mrkreska Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 (edytowane) Witam. Nie mam stuprocentowej pewności, że mój problem dotyczy skrzyni, ale raczej tak. Pacjent, to 1.8T BEX. Dopiero dzisiaj zauważyłem na forum co trzeba zmienić, żeby połączyć się VAGiem ze skrzynią i jutro sprawdzę jaki mam sterownik oraz porobię screeny bloków. Co do samej pracy skrzyni nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń, może poza tym, że rano, na zimnym oleju przy zwalnianiu do zera potrafi szarpnąć. Poza tym nic nie faluje, nic nie miga, wszystko ładnie zmienia itp. Problem stanowi natomiast to, co w nagraniu: https://youtu.be/kFuP83l2rPc Chodzi o dźwięk w 3 i 6 sekundzie. Z zewnątrz słychać go bardziej, ale nie pomyślałem żeby wystawić telefon za okno. W każdym razie nie występuje zawsze. Mam wrażenie że częściej przy większym obciążeniu (jazda pod górę itp). Tylko i wyłącznie w tym zakresie obrotów co na filmie, co w praktyce oznacza, że słyszę go przy delikatnym przyspieszaniu. Jak depnę tak, że obroty pójdę pod 2 tysiące, to już nic nie słychać. Tak jak mówię, nie ma to absolutnie żadnego wpływu na jazdę, ale drażni Jutro też postaram się nagrać z telefonem na zewnątrz żeby lepiej usłyszeć. Popatrzę też czy tak samo jest w trybie manualnym. Raz mojemu ojcu udało się ten dźwięk uzyskać na P, ale ja próbowałem i nigdy nie dało rady. Nie występuje on zawsze, ale bardzo często. Może ktoś się z tym spotkał? Nie dam sobie urwać głowy, że to na pewno skrzynia, ale na to wygląda. Z góry dzięki za odpowiedź. Auto kupiłem 3 tygodnie temu. Nie wiem czy i kiedy był wymieniany olej w skrzyni, a z książki serwisowej to nie wynika. Przebieg, to potwierdzone 186 tysięcy kilometrów. P.S. Check to inna historia (błąd ubogiej mieszanki od LPG). Ok. Połączyłem się ze skrzynią. Błędów brak. Jeżeli chodzi o wersję to: No i bloki pomiarowe 10 i 11: oraz 65: Zrobiłem screeny wszystkich dostępnych bloków, więc mogę wrzucić który tam jeszcze będziecie chcieli. Wydaje mi się, że w trybie manualnym tego nie słychać, ale popróbuję jeszcze. Nagrywanie z telefonem na zewnątrz nie jest najlepszym pomysłem, bo wiatr zagłusza wszystko. Jak znajdę kierowcę, to po prostu nagram stojąc na zewnątrz o co mi chodzi. Ale póki co czekam na opinię o blokach pomiarowych. Chyba to jednak nie będzie skrzynia... Coś rezonuje jakby wydech. Z zewnątrz brzmi to zupełnie inaczej no i występuje także na P oraz N, co (jak mi się wydaje) eliminuje w tym momencie skrzynię jako źródło dźwięku. Czy może się mylę? Edytowane 13 Września 2015 przez mrkreska
MatrixXXL Opublikowano 17 Września 2015 Opublikowano 17 Września 2015 Blok 65 i te 4.0 a powinno być 0,ale to niech się bart wypowie, i adaptacje trzeba by było zrobić.
mrkreska Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Z opisu bloków też to wychwyciłem, ale nie do końca wiem co z tym zrobić A Bart jakoś ostatnio nie zagląda chyba do tego tematu.
Bart-S Opublikowano 20 Września 2015 Autor Opublikowano 20 Września 2015 (edytowane) mrkreska - zaglądam tylko mam tyle pracy, że nie mam czasu odpisywać (któryś już raz trąbię, że lepiej mnie złapać na telefon). Opisany problem to moim zdaniem nie skrzynia ale więcej mógłbym powiedzieć po przejechaniu się autem. MVB kontroluj co jakiś czas czy rośnie. Edytowane 20 Września 2015 przez Bart-S
mrkreska Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 mrkreska - zaglądam tylko mam tyle pracy, że nie mam czasu odpisywać (któryś już raz trąbię, że lepiej mnie złapać na telefon). Opisany problem to moim zdaniem nie skrzynia ale więcej mógłbym powiedzieć po przejechaniu się autem. MVB kontroluj co jakiś czas czy rośnie. W pełni to rozumiem. Każdy ma swoje życie o zajęcia, więc nie mam absolutnie żadnych zarzutów z tego tytułu. I tak Twoją dobrą wolą jest to, że tak się tutaj udzielasz i pomagasz Co do mojego problemu, to teraz jestem bardziej wyczulony i wychwyciłem, że dźwięk pojawia się też przy odpalaniu i chwilę po zgaszeniu. Coś gdzieś ewidentnie rezonuje i nie spocznę, póki nie znajdę źródła Co do MVB, pojeżdżę jeszcze trochę i podłącze znowu w celu weryfikacji.
galant79 Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 witam od niedawna stałem się posiadaczem audi a6 c6 z multitronic 7 biegów a problem polega na tym że jak auto jest zimnie np.po nocy skrzynia chodzi idealnie,wystarczy przejechać około 30 kilometrów skrzynia zaczyna szaleć,przy wciśnięciu pedału gazu do końca skrzynia zmienia biegu do 3 po chwili sama z rzuca do 1 i tak wkoło,powolne przyśpieszanie skrzynia chodzi normalnie,po skanowaniu skrzyni wywala 3 błędy,czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów lewa i prawa strona brak sygnału i trzeci nieprawidłowa zmiana biegów,bardzo proszę o podpowiedź bo nie chciał bym jej zmieniać na manuala
Bart-S Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Masz do mnie żabi skok - wpadaj na diagnostykę.
