Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam Motula i nie narzekam. Za rok jeszcze sprawdze liqui moly i zapewne wybiore ostatecznie jeden z tych dwóch.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a skad najlepiej kupowac ten olej ? i jak zmieniac to tylko na ten [br]Dopisany: 14 Kwiecień 2010, 13:29_________________________________________________ale ten motul to syntetyk a moj valvoline 10w-40 to chyba pol syntetyk i mozna tak zmieniac

Opublikowano

a skad najlepiej kupowac ten olej ? i jak zmieniac to tylko na ten [br]Dopisany: 14 Kwiecień 2010, 13:29_________________________________________________ale ten motul to syntetyk a moj valvoline 10w-40 to chyba pol syntetyk i mozna tak zmieniac

mozna tak zmieniac, a nawet trzeba, a kupowac tu: http://www.a4-klub.pl/smf/motul_najtaniej_na_foruml_wahacze_lem_promocjaxcess_130zl-t44215.0.html

Opublikowano

Czesc,

Jak sprowadzilem moja A4 99 110km AVG to mialem zalany olej u Niemca 5w30 mobila. Przy pierwszej wymianie zalalem rowniez mobil 5w30 synth oil special z norma 506 001. Teraz dowiedzialem sie ze jest to hydrokrak i to chyba nic ciekawego...

Dostalem wyciag z serwisu od naszego kolegi z forum i jest tam napisane z w serwisie autko bylo napelniane Mobil 1 shc ld 0w30(wymiana co 30000km). Autko chodzi mi dobrze na hydrokraku ale nie wiem jaki mam teraz nalac olej.

Piszecie ze polecany jest Motul 8100 (nawet nie wiem jaki dobrac?) a mi sie wydaje ze powinienem zostac przy Mobil'u.

Czy po takim hydrokraku mozna jeszcze wlac pelny syntetyk do TDI?

Jaki olej kupic na nastepna wymiane?

Sokram

Opublikowano

Czesc,

Jak sprowadzilem moja A4 99 110km AVG to mialem zalany olej u Niemca 5w30 mobila. Przy pierwszej wymianie zalalem rowniez mobil 5w30 synth oil special z norma 506 001. Teraz dowiedzialem sie ze jest to hydrokrak i to chyba nic ciekawego...

Dostalem wyciag z serwisu od naszego kolegi z forum i jest tam napisane z w serwisie autko bylo napelniane Mobil 1 shc ld 0w30(wymiana co 30000km). Autko chodzi mi dobrze na hydrokraku ale nie wiem jaki mam teraz nalac olej.

Piszecie ze polecany jest Motul 8100 (nawet nie wiem jaki dobrac?) a mi sie wydaje ze powinienem zostac przy Mobil'u.

Czy po takim hydrokraku mozna jeszcze wlac pelny syntetyk do TDI?

Jaki olej kupic na nastepna wymiane?

Sokram

lej Motula - nie marudź!

Opublikowano

Czy tutaj płacą za reklamę motula? :cool1:

Bardzo fajny cytat z pewnego forum

większość z Was wie że Auto Bild przeprowadza testy długodystanosowe róznistych samochodów, zazwyczaj na dystansie 100 kkm. Jak powszechnie wiadomo, samochody dostają zdrowo w palnik do pismaków, i nikt się z nimi nie cacka. Są też zapewne serwisowane w ASO. Jakoś nigdy zaden specjalista z DEKRY rozbierający samochód po danym przebiegu, nie napisał że silnik jest pokryty szlamem itp bzdury które można wyczytać w tym wątku, choć zapewne niejeden z tych samochodów jeździ na Castrolu, Mobilu itp (czyli tym co wleją w ASO a nikt się nie bawi z LM czy Motulem).

Nie twierdzę że LM czy Motul to złe oleje. Nie twierdzę również że Castrol jest super hiper. Po prostu przestałem napinać się na markę oleju i nie piszę też bzdur że Castrol to gówno, bo nim nie jest. Leje to co spełnia normę i tyle. I wam też to radzę.

Poza tym zdaje się ze bazy do produkcji oliwy robią bodajże tylko 2 firmy na świecie, więc z olejem jest tak jak z paliwem w Polsce. Albo to albo to, a reszta to dodatki.

Olej to olej, ważne, żeby spełniał normę. Większość użytkowników to nie rajdowcy i motul, znany z wyścigów, przez to droższy będzie często niepotrzebnym wydatkiem. Jak ktoś jeździ na mobilu to niech nie zmienia. Zbyt częste zmiany marki oliwy nie są zalecane.

Opublikowano

Kolego genesis sam sobie zaprzeczasz...

najpierw cytujesz pewne stwierdzenia:

niejeden z tych samochodów jeździ na Castrolu, Mobilu itp (czyli tym co wleją w ASO a nikt się nie bawi z LM czy Motulem)
,

potem piszesz:

Olej to olej, ważne, żeby spełniał normę
,

a na koniec:

Zbyt częste zmiany marki oliwy nie są zalecane.

...

Opublikowano

Genesis, bo full synthetic i full synthetic to nie do końca to samo?

http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html;msg1511085#msg1511085

http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html;msg1473492#msg1473492

Może warto najpierw przejrzeć wątek a dopiero później pisać posty?

