Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W pierwszym poscie jest mowa o jakims preparacie stosowanym przed zmiana oleju na fuulll syntetyk. Czy moglby mnie ktos oswiecic bo chce zalac syntetyka a niestety nie wiem co ktos wczesniej do niego lal.Mile widziany link do jakiejs aukcju. z gory wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poscie jest mowa o jakims preparacie stosowanym przed zmiana oleju na fuulll syntetyk. Czy moglby mnie ktos oswiecic bo chce zalac syntetyka a niestety nie wiem co ktos wczesniej do niego lal.Mile widziany link do jakiejs aukcju. z gory wielkie dzieki

http://www.allegro.pl/item392068879_motul_engine_clean_0_3l_f_ra_vat.html[br]Dopisany: 01 Lipiec 2008, 12:25 _________________________________________________

mam pytanko??jeśli jednak zostane przy poł syntetyku to jakiego motula spełniającego normę powinienem zalać??

mam AHU 97, poproszę o pełną nazwę

aha i może 5w40 albo 0w40

5W40 lub 0W40 to są pełne syntetyki. Jak chcesz półsyntetyk to raczej 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydawało mi się żę gdzieś widziałem 5w40 semi...hmm...

W pierwszym poscie jest mowa o jakims preparacie stosowanym przed zmiana oleju na fuulll syntetyk. Czy moglby mnie ktos oswiecic bo chce zalac syntetyka a niestety nie wiem co ktos wczesniej do niego lal.Mile widziany link do jakiejs aukcju. z gory wielkie dzieki

Zapraszam do siebie po Motul Engine Clean, mam zdecydowanie taniej.

Pozdrawiam serdecznie

http://www.allegro.pl/item392068879_motul_engine_clean_0_3l_f_ra_vat.html[br]Dopisany: 01 Lipiec 2008, 12:25 _________________________________________________

mam pytanko??jeśli jednak zostane przy poł syntetyku to jakiego motula spełniającego normę powinienem zalać??

mam AHU 97, poproszę o pełną nazwę

aha i może 5w40 albo 0w40

5W40 lub 0W40 to są pełne syntetyki. Jak chcesz półsyntetyk to raczej 10W40

to jaki ten 10w40 motula - jak on sie nazywa??

W pierwszym poscie jest mowa o jakims preparacie stosowanym przed zmiana oleju na fuulll syntetyk. Czy moglby mnie ktos oswiecic bo chce zalac syntetyka a niestety nie wiem co ktos wczesniej do niego lal.Mile widziany link do jakiejs aukcju. z gory wielkie dzieki

http://www.allegro.pl/item392068879_motul_engine_clean_0_3l_f_ra_vat.html[br]Dopisany: 01 Lipiec 2008, 12:25 _________________________________________________

mam pytanko??jeśli jednak zostane przy poł syntetyku to jakiego motula spełniającego normę powinienem zalać??

mam AHU 97, poproszę o pełną nazwę

aha i może 5w40 albo 0w40

5W40 lub 0W40 to są pełne syntetyki. Jak chcesz półsyntetyk to raczej 10W40

Może koledze chodzić o Motul Specific 5W40 który jest Technosynthese i dawno już nie jest produkowany... co nie stoi na przeszkodzie by w naszym pięknym kraju ciągle był w sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może koledze chodzić o Motul Specific 5W40 który jest Technosynthese i dawno już nie jest produkowany... co nie stoi na przeszkodzie by w naszym pięknym kraju ciągle był w sprzedaży.

no właśnie coś takiego słyszałem :good:

jescze raz zapytam- warto przesiadać się z Mobila 10w40 na Motula 10w40 :mysli: :mysli:- dokładnie takiego ??

http://www.allegro.pl/item392334834_motul_6100_synergie_10w40_5l_f_ra_vat_g4.html

(chyba pasuje do 97 roku i normy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może koledze chodzić o Motul Specific 5W40 który jest Technosynthese i dawno już nie jest produkowany... co nie stoi na przeszkodzie by w naszym pięknym kraju ciągle był w sprzedaży.

no właśnie coś takiego słyszałem :good:

jescze raz zapytam- warto przesiadać się z Mobila 10w40 na Motula 10w40 :mysli: :mysli:- dokładnie takiego ??

http://www.allegro.pl/item392334834_motul_6100_synergie_10w40_5l_f_ra_vat_g4.html

(chyba pasuje do 97 roku i normy)

Warto kolego kupić Motula Synergie. Na pewno będziesz zadowolony i więcej na Mobila się nie zdecydujesz.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. zamierzam wymienic olej. autko sprowadzone i smigalo na oleju shel 5w40. czy lac to samo czy zmienic na cos lepszego. a4 131konikow. prosze o konkretna porade bo od czytania tego wszystkiego idzie dostac do glowy. autko ma 200 tys przebiegu. jakie parametry powinien miec olej do mojego autka 505 01 czy inne. pytam bo jak bede szukal zebym sie nie zakrecil. moze jakas stronka pewnego sklepu i oleju?[br]Dopisany: 13 Lipiec 2008, 21:34 _________________________________________________i jeszcze jedno. bo ja mam rachunki z servisu tego autka i tam pisze ze olej 506 01. tak wiec czym roznia sie te 2 specyfikacje i czy moge wlac olej 505 01, lub 506 01 i nie bedzie to mialo znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno. bo ja mam rachunki z servisu tego autka i tam pisze ze olej 506 01. tak wiec czym roznia sie te 2 specyfikacje i czy moge wlac olej 505 01, lub 506 01 i nie bedzie to mialo znaczenia?