szaman864 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Witam wszystkich czy mogl by ktos podac kontakt do BARTKA????? Witam jak wiekszosc posiadaczy multitronic maja jakis problem ja rownierz od dwuch lat bujam sie z problemem audi a4 b7 2005 rok wielokrotnie robiony sterownik firma ktora mi robila zdarla ze mnie kase ogromna liczac w tys....samochod dalej nie jezdzi dobrze wiecznie jakies wymowki maja w razie gwarancji albo nie robili albo nie podlaga gwarancji zmieniali olej czyscili skrzynie jakies slizgi zmienili no i wleli oleju tylko 4 litry okazuje sie ze chyba wiecej go powinno byc....zawsze faluja obroty szarpie nie zawsze ciezko ruszyc na zinnej skrzyni wkoncu podlapalem goscia z zielonej gory wyslalem mu sterownik to powiedzial ze tragedia co bylo narobione w nim no i zrobil ale mowil ze nie wie jak dlugo bedzie dzialac wkoncu go wymienilem na inny falowanie obrotow ustalo ale nie do konca no i szarpie troche jeszcze nie wiem gdzie sie udac z tym juz nawet....
Bart-S Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2015 Przyjedź. Koncepcję mam - ale muszę się przejechać aby potwierdzić przyczynę problemów. Na pewno nie jest to sterownik.
szaman864 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Ile taka naprawa moze potrwac???to cos powaznego???sruba w ukladzie roznicowym nie byla nawet dokrecona i olej uciekal specjalnie zapewne tak zrobione bylo....daleko mam do Ciebie ale jakos chyba musze przyjechac boje sie tylko czy dojedzie...
Bart-S Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2016 Potwierdzę jak przyjedziesz ale z reguły liczę 2 dni.
leszek1973 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Witam, panowie da sie do multitronica zmienić lewarek z Trybem S i wprogramować tryb S , dodam że nie posiadam trybu S
magilla Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Witam wszystkich, chialbym prosić o pomoc. Od roku jestem posiadaczem audi a4 b7 z multi. Od samego poczatku mam problemy ze skrzynia, ktora przechodzila w tryb awaryjny a samochod nie ruszal po puszczniu hamulca i w ogole rozpedzal sie tylko do 50km/h. W jednym z warsztatow zdiagnozowali blad elektrozaworow ktore zostaly wymienione, ale to nie naprawilo problemu. W koncu zdecydowalem sie sam na naprawe sterownika skrzyni biegow, poprosilem znajomego mechanika zeby rozebral mi skrzynie i wyjal ten komputer a ja zawiozlem go do jakiegos speca ktory podbno go naprawil. Po zmontowaniu wszystkiego do "kupy" ku mojemu zdziwieniu wszystko wydawalo sie juz byc dobrze az do wczoraj (2 tygodnie przyjemnej jazdy). Tym razem biegi nie pulsuja czerwonym swiatlem, tylko swieca ciagiem. Raz trwa to minute, raz 5 sekund a czasami w ogole sie nie zapala. Samochod jezdzi dobrze i wedlug mnie skrzynia tez pracuje OK. Teraz wlasnie wrocilem od znajomego ktory ma kompuer do audi i wyswitla blad 18201 nie stały. Czy macie jakies rady?
leszek1973 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 z powrotem z modułem do speca, coś nie do końca dobrze mu wyszło z naprawą
magilla Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Stare bledy nie wracaja wiec nie do konca jestem przekonany ze to ponownie wina sterownika.
Bart-S Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 Witam, panowie da sie do multitronica zmienić lewarek z Trybem S i wprogramować tryb S , dodam że nie posiadam trybu S Da się ale ta modyfikacja jest trochę skomplikowana - jeśli chcesz mieć wszystko w zgodzie z myślą fabryczną... Inne zegary, sterownik silnika. Nowa wiązka do skrzyni no i nowa skrzynka. Wydatek mało opłacalny z uwagi na obecną wartość A4 B6 produkowanych przed MY2004. Stare bledy nie wracaja wiec nie do konca jestem przekonany ze to ponownie wina sterownika. Wygląda jednak na sterownik.
magilla Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Ok, dzieki A jesli zdecydowalbym sie na wymiane sterownika na inny, bo ten juz byl naprawiany kilka razy to musze szukac konkretnie do skrzyni GYJ, czy da rade zamontowac od innej?
Bart-S Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Soft w sterowniku musi być soft dla GYJ.
Carrneiro Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam panowie Kolego Bartku, rad bym był gdybyś rzucił swoim fachowym okiem na logi jeżeli znajdziesz chwilę wolną od pracy. Problem jest tego typu, że skrzynia czasami wpada w tryb awaryjny (migające PRNDS) na blacie. Po wrzuceniu R obroty spadaja do ~600 na chwilę, po czym wracają do normy. Po wrzuceniu P wskakują na ~1200 i powoli spadają do jałowych. To wszystko naturalnie tylko kiedy jest tryb awaryjny. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu wszystko wraca do normy. Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś logi to nie ma problemu. Mam kabelek na stanie. Pozdrawiam.
Bart-S Opublikowano 21 Lutego 2016 Autor Opublikowano 21 Lutego 2016 Nie logi pokaż tylko błąd który zapisał się w sterowniku skrzyni biegów...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się