Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Uszkodzony element układu recyrkulacji spalin.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

helo,

mam pytanko:

co to jest za element na zdjęciu? jak to się nazywa? ile kosztuje i czemu tak drogo?

niedawno klekocik zaczął dziwnie terkotać, widać że TEN element uległ uszkodzeniu, po przegazowaniu auta, ulatniają się z niego spaliny

co%20to%20jest.jpg

Opublikowano

na pierwszym planie widać wtyczkę ale domyślam się, że chodzi o karbowaną rurkę, którą z kolektora wydechowego lub chłodnicy spalin daje spalinami do obudowy zaworu EGR, jeśli wali z niej spalinami to oznacza to, że pękła i jest nieszczelna. Aby się tego efektu pozbyć to nie zalecam zaślepiania EGR przy kolektorze wydechowym gdyż sterownik tego silnika z pewnością od razu wywali błąd i przejdzie w tryb pracy awaryjnej. Najlepiej wymontować tę rurkę i dać pospawać albo wstawić coś w zamian - karbów wcale nie musi tam być. Wybierz opcję najbardziej korzystną finansowo. [br]Dopisany: 01 Maj 2010, 07:39_________________________________________________oooo, teraz dopiero widzę drugie zdjęcie ale diagnoza się nie zmieniła, gazy będą się z niego ulatniać cały czas bo zawór EGR zamyka je dopiero na poziomie obudowy zaworu EGR.

Opublikowano

to chłodnica układu recyrkulacji spalin 03G 131 512 AL. Diagnoza to wymiana na nowy(w ASO jedyne 1156.13zł ;))/używany albo spawanie. I jak pisał Sztomel, żadnego zaślepiania :naughty:

Opublikowano

mogę z tym pojeździć kilka dni?

weekend majowy, wybieram się do rodzinki - do zrobienia jakieś 300km - co się stanie jak rura całkiem pęknie ?

Opublikowano

co się stanie jak rura całkiem pęknie ?

pojedziesz jak z silnikiem SDI czyli w trybie awaryjnym z powodu niedoładowania turbo bo spaliny zamiast napędzać wirnik turbiny pójdą przez nieszczelność w eter.

Opublikowano

Ja ostatnio wymieniałem chłodnicę EGRu, bo mi się rozciekła. Używaną kupiłem na allegro za 180zł. Po wymianie auto lepiej odpala rano.

Opublikowano

H4mm3R - ta rura jest przykręcona do chłodnicy spalin? czy jest to jeden scalony element razem z chłodnicą ?

Opublikowano

seegi, nie bój się tylko zdejmij plastikową osłonę silnika (podnosząc ją energicznie z każdej strony bo jest montowana na wciski) i zobacz, ja nie jeżdżę Audi a tym bardziej z tym silnikiem więc nie powiem na 100% ale wydaje mi się, że jest to całość wraz z chłodnicą.

Opublikowano

Tak jest to w całości, zrób jak radzi Sztomel

Ja kupiłem taką z BRE

sdc109621280x768.jpg

Opublikowano

A mam pytanko dot.tej chłodnicy recyrkulacji spalin.....w jakim celu jest ta po prawej stronie przymocowana "grucha" i wężyk podpięty od n18. Co konkretnie ma za zadanie...Czy wpływa to na prace silnika konkretnie czy anomalia w działaniu tego urządzenia może być być przyczyna od czasu do czasu przerywania podczas przyśpieszania w zakresie 2000-2400 obr/min.... :cool1:

Opublikowano

w jakim celu jest ta po prawej stronie przymocowana "grucha" i wężyk podpięty od n18

o ile wiem to ten siłownik nie jest podpięty pod N18 tylko pod zintegrowany elektrozawór magnetyczny podciśnieniowy, który steruje całym układem podciśnienia. Z pewnością jest zintegrowany z zaworem EGR i uchylają się one jednocześnie czyli wtedy kiedy zawór magnetyczny uchyla zawór EGR to również uchyla dopływ spalin z chłodnicy tym właśnie siłownikiem tak jak na tym schemacie :

http://obrazki.elektroda.net/34_1258987196.jpg

jeśli są jakiekolwiek anomalie w pracy silnika to tylko wtedy jeśli w nieodpowiednim momencie uchyla się zawór EGR sterowany wężykiem podciśnieniowym z gniazdka P2 zaworu magnetycznego. Wszystko wyjdzie w logu statycznym grupy 003 w Vagu oraz w logu dynamicznym tej grupy

Opublikowano

Tak jest to w całości, zrób jak radzi Sztomel

Ja kupiłem taką z BRE

sdc109621280x768.jpg

Wymieniałeś sam czy zleciłeś komuś wykonanie wymiany??