VW 505.01

Do silników diesel'a z pompowtryskami (Pumpe-Duse, PD), które nie mają wydłużonego przeglądu (LongLife)

Lepkość: SAE 5w-40

VW 506.01

Do silników diesel'a z pompowtryskiwaczami o wydłużonych przeglądach (LongLife)

Lepkość: SAE 0w-30

http://www.a4-klub.pl/smf/specyfikacje_olejow_normy_vw-t4705.0.html;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to mam sprawdzic czy mialem ta opcje long life? ostatnio zalany olejem shel 5w40 czy chyba ten o zwyklym przebiegu a nie wydłuzonym. ale jak teraz bym go zalal 505 01 to chyba sie nic nie stanie i nie musze nic przeprogramowywac ani kombinowac?[br]Dopisany: 15 Lipiec 2008, 20:10 _________________________________________________sprawdzilem w ksiazce servisowej i jest odhaczone servis long life, ktory byl poltora roku temu, i o czyli by tak to wygladalo. wiec moge zmienic na ten olej jest teraz chyba 50601 bo mam na nim smigac 30 tys i nastepny servi ma byc na poczatku 2009 tak mi pokazuje komp. wiec moge zmienic na ten 505 01 iwymieniac co 15 tys czy musze tak jak bylo to tej pory. prosze o rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak to mam sprawdzic czy mialem ta opcje long life? ostatnio zalany olejem shel 5w40 czy chyba ten o zwyklym przebiegu a nie wydłuzonym. ale jak teraz bym go zalal 505 01 to chyba sie nic nie stanie i nie musze nic przeprogramowywac ani kombinowac?[br]Dopisany: 15 Lipiec 2008, 20:10 _________________________________________________sprawdzilem w ksiazce servisowej i jest odhaczone servis long life, ktory byl poltora roku temu, i o czyli by tak to wygladalo. wiec moge zmienic na ten olej jest teraz chyba 50601 bo mam na nim smigac 30 tys i nastepny servi ma byc na poczatku 2009 tak mi pokazuje komp. wiec moge zmienic na ten 505 01 iwymieniac co 15 tys czy musze tak jak bylo to tej pory. prosze o rade.

Jeśli nie jesteś pewny co za masz za olej to wymień na nowy, na jaki się zdecydujesz to już zależy od ciebie, jeśli przejdziesz na wymianę co 15000 km to dobrze byłoby przeprogramować komputer na wymianę co 15 tys km :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jednak musze go przeprogramowac? myslalem ze wymieniam i juz a jak przyjdzir pora z do wymiany oleju wg komputera to po prostu wykasuje komunikat. mozna tak czy moze poczekac te dni lub km ktore pozostalo do wymianki i dopiero wymieniac . tylko co lepsze 505 01 i co 15 tys , czy po staremu 506 01 i co 30 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu jak nie przeprogramujesz kompa to nie będzie Ci przypominał o zbliżającej się wymianie co 15 tys.km tylko co 30 tys.km.

A olej radził bym Ci lać pełny syntetyk i zmieniać co 15 tys. max. bo olej nie jest aż tak drogi a dla silnika to duża różnica.

A wybór i tak należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LL (long life-serwisy co 30 tys.) to zło wcielone ... :evil:

Pamiętajcie, Motul co 10 tys. i filtry Knechta :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LL (long life-serwisy co 30 tys.) to zło wcielone ... :evil:

Pamiętajcie, Motul co 10 tys. i filtry Knechta :kox:

Jako, że zbliża się u mnie wymiana oleju chciałbym zapytać, dlaczego Knecht a nie Mann, Filtron czy dowolne inne ustrojstwo pasujące w gwint filtra? Knecht jest wyraźnie lepszym filtrem? Jeśli tak to pod jakim wzdględem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LL (long life-serwisy co 30 tys.) to zło wcielone ... :evil:

Pamiętajcie, Motul co 10 tys. i filtry Knechta :kox:

Jako, że zbliża się u mnie wymiana oleju chciałbym zapytać, dlaczego Knecht a nie Mann, Filtron czy dowolne inne ustrojstwo pasujące w gwint filtra? Knecht jest wyraźnie lepszym filtrem? Jeśli tak to pod jakim wzdględem?

Na pewno nie Filtron. Wpisz sobie w wyszukiwarkę "filtron". Tak tutaj jak i na forum www.audiklub.org

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...