Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy a jeszcze taka sprawa:

Jak się odkręci korek wlewu oleju - jest taka brązowa zapadka - ona się kiedyś zapada wogóle ? Bo na niej leży dużo oleju jak jest tak po skosie :>

W następnym tygodniu mam zamiar zalać go castrolem 5W40 i tak sie zastanawiam czy jest sens zabawy z ceramizerami ? Jak myślicie ? W sumie 100zł a jakby była jakaś szansa na poprawe to warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, raczej nie wydaje mi się aby to coś pomogło...

U mnie branie oleju jest większe przy jeździe na miejscu(do 5-40km) niż w długiej trasie.

Cały czas dochodzimy do tego samego, wada silnika, jak bierze poniżej 0,5 L na 1000 km to nie ma się czym przejmować :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś konkretne numery która partia silników dokładnie jest wadliwa? :naughty:

Bo na razie mamy tylko rocznik, a pasowało by sprawdzić coś więcej

Ja przejechałem od wymiany 6000km i nie dolałem ani kropli....Zepsuty jakiś czy co:)

Przyjedź zrobimy SWAPA :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na to: od dwoch tygodni nie dolalem ani kropli oleju bo stan sie trzyma w okolicach max

sprawdzalem to o roznym czasie ale najczesciej 15-20 min po zgaszeniu silnika i caly czas stan jest ten sam tzn MAX.

nikt mi teraz nie wmowi ze wina za to jest odpowiedzialna odma albo zly olej, etc...

pytanie jest takie: Dlaczego zapala mi sie ten je..ny czujnik jesli oleju mu nie brakuje?

dla pewnosci go sposcilem (niedawno mialem wymiane, jakies 2 tygodnie temu) i bylo q.wa okolo 4 l.

ja juz wymiekam, niedlugo jade na wizyte do audi i bede zmienial u nich czujnik na nowy, ale cos czuje ze to i tak nic nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedlugo jade na wizyte do audi i bede zmienial u nich czujnik na nowy, ale cos czuje ze to i tak nic nie da...

No to mistrzu powodzenia i daj znać po wymianie co sie zmieniło...

Ja wczoraj dolałem ponad połowe optymalnego stanu i zaobserwowałem, że samochód jedzie jakby ważył 2x tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o moj styl jazdy to i ak moja sprawa. w zyciu juz nalatalem powyzej 1 miliona kilometrow i wiem jak mam jezdzic samochodem (doswiadczenie robi swoje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo masz 2004 .. problem dotyczy 2001-2002 ... ale jak nie pasuje to mogę się zamienić ;P

to ja chyba mam popsutego tego ALT :polew: :polew: Mam 2001 rocznik, maj... Zrobiłem już około 10tyś km od wymiany i dolałem jakieś 0,5 litra... Tylko że u mnie obroty kręcą się często do 7tyś :cool1: Nie wiem od czego zależy to że tak zużywają te silniki olej :rolleyes: Żeby ALT miał ze 180KM to byłby już całkiem za***isty :naughty: Ale może faktycznie jakby założył mu chłodnicę oleju to byłby jakiś efekt :mysli:

Aha i jak jeździć ALT do 3,5tyś obrotów jak on dopiero powyżej zaczyna ciągnąć :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm u mnie czuć już od 1000 że jedzie - na trasie na 5 wyprzedzanie bez redukcji ... a na mieście 1000 - 2500 max jeżdżę ... i jest git. a co do oleju - popytałem w DE w serwisach, itd ... trzeba lać gęsty olej - nawet minerala ... gość w świeżym A8 miał ten sam problem, zmiana oleju i po problemie ... dziwny ten świat ALTów ... zmieniam olej na półsyntetyk dzisiaj. No i katalizator ... hehehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo masz 2004 .. problem dotyczy 2001-2002 ... ale jak nie pasuje to mogę się zamienić ;P

to ja chyba mam popsutego tego ALT :polew: :polew: Mam 2001 rocznik, maj... Zrobiłem już około 10tyś km od wymiany i dolałem jakieś 0,5 litra... Tylko że u mnie obroty kręcą się często do 7tyś :cool1: Nie wiem od czego zależy to że tak zużywają te silniki olej :rolleyes: Żeby ALT miał ze 180KM to byłby już całkiem za***isty :naughty: Ale może faktycznie jakby założył mu chłodnicę oleju to byłby jakiś efekt :mysli:

Aha i jak jeździć ALT do 3,5tyś obrotów jak on dopiero powyżej zaczyna ciągnąć :przebiegly:

szalony szczęściarz....

tigy już zasuwał swoim około 200km/h i po 100km zjadło mu 0,7L ....

hmmm u mnie czuć już od 1000 że jedzie - na trasie na 5 wyprzedzanie bez redukcji ... a na mieście 1000 - 2500 max jeżdżę ... i jest git. a co do oleju - popytałem w DE w serwisach, itd ... trzeba lać gęsty olej - nawet minerala ... gość w świeżym A8 miał ten sam problem, zmiana oleju i po problemie ... dziwny ten świat ALTów ... zmieniam olej na półsyntetyk dzisiaj. No i katalizator ... hehehehe

zgadzam się z tobą tigy...

ale czy oby na pewno mineralny , rzekomo audi ma wąskie kanaliki olejowe i dlatego mineral nie jest polecany (jakiś znajomy mechanik mi to wspominał)

ale znów jeśli spojrzymy na charakter oleju mineralnego to po rozgrzaniu mineralny robi się jak woda, wiec nawet rzadszy od syntetyku ...

cóż ja również zmienię olej w najbliższym czasie na półsyntetyk .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedlugo legendy beda krazyly o tych silnikach(ALT). Ale mam swoja opinie, wymiana uszczelniaczy zaworowych zalatwilaby sprawe na pewno, tylko ze troche z tym zabawy.