Opublikowano

Czytałem ten wątek, ale niektórzy mnie nie zrozumieli. Ja zgadzam się co do jakości motula, ale uważam, że jak ktoś już przez lata leje sobie mobila to po co mu wmawiać, że powinien zmienić markę.

Dla zwykłego Kolwalskiego to nie ma znaczenia.

W internecie fatalną opinię ma Castrol. Wzięło się to przede wszystkim z faktu, że było na rynku wiele podróbek, ktoś miał jakieś problemy, skojarzył z podróbką, pewnie niesłusznie i opinia poszła w świat. Drugą sprawą był przypadek Toyoty, która lała fabrycznie Castrola o nie takich parametrach, jakich powinna. Mit poszedł i internet jak długi i szeroki przestrzega przed Castrolem, oczywiście niesłusznie. Już nie mówiąc o byłym dyrektorze tej firmy, który twierdzi, że oleju wcale nie trZeba wymieniać, a limity kilometrów mają tylko napędzać gospodarkę producentów.

Na drugiej stronie jest Motul, świetny olej, ale notorycznie polecany w internecie ludziom, którym jest to niepotrzebne. Większość osób poleca to co używa i jemu się zdaje, że to co ma wlane jest najlepsze i każde inne to swiństwo. To tylko działa na psychikę. Wlałem droższy to pewnie lepiej będzie pracować. A sam nigdy nie zauważy różnicy, bo niby jak.

Dlatego jeśli ktoś coś poleca to powinien podać klasę lepkości i inne oznaczenia, ale też zaproponować kilku producentów, żeby osoba mająca dylemat mogła się zastanowić i sobie wybrać.

Nie wiem o co koledze Darev chodziło, ale ja podtrzymuje swoje zdanie, że olej to olej. Ważne, żeby był markowy i spełniał normę. A czy będę jeździł na Castrolu, czy na Mobilu lub Motulu, to jedno i to samo. Auto poużytkuje 150 k km i sprzedam. Cóż ma się stać. Ważne, żeby nigdy oliwy nie brakowało. Nie dajmy się zwariować i nie zastanawiajmy się nad takimi pierdołami, bo cała przyjemność z jazdy pryśnie w jedną chwilę.

Opublikowano
Auto pożytkuje 150 k km i sprzedam. Cóż ma się stać

Właśnie Tobie nic ale ktoś to auto kupi od Ciebie i też by może chciał następne 150 tys. km przejechać w miarę bezproblemowo.Jak auto jest nowe to choć byś lał lotosa minerala to 150 tys. przejedziesz tylko co potem.

Widziałeś silniki aut które przyjeżdżają z DE z przebiegami 200 i więcej które miały olej wymieniany co 30 tys. i przeważnie był to Castrol? Jak będziesz miał okazję widzieć taki silnik rozebrany to zobaczysz ile może tam być syfu.

Opublikowano

W internecie fatalną opinię ma Castrol. Wzięło się to przede wszystkim z faktu, że było na rynku wiele podróbek, ktoś miał jakieś problemy, skojarzył z podróbką, pewnie niesłusznie i opinia poszła w świat. Drugą sprawą był przypadek Toyoty, która lała fabrycznie Castrola o nie takich parametrach, jakich powinna.

Pamiętam temat o castrolu na streetracing.pl, gdzie komuś padł silnik, i po rozebraniu okazało się że wszystkie elementy są oblepione czarnym szlamem. Olej był brany z pewnego źródła, jak znajdę wątek wkleję.

Opublikowano

No mam nadzieję, że nie jest to typowa zasłyszana opinia w internecie, gdzie wszyscy słyszeli, ale nikt nie widział. Poza tym jeśli to był pojedyńczy przypadek, to zbyt wiele czynników mogło wpływać na ocenę.

Temat olejowy, śliska sprawa. Ja znam takiego co wymienił w nowej Skodzie olej po 5 k km, bo uznał, że producent w fabryce wlał mu syf. :naughty: No sorry, ale czy polacy muszą zawsze być mądrzejsi od inżynierów, którzy projektują silniki, w tym wypadku w grupie VAG?

Opublikowano

a ja mam Castrola i może zmienię na Motula, ciekawe co się będzie działo :kox: :kox:

aczkolwiek u mnie Castrol ma 5 z plusem :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

Ja jeżdżę na Mobilu Synt S Special V 5W-30. Jestem zadowolona i nie będę chyba eksperymentować.

Opublikowano

Cyfry przed literką W, oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Oleje oznaczone małymi liczbami, np. 0W… gwarantują dobre i szybkie smarowanie silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.

0W – temperatura krzepnięcia -40st.C

5W – temperatura krzepnięcia -35st.C

10W – temperatura krzepnięcia -30st.C

15W – temperatura krzepnięcia -25st.C

żródło: http://www.opelastrag.seonetshop.pl/klasa-lepkosci-i-rodzaj-oleju-czesto-mylone-pojecia.html

Opublikowano

do motula mam slaby dostep w uk a jak kupie w ECP jakis olej to przynajmniej wiem ze jest to orginal a nie jakis szajs z ebaya w bance od motula

Opublikowano

A co powiecie koledzy o zastosowaniu oleju Shell Helix Ultra Extra

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...