wrclaguna Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2010 nie da sie skasowac tego bledu Podgrzewana przednia szyba 01593 (z2) 36-00 - obwód otwarty Pierwsze sprawdz napiecie na akumulatorze jakie jest , pozniej do sterownika jakie idzie ( wlacz auto ) na koncu ze sterownika do szyby
_Bartek_ Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Dziś znów to rozebrałem i wszystko wygląda ok... A błąd jak był tak jest... ;( Muszę w końcu zmierzyć te napięcia, ale aku jestem pewny.
MrWho Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Panowie coś się wyklarowało w temacie szyb? Jak sprawdzić czy taka szybka działa poprawnie?
Bart-S Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Poczekaj na temperaturę poniżej +5 stopni i odpal klimę w trybie AUTO lub włącz odmrażanie zdalnie... Jeśli system zadziała, led w przycisku odmrażania zacznie mrugać. Jeśli chodzi o pomiar napięć - to już inna bajka (pracuję nad tym ).
adamooo Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 a ja czekam aż u mnie się uruchomi podgrzewanie szybki
_Bartek_ Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 A ja czekam aż ktoś napiszę jaką ma zmierzoną oporność na szybie? (wyciągnie wtyczkę i zmierzy na pinach)
Bart-S Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Dobra - jestem po montażu, pora na garść newsów... Zaczniemy od błędu 1593 w sterowniku klimy o który pytał Grzesiek. Ten error generuje dwie możliwości usterki: 1. Uszkodzony przewód sygnałowy między panelem klimy a przetwornikiem napięcia (sterownikiem) grzanej szyby. 2. Uszkodzony obwód zasilania przetwornika napięcia (zasilanie lub masa są nie podłączone lub uwalony jest sam przetwornik) Dziś po montażu przetwornicy i zakodowaniu klimy sypnęło mi właśnie tym błędem. Sprawdziłem kabelek sygnałowy i jest OK - pozostaje przetwornica A ja czekam aż ktoś napiszę jaką ma zmierzoną oporność na szybie? (wyciągnie wtyczkę i zmierzy na pinach) 2,7 przyjacielu I na koniec... Grzesiu - nie wiem czy w tutorialu jest błąd czy też mój driver dedykowany dla B6 (8E0 907 133 E) potrzebował innych części. Wtyczka dla wiązki kabelka sygnałowego do panelu klimy (ta w którą wtykamy kostkę wychodzącą z przetwornicy) to 1J0 973 722. Pin do tej wtyczki to 000 979 133.
MrWho Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Bart dzisiaj było nawet -4 ba -5,5 i nic.... po odpaleniu auta mam AUTO... coś mi cyka w przekaźnikach... ale nie wiem co A jak zapodałem odmrażanie nic nie mrugało a jeszcze w zeszłym roku od czasu do czasu mi mrugało i pięknie odmrażało.. Chociaż nie jestem pewien czy to nie działa dopiero po przekroczeniu -5... [br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 00:34_________________________________________________a jeszcze jedno, czy jest ktoś u kogo to chodzi i może napisać kiedy
Bart-S Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Bart dzisiaj było nawet -4 ba -5,5 i nic.... po odpaleniu auta mam AUTO... coś mi cyka w przekaźnikach... ale nie wiem co A jak zapodałem odmrażanie nic nie mrugało a jeszcze w zeszłym roku od czasu do czasu mi mrugało i pięknie odmrażało.. Chociaż nie jestem pewien czy to nie działa dopiero po przekroczeniu -5... [br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 00:34_________________________________________________a jeszcze jedno, czy jest ktoś u kogo to chodzi i może napisać kiedy Sprawdź czy sterownik klimatyzacji jest prawidłowo zakodowany (przedostatnia cyfra w kodowaniu ma mieć wartość "1"). No i czy klima ma w buforze jakieś błędy? Szyba na bank działa u Grzesia
_Bartek_ Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Dobra - jestem po montażu, pora na garść newsów... Zaczniemy od błędu 1593 w sterowniku klimy o który pytał Grzesiek. Ten error generuje dwie możliwości usterki: 1. Uszkodzony przewód sygnałowy między panelem klimy a przetwornikiem napięcia (sterownikiem) grzanej szyby. 2. Uszkodzony obwód zasilania przetwornika napięcia (zasilanie lub masa są nie podłączone lub uwalony jest sam przetwornik) Dziś po montażu przetwornicy i zakodowaniu klimy sypnęło mi właśnie tym błędem. Sprawdziłem kabelek sygnałowy i jest OK - pozostaje przetwornica A ja czekam aż ktoś napiszę jaką ma zmierzoną oporność na szybie? (wyciągnie wtyczkę i zmierzy na pinach) 2,7 przyjacielu U mnie 32 :/ A szyba nowa z ASO.
