Przemots Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Na dniach czeka mnie wymiana tarcz i klocków tylnych hamulców.Mam pytanie czy tym urządzenie bez problemu wkręcę tłoczek???Prześwit między bolcami wynosi 28mm http://allegro.pl/item1004796652_przyrzad_do_wkrecania_tloczka_hamulcowego.html
kangur Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 pewnie tak, ale ja zawsze wkrecam to kluczem do tarcz od szlifierki katowej... pasuje idealnie:)
Dev Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Na dniach czeka mnie wymiana tarcz i klocków tylnych hamulców.Mam pytanie czy tym urządzenie bez problemu wkręcę tłoczek???Prześwit między bolcami wynosi 28mm http://allegro.pl/item1004796652_przyrzad_do_wkrecania_tloczka_hamulcowego.html bedzie pasował przy wkręcaniu tłoczka noga ma byc na hamulcu a odpowietrznik odkręcony
kangur Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Na dniach czeka mnie wymiana tarcz i klocków tylnych hamulców.Mam pytanie czy tym urządzenie bez problemu wkręcę tłoczek???Prześwit między bolcami wynosi 28mm http://allegro.pl/item1004796652_przyrzad_do_wkrecania_tloczka_hamulcowego.html pierwsze slysze cos takiego. poco odkrecac odpowietrznik i poco noga na hamulcu?? normalnie zawsze wkrecalem tloczek tylko delikatnie i powoli tylko odkrecalem korek od zbiorniczka plynu hamulcowego.. bedzie pasował przy wkręcaniu tłoczka noga ma byc na hamulcu a odpowietrznik odkręcony
Dev Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 to jeszcze malo slyszales widze... zadam Ci jedno proste pytanie: - po co Ci ten zuzyty syf z zacisku spowrotem w ukladzie, hm???? bo bardzo jestem tego ciekaw z mojego zakladu ''polecialo'' dwoch mechanikow za takie dziadostwo
kangur Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 jak sie systematycznie wymienia plyn hamulcowy to niema syfu. pozatym jak jest syf to jast w calym ukladzie wiec w takim przypadku tylko0 wymiana calego plynu, a niue spuszczenie z zacisku i dolanie nowego. napisz gdzie ten twoj warsztat, zebym czasamiu tam auta nie zawozil...
Dev Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 jak sie systematycznie wymienia plyn hamulcowy to niema syfu. pozatym jak jest syf to jast w calym ukladzie wiec w takim przypadku tylko0 wymiana calego plynu, a niue spuszczenie z zacisku i dolanie nowego. napisz gdzie ten twoj warsztat, zebym czasamiu tam auta nie zawozil... :polew: :polew: :polew: :polew: syf jest zawsze, nigdy nie zdarzyło sie aby go nie było płyn w zacisku podlega starzeniu i działaniu wysokiej temperatury wiec jest potrzebny w z powrotem układzie jak wrzód na d....e proponuję po odkręcac przewody od ABS-u i przepompować płynem otworzysz szeroko oczy jak zobaczysz co tam wypływa a dodatkowych klientów mi nie potrzeba, tych co mam ciężko przerobić jezeli chcesz mozemy ten temat przedyskutować w szerszym gronie :polew: :polew: :polew: :polew:
kangur Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 jak sie systematycznie wymienia plyn hamulcowy to niema syfu. pozatym jak jest syf to jast w calym ukladzie wiec w takim przypadku tylko0 wymiana calego plynu, a niue spuszczenie z zacisku i dolanie nowego. napisz gdzie ten twoj warsztat, zebym czasamiu tam auta nie zawozil... :polew: :polew: :polew: :polew: syf jest zawsze, nigdy nie zdarzyło sie aby go nie było płyn w zacisku podlega starzeniu i działaniu wysokiej temperatury wiec jest potrzebny w z powrotem układzie jak wrzód na d....e proponuję po odkręcac przewody od ABS-u i przepompować płynem otworzysz szeroko oczy jak zobaczysz co tam wypływa a dodatkowych klientów mi nie potrzeba, tych co mam ciężko przerobić jezeli chcesz mozemy ten temat przedyskutować w szerszym gronie :polew: :polew: :polew: :polew: wcaale sie nie dziwie ze ci nie przybywa klientow, przeravbialismy juz takich nie raz, mozxe masz 2 osoby do wymiany klockow ham, czy masz jakis przyzad do naciskania hamulca?? rowera bym ci ne dal do naprawy a juz napewno nie hamulce w zadnym aucie. jeszcze mi zycie nie zbrzydlo...
Jaszczur87 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 a ja potwierdzam zdanie kolegi devastation płyn który aktualnie jest w zacisku jest narażony na największe zmiany a podczas wciskania tłoczka zmuszasz go do powtórnego wejścia w układ (do przewodów). a swoją drogą to mam nadzieje że kolega Przemots ma zamiar od razu wymienić płyn hamulcowy bo nie ma sensu 2 razy rozgrzebywać auta, a jakość płynu ma też znaczenie podczas hamowania a co do stwierdzenia ... rowera bym ci ne dal do naprawy a juz napewno nie hamulce w zadnym aucie. jeszcze mi zycie nie zbrzydlo... to się nie zgadzam bo korzystałem już z pomocy kolegi i jakoś jeszcze zyje
truckmaniac Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 pewnie tak, ale ja zawsze wkrecam to kluczem do tarcz od szlifierki katowej... pasuje idealnie:) Dokładnie tak samo robię.
