seegi Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 helo, mam pytanko: co to jest za element na zdjęciu? jak to się nazywa? ile kosztuje i czemu tak drogo? niedawno klekocik zaczął dziwnie terkotać, widać że TEN element uległ uszkodzeniu, po przegazowaniu auta, ulatniają się z niego spaliny
Sztomel Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 na pierwszym planie widać wtyczkę ale domyślam się, że chodzi o karbowaną rurkę, którą z kolektora wydechowego lub chłodnicy spalin daje spalinami do obudowy zaworu EGR, jeśli wali z niej spalinami to oznacza to, że pękła i jest nieszczelna. Aby się tego efektu pozbyć to nie zalecam zaślepiania EGR przy kolektorze wydechowym gdyż sterownik tego silnika z pewnością od razu wywali błąd i przejdzie w tryb pracy awaryjnej. Najlepiej wymontować tę rurkę i dać pospawać albo wstawić coś w zamian - karbów wcale nie musi tam być. Wybierz opcję najbardziej korzystną finansowo. [br]Dopisany: 01 Maj 2010, 07:39_________________________________________________oooo, teraz dopiero widzę drugie zdjęcie ale diagnoza się nie zmieniła, gazy będą się z niego ulatniać cały czas bo zawór EGR zamyka je dopiero na poziomie obudowy zaworu EGR.
ArkadiuS Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 to chłodnica układu recyrkulacji spalin 03G 131 512 AL. Diagnoza to wymiana na nowy(w ASO jedyne 1156.13zł )/używany albo spawanie. I jak pisał Sztomel, żadnego zaślepiania
seegi Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Opublikowano 1 Maja 2010 mogę z tym pojeździć kilka dni? weekend majowy, wybieram się do rodzinki - do zrobienia jakieś 300km - co się stanie jak rura całkiem pęknie ?
Sztomel Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 co się stanie jak rura całkiem pęknie ? pojedziesz jak z silnikiem SDI czyli w trybie awaryjnym z powodu niedoładowania turbo bo spaliny zamiast napędzać wirnik turbiny pójdą przez nieszczelność w eter.
H4mm3R Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Ja ostatnio wymieniałem chłodnicę EGRu, bo mi się rozciekła. Używaną kupiłem na allegro za 180zł. Po wymianie auto lepiej odpala rano.
seegi Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Opublikowano 7 Maja 2010 H4mm3R - ta rura jest przykręcona do chłodnicy spalin? czy jest to jeden scalony element razem z chłodnicą ?
Sztomel Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 seegi, nie bój się tylko zdejmij plastikową osłonę silnika (podnosząc ją energicznie z każdej strony bo jest montowana na wciski) i zobacz, ja nie jeżdżę Audi a tym bardziej z tym silnikiem więc nie powiem na 100% ale wydaje mi się, że jest to całość wraz z chłodnicą.
H4mm3R Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Tak jest to w całości, zrób jak radzi Sztomel Ja kupiłem taką z BRE
jezuwrc Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 A mam pytanko dot.tej chłodnicy recyrkulacji spalin.....w jakim celu jest ta po prawej stronie przymocowana "grucha" i wężyk podpięty od n18. Co konkretnie ma za zadanie...Czy wpływa to na prace silnika konkretnie czy anomalia w działaniu tego urządzenia może być być przyczyna od czasu do czasu przerywania podczas przyśpieszania w zakresie 2000-2400 obr/min....