(gestosc oleju, wlasnie tu sie zgodze, ze latwiej scieka przez nieszczelnosci na uszczelniaczach i zostaje spalany, osadza sie na zaworach i w komorze spalania, ale czy zmiana specyfikacji oleju to jest rozwiazanie dobre?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm u mnie czuć już od 1000 że jedzie - na trasie na 5 wyprzedzanie bez redukcji ... a na mieście 1000 - 2500 max jeżdżę ... i jest git. a co do oleju - popytałem w DE w serwisach, itd ... trzeba lać gęsty olej - nawet minerala ... gość w świeżym A8 miał ten sam problem, zmiana oleju i po problemie ... dziwny ten świat ALTów ... zmieniam olej na półsyntetyk dzisiaj. No i katalizator ... hehehehe

Nie no mineralny do hydrauliki zaworowej odpada :thumbdown: Ciężko ocenić co jest z tymi silnikami bo przebiegi mamy raczej podobne :mysli: U mnie ori 155tyś a u mnie jest od 142tyś czy jakoś tak. Macie książki co lali niemcy do tego silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam od dzisiaj półsyntetyk - zobaczymy - a co do oleju - możecie zobaczyć co z nowymy silnikami się dzieje - więc to nie wina zużytych częsci tylko wg pasowania konstrukcyjnego elementów - tak czy inaczej - się jeździ tak jak jest. Teraz testuję nowy olej i dam znać jak jest - aktalnie mam max - ale też upały ekstremalne ... zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam audi z tym silnikiem 2.0 alt i powiem wam ze ten silnik to jest jednym słowem moje przekleństwo, orginalny z fabryki umarł mi przy oryginalnym przebiegu 225 tys km gdy auto kupilem to mialo 220 tys kilometrow, przez piec tys kilometrow dolalem 5 litrow oleju szooooooooooooook, ale to nic poprzedni wlasciciel wciskał mi kit ze to auto nic nie bierze od wymiany od wymiany na dzien dzisiejszczy smieje sie z tego jaki ja bylem glupi i zaokochany w pieknej sylwetce klasycznego ladnego sedana jakim jest audi a4 b6 :) wkoncu kupilem ja w stanie agonalnym silnika moja wina. Zrobilem wymiane silnika cena(z robocizna za 3000 tys zlotych) z orginalnym przebiegiem 80 tys kilometrow z auto po dachowaniu a mechanik zalal mi olej 10w/40 castrol i standardowy filtr oleju. i Znowu teraz było ciekawiej !!!!!!!!!!!! 1,5 litra na 1000km!!!!! prawie nowy silnik masakra juz chcialem sie powiesic albo wypic 1,5 litra wodki z dolka hehe ze znowu jest ZLE!!!! Poszedłem po rozum do Głowy wziolem orginalna ksiazke serwisowa poczytalem co ma byc za olej. Na przebieg silnika auta nie patrzylem wogole. Kupilem olej LONG LIFE CASTROL 0W/30 !!!! NORMA vw audi 507 000 !!!!! za 180 zł oraz i specjalny filtr oleju o innej budowie wewnetrznej jakis specjalny inna norma przeplywu oleju czy jakos tak za 30 zł. Wyssalem to cale cale badziewne stare oleje wyssysarka. Rezultat spalanie oleju teraz nastepuje tak wymieniam olej co 12 tys kilometrow a od wymiany do wymiany dolewam 0.7 litra dosilnika i w siebie na odsteresowanie. Aha a przez to ze tak silnik stary i nowy na poczatku brał olej innej normy niz 507 000, zatyka mi sie juz powoli katalizator i siada sonda lamda to sa oszczednosci na oleju moich poprzednich zulowatych wlascicieli ktorzy lali wielkie G. zamist Dobrego oleju[br]Dopisany: 12 Lipiec 2010, 18:39_________________________________________________Sorki chłopaki za błedy w pisowni ale wiadomo o co chodzi.[br]Dopisany: 12 Lipiec 2010, 18:45_________________________________________________Wymiana uszczelniaczy zaworów nic nie pomoze w zmiejszeniu zuzycia oleju poniewaz moj stary silnik co miał 225 tys kilometrow został rozkrecony na czesci, a głowica została oddana do szlifierni na sprawdzenie szczelnosci na zimno i na goraco (wynik szczelnsc 100 procent) i powiem wam ze wymiary gniazd zaworow na hydropopychacze zaworow byl taki jak z fabryki idealny, dopiero pomiar cisnienia w cylindrach pokazał dlaczego tak bylo pierwszy cylinder cisnienie 11,5 drugi 11,5 trzeci 11,0 czwarty 6,6 bara dlatego brala olej. W nowym moim drugim silniku odrazu pojechalem na badanie i wyszlo ze 3 cylindry maja cisnie 11,5 a czwrty ma 11,0. Dlatego sadze ze wymiana pierscienia zbierajacego na czwrtym cylindzre w moim przypadku rozwiazalaby problem spalania przez silnik alt spalania oleju. Ale tym juz sie zajmie nastepny nie wtajemniczony w silnki alt nowy wlasciciel :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...