Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

Siema Panowie.Do Uris filtr oleju przykreca sie do chłodniczki oleju>a ona ma taki uchwyt do bloku silnika.Jak ci to jeszcze potrzebne to ci przesle rysunek z etki.Tam woda też cyrkuluje,sam miałem tam wyciek z króćca wody.

U mnie nie działa poprawnie kierownica powietrza w kolektorze ssącym.Ne jest połamana.Zawór podcisnienia jest sprawny.Tylko że przy gazowaniu sie nie otwiera.Podłączałem do aku na krótko( z gazem i bez ) ten zawór i też kierownica sie nie rusza.Wniosek że ta grucha z mębraną chyba walnięta,ale czemu zaworek podciśnienia nie otwiera się.Za mały prąd(4volty na wolnych -gaz 11volt tylko na sekunde)?Do kąd idzie przewód z zaworu?Czy zawór potrzebuje 12 volt czy mniej? W kolektorze ssącym od przodu obok tej kierownicy po lewo jest czujnik temperatury.Obok niego mam dziurę taką 1,5 cm czy to wszystkie tak mają?[br]Dopisany: 12 Październik 2010, 18:03_________________________________________________Proszę o pomoc osoby która to przerabiała luub pokierowanie na taką.

Posty już przeczytałem i gość w 2009 roku to opisywał lecz odpowiedzi nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie :)

U mnie postaremu - od wymiany termostatu łyka nieźle...

Ale wkurza mnie te podcisnienie :/ Korek od wlewu po dłuższej trasie jest nie do ruszenia ( dwoma rękami ) a bagnet trzeba porządnie szarpnąć zeby wyszedł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też tak kiedyś szarpnąłem za bagnet w zimę podczas oględzin auta przy zakupie noi trach bagnet wyszedł razem z połamaną rurką nowa w serwisie parę groszy ale już nie chce się trzymać na miejscu jak wyjmuje bagnet to muszę przytrzymać tą pier**l.... rurkę, jak ci ciężko wychodzi to rzczej przytrzymaj za tę rurkę bo ciągnąc za sam bagnet możesz nieć niespodziamkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tigy a jak u ciebie z zasysaniem korka lub bagnetu?

Bo u mnie ten problem głównie powoduje zarcie oleju... ( chyba, ze dopilnuje przed jazdą zeby otworzyc bagnet i korek )

Swoja drogą chyba pokusze sie o wymiane czujnika... Bo jak jest olej ale zrobi sie podcisnienie to odrazu wywala na FIS a kilka razy tak mialem ze olej juz był pod min. i fis nie wyskoczył ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta grucha w odmie chyba faktycznie nie daje rady skoro w silniku robi sie takie ssanie. Jej zadaniem jest ponoć zniwelowanie duzego cisnienia i wylapanie kropelek oleju ktory wydostaje sie z powietrzem. Moze ten OIL CATCH TANK by cos pomogl.

Moze tez byc tak, ze gdzies w okolicy filtra powietrza sie cos zapycha - nie ma skad zassac powietrza i probuje ciagnac z silnika. Stad te przyssane korki oleju i bagnety ktorych nie da sie wyciagnac - juz nie jeden mial problem z ulamana rurką bagnetu w ALT na tym forum.

Przy takim zasysaniu nic dziwnego ze ubywa oleju - moim zdaniem olej ucieka wlasnie przez odme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zbierzmy troche podstawowych informacji.

1. Zawsze myślałem, że bagnet to prosta rurka która gdizes tam idzie :P Po ostatniej półgodzinnej zabawie wprowadzenia bagnetu do dziurki - mam metlik. Czułem dwie wyraźne przeszkody... Są tam jakies zapadki czy co ?

2. Odma odprowadza nadmiar oleju czy nadmiar cisnienia oparów ?

3. Skoro ciśnienie jest takie duże - odma nie wyrabia z odprowadzaniem oparów = nie działa jak powinna. Skoro odma nie odpowadza... olej musi uciekac inna drogą. Gdyby działała - odma odpowadzałaby spowrotem olej na klawiature ?

4. Pewien kolega z forum ( dzieki dla ciebie :) ) podpowiedział, że to tez wina złego filtra oleju. Faktycznie - miałem filtrona ;/

Dzisiaj kupiłem BOSCHA i jako jedyny chwali sie odprowadzaniem cisnienia powyżej 2 bar... Więc moze cos w tym jest ?!

