tak robi)

Opublikowano

miedzyinnymi ja takiego swapa zrobilem :decayed: chyba zaloze tutaj osobny temat tego dotyczacy :)

Opublikowano

Po co w przypadku zatarcia wału w silniku BLB (z 4 przeciwwagami?) zakładać wał z BKD? Chodzi o ilość przeciwwag? Bo z tego co wyczytałem to w BKD jest 8 przeciwwag.

Mechanik z jednego zakładu (który wypowiada się m.in w tym temacie) twierdzi, że w przypadku wymontowania wałków wyrównoważających istnieje ryzyko pęknięcia wału (w przypadku pozostawienia wału z BLB).

Opublikowano
miedzyinnymi ja takiego swapa zrobilem :decayed: chyba zaloze tutaj osobny temat tego dotyczacy :)

No chyba będzie trzeba założyć, żeby ludzie też mieli inną alternatywę, bo powiem szczerze ja mając napęd zębatkowy, nie do końca jestem przekonany do swapa pompy. Bo swap jest opisany dokładnie dla silników z napędem pompy łańcuchowym a natomiast nikt się nie wypowiedział czy robił takie coś przy napędzie zębatkowym i czy w tym wypadku to zdjęcie zębatki z wału też idzie bez żadnych komplikacji, a posty dotyczące właśnie tej alternatywy czyli regeneracji zabieraka i tym podobnych są skrupulatnie usuwane... :kwasny:

Opublikowano
miedzyinnymi ja takiego swapa zrobilem :decayed: chyba zaloze tutaj osobny temat tego dotyczacy :)

No chyba będzie trzeba założyć, żeby ludzie też mieli inną alternatywę, bo powiem szczerze ja mając napęd zębatkowy, nie do końca jestem przekonany do swapa pompy. Bo swap jest opisany dokładnie dla silników z napędem pompy łańcuchowym a natomiast nikt się nie wypowiedział czy robił takie coś przy napędzie zębatkowym i czy w tym wypadku to zdjęcie zębatki z wału też idzie bez żadnych komplikacji, a posty dotyczące właśnie tej alternatywy czyli regeneracji zabieraka i tym podobnych są skrupulatnie usuwane... :kwasny:

To już się wypowiadam, u mnie w BLB pompa z 1.9TDI zrobiła 160kkm, ostatnia usterka rozrządu zmusiła mnie do wymiany silnika. W nowym silniku z 2007r. był już napęd na kołach zębatych, zostało to zdemontowane i została założona pompa na łańcuchu z mojego BLB. Zrobione już 4kkm i wszystko pracuje idealnie. Tak samo zrobił mój znajomy w silniku BPW gdzie był napęd na kołach zębatych. Nie wiem ile tocznie robisz km, ale jak nie więcej jak 20kkm to wykup sobie assistance i olej temat...

Opublikowano

Tomasz, uswiadom mnie co ma assistans do pompy oleju? z ubezpieczenia pokrywaja naprawe?

Opublikowano
Tomasz, uswiadom mnie co ma assistans do pompy oleju? z ubezpieczenia pokrywaja naprawe?

Jest ktoś kto Cię zholuje, jak zapali Ci się kontrolka z ciśnienia smarowania :decayed:

Opublikowano
miedzyinnymi ja takiego swapa zrobilem :decayed: chyba zaloze tutaj osobny temat tego dotyczacy :)

No chyba będzie trzeba założyć, żeby ludzie też mieli inną alternatywę, bo powiem szczerze ja mając napęd zębatkowy, nie do końca jestem przekonany do swapa pompy. Bo swap jest opisany dokładnie dla silników z napędem pompy łańcuchowym a natomiast nikt się nie wypowiedział czy robił takie coś przy napędzie zębatkowym i czy w tym wypadku to zdjęcie zębatki z wału też idzie bez żadnych komplikacji, a posty dotyczące właśnie tej alternatywy czyli regeneracji zabieraka i tym podobnych są skrupulatnie usuwane... :kwasny:

To już się wypowiadam, u mnie w BLB pompa z 1.9TDI zrobiła 160kkm, ostatnia usterka rozrządu zmusiła mnie do wymiany silnika. W nowym silniku z 2007r. był już napęd na kołach zębatych, zostało to zdemontowane i została założona pompa na łańcuchu z mojego BLB. Zrobione już 4kkm i wszystko pracuje idealnie. Tak samo zrobił mój znajomy w silniku BPW gdzie był napęd na kołach zębatych. Nie wiem ile tocznie robisz km, ale jak nie więcej jak 20kkm to wykup sobie assistance i olej temat...