Bart-S Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Dobra - jestem po montażu, pora na garść newsów... Zaczniemy od błędu 1593 w sterowniku klimy o który pytał Grzesiek. Ten error generuje dwie możliwości usterki: 1. Uszkodzony przewód sygnałowy między panelem klimy a przetwornikiem napięcia (sterownikiem) grzanej szyby. 2. Uszkodzony obwód zasilania przetwornika napięcia (zasilanie lub masa są nie podłączone lub uwalony jest sam przetwornik) Dziś po montażu przetwornicy i zakodowaniu klimy sypnęło mi właśnie tym błędem. Sprawdziłem kabelek sygnałowy i jest OK - pozostaje przetwornica A ja czekam aż ktoś napiszę jaką ma zmierzoną oporność na szybie? (wyciągnie wtyczkę i zmierzy na pinach) 2,7 przyjacielu U mnie 32 :/ A szyba nowa z ASO. To jeszcze poprośmy Gregorego i Adasia aby zmierzyli...
simon__75 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Szałowe ceny są tych sterowników :/ http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=sterownik+podgrzewania+szyby Moze kiedys sie skusze na te szybke...
_Bartek_ Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Przy pierwszym pomiarze miałem ponad 500 ohm ;(
wrclaguna Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Opublikowano 17 Listopada 2011 Dobra - jestem po montażu, pora na garść newsów... Zaczniemy od błędu 1593 w sterowniku klimy o który pytał Grzesiek. Ten error generuje dwie możliwości usterki: 1. Uszkodzony przewód sygnałowy między panelem klimy a przetwornikiem napięcia (sterownikiem) grzanej szyby. 2. Uszkodzony obwód zasilania przetwornika napięcia (zasilanie lub masa są nie podłączone lub uwalony jest sam przetwornik) Dziś po montażu przetwornicy i zakodowaniu klimy sypnęło mi właśnie tym błędem. Sprawdziłem kabelek sygnałowy i jest OK - pozostaje przetwornica A ja czekam aż ktoś napiszę jaką ma zmierzoną oporność na szybie? (wyciągnie wtyczkę i zmierzy na pinach) 2,7 przyjacielu I na koniec... Grzesiu - nie wiem czy w tutorialu jest błąd czy też mój driver dedykowany dla B6 (8E0 907 133 E) potrzebował innych części. Wtyczka dla wiązki kabelka sygnałowego do panelu klimy (ta w którą wtykamy kostkę wychodzącą z przetwornicy) to 1J0 973 722. Pin do tej wtyczki to 000 979 133. Tak sobie mysle Bartku skad te blad jest Moze sprawa napiecia do sterownika ? W instrukcji pisze ze napiecie na sterowniku ogrzewania przedniej szyby musi byc wyzsze niz 12,70 V. A z tego co pisales to ci aku niedomaga i bedziesz wymieniał . Gdzies cos o uszy mi sie obiło chyba cos czytalem przegrzewajacym sie sterowniku i moze cos w nim jest uszkodzone . Umnie do tego sterownika pasowaly a ta wlasnie tyka 1J0973752 .Wtedy podejerzewam ze nie mialem ze pelnego info w sprawie okablowania . Z tego co pamietam u adamoo0 ma jeszcze inna instalacje . Tyrkne do niego i niech spisze numerki A ja czekam aż ktoś napiszę jaką ma zmierzoną oporność na szybie? (wyciągnie wtyczkę i zmierzy na pinach) Sorrki zapomnialem na smierc Dzis to zmierze Bart dzisiaj było nawet -4 ba -5,5 i nic.... po odpaleniu auta mam AUTO... coś mi cyka w przekaźnikach... ale nie wiem co A jak zapodałem odmrażanie nic nie mrugało a jeszcze w zeszłym roku od czasu do czasu mi mrugało i pięknie odmrażało.. Chociaż nie jestem pewien czy to nie działa dopiero po przekroczeniu -5... [br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 00:34_________________________________________________a jeszcze jedno, czy jest ktoś u kogo to chodzi i może napisać kiedy Sprawdz czy masz bledy w klimatroniku jakies ?