W weekend będe wymieniał i przekonamy się ile racji w tym było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2) odma nie ma odprowadzac nadmiaru oleju tylko samo powietrze, ale zawsze jakies krople oleju sie przypadkiem zabierają na gape - po to jest wlasnie to zgrubienie w ktorym krople mają sie zatrzymywac i splywac spowrotem do silnika. I tu jest problem bo ten patent nie spisuje sie w 100% i zawsze troche oleju sie przedostaje do dolotu i dalej do komory spalania.

Mysle ze rozne rodzaje olejow moga inaczej sie zachowywac w tej odmie. Te bardziej rzadkie i lotne beda uciekaly szybciej. To raczej nie jest problem tylko Audi bo na sieci sa dostepne ustrojstwa w stylu oil catch tank. Jak sam bede mial problem z ubywającym olejem to napewno to zaloze.

pozdr.[br]Dopisany: 26 Październik 2010, 16:22_________________________________________________z innego forum o OCT, warto poczytac:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66618

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, coś nie dopisują się już nieco zmęczeni posiadacze ALT, a ja odkrywam w sobie na zmianę rezygnację i nową nadzieję... :gwizdanie: Ponieważ tak naprawdę nikt w żadnym z obecnych na tym forum wątków jednoznacznie nie odpowiedział na pytania nękające posiadaczy ALT, nikt nie poznał koncepcji konstruktora na ten silnik, ani nikt nie wie jak fabryka poprawiła osprzęt silnika aby problem się nie pojawiał, zadziałam "po omacku"...Oto co stwierdziłem w swoim samochodzie:

1. Pęknięta odma przed tzw. "śrubą odpowietrzającą" (Etka niem. wentil)

2. Pęknięta część na "harmonijce" dochodząca do rury idącej od filtra powietrza...

3. ch...owy olej (Castrol magnatec 5W40)

4. Pęknięte ramię kierownicy napędu (zespół regulacji napędu)

5. Mimo pękniętego ramienia kierownicy powietrza, dźwignia nie porusza się wraz z dodaniem gazu

6. Nie mam obycia w wielu autach, wcześniej jeździłem golfem III, ale jak na 130KM nawet przy 1440kg to coś słabo hula mój Avancik...

7. Oczywiście niezbyt chętnie odkręcający się korek oleju i zassany bagnet...

Oto co postanowiłem:

Może niezbyt właściwa kolejność, ale tak mnie naszło...:

1. Zmiana oleju na Mobil1 5W30: http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx a wcześniej płukanka Liqui Moly Motor Clean

2. Już wymieniłem odmę (3 elementy- "gruchę, wentil, i część dochodzącą do filtra powietrza

3. Wymiana filtra na:Bosch, knecht lub Mann

4. wymiana kierownicy powietrza (zespołu regulacji napędu)

Uknułem sobie, żeby ten silnik działał tak jak w założeniu konstruktora, każdy z tych elementów musi być spełniony.

Teraz moje pytanie do Tych, którzy jak piszą, poradzili sobie z problemem, czy wszystkie wymienione przeze mnie rzeczy działają u nich?

Dodam, nie wiedzieć czemu mam przeczucie, że nie jest to sprawa ani wady konstrukcyjnej pierścieni, ani żadnej wymagającej głębszej ingerencji w blok silnika tylko osprzętu...

Szkoda, że żaden fachowiec nie jest w stanie się wypowiedzieć bo problem dotyczy "ogromnej rzeszy ludzi" ;( Na forum Passata z ALT też tragedia a jeszcze A6...). Jeśli to nie pomoże, uznam ogromną wyższość BMW nad Audi... :evil: Mimo że Audi najładniejsze a ja do dresów nie należę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszam obecność i łącze się w cierpieniach z kolegą :decayed:

Absolutnie się zgadzam z wszystkimi punktami.Jeśli się mylimy to padnie na pierścienie,ale wątpie.

Też się biore za wymienianie.U mnie kierownica wali w ......Myślałem że cała to działa.A tu lipa.

Drogi kolego,też mi się wydawało,że audi to maszynerja jest konkret.Niestety rozczarowałem sie i ja.Miałem E-36 325td (1992) jak to latało :hi: Ale audi ze swoim b4 w tych latach też było za***iste.Kolega mechanik mawia:im nowszy tym hujowszy.I tu jest pies pogrzebany.Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatecznie na jutro sie umówiłem na wymiane filtra oleju. Zobaczymy... Jutro go wypytam o te "catch oil tank", sprawdzi sie ten czwórnik do którego idzie odma i ew. egr.

A czy ktoś z fachowców umie się wypowiedzieć co w praktyce naszych audiczek znaczy: "Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego", którą to ceche posiadają te lepsze filtry oleju... ?