Tomasz a silnik od mitsubishi, bo na taki wymieniłeś, nie jest już poprawiony, że musiałeś swapować pompę? Sam się zastanawiam nad wymianą na ten motor bo ten co mam to mnie już wkur mimo że robiłem swap, ale nadal kultura pracy i głośność pracy jest dla mnie nie do przyjęcia.

Opublikowano
miedzyinnymi ja takiego swapa zrobilem :decayed: chyba zaloze tutaj osobny temat tego dotyczacy :)

No chyba będzie trzeba założyć, żeby ludzie też mieli inną alternatywę, bo powiem szczerze ja mając napęd zębatkowy, nie do końca jestem przekonany do swapa pompy. Bo swap jest opisany dokładnie dla silników z napędem pompy łańcuchowym a natomiast nikt się nie wypowiedział czy robił takie coś przy napędzie zębatkowym i czy w tym wypadku to zdjęcie zębatki z wału też idzie bez żadnych komplikacji, a posty dotyczące właśnie tej alternatywy czyli regeneracji zabieraka i tym podobnych są skrupulatnie usuwane... :kwasny:

To już się wypowiadam, u mnie w BLB pompa z 1.9TDI zrobiła 160kkm, ostatnia usterka rozrządu zmusiła mnie do wymiany silnika. W nowym silniku z 2007r. był już napęd na kołach zębatych, zostało to zdemontowane i została założona pompa na łańcuchu z mojego BLB. Zrobione już 4kkm i wszystko pracuje idealnie. Tak samo zrobił mój znajomy w silniku BPW gdzie był napęd na kołach zębatych. Nie wiem ile tocznie robisz km, ale jak nie więcej jak 20kkm to wykup sobie assistance i olej temat...

Tomasz a silnik od mitsubishi, bo na taki wymieniłeś, nie jest już poprawiony, że musiałeś swapować pompę? Sam się zastanawiam nad wymianą na ten motor bo ten co mam to mnie już wkur mimo że robiłem swap, ale nadal kultura pracy i głośność pracy jest dla mnie nie do przyjęcia.

A co tam ma być poprawione, dalej są wałki tylko napęd jest na kołach zębatych, silnik jest z 2007r.

Opublikowano

A jak zrobiles SWAP pompy w tym silniku to duża różnica w kulturze i głośności pracy w stosunku do Blb

Opublikowano
A jak zrobiles SWAP pompy w tym silniku to duża różnica w kulturze i głośności pracy w stosunku do Blb

Swap nie ma na to wpływu, jedynie nie buja na jałowym. Ale i tak jest ciszej, bo ma mniejszy przebieg, poza tym 16V dużo ciszej chodzi w stosunku do 8V.

Opublikowano
miedzyinnymi ja takiego swapa zrobilem :decayed: chyba zaloze tutaj osobny temat tego dotyczacy :)

No chyba będzie trzeba założyć, żeby ludzie też mieli inną alternatywę, bo powiem szczerze ja mając napęd zębatkowy, nie do końca jestem przekonany do swapa pompy. Bo swap jest opisany dokładnie dla silników z napędem pompy łańcuchowym a natomiast nikt się nie wypowiedział czy robił takie coś przy napędzie zębatkowym i czy w tym wypadku to zdjęcie zębatki z wału też idzie bez żadnych komplikacji, a posty dotyczące właśnie tej alternatywy czyli regeneracji zabieraka i tym podobnych są skrupulatnie usuwane... :kwasny:

ja w swoim BRE (naped zebatkowy) robiłem swap pompy, co do zdjecia zebatki z wału trzeba ja nacinac ostroznie( by nie uszkodzi wału) i pod wpływem ciepła zejdzie z wału, kumpel robił w w pasku to samo i przeciał zebatke najblizej jak sie dało wału , uderzył pare razy przecinakiem i pekła

Opublikowano
miedzyinnymi ja takiego swapa zrobilem :decayed: chyba zaloze tutaj osobny temat tego dotyczacy :)

No chyba będzie trzeba założyć, żeby ludzie też mieli inną alternatywę, bo powiem szczerze ja mając napęd zębatkowy, nie do końca jestem przekonany do swapa pompy. Bo swap jest opisany dokładnie dla silników z napędem pompy łańcuchowym a natomiast nikt się nie wypowiedział czy robił takie coś przy napędzie zębatkowym i czy w tym wypadku to zdjęcie zębatki z wału też idzie bez żadnych komplikacji, a posty dotyczące właśnie tej alternatywy czyli regeneracji zabieraka i tym podobnych są skrupulatnie usuwane... :kwasny:

