Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ile wlewacie teraz oleju po zrobieniu swapa pompy oleju na 1.9tdi .Ja wswoim BPW wlewam teraz cos ponad 5 litrów oleju ,przedtem tylko 4l.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no własnie miska ta sama bagnet też ,tylko wywalone stare bebechy i zrobiony swap na 1.9 i oleju tak jak napisałem wczesniej ponad 5 litrów,prawie 5,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic się nie zmieniło , 4.5 L

niby jakim cudem po swapie nic się nie zmieniło:facepalm:

Skoro wywaliłeś kilka kg gratów z miski:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wywaliłem wałki to przede wszystkim przerobiłem smoka. Nie dało zamontować się miski, bo smok z pompy od 1.9 był za długi. Nie dało jej się wyciąć wewnątrz tak jak w innych usunąć przegrody. Być może to wina BRD i Quatro - ponoć tam była jakaś mała zmiana.

Nie przejąłem się tym faktem zmieniłem kształt smoka by nie haczył i brał z dna miski.

Działa już około 50kkm bez najmniejszych problemów.

Objętość miski olejowej podskoczyła około + 0,6 litra. Myślę że w miarę dokładnie bo leję olej z beczki i zawsze patrzę na poziom bagnetu.

Co do celowości robienia swapa - ludzie jak chcecie mieć auta 2.0 niezawodne i bez problemu dojechać do Hiszpanii i z powrotem nie myśląc o tym że Wasze auto rozkraczy się na drodze to tylko wywalić te wałki a w szczególności napęd pompy bo to jest najbardziej wadliwe urządzenie w całym tym pięknym silniku. Nie patrzcie na wpisy ludzi którzy zarabiają na regeneracji gniazd napędu pompy i nowych dłuższych czy krótszych imbusach. Jak padł lub pada Ci napęd pompy oleju - sruuu to z samochodu.

Zrobiłem oprócz własnego samochodu już tak co najmniej 8 audiczek i "0" problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mi sie oberwie, sorry za OT ale chce kupic B7 2.0 TDi i martwi mnie ten silnik BLB, czy problem z walkami wystepuje tylko w nim i czy jest jakas roznica miedzy 2005 a 2007 rocznikiem auta i owego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic się nie zmieniło , 4.5 L

niby jakim cudem po swapie nic się nie zmieniło:facepalm:

Skoro wywaliłeś kilka kg gratów z miski:naughty:

Wałki nie są zanurzone w oleju więc po ich zdemontowaniu wlewam tyle samo oleju jak przed . Miska ta sama , bagnet ten sam , więc ilość oleju bez zmian .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech ktoś mi wytłumaczy cud, zmianiałem już 2x olej i sam wlewam zawsze 5,5L i stan mam pod max. wlanie 4,5 nie daje nawet min. (sprawdzane po napełnieniu filtra oleju)

przed swapem lałem 4,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale wałki a właściwie ich obudowa jest zanurzona w oleju.

Zobaczcie gdzie macie smoka w oryginale, na jakim jest poziomie w misce, wlejcie do miski 5 l oleju i zobaczcie czy nie zatapia części korpusu wałków.

Okaże się że część wałków jest zatopiona.

Oczywistą sprawą jest to że wałki ( mówimy o całym ustrojstwie zdemontowanym przy swapie ) nie taplają się w całości w oleju.

Po zdemontowaniu trzeba jakoś uzupełnić braki metalu - uzupełniaczem jest olej.

Na zdjęciu widać jaka wysokość dzieli smoka od obudowy.

image.jpg

W mojej misce przy zalewaniu wyszło około +0,6l. Bagnet ten sam, miska ta sama.

Tak naprawdę najważniejsze jest to by smok z nowej pompy po swapie ssał z samego dna miski - a to już zupełnie inna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BKD nie ma wałków więc co wywalałeś z silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienił silnik na BKD ale musiał założyć miskę olejową od BLB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam silnik BRE- auto nie wiadomo ile ma najechane wiec co byscie radzili bo problem mam z dostepem do podnosnika zeby zwalic miske i zobaczyc czy ktos tam grzebal czy nie. Silnik BRE to tylko pompa czy cos jeszcze do wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie masz wyboru. Aby sprawdzić trzeba niestety miska w dół.

Można się wsłuchiwać, gdybać ale czasami nie ma takich objawów a napęd się kończy.

Jak zdejmiesz miskę to warto zrobić przegląd dołu silnika - skoro jest rozebrany.

Więcej tam się nic nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz. Czyli zamawiam to:

Modyfikacja napędu pompa pompy oleju 2,0TDI blb (3905909983) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

rozbieram wymieniam i koniec??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz. Czyli zamawiam to:

Modyfikacja napędu pompa pompy oleju 2,0TDI blb (3905909983) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

rozbieram wymieniam i koniec??

Jeszcze sruba z lbem imbusowym do zaslepienia smarowania po walkach i przy tej robocie dobrze jest wymienic zimmering przedni na wale.

---------- Post dopisany at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany at 19:22 ----------

20120921_164139.jpg

tu masz zaznaczone który otwór zaślepić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...