EDIT1

Wyszukałem cos własnie na google o właściwościach filtra oleju:

"Poza filtrowaniem oleju

moduły pełnią również inne funkcje: zintegrowany zawór bezzwrotny, zapobiega

powrotowi oleju z przewodów kiedy silnik jest wyłączony oraz gwarantuje

natychmiastowe smarowanie po uruchomieniu pojazdu. Zawór bocznikowy

natomiast zapewnia nieprzerwaną dostawę oleju do silnika nawet w przypadku,

kiedy filtr zostanie zablokowany po zbyt długiej eksploatacji."

Dalej nie rozumiem jaki cel ma w tym ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego ?

Czy dobrze myśle ze to podobna zasada jak zawór spustowy w turbo ? W sumie i jedno i drugie ma dużo wspólnego z ciśnieniem

EDIT2

O i jeszcze cos bardziej zrozumiałego:

Zawór bocznikowy zapewnia ciągły dopływ oleju

Nieprzerwany dopływ oleju do agregatu musi być zagwarantowany. Dlatego tez filtry pełnoprzepływowe wyposażone są w zawór bocznikowy. Dokładnie dostosowany do danego ciśnienia zawór otwiera się, gdy opór przepływu w układzie głównego przepływu przewyższa wartość dopuszczalną.

To gwarantuje dopływ oleju do agregatu także:

• w fazach zimnego rozruchu przy niskich temperaturach zewnętrznych, gdy olej jest jeszcze gęsty,

• przy znacznym przekroczeniu terminu wymiany filtru, wskutek czego materiał filtracyjny jest zbyt silnie zanieczyszczony.

Zawory zwrotne zapobiegają pracy „na sucho"

Przy określonych typach filtrów wymiennych, zawory zwrotne po stronie dopływu i odpływu wzgl. po obydwu stronach czuwają nad tym, aby:

• filtr i kanały olejowe nie pracowały „na sucho"

• w momencie startu sprężarki gwarantowany był szybki dopływ oleju do wszystkich miejsc wymagających smarowania.

Zawór bocznikowy i zawory zwrotne przedłużają żywotność sprężarki.

Obudowy są odporne na ciśnienie i korozję.

Zalety:

• absolutna niezawodność

• nie ma miejsc nieszczelnych

• nie ma ubytków oleju

• nie ma szkód korozyjnych

Wysoka jakość uszczelnień, precyzyjne wymiary uszczelek. Materiał używany do uszczelek w wymiennych filtrach oleju MANN zwiększa swą objętość pod wpływem ciepła wytwarzanego w czasie pracy i tym samym podwyższa szczelność. Uszczelki, trwale zamocowane do filtra, zapewniają skuteczne uszczelnienie i bezproblemowy montaż nawet w niesprzyjających warunkach montażu.

Zalety:

• szczelny obieg oleju

• nie ma ubytków oleju

• w czasie pracy nie dochodzi do poluzowania filtru.

Dodatkowe uszczelki we wkładach filtrów oleju MANN zapewniają 100 % oddzielanie oleju zanieczyszczonego od czystego oraz szczelny obieg oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaxus to zakładasz boscha czy manna ten filtr?

Jak możesz to podaj oznaczenia tych filtrów,albo linka.Ja mam zawsze manna,knechta albo boscha.

Kuwa faktycznie po ostatniej wymianie olej już nie "wisi" w głowicy przez godzine albo dłużej.Ścieka szybko(półsyntetyk),a kontrolka OIL MIN pali się tylko jak jest na pół bagnetu.Pozatym korek i bagnet wyciągam normalnie.To jest chyba mann,sprawdze.

Bardzo interesowne to o tym odprowadzaniu dużego ciśnienia oleju przez filtr,i te zawory w nim.To chyba mogłoby zredukować podciśnienie w głowicy,i przedłużyć żywot wariatora w rozrządzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaxus to zakładasz boscha czy manna ten filtr?

Jak możesz to podaj oznaczenia tych filtrów,albo linka.

Boscha właśnie sie zakłada. Oznaczenie podam potem bo niemam kartonika przy sobie.

Kuwa faktycznie po ostatniej wymianie olej już nie "wisi" w głowicy przez godzine albo dłużej.Ścieka szybko(półsyntetyk),a kontrolka OIL MIN pali się tylko jak jest na pół bagnetu.

Wcale nie pocieszyłeś tym stwierdzeniem ze zapala ci sie oil min JUŻ przy połowie bagnetu...

PS. Jaki masz półsyntetyk ? Ja 10W40 Castrola Magnatec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuje wynalazek 10W40 LIQUI MOLY MOS2 .