Bart-S Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Szałowe ceny są tych sterowników :/ Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Moze kiedys sie skusze na te szybke... Skoczyły ceny na zimę - jeszcze 2 miesiące temu 250/300zł. Dobra - jestem po montażu, pora na garść newsów... Zaczniemy od błędu 1593 w sterowniku klimy o który pytał Grzesiek. Ten error generuje dwie możliwości usterki: 1. Uszkodzony przewód sygnałowy między panelem klimy a przetwornikiem napięcia (sterownikiem) grzanej szyby. 2. Uszkodzony obwód zasilania przetwornika napięcia (zasilanie lub masa są nie podłączone lub uwalony jest sam przetwornik) Dziś po montażu przetwornicy i zakodowaniu klimy sypnęło mi właśnie tym błędem. Sprawdziłem kabelek sygnałowy i jest OK - pozostaje przetwornica A ja czekam aż ktoś napiszę jaką ma zmierzoną oporność na szybie? (wyciągnie wtyczkę i zmierzy na pinach) 2,7 przyjacielu I na koniec... Grzesiu - nie wiem czy w tutorialu jest błąd czy też mój driver dedykowany dla B6 (8E0 907 133 E) potrzebował innych części. Wtyczka dla wiązki kabelka sygnałowego do panelu klimy (ta w którą wtykamy kostkę wychodzącą z przetwornicy) to 1J0 973 722. Pin do tej wtyczki to 000 979 133. Tak sobie mysle Bartku skad te blad jest Moze sprawa napiecia do sterownika ? W instrukcji pisze ze napiecie na sterowniku ogrzewania przedniej szyby musi byc wyzsze niz 12,70 V. A z tego co pisales to ci aku niedomaga i bedziesz wymieniał . Gdzies cos o uszy mi sie obiło chyba cos czytalem przegrzewajacym sie sterowniku i moze cos w nim jest uszkodzone . Umnie do tego sterownika pasowaly a ta wlasnie tyka 1J0973752 .Wtedy podejerzewam ze nie mialem ze pelnego info w sprawie okablowania . Z tego co pamietam u adamoo0 ma jeszcze inna instalacje . Tyrkne do niego i niech spisze numerki Czyli jest kilka wariantów - no nic ogarniemy ten temat [br]Dopisany: 17 Listopad 2011, 13:28_________________________________________________ UPDATE: OK problem rozwiązany - bawiliśmy się dziś z Marcinem i udało się znaleźć usterkę... Wiązka "plus" przetwornika napięcia ma dwa przewody (grubszy i cieńszy). Nie znam przeznaczenia ale najprawdopodobniej ten mniejszy zasila jakiś układ sterujący a większy to ogólne zasilanie. W/w przewody lecą z przetwornika do bezpiecznika - dalej do aku leci już tylko jeden kabel. W moim przypadku uwalony był właśnie ten mniejszy przewód - na łączeniu z bezpiecznikiem. Poniżej fotka aby było wiadomo o co chodzi... Trzeba ściągnąć izolację aby dostać się do osłony (rurki) bezpiecznika - wtedy będzie można zweryfikować poprawność połączenia i w przypadku usterki wykonać naprawę. DIAGNOSTYKA: Wchodzimy w sterownik klimatyzacji [08 – HVAC] --- > Bloki pomiarowe [08 – Meas. Blocks] --- > Grupa 15. Interesuje nas drugi indeks. Wartości, które tu odczytamy to: Not fitted – układ klimatyzacji nie jest