Dev Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 pewnie tak, ale ja zawsze wkrecam to kluczem do tarcz od szlifierki katowej... pasuje idealnie:) Dokładnie tak samo robię. nie zawsze da sie tłoczek tylko wkręcać czasmi trzeba równocześnie wkręcać i wciskać do tego służy właśnie taki przyrząd
domjenick Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 wcaale sie nie dziwie ze ci nie przybywa klientow, jestes pajac i tyle, przeravbialismy juz takich nie raz, mozxe masz 2 osoby do wymiany klockow ham, czy masz jakis przyzad do naciskania hamulca?? rowera bym ci ne dal do naprawy a juz napewno nie hamulce w zadnym aucie. jeszcze mi zycie nie zbrzydlo... kolego kangur-na tym Forum nie tolerujemy obrażania innych
truckmaniac Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 pewnie tak, ale ja zawsze wkrecam to kluczem do tarcz od szlifierki katowej... pasuje idealnie:) Dokładnie tak samo robię. nie zawsze da sie tłoczek tylko wkręcać czasmi trzeba równocześnie wkręcać i wciskać do tego służy właśnie taki przyrząd Dokładnie. Ostatnio u mnie tak było, ale pomogłem sobie zwykłym imakiem stolarskim i też było OK.Oczywiście przyrząd jest ok, ale jak ktoś potrzebuje tylko na swój użytek , to można się obejść i bez
RS Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 ...bo ja wiem czy ten klucz jest taki dobry? Zawsze wciskalem tloczek sciagaczem wkrecajac rownoczesnie takimi specjalnie kupionymi do tego kombinerkami. Wiadomo ze to prymitywna metoda, wiec postanowilem tez sobie taki zestaw ( rozne systemy) kupic. Okazalo sie ze skok gwinta w tym zacisku (dedykowanym audi) byl inny niz tloczka. Urzadzonko bylo bardziej nieporecznie niz moja poprzednia metoda. Mam nadzieje ze te narzedzie jest lepsze od mojego zestawu. Co do spuszczania tego plynu, to takze nie sadze zeby byl sens. Argumentacja o temperaturze chyba nie ma poparcia w faktach, bo plyn hamulcowy (z racji tego ze jest czym jest) jest odporny na temperatury. Plyn nalezy wymieniac co 2 lata bo ma takze te wlasciwosc ze chlonie wode co nie jest korzystne. Nie wiem jak wyglada plyn z tloczka , ale oslony gumowe sa wystarczajaca oslona przed brudem dla tloczkow ( jeszcze nie slyszalem zeby sie zatarly, przy dobrych gumkach. Nie naleze do ludzi ktorzy wymianiaja (dla pewnosci), wole stosowac metody do sprawdzania stanu czesci ktore chce wymienic. ( Np. pasek rozrzadu robi sie z czasem coraz wezszy i jest pewien limit ponizej ktorego nie powinnien zejsc. Oprocz limitu km jest tez limit czasowy , 5 lat, po ktorym guma w pasku jest niebezpiecznie slaba.) @devastation- na pewno to nie zaszkodzi co robisz, ale watpie zeby wyczuwalnie poprawilo proces hamowania.
Dev Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 @devastation- na pewno to nie zaszkodzi co robisz, ale watpie zeby wyczuwalnie poprawilo proces hamowania. poprawia i to znacznie, zwłaszcza gdy sie hamuje z duzych prędkości
kangur Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 @devastation- na pewno to nie zaszkodzi co robisz, ale watpie zeby wyczuwalnie poprawilo proces hamowania. poprawia i to znacznie, zwłaszcza gdy sie hamuje z duzych prędkości moze na krotka mete tak, jak jest plyn stary to jak by nie bylo czesciowa wymiana (spuszczenie z zacisku i zalanie nowym) ale to nie rozwiazanie. wymiana calego plynu zrobila by ten sam, albo lepszy efekt a jest pewnosc i spokuj min na 2 lata...ale kazdy robi jak uwaza
kangur Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 panowie, nie robmy az takiej filozofi z wymiany klockow:D wg mnie jak plyn jest wymieniany systematycznie, uszczlnienie i oslony na tloczkach cale to wkrecenie tloka i tym samyc cofniecie plynu spowrotem w obieg zupelnie starczy:D poco sobie zycie utrudniac?
Dev Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 panowie, nie robmy az takiej filozofi z wymiany klockow:D wg mnie jak plyn jest wymieniany systematycznie, uszczlnienie i oslony na tloczkach cale to wkrecenie tloka i tym samyc cofniecie plynu spowrotem w obieg zupelnie starczy:D poco sobie zycie utrudniac? sam je sobie utrudniasz i robisz glupotę, ale to juz Twoja sprawa
Killer1984 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Witajcie, Sorki, że odgrzewam kotleta ale kilka dni temu skończyły mi się klocki z tyłu, kupiłem nowe i wziąłem się za wymianę... chciałem wkręcić tłoczek kluczem do tarczy ale nawet nie drgnął ( odpowietrznik odkręcony i trochę płynu popłynęło ale dosłownie kilka kropel ) może ktoś wie jaki skok jest na śrubie w tłoczku? zrobiłbym sobie taki przyrząd przy pomocy teścia bo wydawać 50zł na sprzęt z allegro czy 100zł z intercars to trochę średnio mi się uśmiecha jutro muszę jechać wymienić klocki na inne bo te co mi dali nie pasują i tak to jutro bym kupił też śrubę i przygotowałbym sobie odpowiedni przyrząd
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się