Lepiej jak sie zapala na połowie stanu niż pod minimum chyba.Pozatym kiedyś zapalała sie kontrolka nawet jak było ponad połowę.Więcej ludzi żaliło sie na fałszywe zapalanie OIL MIN.ja już tego nie mam.Jak sie zapala to wlewam ćwiare oleju i jade dalej,a rano przeważnie druga ćwiara wchodzi i jest MAX.Taki patent.A kiedyś olej potrafił siedzieć u góry godzinami,a schodził po otwarciu korka lub bagnetu.Wtedy miałem rebusa czy dolewać,żeby nie przelać,a teraz leje śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki ja bym nie ryzykował z tym 10W40, to półsyntetyki, a specyfikacja do ALT jest 502.00 503.00 LL, wydaje mi się że najodpowiedniejszy będzie Mobil1 5W30 (http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx) , taki zresztą zalecają w ASO. Ja taki mam zamiar zalać, ale najpierw płukanka LIqui Moly. Parametr HTHS może mieć spore znaczenie, a te10W40 są sporo różne z 5W30. Na dolewki kupię 0W40 (http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.aspx), trochę to powinno "rozciągnąć" indeks lepkości, a podobno śmiało można mieszać oleje...Lać tylko SYNTETYKI...[br]Dopisany: 30 Październik 2010, 14:53_________________________________________________A tu jeszcze cosik: http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=46&sector=1&category=6&subset=125&modelyear=&vehicle=1801[br]Dopisany: 30 Październik 2010, 15:08_________________________________________________To co prawda do Quattro i Multitronica, ale motor ten sam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniony. Stary fitr miał oznaczenie : FILTRON OP 526/1 a boscha to: 1 St/PC o numerze 0 451 103 31-001.

Nie wiem czy u mnie jest sens zmiany na syntetyk... Mówią mi nawet ze bym przeszedł na minerał i miał spokój... Na razie niech jest jak jest.

Przyjechałem od mechanika 400m, wlałem prawie litr oleju w silnik ( wiadomo - w starym filtrze przeciez pewnie 400ml zostało ) i lekko zaczęło sie pokazywać minimum na bagnecie. I teraz KOLEJNE PYTANIE : dlaczego jak brakowało mu ponad litr oleju poniżej stanu - nie wywalił na fisie OIL MIN ?! Co to kurde ma być ? :/ Przeciez jak sama nazwa wskazuje CZUJNIK POZIOMU - ma dawac znac jak poziom jest niski ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam kolego adaxus,ile masz oleju :naughty:? Chłopie,żeby olej zleciał do michy musi trochę minąć.Zimny olej po 400mertach jazdy opadał powoli.Szczególnie nówka miodzik jest jeszcze gęściutki :wink4:.Twój czujnik poziomu oleju jest prawdopodobnie dobry,tylko za wcześnie sprawdziłeś olej.Minimun i max dotyczą w/g mnie poziomu oleju po opadnięciu do miski.Tak będzie w każdym silniku,normalne.A czujnik zawsze sobie sprawdzaj czy wogle działa przy wymianie oleju.Przekręcasz zapłon,otwierasz szybke,odkręcasz korek od oleju w misce,olej leci a ty słuchasz kiedy zapiszczy OIL MIN.Dobrze jest zlewać stary olej do starej bańki 5l.Od razu wiadomo ile zeszło i nie trza sie modlić przy dolewaniu.Co do filtra,to w nowy jast dobrze wlać troche świerzego oleju i poobkręcać nim,żeby namiękł.Uszczelkę też można lekko posmarować paluchem,łatwiej się dokręca.Zalewając świerzuchę,po wlaniu np3.5l odpal silnik na 5 sekund i zgaś.Olej pójdzie w obieg i zaleje (suchy) filtr,i jeszcze bedziesz mógł szybciej dolewać resztę(bo ścieknie z klawiatury).

Do ALT wchodzi 4.2l

Na wymianę wlej 3.8-4l

Reszte na drugi dzień.

Ale rozprawke jebłem :>[br]Dopisany: 01 Listopad 2010, 19:12_________________________________________________A tego minerala to ci kolesie z warsztatu pewnie? Typowe.Sami niech se wleją ,ale w buty.Ja sam mam pólsyntetyk i mnie h*j strzela,że taka smoła,ale na rzadszy już za póżno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz spokojnie wlac full, nie ma strachu. VAG strzelil sobie w stope tym silnikiem, ja juz ich nie remontuje, nie chce naciagac ludzi, ktorych odsylam mocno wkur...ych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...