Sztomel Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 w jakim celu jest ta po prawej stronie przymocowana "grucha" i wężyk podpięty od n18 o ile wiem to ten siłownik nie jest podpięty pod N18 tylko pod zintegrowany elektrozawór magnetyczny podciśnieniowy, który steruje całym układem podciśnienia. Z pewnością jest zintegrowany z zaworem EGR i uchylają się one jednocześnie czyli wtedy kiedy zawór magnetyczny uchyla zawór EGR to również uchyla dopływ spalin z chłodnicy tym właśnie siłownikiem tak jak na tym schemacie : http://obrazki.elektroda.net/34_1258987196.jpg jeśli są jakiekolwiek anomalie w pracy silnika to tylko wtedy jeśli w nieodpowiednim momencie uchyla się zawór EGR sterowany wężykiem podciśnieniowym z gniazdka P2 zaworu magnetycznego. Wszystko wyjdzie w logu statycznym grupy 003 w Vagu oraz w logu dynamicznym tej grupy
Maxfly69 Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Tak jest to w całości, zrób jak radzi Sztomel Ja kupiłem taką z BRE Wymieniałeś sam czy zleciłeś komuś wykonanie wymiany?? Pytam, bo jw właśnie jestm przed i zastanawiam się czy dłubać się z tym sam czy lepiej zlecić specjaliście wysokiej klasy:-)?? Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 w jakim celu jest ta po prawej stronie przymocowana "grucha" i wężyk podpięty od n18 o ile wiem to ten siłownik nie jest podpięty pod N18 tylko pod zintegrowany elektrozawór magnetyczny podciśnieniowy, który steruje całym układem podciśnienia. Z pewnością jest zintegrowany z zaworem EGR i uchylają się one jednocześnie czyli wtedy kiedy zawór magnetyczny uchyla zawór EGR to również uchyla dopływ spalin z chłodnicy tym właśnie siłownikiem tak jak na tym schemacie : http://obrazki.elektroda.net/34_1258987196.jpg jeśli są jakiekolwiek anomalie w pracy silnika to tylko wtedy jeśli w nieodpowiednim momencie uchyla się zawór EGR sterowany wężykiem podciśnieniowym z gniazdka P2 zaworu magnetycznego. Wszystko wyjdzie w logu statycznym grupy 003 w Vagu oraz w logu dynamicznym tej grupy nie dokonca. silownik steruje przeplywem spalin przez chlodnice w zaleznosci od temperatury oraz predkosci obrotowej silnika. m.in. dzieki temu silnik szybciej osiaga temperature robocza ( spaliny dogrzewaja plyn chlodzacy).
Sztomel Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 silownik steruje przeplywem spalin przez chlodnice w zaleznosci od temperatury oraz predkosci obrotowej silnika. m.in. dzieki temu silnik szybciej osiaga temperature robocza ( spaliny dogrzewaja plyn chlodzacy). racja, dopiero teraz przestudiowałem to sterowanie i jest tak jak mówisz : jeśli silnik jest zimny to siłownik podciśnieniowy sterujący uchylaniem zaworu chłodnicy recyrkulacji spalin N345 nie uchyla tego zaworu przez co zimny silnik jest dogrzewany spalinami aż osiągnie temperaturę 50*C i dopiero wtedy uchyla się stopniowo N345 i zaczyna schładzać spaliny dostarczane przez zawór EGR do komór spalania
H4mm3R Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Wymieniałeś sam czy zleciłeś komuś wykonanie wymiany?? Pytam, bo jw właśnie jestm przed i zastanawiam się czy dłubać się z tym sam czy lepiej zlecić specjaliście wysokiej klasy:-)?? Pozdrawiam Kumpel mechanik do mnie wpadł i mi to wymienił Jak masz klucze to możesz sam to wymienić.
Maxfly69 Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Proszę o podpowiedź na jakie śruby jest mocowany element zakreślony na czerwono (Torx??)oraz co to jest za urządzenie (aluminiowa gruszka). W miejscy zaznaczonym strzałką doprowadzony jest wężyk albo wiązka kabli. Niem wiem czy zdejmując wężyk nie uszkodzę kabli (jeśli tam są poprowadzone) Serdecznie dziękuję za informację:-)
H4mm3R Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Na torxy raczej nie, bo niby jak tam torxa włożysz?? Jest to zawór otwierający i zamykający chłodniczkę, do niego jest podpięty wąż z podciśnieniem(brak kabli!).
Maxfly69 Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Czyli normalnie mogę ten wąż odpiąć od starej gruszki i wpiąć do "nowej"?? A jeśli nie torx to co?? Aha jeszcze jedno... czy podczas wymiany demontowałeś filtr paliwa i obudowę od filtra powietrza??
H4mm3R Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Czyli normalnie mogę ten wąż odpiąć od starej gruszki i wpiąć do "nowej"?? Tak A jeśli nie torx to co?? Imbus, bodajże 8. Zdejmij pokrywę silnika i sam sprawdź. Aha jeszcze jedno... czy podczas wymiany demontowałeś filtr paliwa i obudowę od filtra powietrza?? Filtr paliwa trzeba zdemontować i spuścić płyn chłodniczy.
Maxfly69 Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Tak patrząc na to uszkodzenie i czytając wątki na forum czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zaślepienie tego wylotu z kolektora??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się