Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

jittejutsu, jak nie znalazłeś odpowiedzi to znaczy że za mało czytałeś wątek, opcji może być wiele, ale coś czuje że albo mecher zaślepił nie tą dziurę, albo jej nie zaślepił... Ogólnie zacznij od naprawy ciśnienia oleju, bo to może skończyć silnik, a później myśl o ciężkim odpalaniu.

---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ----------

BTW. Sprawdzałeś poziom oleju? ile go wlałeś?

Jak masz DPF olej powinien być 5W30 z normą 507.00, jak nie masz DPF to norma 505.01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi powiedzieli przy odbiorze samochodu olej pełen syntetyk a poziom sam patrzyłem na tym czarnym super bagnecie wydaje mi się ze dobrze bo siega 2 kulki czyli maxa . tez wydaje mi się ze macheros nie przewidział tego ze po wyciagnieciu całej pompy wejdzie więcej oleju ;d rano akcja sprawdzanie oleju

jittejutsu, jak nie znalazłeś odpowiedzi to znaczy że za mało czytałeś wątek, opcji może być wiele, ale coś czuje że albo mecher zaślepił nie tą dziurę, albo jej nie zaślepił... Ogólnie zacznij od naprawy ciśnienia oleju, bo to może skończyć silnik, a później myśl o ciężkim odpalaniu.

---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ----------

BTW. Sprawdzałeś poziom oleju? ile go wlałeś?

Jak masz DPF olej powinien być 5W30 z normą 507.00, jak nie masz DPF to norma 505.01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się. Miała być tylko wymiana imbusa na dłuższy, ale okazało się że gniazdo jest na tyle wyrobione że nowy imbus ma luz. Zapadła decyzja o wymianie całego modułu pompy na nowy. Koszt dużo za duży od zakładanego.

Silnik BPW 04.2006r. pompa na kołach zębatych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wole wstawić całkiem nową część z niemieckiego serwisu
głupota . Regenerowany wałek i grubszy zabierak bedzie na wieki :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wole wstawić całkiem nową część z niemieckiego serwisu
głupota . Regenerowany wałek i grubszy zabierak bedzie na wieki :wink:

Dokładnie, najpierw oszczędzał wymieniając sam wałek, a teraz chce słono przepłacić ;) Nie wiedzę tu sensu, też radzę jak Wihejster, regeneracja, albo swap na niezawodną pompę starego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romek, od tego sie zaczyna, wymiana samego imbusa ( profilaktyka ) , a jezeli gniazdo wyrobione bierze sie po modernizacji... wiec nie do konca. Duze grono osob tutaj wymienia same imbusy jezeli gniazdo jest w idealnym stanie, wtedy na 40.000 spokoj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za niskie ciśnienie oleju . Miska w dół i sprawdzanie czy kanał olejowy został prawidłowo zaślepiony i czy to ten . Następnie pompa olejowa była nowa czy używana ? Jak używka to lipa , nie znasz jej przebiegu. Jeżeli masz za mały stan oleju to świeci się konewka koloru żółtego a nie czerwona kontrolka ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wierze w regeneracje.

Głupotą jest wstawianie części po regeneracji. Już dwa razy się na przejechałem na takich częściach.

Wolę wstawić część nową nie używaną i mam święty spokój. Tym bardziej że regeneracja wychodzi drożej niż nowa część (dane z cennika FUTRUM).

Więc widać co się lepiej opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nie moze byc tansza niz 650 zl a tyle dalem w tmaserwis a to to samo co futurum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad te ceny macie, cały nowy zespól pompy to może kosztować 4300 w ASO, ale w Futurum, cała pompa po regeneracji, czyli gotowa do podmiany kosztuje 1800, a regeneracja (którą robiłem u siebie) to 600. Kupno nowej w ASO za niedługo znowu spotka się z problemem jaki masz dzisiaj. ASO przecież nie załatwiło tego problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz ja też kupuję nową w ASO tylko za zachodnią granicą.

Drogi Maćku

Sama pompka oleju o nr:03g115105h kosztuje w serwisie 840zł,moduł wałków w serwisie 4700zł.Teraz napisz, co serwisant zaoferował Ci zza zachodniej granicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz ja też kupuję nową w ASO tylko za zachodnią granicą.

Drogi Maćku

Sama pompka oleju o nr:03g115105h kosztuje w serwisie 840zł,moduł wałków w serwisie 4700zł.Teraz napisz, co serwisant zaoferował Ci zza zachodniej granicy...

Sama pompa oleju czyli takie małe coś wielkości około 10cm jest sprawne i zostaje stare.

Wymieniony zostanie moduł wałków. Cały, nówka sztuka z serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a za jaką cenę masz ten nowy moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowego zestawu walkow przewidziana jest wg etki inna pompa. Wg etki nie ma czesci pt walli wyrownukace ale czesc pt walki pompa i jakies kolo posrednie??? Sprzedaja oficjalnie same walki bez pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też już jestem po swap'ie. Robiłem wersję pierwszą, bez wymiany wału. Części zamówiłem w serwisie.

Auto kupiłem jakieś dwa tygodnie temu ale od razu zaplanowałem tę wymianę przy okazji zmiany rozrządu.

Warto było, wszystkie zalety opisane są już wcześniej w tym wątku.

Po wszystkim obejrzałem sobie dokładnie gniazdo i zabierak - uwierzcie mi - niewiele brakowało :shock3:

Jeszcze raz wielkie dzięki jaro4444 za poradnik oraz pomoc telefoniczną :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymontowania misy olejowej w tamtym roku u mechanika strzelilem zdjecie co tam sie znajduje no i teraz pytanie czy jux wczesniej nie byl przerobiony bo ja tu zadnego lancuszka nie widze

?

u6ysuny7.jpg

Wysłane z Apollo 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo masz nowszy naped na kolach zebatych ale imbus masz dalej ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...