zakodowany pod grzaną szybkę 00 – przycisk odmrażania wyłączony, sygnał z przetwornika napięcia nie jest sprawdzany 10 – przycisk odmrażania włączony, przetwornik nie aktywowany (za niskie napięcie = mniej niż 12.7V) 11 – przycisk odmrażania włączony, przetwornik aktywowany -> grzana szyba włączona Wartość 10 pojawi się jeśli nie ma warunków do uruchomienia grzanej szyby: - napięcie w przetworniku poniżej 12,7V - przegrzanie przetwornika napięca - temperatura poniżej +5 stopni Jeśli chodzi o wizualną kwestię potwierdzenia zadziałania układu – u mnie LED w przycisku odmrażania nie mruga. Całkiem możliwe, że starsze wersje panelu klimatyzacji (a taki siedzi u mnie 8E0 820 043 G) miały inny program (taki, w którym LED po włączeniu grzania nadal świeci tak jak w przypadku standardowego trybu odmrażania). To tylko teoria – musiałbym podłączyć swój stary panel klimy aby to potwierdzić. Wnioskuję po tym, że np. obecny sterownik nie zmniejsza skali dmuchawy w momencie gdy załączę SDS (a tak miałem w wcześniej w sterowniku AD więc zmiany programowe na pewno jakieś są). To tyle z mojej strony – posprawdzajcie wszystko u siebie. Przy pierwszym pomiarze miałem ponad 500 ohm ;( Bartku jeśli mierzyłeś oporność na rozłączonej wtyczce szyby i wyszło Ci więcej niż 3.3 to niestety szybka jest walnięta. A samo sprawdzenie ciągłości obwodu miernikiem jak się kończy?
wrclaguna Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Opublikowano 17 Listopada 2011 No to spoko Bartku ze znalazles problem w podlaczeniu elektryki Teraz tylko czekac na zimny poranek i szybki sposob dzialania szybki P.S. uzupelnie tez opisik w Blokach Pomiarowych
Bart-S Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Wczoraj sprawdzałem rozmrażanie standardowe (auto zimne, po nocce na dworze). Po lekkim przymrozku całą szybę wyczyścił mi w ok. 6 minut. Zastanawiam się ile to zajmie grzanej szybie
wrclaguna Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Opublikowano 17 Listopada 2011 Wczoraj sprawdzałem rozmrażanie standardowe (auto zimne, po nocce na dworze). Po lekkim przymrozku całą szybę wyczyścił mi w ok. 6 minut. Zastanawiam się ile to zajmie grzanej szybie Szkoda , ze nie ma pilota do grzanej szybki Zapewniam cie o grzanie bedzie 2x szybsze i bedzie grzac po calosci Z tego co pamietam to pod koniec grzania szybki jest bardz duzy pobor pradu .
Bart-S Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Z tego co pamietam to pod koniec grzania szybki jest bardz duzy pobor pradu . Pobór spory masz praktycznie od razu... Startuje od 200W (aby nie obciążać układu) i co sekundę rośnie o kolejne 200W. W ciągu 5 sekund masz maksymalną moc czyli 1000W.
barrowiec1 Opublikowano 17 Listopada 2011 Opublikowano 17 Listopada 2011 Panowie a czy szybka o numerze 8E0 845 099 AG jest podgrzewana??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się