koko115 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Cześć, jakie polecacie najtańśze komplety zawieszenia do B5 ?, naprzykład na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/item221697846_wahacze_komplet_audi_a4_a6_vw_passat_b5_b6_superb.html i koleś daje 18mc gwarancji, czy rozglądać się za takimi co kosztują około 1500zł ? ps narazie z lewej strony słyszę efekt "starego łóżka" ale wydaje mi się że to kwestia czasu jak zacznie mocno stukać
cayenne Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Odpuść sobie te wahacze za 599. Pojeździsz w dobrych porywach 10tys. i trzeba będzie zmienić. Jeśli już to załóż np .Lemforder'a albo Febi,są droższe,ale zdecydowanie lepsze. Niepotrzebnie wydasz tylko kase na te z Allegro. Ale to tylko moje zdanie.
Gość spedyt Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Odpuść sobie te wahacze za 599. Pojeździsz w dobrych porywach 10tys. i trzeba będzie zmienić. Jeśli już to załóż np .Lemforder'a albo Febi,są droższe,ale zdecydowanie lepsze. Niepotrzebnie wydasz tylko kase na te z Allegro. Ale to tylko moje zdanie. Zdecydowanie tak! To nie są części na których można zaoszczędzić. Poza tym jedź na dokładną diagnostykę, może nie wszystkie wahacze są do wymiany.
koko115 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2007 ale mieliście takie że tak wnioskujecie ? ewentualnie niewiecie który wahacz najczęście skrzypi ?? zlałem wszystkie gumki WD40 i dalej skrzypi przy skręcaniu kierownicą w trakcie wolnej jazdy
cayenne Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 O wahaczach jest full na forum i jeszcze troche. Poszukaj a wszystko,o co pytasz znajdziesz
tomi Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 ale mieliście takie że tak wnioskujecie ? ewentualnie niewiecie który wahacz najczęście skrzypi ?? zlałem wszystkie gumki WD40 i dalej skrzypi przy skręcaniu kierownicą w trakcie wolnej jazdy WD40 niezbyt nadaje się do elementów gumowych. Lepiej kupić coś z teflonem, bo inaczej to jeszcze gorzej zrobisz z tym WD40
pre_pl Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 ale mieliście takie że tak wnioskujecie ? nie, nikt nie miał - dlatego Ci polecają właśnie normalne wahacze
wit.s Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 koko115. Tak jak koledzy mówią - poczytaj, bo na forum o wahaczach jest cała masa. Dodatkowo zagadaj z kolegą spetsnaz - on ostatnio kupił jakiś taki podobnie tani komplet. Oczywiście nie powie Ci za wiele bo dopiero co założone, ale ...
eMeM Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 czlowieku nie masz tam u siebie zadnego mechanika aby podjechac na sprawdzenie zawiechy ? moze sie okazac ze masz do wymiany 3 wahacze a nie 8 ...... pozatym zawieszenie wplywa bezposrednio na bezpieczenstwo, opony kupujesz tez w komplecie za 500 zl ?
Yelo Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Nie należy wymieniać wahaczy po jednym! TYLKO komplet, po wymianie kompletu pojeździ się 50-60kkm (przy dobrej jakości wahaczach i rozsądnym rozmiarze felgi), a jak będziesz wymieniał po jednym, to co 1000km będzie stukać...
eMeM Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 z tego co wiem to wymienia sie komplet ale przy 1 kole, czyli 2 wahacze. Jesli chodzi ci o to ze sie wymienia zawsze 8 to jest to w ogole nie logiczne i kompletnie sie z tym nie zgadzam.
Yelo Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Przy jednym kole są 4 wahacze... (z przodu)
eMeM Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 no to zdziwko mi stukal jakis wahacz w prawym kole, to wymienilem 2, bo mechanik twierdzil ze zawsze trzeba parami wymieniac ..... czyli teraz co, mam sie szykowac ze za niedlugo bede wszystkie 4 wymienial w 1 kole ?
Yelo Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Są dwa na górze i dwa na dole, pewnie miał na myśli parę górnych lub dolnych... Najpierw zacznie stukać któryś ze starych, jak wymienisz to po dużo krótszym czasie inny itd. Po prostu luzy w zawieszeniu są zanim zacznie stukać, a kiedy na niektórych wahaczach są luzy, to pozostałe duużo szybciej się zużywają, poza tym przy dużych luzach na jednym z wahaczy zużycie innego może nie być zauważalne... Dlatego zaleca się wymieniać komplet 8 od razu, przecież w drugim kole też pewnie pojawiają się już luzy... Nie wspominając o tym, że zdaża się, przy bodajże którymś z dolnych wahaczy, że wcale nie ma stukania, aż się urwie... Jak u mnie zaczęło stukać pojechałem na szarpaki - diagnosta stwierdził, że prawa góra jest bez zarzutu, reszta ma luzy (lewa góra niewielkie). Wymieniłem 6 wahaczy, po 2000km znów zaczęło stukać - natychmiast wymieniłem dwa pozostałe.
bronson Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 w moim a4 po sprowadzeniu z niemcowa prawy górny przedni był wybity, reszta była OK, auto miało 155tys. wymieniłem ten jeden na febiego i teraz mam prawie 200 tys. i cisza... na ostatnim przeglądzie auto było sktupulatnie na szarpakach badane i na teście amorków, (mój brat jest diagnostą w serwisie Renault) i cisza... nic się nie dzieje... zawieszenie OK amorki po 60%
Piterex Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Wcale nie trzeba wymieniać kompletu 8 wahaczy , ale podobno najlepiej parami np. 2 górne. Ja tak robie i z zawieszeniem nie mam problemów.
MARTiiii Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Gadanie glupot. Jak cos to zwykle wymienia sie oba gorne jesli jeden z nich wali. Jak ktos wymienia full komplet to jego sprawa... Ja wymieniam tylko te co leca.
Gość spedyt Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Sprawdziłem u siebie i też mam wymieniane pojedyńcze wahacze, część jest innego producenta i wyglądają na nowsze.
spetsnaz Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Opublikowano 11 Sierpnia 2007 koko115. Tak jak koledzy mówią - poczytaj, bo na forum o wahaczach jest cała masa. Dodatkowo zagadaj z kolegą spetsnaz - on ostatnio kupił jakiś taki podobnie tani komplet. Oczywiście nie powie Ci za wiele bo dopiero co założone, ale ... ...ale jest zadowolony (pogadamy za jakieś 60kkm..) tyle że ja zainwestowałem w oryginał http://www.allegro.pl/item224233756_wahacze_audi_a4_a6_vw_b5_b6_superb_oryginal_wawa.html - te wahacze, tą aukcję i tego sprzedającego mogę polecićCo do wymiany wahaczy to nie ma sensu wymieniać całego kompletu.. chyba że chcesz mieć święty spokój. Zazwyczaj zmienia się parami po 2 (góra lub dół). Ja zmieniłem komplet bo był po dobrej cenie W wahaczach najczęściej sypią się nie elementy metalowo gumowe ale sworznie
yesfan Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 699 zł za oryginał? Za komplet? Niewiarygodne....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się