Pytam, bo jw właśnie jestm przed i zastanawiam się czy dłubać się z tym sam czy lepiej zlecić specjaliście wysokiej klasy:-)??

Pozdrawiam

Opublikowano

w jakim celu jest ta po prawej stronie przymocowana "grucha" i wężyk podpięty od n18

o ile wiem to ten siłownik nie jest podpięty pod N18 tylko pod zintegrowany elektrozawór magnetyczny podciśnieniowy, który steruje całym układem podciśnienia. Z pewnością jest zintegrowany z zaworem EGR i uchylają się one jednocześnie czyli wtedy kiedy zawór magnetyczny uchyla zawór EGR to również uchyla dopływ spalin z chłodnicy tym właśnie siłownikiem tak jak na tym schemacie :

http://obrazki.elektroda.net/34_1258987196.jpg

jeśli są jakiekolwiek anomalie w pracy silnika to tylko wtedy jeśli w nieodpowiednim momencie uchyla się zawór EGR sterowany wężykiem podciśnieniowym z gniazdka P2 zaworu magnetycznego. Wszystko wyjdzie w logu statycznym grupy 003 w Vagu oraz w logu dynamicznym tej grupy

nie dokonca.

silownik steruje przeplywem spalin przez chlodnice w zaleznosci od temperatury oraz predkosci obrotowej silnika.

m.in. dzieki temu silnik szybciej osiaga temperature robocza ( spaliny dogrzewaja plyn chlodzacy).

Opublikowano

silownik steruje przeplywem spalin przez chlodnice w zaleznosci od temperatury oraz predkosci obrotowej silnika.

m.in. dzieki temu silnik szybciej osiaga temperature robocza ( spaliny dogrzewaja plyn chlodzacy).

racja, dopiero teraz przestudiowałem to sterowanie i jest tak jak mówisz :

jeśli silnik jest zimny to siłownik podciśnieniowy sterujący uchylaniem zaworu chłodnicy recyrkulacji spalin N345 nie uchyla tego zaworu przez co zimny silnik jest dogrzewany spalinami aż osiągnie temperaturę 50*C i dopiero wtedy uchyla się stopniowo N345 i zaczyna schładzać spaliny dostarczane przez zawór EGR do komór spalania :good:

Opublikowano

Wymieniałeś sam czy zleciłeś komuś wykonanie wymiany??

Pytam, bo jw właśnie jestm przed i zastanawiam się czy dłubać się z tym sam czy lepiej zlecić specjaliście wysokiej klasy:-)??

Pozdrawiam

Kumpel mechanik do mnie wpadł i mi to wymienił ;) Jak masz klucze to możesz sam to wymienić.

Opublikowano

sdc109621280x768.jpg

Proszę o podpowiedź na jakie śruby jest mocowany element zakreślony na czerwono (Torx??)oraz co to jest za urządzenie (aluminiowa gruszka). W miejscy zaznaczonym strzałką doprowadzony jest wężyk albo wiązka kabli. Niem wiem czy zdejmując wężyk nie uszkodzę kabli (jeśli tam są poprowadzone)

Serdecznie dziękuję za informację:-)

Opublikowano

Na torxy raczej nie, bo niby jak tam torxa włożysz??

Jest to zawór otwierający i zamykający chłodniczkę, do niego jest podpięty wąż z podciśnieniem(brak kabli!).

Opublikowano

Czyli normalnie mogę ten wąż odpiąć od starej gruszki i wpiąć do "nowej"??

A jeśli nie torx to co??

Aha jeszcze jedno... czy podczas wymiany demontowałeś filtr paliwa i obudowę od filtra powietrza??

Opublikowano

Czyli normalnie mogę ten wąż odpiąć od starej gruszki i wpiąć do "nowej"??

Tak

A jeśli nie torx to co??

Imbus, bodajże 8. Zdejmij pokrywę silnika i sam sprawdź.

Aha jeszcze jedno... czy podczas wymiany demontowałeś filtr paliwa i obudowę od filtra powietrza??

Filtr paliwa trzeba zdemontować i spuścić płyn chłodniczy.

Opublikowano

Tak patrząc na to uszkodzenie i czytając wątki na forum czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zaślepienie tego wylotu z kolektora??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...