To już się wypowiadam, u mnie w BLB pompa z 1.9TDI zrobiła 160kkm, ostatnia usterka rozrządu zmusiła mnie do wymiany silnika. W nowym silniku z 2007r. był już napęd na kołach zębatych, zostało to zdemontowane i została założona pompa na łańcuchu z mojego BLB. Zrobione już 4kkm i wszystko pracuje idealnie. Tak samo zrobił mój znajomy w silniku BPW gdzie był napęd na kołach zębatych. Nie wiem ile tocznie robisz km, ale jak nie więcej jak 20kkm to wykup sobie assistance i olej temat...

Tomasz a silnik od mitsubishi, bo na taki wymieniłeś, nie jest już poprawiony, że musiałeś swapować pompę? Sam się zastanawiam nad wymianą na ten motor bo ten co mam to mnie już wkur mimo że robiłem swap, ale nadal kultura pracy i głośność pracy jest dla mnie nie do przyjęcia.

A co tam ma być poprawione, dalej są wałki tylko napęd jest na kołach zębatych, silnik jest z 2007r.

Wałki są po to aby wyrównoważać wał!!! jedna z osób, która przeszła na pompę z 1.9 (skoda superb bss-identyczny silnik co w audi bpw itd..)prosi o zamontowanie starych wałków.Zastanówcie się nad swapem jeśli posiadacie moduł na kołach zębatych...

www.futurum.net.pl

Opublikowano

Dobra reklama nie jest zła.

Równoważyć wał ale w jakim sensie? Nie wiem czy wiesz ale wał sam w sobie jest już wyważony. A co z silnikami, w których nie ma wałków wyrównoważających? Co tam wyrównoważa wał?

P.S.

Pompa jest od 2.0 :wink:

Opublikowano
co do zdjecia zebatki z wału trzeba ja nacinac ostroznie( by nie uszkodzi wału) i pod wpływem ciepła zejdzie z wału, kumpel robił w w pasku to samo i przeciał zebatke najblizej jak sie dało wału , uderzył pare razy przecinakiem i pekła

:facepalm::facepalm::facepalm:

Mój mechanik jakby usłyszał jak ściągacie zębatki z wału to by się chyba w garażu na podnośniku powiesił. Starą zębatkę(koło zębate) należy odpowiednio i szybko podgrzać np. palnikiem acetylenowym (oczywiście jeżeli ktoś to robi bez wyciągania wału to trzeba wszystko odpowiednio zabezpieczyć i następnie stopniowo schładzać), dobrze rozgrzane koło ściąga się specjalnym ściągaczem do tego przeznaczonym (z pomocą czegoś do podwadzenia i wypychania zębatki) i sama schodzi jak po maśle bez JAKIEGOKOLWIEK nacinania i żadnej minimalnej ryski na wale! Jak słyszę że ktoś przecinakiem uderza żeby rozwalić zębatkę to aż mam ciary :polew::wink: Nową zębatkę też się tylko podgrzewa i wchodzi łatwo na wał jak Norek do Krawczyków, ostygnie i jest nie do ruszenia, no chyba że razem z wałem:naughty:

Opublikowano

To niech ten twoj mechanik sobie tym palnikiem grzeje bo idzie sezon grzewczy. Jakbys przeczytał watek od poczatku to bys wiedział ze nie jest to zwykła zębatka tylko balansujaca i pod wplywem sciagacza gnie sie jak tyczka i moze peknac. Dlatego lepiej ją najpierw ponacinac wywalić część wahliwą i dopiero potem ściągać część cztywna sciagaczem.

Opublikowano

Tak, ale użytkownik wyżej pisał o rozwalaniu zębatki przecinakiem, to też jest dobre rozwiązanie? W moim przypadku ściągana była zębatka, a dokładniej koło zębate i ani troszkę się nigdzie nie wygięło, cała operacja trwała chwilę, bez cięcia i problemów. :wink:

Opublikowano
Nie wiem czy wiesz ale wał sam w sobie jest już wyważony. A co z silnikami, w których nie ma wałków wyrównoważających?

Nie wiem czy wiesz ale motory bez walkow wyr maja inne waly z wieksza iloscia "przeciwag"... Ciekawe dlaczego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...